وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم

97

حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم

فهرست این نوشتار:

حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم

محارم كسانى هستند كه با انسان خويشاوندى نزديك دارند و محرم يك ديگرند یعنی ازدواج و رابطه جنسی آنها با هم حرام است و به سه دسته تقسیم می شوند:1- محارم نسبی مانند: مادر، پدر، جد، جده، دختر و فرزندان و نوادگان آنها تا هرچه پايين تر روند. برادر و فرزندان و نوادگان آنها هرچه پايين تر روند. عمو و عمه و خاله و دايى (البته فرزندان آنها مى توانند با هم ازدواج كنند). عمو، عمه، خاله و دايىِ پدر و مادر.  2-محارم رضاعی: بعضى از زن ها از راه شيرخوارگى با بعضى از مردها محرم مى شوند. البته دارای شرایطی هست که در رساله آمده است.3- محارم سببی از راه ازدواج: مادر زن و پدر شوهر، دختر زن و پسر شوهر،زن پدر (نامادرى) ،زن پسر، يعنى عروس و شوهر دختر. البته محارم بیش از اینهاست که قبلا در سایت هدانا مطرح شد، از اینجا کلیک کنید و مطالعه نمایید.

زناى با محارم حکم آن «اعدام» است در صورتی که هر دو طرف راضی به این کار بوده اند. و همچنین زناى به عُنف و مجبور کردن دیگری به رابطه جنسی حکمش برای شخصی که اجبار کرده اعدام می باشد.

پرسش:

از نظر اسلام ارتباط جنسی یک خانم با کسی که محرم اوست، چه گناهی دارد؟
پاسخ :
غریزه جنسی  یکی از مهم‌ترین غرایز بشر و عامل بقای نسل آدمی و یکی از نعمت های بزرگ پروردگار است که به انسان بخشیده است. غریزه جنسی در دوران بلوغ و نوجوانی با گرایش به جنس مخالف، بروز می‌کند و به معنای میل فطری، روانی و بالاخره فیزیکی است که به جهت خاصی فرد را به حرکت درمی ‌آورد و به «رفتار جنسی» می‌انجامد.

اسلام ارضای تمایل جنسی را  تنها در نظام خانواده و در پرتو ازدواج امری پسندیده به حساب آورده و بر آن تأکید ورزیده است و به انسان‌ها اجازه داده تا تمایل جنسی خود را از طریق آمیزش با همسر خویش ارضا کنند.

اسلام علاوه بر ازدواج دائم، امکان ازدواج موقت را تحت شرایطی خاص به منظور ارضای غریزه جنسی فراهم ساخته است. از این جهت است که در دین اسلام ازدواج تنها راه ابراز و ارضای تمایل جنسی به شمار می‌آید و به هیچ وجه سرکوب غریزه جنسی جایز دانسته نشده است؛ بلکه هرگاه امکان ازدواج فراهم نباشد، به «استعفاف» امر می‌شود.

قرآن کریم می‌فرماید: «و لیستعفف الّذین لایجدون نکاحاً حتّی یغنیهم الله من فضله». «و آنان که امکان ازدواج ندارند، باید عفت نفس پیشه کنند تا خدا آن‌ها را به لطف خود بی‌نیاز گرداند.» عفت نفس به معنی کنترل غریزه جنسی،امری بسیار پسندیده است و در مقابل آن انحراف جنسی امری مضر، قبیح و مذموم است.

انحراف جنسی از دیدگاه اسلام ، به رفتارهای جنسی گفته می‌شود که خارج از حدود فطرت و توأم با نگرانی و اضطراب است که از جمله آن ارتباط جنسی (اعم از نگاه های شهوت آلود ،رد و بدل کردن کلمات شهوت آلوده،لمس و بوسیدن از روی شهوت و آمیزش) با محارم مثل مادر، خواهر،خاله ،عمه و…است .

آثار هر یک از انحرافات جنسی و مخصوصا از نوع ارتباط با محارم در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان چنان آسیب‌رسان است که موجب اختلالات روحی و روانی خواهد شد. به همین جهت در آیات و روایات معصومین (ع) از آن بشدت نهی شده است[2]. و برای آن مجازات هایی شدید تر از مجازات های ارتباط نامشروع با غیر محارم تعیین شده است و این بیانگر آن است که مجازات أخروی چنین عملی نیز شدید تر است.

قرآن مجید در این زمینه می فرماید: « حرام شد برای شما ازداوج با مادر و دختر و خواهر و عمه و خاله و دختر برادر و دختر خواهر و مادران رضاعی و خواهران رضاعی[3] و مادر زن و دختران زن که در دامن شما تربیت شده‌اند اگر با زن مباشرت کرده باشید و اگر دخول با زن نکرده (طلاق دهید) باکی نیست که (با دختران او) ازدواج کنید و نیز حرام شد زن فرزند صلبی (نه زن پسر خوانده شما) و نیز حرام شد جمع میان دو خواهر مگر آن چه پیش از نزول این حکم کرده‌اند که خدا از آن درگذشت. زیرا خداوند در حق بندگان بخشنده و مهربان است».[4]

فقها در این زمینه فرموده اند: “اگر کسى با یکى از محرم هاى خود[5] مثل مادر و خواهر که با او نسبت دارند زنا کند، به حکم حاکم شرع باید او را بکشند.”[6]

در قانون مجازات اسلامی نیز آمده است: “زنای با محارم نسبی به هر شکلی مستوجب اعدام است“.[7] و در این حکم بین زن و مرد فرقی نیست.

البته اگر کسی (نعوذ بالله) مرتکب چنین عمل قبیحی شده باشد باید بین خود و خدای خود از کار خود توبه کند و امید به رحمت پروردگار داشته باشد، و لازم نیست که با اقرار خود مقدمات اجرای این حکم را برای خود فراهم آورد.

اما باید توجه نماید که در مواردی این کار قبیح، احکام شرعی خاصی را در پی دارد که باید به آنها ملتزم باشد؛ مثلا در رساله های عملیه آمده است: اگر انسان پیش از آن که دختر عمه یا دختر خاله خود را بگیرد با مادر آنان زنا کند، دیگر نمى‏ تواند[8] با آنان ازدواج نماید.[9]

  • [1] نور ، 33 
  •  [2] کجباف، محمدباقر، رفتارشناسی جنسی در اندیشه دینی، خبرگزاری فارس.
  • [3] مادر رضاعی، زنی است که به طفلی شیر داده باشد و چنان چه دختری دیگر از همین زن، شیرخورده باشد، خواهر رضایی آن طفل محسوب خواهد شد.
  • [4]  نساء: 23:” حُرِّمَتْ عَلَیْکُمْ أُمَّهاتُکُمْ وَ بَناتُکُمْ وَ أَخَواتُکُمْ وَ عَمَّاتُکُمْ وَ خالاتُکُمْ وَ بَناتُ الْأَخِ وَ بَناتُ الْأُخْتِ وَ أُمَّهاتُکُمُ اللاَّتی‏ أَرْضَعْنَکُمْ وَ أَخَواتُکُمْ مِنَ الرَّضاعَةِ وَ أُمَّهاتُ نِسائِکُمْ وَ رَبائِبُکُمُ اللاَّتی‏ فی‏ حُجُورِکُمْ مِنْ نِسائِکُمُ اللاَّتی‏ دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَإِنْ لَمْ تَکُونُوا دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَلا جُناحَ عَلَیْکُمْ وَ حَلائِلُ أَبْنائِکُمُ الَّذینَ مِنْ أَصْلابِکُمْ وَ أَنْ تَجْمَعُوا بَیْنَ الْأُخْتَیْنِ إِلاَّ ما قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللَّهَ کانَ غَفُوراً رَحیماً “.
  • [5] بعضی از فقها، این حد را به محارم نسبی اختصاص داده اند.
  • [6] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ‏2، ص 815 مسأله 1.
  • [7] قانون مجازات اسلامی، ماده82.
  • [8] بهجت: بنابر احوط….(همان منبع)
  • [9] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏2، ص: 467، مسأله 2394.
  • منبع: هدانا برگرفته از اسلام کوئست.

طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حکم زنای با محارم

پرسش : اگر شخصى نعوذ بالله با محارم خود (مثلا زن پدرش)، با علم به این که زنا در اسلام حرام است آمیزش کند، ولى علم به حرمت شدید زناى با محارم، و حکم آن (اعدام) نداشته باشد. با توجّه به این مطلب، اگر چهار بار اقرار کند، آیا حکم آن همان اعدام است؟
پاسخ : آرى، حکم او اعدام است.

زنای به عنف با محارم

پرسش : خانمى همراه دختر 20 ساله اش، و به طرفیّت شوهرش، که اکنون زندانى است، جهت دفاع از خود به اینجانب وکالت داده است. شوهر وى، که فردى پرخاشگر و در محیط خانه دیکتاتور و حاکم بى چون و چرا بوده، نعوذ بالله حدود 8 سال با دختر خود همبستر مى شده، که حاصل آن دخترک بى گناهى است که از این ارتباط نامشروع متولّد شده، و اکنون 7 ساله مى باشد!! لطفاً حکم شرع را در مورد پدر و دختر، که تحت زور و فشار پدر در قبال خواسته هاى نامشروع وى تمکین نموده، و نیز وضعیّت شرعى و حقوقى فرزند یاد شده بیان فرمایید.
پاسخ : چنانچه کار پدر ثابت شود، حکم او سه بار اعدام است; از جهت زناى با محارم، و از جهت زناى به عنف، و زناى محصنه. و دختر اگر تحت فشار بوده حدّ ندارد، ولى اگر زن نتواند این مطلب را اثبات کند، شوهر مى تواند تقاضاى حدّ قذف کند. فرزند مزبور از طرف پدر، نامشروع است و ارث نمى برد; امّا نفقه و هزینه اش بر دوش اوست.

زنا با عروس

پرسش : اگر مردی (نعوذ بالله) به عروس خود تجاوز کند آیا عروس به همسر خود حرام می شود؟
پاسخ : حرام نمی شود ولی ارتکاب چنین زنائی مجازات سنگینی دارد.

زنا با خواهر رضاعی یا مادر زن

پرسش : آیا زنا با خواهر رضاعى و یا مادر زن از حیث کیفر همچون زنا با خواهر و مادر واقعى است؟
پاسخ : زنا با این دو، حکم زناى با محارم نسبى را ندارد ولى مجازات اصل زنا ثابت است.

پرسش :خانمی ادعا می کند که شوهر او با فرزند دخترش به زور زنا کرده و دختر در قبال خواسته هاى نامشروع وى تمکین نموده، و از این طریق صاحب بچه شده است در این صورت حکم و نیز وضعیّت شرعى و حقوقى فرزند یاد شده چه می باشد؟

پاسخ :

چنانچه کار پدر ثابت شود، حکم او سه بار اعدام است; از جهت زناى با محارم، و از جهت زناى به عنف، و زناى محصنه. و دختر اگر تحت فشار بوده حدّ ندارد، ولى اگر زن نتواند این مطلب را اثبات کند، شوهر مى تواند تقاضاى حدّ قذف کند. فرزند مزبور از طرف پدر، نامشروع است و ارث نمى برد; امّا نفقه و هزینه اش بر دوش اوست.

استفتائات آیت الله مکارم شیرازی.

 

لینک کوتاه مطلب:

حتما بخوانيد

ویژه نامه احکام متفرقه

ازدواج بعد از زنا و رابطه نامشروع

حکم رابطه نامشروع با دختر باکره

حکم رابطه نامشروع از طریق چت یا تلفنی

حكم ديدن فيلم آموزش روابط زناشويي

ابراز علاقه و عشق پسر و دختر چه حكمي دارد

حکم شرعی ازدواج سفید چیست

ازدواج با زن شوهردار

کلید: آزار جنسي و زناي با محارم آزار جنسي و زناي با محارم  زنای مادر با پسرش رابطه با خواهر زنای با مادر زن ازدواج با خاله حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم  رابطه با خواهر زن   روابط نامشروع خواهر و برادر مادر پسر پدر دختر رابطه با عمو رابطه با دایی رابطه با عمه رابطه با خاله روابط نامشروع خانوادگی با برادرم رابطه دارم رابطه نامشروع مادر و پسر حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم  حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم  حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم  حکم زنا و ارتباط جنسی با محارم 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

97 نظرات
  1. ژوبين می گوید

    سلام آقا
    خسته نباشيد برادر
    ****
    راهكار چيست:

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شرعا موظف هستید که در محل هایی که زمینه گناه هست فاصله بگیرید. تا می توانید از او فاصله بگیرید مخصوصا در مکانهایی که امکان خلوت شدن وجود دارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. بهار می گوید

    سلام حاج آقا ی سوال داشتم از خدمتتون دایی من که حدود 13 سالش هست مدت زیادی که درگیر فیلم و تصاویری که در اون ***رو برا من می فرستاد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حتما به صورت جدی با او برخورد کنید و سر سنگین باشید، نشان بدهید که از رفتار او بدتان می آید. ابتدا راه های ارتباطی را قطع کنید، مثلا در شبکه های اجتماعی او را مسدود کنید و هشدار بدهید اگر ادامه بدهد به اطرافیان خواهید گفت.
      مرحله بعد، در مهمانی و جایی که او هست به هیچ عنوان شرکت نکنید و فاصله بگیرید.
      به صورت جدی مراقب باشید که در جایی که خلوت هست با او تنها نباشید که آسیب زاست.
      به صورت خیلی رقیق شده با مادرتان صحبت کنید به او هشدار بدهد که مثلا در پیامها مزاحم شما نشود اگر ادامه داد، مادر را کامل در جریان بگذارید که از شما مراقبت کنند. و فکری برای تربیت و درمان او بکنند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  3. محراب می گوید

    سلام بعضی وقت ها چیز های ناجوری در مورد محارم به ذهنم میاید که البته خداروشکر تا الان نزاشتم این فکر ها تحریکم کنند و سریع به کاری مشغول یا ذهنم را درگیر چیز های دیگر میکنم.ایا وسوسه های شیطان است؟قبلا توهین به مقدسات به ذهنم میامد که مدتی بی اعتنایی کردم تموم شد رفت ایا به این ها هم بی اعتنایی کنم؟تا الان نزاشتم که با محارم تحریک بشوم و سریع به کاری مشغول یا ذهنم را درگیر چیز های دیگر میکنم اما همین که به ذهنم می ایند اذیت میشوم چه کار کنم؟و اgبته چون از اول نزاشتم این فکر ها تحریکم کنند ،حسی به محارم ندارم که مثلا بگویم با دیدنشان تحریک میشوم….فقط این که به ذهنم می ایند اذیتم میکند چه کار کنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ظاهرا وسواس فکری دارید. ابتدا با یک مشاور بالینی صحبت کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  4. علی می گوید

    سلام چطوری خودارضایی روترک کنم من هرروز این کارو میکنم بعضی روزها چندباراین کارومیکنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این مقدار غیر طبیعی هست حتما مشاوره داشته باشید، با پزشک هم مشورت کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  5. **** می گوید

    راه های توبه از این کار چیه؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با زبان و قلب از خدا توبه کند و به سمت این گناه برنگردد و مرتکب نشود همین توبه است و مهمترین رکن است. زمینه های این گناه را مثل دوستی حرام، تصاویر و … را بشناسد و مانع شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  6. علی اکبر می گوید

    سلام در خصوص سوال آقا رضا بنده سوال داشتم آیا اگر توبه نکند از جهنمیان ابدی هستش یا نه؟
    جوری که ایشون میگند یه جوری هایی بچه هستند؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      طبیعتا گناه بزرگی است و عذاب هر گناه متناسب با عقل، سن، و سایر شرایط است که شیوه برخورد و مجازات آن با خداست. البته در ارتباط با محارم طبیعتا گناه سخت تر و عذاب طولانی تری است اگر توبه واقعی نداشته باشند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  7. رضا می گوید

    سلام
    من خیلی شرمنده ام آخه نمی‌دونم چطوری بگم حتی گفتنش برام سخته عموی من با خواهرزاده خودش مرتکب ***شده ولی در واقع دخل صورت نگرفته عموی من 15سالش بوده و خواهر زادش9سالش بود.
    الان من می‌خوام بدونم تا ابد مثل یزید تو جهنم میمونه؟؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      پناه بر خدا، باید توبه کنند، اگر توبه کنند انشاالله خداوند خواهد بخشید و امکان بخشش وجود دارد هیچگاه نباید از رحمت خدا نا امید شد.
      اعاذنا الله من شرور انفسنا

  8. لمفمامام می گوید

    اگر فردی توسط خاله یه عمه با حیله گیر بیوفته وبا زورواجبار ***اجبار گیر اقتاده

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      قطعا همه ما مسئول رفتار خود یا تبعات آن هستیم. هیچ کسی حق ندارد شما را مجبور به کاری بکند، و در چنین مواردی باید با قاطعیت برخورد کرد و حتی از خود دفاع کرد.
      برفرض اگر کسی مرتکب گناه شد، باید توبه کند، و ارتباط خود را قطع کنید. گاهی افراد زمینه گناه را خودشان ایجاد می کنند و بعد ادعا می کنند که طرف مقابل ما را به گناه آلوده کرد. کسی که یک بار آلوده به این گناه شد، یا می داند که فلان شخص فردی است که سلامت روانی ندارد و زمینه گناه را ایجاد می کند تا می تواند باید از نزدیک شدن به چنین افرادی خود داری کند، از رفتن، پاسخ به تماسهای او و … هر گاه هم منزل شما آمدند به بهانه ای ترک کنید تا زمینه گناه ایجاد نشود. وظیفه شما این است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  9. :( می گوید

    سلام
    من مدتی هست که **** و اصلا از این کار راضی نیستم،بعد از این کار عذاب وجدان میگیرم اما اون دوباره به نزدیک شدن به من ادامه میدهد.حاج اقا میشه یه راهکار خوب پیشنهاد بدید چطور میتونم از خودم دورش کنم واقعا از این اتفاق رنج میبرم دیگر نمیتونم تحمل کنم و اینکه هرچی بهش میگویم گوشش بدهکار نیست و به تحریک کردن من ادامه میدهد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تاسف!… از بدترین گناهان ارتباط با محارم است!، کمی هم باد ترسید که صبر خدا تمام بشود و رسوا بکند!
      ثانیا از ایمان بگذریم که آن را خراب می کند؛ از نظر روحی این روابط شخصیت شما را در طولانی مدت نابود می کند، افسردگی، اعتماد به نفس و …؛ ریشه یابی کنید چرا نمی توانید بایستید و مقابله کنید و تهدید کنید! حتما حتما ارتباط را کامل قطع بکنید به هیچ عنوان ارتباط نگیرید، همین ارتباط که زمینه ساز رابطه بعد می شود همین هم جایز نیست. کامل کامل کامل قطع کنید. از تنها شدن با او خود داری کنید. هر کجا می بینید او هست نروید، راه های چت و تلفن را قطع کنید!.
      حکم ارتباط با محارم اعدام هست و در قیامت هم بدترین جای جهنم برای این افراد است، تا فرصت هست توبه کنید.
      با یک مشاور خانم هم مراجعه کنید تا ریشه یابی کنند.
      اگر به دنبال رابطه هستید، از راه حلال، شما چون باکره نیستید نیازی به اذن پدر هم ندارید و از راه حلال نیاز خود را برطرف کنید.
      پناه بر خدا از شر شیطان
      اعاذنا الله من شرور انفسنا

  10. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

    سلام علیکم
    گناه کبیره است و از باب تعزیر شلاق دارد!.
    اعاذنا الله من شرور انفسنا

  11. حسین می گوید

    اگر پسری اقدام به **** حکم او چیست ؟

  12. MohammadAli می گوید

    سلام حاج اقا خسته نباشید من یک پسر ۱۷ ساله هستم که *****من خیلی تلاش کردم ولی شکست خوردم و بدتر شدم خواهش میکنم راهنمایی کنید منو ممنون میشم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ابتدا زمینه ها و عوامل ایجاد گناه را شناسایی و کنترل کنید مثل فیلم و تصاویر و یا عضویت در کانال های تحریک کننده را نداشته باشید.
      ورزش کنید، تغذیه مناسب داشته باشید و مقالاتی در سایت هدانا در این زمینه منتشر شده مطالعه کنید.
      اگر با این امور حل نشد یا کمتر نشد، دستوراتی در طب سنتی هست در اینترنت سرچ کنید و بخوانید یا به یک پزشک عمومی مراجعه کنید گاهی ریشه در اضطراب زیاد دارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  13. مهدی می گوید

    سلام جناب خسته نباشید . من یک جوان ۱۶ ساله هستم که خیلی مسائل جنسی را رعایت میکنم و حتا نماز و روزه هم میگیرم و به نامحرم و فیلم های جنسی حتا نگاه هم نمیکنم و ادم مذهبی ای هم هستم اما تازگیا خیلی تحریک میشوم و دیگه نمیتونم جلو شو بگیرم . رژیم غذایی مناسب و گیاهی هم گرفتم و تغریبا هر روز هم ورزش میکنم و انرژیم رو از این تریغ خالی میکنم اما کمتر که نشد هیچ بیشترم شد . هر کاری میکنم جلوشو نمیتونم بگیرم . خودم هم راضی به خود ارضایی نیستم اما چند باری مجبور به انجامش شدم و توبه کردم . اما چند وقت پیش دختر خاله من بهم پیشنهاد رابطه جنسی داد . در این صورت راه دیگه ای هم داره یا شرعا راهی داره که با دختر خاله خود رابطه جنسی برقرار کنم ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مشخص است که کمتر نمی شود، زمان که رابطه و گفتگو با نامحرم هست این زمینه تحریک شهوت می شود و گرنه یک دختر سالم بی خود و بی جهت درخواست رابطه نمی کند!!!.
      در هر حال زمینه های گناه و تحریک را از بین ببرید اصلا چرا اجازه می دهید این ارتباط با این شخص فراهم باشد. در سن حساس و مهمی هستید باید مراقب باشید که آسیب نبینید وارد این روابط بشوید آسیب زاست.
      اگر فرصت کردید یک وقت مشاوره بگیرید بیشتر گفتگو کنیم و بهتر راهنمایی داشته باشیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  14. دنیا می گوید

    سلام
    من با ***یکی دوبار هم باهم*** داشتیم.
    حکم داشتم دوست پسر چیه؟
    چون اگه گناه هم باشه واقعا نمیتونیم از هم جدا بشیم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      قطعا حرام و گناه است.
      خب صیغه محرمیت بخوانید. در سایت صیغه عقد ازدواج موقت را سرچ کنید و بخوانید. خدای متعال هیچ چیزی را حرام نکرده مگر اینکه جایگزین درست و حلال آن را قرار داده است. اذن پدر هم اگر در سنی هستید که میدانید به گناه می افتید لازم نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  15. S می گوید

    سلام ببخشید من یک پسر هستم و ۱۴ سالمه و چند ماهی مونده تا به سن بلوغ برسم . من ۳ تا سوال داشتم:
    ۱- اگر با خاله یا******** و بعدش واقعا هردو طرف توبه کنیم و دیگر این کار را انجام ندهیم آیا اشکالی دارد؟
    ۲- حکم خود ارضایی و فیلم دیدن برای منی که به سن بلوغ نرسیده ام چیست؟
    ۳- من اگر با زن بد کاره ای در آینده نزدیک سکس داشته باشم و قبل از سکس صیغه خوانده باشم آیا اشکالی دارد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم برادر عزیز
      چند ماهی مونده به بلوغ!، ظاهرا شما به بلوغ رسیده اید. بلوغ به سن نیست فقط، اگر جنب می شوید شما بالغ هستید و واجب است اعمال عبادی را انجام بدهید.
      ۱- رابطه جنسی با محارم از گناهان کبیره است و حکم آن اعدام هست!، به خدا پناه ببرید و مراقب باشید که پاکی دوران نوجوانی را حفظ بکنید. زندگی شهدا مخصوصا شهید برونسی و مرحوم خیاط را بخوانید اگر امکان گناه باشد و گناه نکنید خداوند هم بهترین عنایات را خواهد داشت.

      دقت کنید آیا شما هیچگاه دست خود را قطع می کنید و بعد بگویید می برم دکتر وصل بکند؟!!!؛ گناه هم همین است به این راحتی با یک توبه کردم که درست نمی شود عزیز من!، زمانی که شخص سرتا پای خود را آلوده به نجاست گناه کرد و دست شیطان را گرفت و بوسید شیطان به این راحتی اجازه نمی دهد که مسیر سلامت را طی کنید. توبه هم می شود لقلقه زبان و شوخی نفس!
      ۲- خود ارضایی حرام است و اگر جنب می شوید دقت کنید شما به سن تکلیف رسیده اید و اعمال عبادی را باید انجام بدهید. سن فقط یک نشانه است اگر علائم دیگر زودتر از سن پیدا شود آنها ملاک است و شما به بلوغ شرعی رسیده اید. ثانیا دیدن این فیلمها آسیب های روحی زیادی را برای شما دارد.
      ۳- صیغه کردن توبه کرده باشد اشکال ندارد. و اگر نیاز به ارضای غرایز جنسی داشتید در آینده از مسیر ازدواج دائم یا موقت به صورت حلال باشید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  16. حمیدرضا می گوید

    با سلام اگر پسری با **** بغل کردن حکمش چیست ولی سنشان ۱۶ ۱۵سال باشد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این کار حرام و گناه کبیره هست.

  17. ali می گوید

    با سلام و خسته نباشید ببینید حاج اقا من جوانم۱۷سالمه و اوج غریزه جنسی هستم ورزشم میکنم فیلمم نگاه نمیکنم ولی ن تنها حسم کم نشده بلکه بیشترم شده ب مراجع هم میگی میگن ازدواج الان تو این وضع طرف۳۰سالشه کار نداره ک ازدواج کنه خودارضاییم که حرام طرف مجبوره یا خود ارضایی کنه یا بره با محارم یا غیر محارم رابطه داشته باشه این حس کنترل شدنی نیست هرکیم گفته هست دروغ میگه شما بگید من الان حس دارم زمینه ازدواجم ک میدونید نیست چیکار کنم مراجع همش میگن ورزش کن بخدا من خودمو کشتم داخل باشگاه چند ساله کار میکنم حسم بیشترم شده بخدا یا باید خودارضایی کرد یا سسسک خدا خودش شاهد باشه ک منم راضی ب خودارضایی نیستم ولی اگه انجام ندم مجبور به گناهان بیشتر و بزرگتر و جبران ناپذیر تر میشم لطفا نظرتون رو بیان کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اینکه این شرایط سخت هست بله بنده هم موافق هستم و منظور از ورزش کردن یا سایر برنامه ها این هست که بتونید مدیریت کنید تا خدای نکرده دچار گناه یا آسیب نشوید.
      گاهی علاوه بر ورزش نیاز هست که برنامه تغذیه را هم تغییر بدهید، غذاهای سبک و گیاهی شهوت را کاهش می دهند یا برخی از دستورات طب سنتی در تغذیه این حس را کاهش میدهند و بخشی از آن را هم با تقویت شناخت و اراده می توانید مدیریت کنید.
      شبها قبل از خواب زندگینامه برخی از شهدا را چند صفحه بخوانید مثل خاک های نرم کوشک و یا زندگینامه شهید ابراهیم هادی، ببینید که این ها برای زندگی چه برنامه هایی داشته اند و در صحنه های دشوار مثل مسائل جنسی چطور رعایت می کردند. اراده شما را تقویت می کند.
      در هر حال راه اصلی همین ازدواج هست که انشاالله اسباب آن برای تمام جوانها فراهم شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  18. علیرضا می گوید

    سلام من پسری ۱۶ ساله هستم . مادر من یک مزاحم دارد و مادرم و خانواده مان را خیلی اذیت میکند من پدرم را از دست دادم مادرم خیلی قصه آبرو و غیره را میخورد و به توصیه های من توجه نمیکند وباز قصه میخورد ما از مزاحم شکایت کردیم . ولی اگر یه وقت مزاحم از حکم قضایی یا زندان یا هرچیزی فرار کند و باز هم مارا اذیت کند حکم ما چیست؟(من جز خدا هیچ امیدی ندارم ولی میخواهم حکمش را بدانم لطفا کمک کنید ممنون)

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مسئله مهمی هست، حتما با پلیس در ارتباط باشید و گزارش بدهید. مثلا اگر به صورت تلفنی هست حتما صدا را ضبط کنید یا برای منزل دوربین مداربسته تهیه نمایید و تماما در اختیار پلیس قرار بدهید. یکی از محارم مادر شما مثل پدر یا برادر در جریان امر قرار بگیرند و به طرف مقابل و خانواده او هشدار بدهند البته قبل از هر کاری با نیروی انتظامی هماهنگ کنید مطمئن باشید با این موارد برخورد سخت و جدی خواهند داشت.

      متاسفانه در مواردی شاهد بروز برخی درگیری های جنایی در این گونه مسائل بوده ایم!. تاکید می کنم مراقب باشید که شما درگیر نشوید. امیدوارم مادر شما این پیام را بخواند و اگر لازم هست با یک مشاور هم صحبت نمایید.
      حتما مادر محترم شما دقت داشته باشند. حتی اگر می توانید بدون اینکه این فرد مزاحم متوجه شوند به محله دیگری بروید بهتر آن هست اگر پدر بزرگ یا دایی شما هستند در نزدیکی ایشان ساکن شوید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. مهدی می گوید

        سلام شب بخیر حاج آقا ببخشید مزاحم شدم سوالی داشتم ولی اصلا روم نمیشه بگم من ۲۲ سالم هست رشته ام کامپیوتر **** مذهبی نماز خون من خودم از ۷ سالگی نماز خون هستم و کاملا به خدا ایمان کامل دارم یه چند سالی این عمل زشت انجام میدم و از سوی من بوده روز به روز خودم میخورم و بع گناه بزرگش فکر میکنم و آزار میده من چطوری این عمل پر از گناه کات کنم و آیا توبه کنم پذیرفته میشه چطوری توبه رو نگه دارم که توبه واقعی بشه و چه در انتظار من هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          این کار گناه بزرگی است.
          حتما یک وقت مشاوره از سایت بگیرید بیشتر راهنمایی کنم.
          وفقکم الله لکل الخیر

  19. هومن می گوید

    آیا سکس با ***بخشودنی است و مجازات آن در قیامت چیست و آیا خدا اگر بنده اش بعداز انجام این گناه تا آخر عمر توبه کند بخشیده می شود واگر هم بخشیده نشود راه بخشش از خدا چیست

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این کار از گناهان کبیره است، رابطه جنسی با محارم حکمش اعدام هست!. پناه بر خدا از شر نفس!.
      راه توبه باز هست، و خداوند انشاالله می بخشد به شرطی که واقعا قصد داشته باشد که دیگر این گناه را مرتکب نشود. راه بخشش هم همین توبه و مراقبت از خود است تا زمینه این گناه فراهم نشود.
      ببینید چه زمینه هایی باعث این گناه شده است، مثلا اگر ارتباط زیاد باعث این کار شده روابط را کمرنگ تر کنید و کمی دور باشید تا مجدد شیطان فریب ندهد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  20. علی می گوید

    سلام من ۱۵ ساله هستم و همش تو فکر ***با محارم هستم.به نظر شما چگونه این را درمان کنم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      در سن بلوغ هستید و باید با ورزش کردن و فعالت بدنی انرژی خود را تخلیه کنید، و عادت کنید که ذکر صلوات را تکرار کنید. برای اینکه اراده قوی تری پیدا کنید زندگی نامه شهدا را بخوانید.
      در اینترنت سرچ کنید راه های کنترل ذهن را یاد بگیرید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  21. م می گوید

    سلام. *** ولی بعد از چندمدت دوباره توبه ام را میشکونم. ما با عمه ام زندگی میکنیم.واقعا بخاطر این موضوع آرامش روحی ندارم.توبه میکنم. ولی باز تحریک میشوم دس به اینکار میزنم. کمکم کنید. من چکار کنم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ارتباط با محارم از گناهان کبیره هست و حکم این کار اعدام هست!.
      ببینید، در سنی هستید که اوج غریزه جنسی هست، متاسفانه همین نزدیک بودن هم آسیب زا شده است. اگر امکانش هست از خانواده بخواهید که به محل دیگری بروید.
      اگر بتوانید توبه کنید و مقابله کنید قطعا لطف خدا هم هست. از خلوت کردن، به هر عنوان فرار کنید به هیچ عنوان این بستر را فراهم نکنید. یعنی مقدمات گناه فرار کنید.
      برای اینکه تخلیه انرژی داشته باشید ورزش داشته باشید. ادامه دار شدن این روابط برای شما خطرناک هست بعدا در زندگی شما با همسرتان هم تاثیر منفی می گذارد.
      حتما با یک مشاور هم صحبت کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  22. شایان می گوید

    سلام ببخشید حکم سکس فکری با محارم اشکالی داره؟ اون که دیگه دست خودمون نیست

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این افکار آسیب زاست، در حکم زنا نیست اما برای انسان آسیب های فراوانی دارد و اگر این گرایش وجود دارد حتما باید با یک مشاور رجوع کنید!.
      وفقکم الله لکل الخیر

  23. داوود می گوید

    سلام من یه پسر ۱۵ ساله هستم **** این اشکالی داره؟ البته از پدرم طلاق گرفتن

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این کار حرام هست، و بدتر اینکه مادر شما این پیشنهاد بیشرمانه رو داده اند، رابطه با محارم مخصوصا مادر از بدترین و بزرگترین گناهان کبیره هست.
      در این سن برای شما از جهت روحی آسیب زاست و بعدابه شما آسیب می زند. این پیام رو به ایشون هم نشون بدهید. ظاهرا توجهی به سلامت روحی و معنوی شما ندارند!.
      اعاذناالله من شرور انفسنا

  24. 😤 می گوید

    سلام من ۱۷ سالمه میتونم با عمه ام ****کنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حرام است و از گناهان کبیره است. و حکمش اعدام هست.
      مراقب باشید که زمینه گناه برای شما ایجاد نشود. اگر دوست داشتید یک وقت مشاوره با بنده بگیرید در این باره گفتگو کنیم.
      اعاذنا الله من شرور انفسنا

  25. حینین می گوید

    سلام حکم لیس ****را بیان کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حرام است و از گناهان کبیره است.
      اعاذنا الله من شرور انفسنا

  26. @#^ می گوید

    سلام *** شما می گید چه کار کنم؟
    اگه رابطه برقرار کنم حکم اعدام هم برای من هم ایجاد میشه یا نه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شرعا این رابطه ها حرام است و از بدترین گناهان رابطه با محارم است و جدی برخورد کنید اگر سن شما کم هست به والدین خود اطلاع بدهید تا برخورد بکنند به هیچ عنوان سمت این گناهان نروید.
      پناه ببرید به خدا و به امام زمان عج متوسل بشوید داستان حضرت یوسف را بخوانید، اینجا باید به سمت خدا فرار کرد.
      از او دور شوید جایی نباشید که او هست. قطعا پس از این مراقبت ها توفیقات الهی برای شما خواهد بود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  27. Ae می گوید

    سلام حکم دست زدن به بدن محارم همچون عمه با قصد لذت چه حکمی دارد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حرام است و از گناهان کبیره هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  28. محمد می گوید

    سلام جوانی هستم ۲۵ من فهمیدم که برادر ناتنی من با مادرم رابطه جنسی داشته است و او در کنار ما زندگی میکند .من هر روز با دیدنش خرد میشوم .حالا پدر من فوت کرده ولی برادر ناتنی من در کنار ماست یک برادر و یک خواهر هم دارم .رابطه آن دو از دوران کودکی ما بوده و الان هر روز میبنمش تو خونه دوست دارم سرش را ببرم….الان من باید چیکار کنم ایا میتوانم هر دو را بکشم .یا برای همیشه این خانواده را ترک کنم یا کنار اونا زندگی کنم .من باید چیکار کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      به هیچ عنوان نمی توانید به او یا مادر آسیب بزنید، اما اگر مطمئن هستید ابتدا به مادرتان هشدار بدهید که اطلاع دارید، و اگر می بینید این روابط هست بخواهید که برادر شما مستقل زندگی کند و آنجا را ترک نماید و با خانواده مادر خود زندگی کند.
      در هر حال این کار دقت شما را می خواهد. موظف هم نیستید که تفتیش کنید یا به دنبال اثبات این مسئله بروید. آشکار کردن این موضوع هم در خانواده و یا بیرون به صلاح خانواده شما و آینده ازدواج خواهر و برادر شما نیست پس با دقت تصمیم بگیرید. مراقب باشید به خواهر شما هم آسیبی نرسد، زمانی که حریم خدا شکسته شد دیگر دلیلی ندارد که مرتکب سایر گناهان نشوند!.
      در هر حال اگر دیدید نمی توانید کاری کنید، اگر توانایی زندگی مستقل را دارید، این کار را از باب نهی از منکر انجام بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  29. esmail می گوید

    اگر کسی چیزی درموردعمل زنا نداشته باشد حتی زنا بامحارم هم دختر وپسر وعمل دخول را انجام نداده باشد براثر دست زدن به دختر بکارت دختر اسیب دیده باشد والان پشیمان ازکاری که کرده چون دراون موقعه چیزی نمیدونسته باید چکارکند

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      هر دو باید توبه کنند، و زمینه های گناه و این ارتباطات نامشروع را قطع کنند.
      وفقکم الله لکل خیر

      1. متین می گوید

        سلام .من الان ۱۶ سالمه ولی*****هروقت که توبه میکنم موفق نمیشم ودوباره توبه ام رامیشکنم .میخواستم بدونم حکم شرعیش چیه وچیکارکنم این کاروتکرارنکنم.

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          بیش از پیش مراقب باشید، در سن حساسی هستید. چنین کارهای گناه کبیره است و حرام است!
          ابتدا اراده خود را قوی کنید، حتما توبه کنید. برای اینکه بتوانید شهوت خود را کم کنید حتما حتما ورزش کنید، بدن را خوب خسته کنید. تغذیه مناسب که بیشتر گیاهی باشد داشته باشید. در بیرون از خانه و داخل خانه نگاه را کنترل کنید.
          مراقب شبکه های اجتماعی باشید. از خلوت کردن در یک جا با او خودداری کنید. نوع پوشش مناسب هم شما و هم ایشان داشته باشند.
          مدتی زندگی شهدا را بخوانید مثل خاک های نرم کوشک، مطالعه زندگی این انسانهای با اراده، اراده شما را قوی تر می کند.
          وفقکم الله لکل الخیر

  30. ناشناس می گوید

    من دختری ۱۷ ساله هستم .فعلا کسی به خواستگاری ام نیامده و تا به حال**** دیگر تحمل ندارم باید چه کنم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      در این سن باید مراقب باشید، تصاویر فیلمها و آهنگ هایی که تحریک کننده هست را نگاه نکنید. از اینجا کلیک کنید و به صورت کامل بخوانید.
      وفقکم الله لکل خیر

  31. محمد می گوید

    سلام من 16 سالمه می تونم*** کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شرعا این کار مانعی ندارد اما در سن شما می تواند بسیار آسیب زا باشد.
      وفقکم الله لکل خیر

  32. محمد می گوید

    سلام اقا من ۱۶ ساله هستم یه جوری به *** دستم به دامنتون

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیلی ساده هست، همت کنید و ورزش بروید، اگر می بینید با دیدن ایشان تحریک می شوید و یا ایشان رعایت نمی کنند خب نروید و یا بسیار کمتر بروید.
      شبها قبل از خواب زندگی شهدا را بخوانید به شما کمک می کند که اراده محکم تری پیدا کنید.
      در سایت مطالبی برای ترک خود ارضایی منتشر شده سرچ کید و بخوانید.
      وفقکم الله لکل خیر

  33. احمد می گوید

    سلام چند وقت پیش متوجه شدم که بعضی وقت ها میروم و خانه عمم میخوابم ***
    به نظر شما چه کار کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      به هیچ عنوان این کار را نکنید، و ارتباط را کمتر کنید و اگر قرار است بروید شب نمانید و با پدر و مادر بروید و سر سنگین برگردید. بیشتر مراقب باشید که زمینه گناه را شیطان فراهم نکند.
      وفقکم الله لکل خیر

  34. Davod می گوید

    سلام من ۱۵ سال دارم و مادرم …الان من چیکار کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم دوست عزیز
      ببینید چنین کاری که نوشته اید گناه هست، و کار اشتباهی هست. به هیچ عنوان نباید حرف مادر را در این زمینه گوش کنید. حتی تهدید کنید و جدی با ایشان حرف بزنید که این حرفها و کارها را انجام ندهند. این کار از گناهان بسیار بزرگ هست. و جرم بزرگی هست اگر اثبات بشود حکم آن اعدام هست.
      اینکه دیگران را دعوت بکنید، باعث می شود شما زمینه گناه دیگران را فراهم کنید. نباید گوش کنید باعث می شود آبروی خانواده شما برود و بعدا این افراد شما را تهدید بکنند.
      در هر حال حتما باید مقابله کنید، مراقب خود باشید. امتحان سختی هست. ظاهرا مادر شما دچار بیماری روانی هستند یا نوعی از بیماری روانی شیدایی را دارند. در حال این کارها بعدا روحیه شما را خراب می کند و آسیب های روحی زیادی برای شما دارد و آخرت شما را خراب می کند، توبه کنید و اگر بتوانید به خدا و امام زمان توسل کنید تا پاک بمانید. مراقب باشید.
      وفقکم الله لکل خیر

  35. محمد حسین می گوید

    سلام من ۱۸ سالم است و ۳ سال پیش با یک دختری که الان۱۳ سالش است رابطه جنسی برقرار کردم ولی قبل از ان صیغه کردیم و بعداز ۶ ماه به اشتباهم پی بردم و توبه کردم آیا کار ما حرام بوده است

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ازدواج با دختر باکره بدون اذن پدر باطل هست. و چنین کاری که کرده اید اصلا کار درستی نبوده و برای خودتان و مخصوصا آن دختر آسیب زاست، مخصوصا آینده دختر را خراب می کند.
      در هر حال توبه کنید و چنین کارهایی را انجام ندهید و حتما ارتباط را قطع نمایید.
      وفقکم الله لکل خیر

  36. حمید می گوید

    ایا زمانی که با یک زن شوهردار که شوهرش دکتر باشد عقد کنیم و با او سکس کنیم حکمش چیست
    هر دو رضایت داشته باشند

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با زن شوهر دار که نمی توانید عقد و صیغه کرد!. حکمش حد شرعی است و از گناهان کبیره است. مانند این می ماند که کسی با مادر شما چنین روابطی داشته باشد حتی اگر هر دو راضی باشند بدیهی است که حرام و معصیت کبیره است.
      حکم زن شوهر دار سنگساراست و اگر مرد هم همسر دارد زنای محصنه هست و اعدام می شوند اگر توبه نکرده باشند.

      عقد ازدواج جایی است که زن شوهر نداشته باشد یا در عده نباشد.
      اعاذناالله من شرور انفسنا

  37. محمد می گوید

    آیا رابطه جنسی با دختر عمو، دختر عمه،زن عمو که با رضایت طرفین باشد حرام است

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      کاملا بدیهی است که حرام است، و از گناهان کبیره هست.
      بدون عقد شرعی و شرایط نمی توان حتی با رضایت نزدیکی داشت و حرام است.
      رضایت دو طرف صرفا ملاک نیست بلکه رضایت خدا و شرع هم باید باشد.
      وفقکم الله لکل خیر

  38. علی می گوید

    سلام اگه با به زن غریبه که ازدواج نکرده باشه رابطه داشته باشم هر دونونم راضی باشیم اشکالی دارد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله بدیهی است که اشکال دارد و حرام است و از گناهان کبیره است. و اگر ثابت شود حد شرعی و قضایی دارد.
      باید با شرایط، عقد شرعی بخوانید و پس از آن می توانید ارتباط داشته باشید.
      رضایت مرد و زن زمانی ارزش دارد که اجازه و رضایت شرع و خدا هم باشد، این از بدیهیات است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  39. مهدی می گوید

    سلام شرمنده مزاحمتان شدم من یک خاله دارم که خیلی به من نزدیک میشود و میخواهد با او رابطه جنسی برقرار کنم و او همچنین دارای شوهر و دو بچه دختر هست و من هم رضایت دارم و میخواهم با ان رابطه برقرار کنم راهنماییم کنیم تا بدانم حرام است یا اگر رضایت از هر دو طرف باشد اشکالی ندارد?

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      رابطه جنسی با محارم و خاله حرام و از گناهان کبیره هست.
      رابطه جنسی با زن شوهر دار حرام و از گناهان کبیره هست، حکم این روابط اعدام هست!. و اگر هر دو راضی باشند حکمشان همین هست و این روابط بدیهی است که از بزرگترین گناهان است.

      برادر عزیزم، شما در مرحله حساسی هستید، مراقب باشید شیطان زمینه این گناه را ایجاد نکند، کمی هم تند با طرف مقابل برخورد کنید، بترسانید طرف مقابل را؛ اجازه ندهید که به همین راحتی به خودشان اجازه بدهند به شما نزدیک بشوند، و اگر رعایت نکردند با چهره عصبانی برخورد کنید و هشدار بدهید که به اطرافیان رفتارهای او را می گویید.

      این نشان می دهد که کمی در این زمینه سستی نشان داده اید!.
      به هیچ عنوان تنها در جای که او هست نباشید، حتی اگر می بینید به گناه می افتید شرعا ارتباط خود را باید قطع کنید، هر زمان که او آمد شما منزل را ترک کنید به تفریح بروید و با دوستان باشید. کمی سنگین برخورد کنید.
      زندگی شهدا را بخوانید، زندگی برخی از علما را بخوانید گاهی با یک ترک گناه به مقامات عالی رسیده اند، مثلا کتاب خاک های نرم کوشک را بخوانید.
      در هر حال با خدا معامله کنید و به دنبال ازدواج باشید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  40. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  41. علی می گوید

    سلام ببخشید تواستم بدونم اگه[****] چه حکمی دارد و توبه کنند پذیرفته هست یا خیر ؟؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این کارهایی که نوشته اید، پناه بر خدا از گناهان کبیره هست و خیانت در محضر خدای عالم هست!، به خدا پناه ببرید و بترسید از اینکه قهر خدا فرا برسد، بترسید از اینکه خدا به واسطه این گناهان رسوا بکند.
      در هر حال قطعا اگر توبه کنید خدا مهربان و تواب هست، و می بخشد. اما بدانید توبه فقط زبانی نیست، بلکه باید در عمل هم نشان بدهید که واقعا از این کارها پشیمان هستید.
      مراقب باشید شیطان مجدد زمینه گناه را فراهم نکند، تا آنجا که می توانید ارتباط را قطع کنید، جایی که او هست شما نروید که خدای ناکرده شیطان زمینه گناه را فراهم نکند.
      اعاذنا الله من شرور انفسنا

  42. علیرضا می گوید

    سلام درود یه سوال داشتم من میتوانم موقع رابطه جنسی با یک زن بیوه یک صیغه محرمیت بخانم میخام گناه نباشه راهنمایی کنید واقعا من از کار حرام یا گناه هیچ خوشم نمیاد ممنون من پسر مجرد هستم میخام سمت زنا نرم تشکر راهنگاییی کنید.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر شرایط صیغه را رعایت کنید، اشکالی ندارد.
      شرایط ازدواج موقت را در سایت سرچ کنید و بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  43. علیرضا می گوید

    سلام حکم برداری که با خواهر خود که متاهل هم میباشد زنا کرده باشد چیست

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      پناه بر خدا!.
      حکم چنین رابطه کثیفی اعدام برای هر دو نفر هست؛ مگر اینکه توبه کنند و دیگر سمت این گناه نروند، امید که خداوند با توبه واقعی و تلاش برای اصلاح گذشته، ببخشد!.
      اعاذنا الله من شرور انفسنا

  44. محسن می گوید

    سلام وقت بخیرببخشیدیه سوال ازتون داشتم اگرکسی هرروزعمه شوببینه وعمه اش شوهرنداشته باشه وروزی باعمه خودنزدیکی کندهردوراضی باشد بعدش هم فردتوبه کندحکمش چیست ممنون که وقتتون رودادید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم!
      این نوع توبه ها بیشتر مسخره کردن خود هست تا توبه!. رضایت طرفین بی معناست!، حکم و دستور خدا را که با رضایت دو نفر نمی توان تغییر داد!.
      امام رضا عليه السلام : هفت چيز بدون هفت چيز ، مسخره است: كسى كه با زبانش آمرزش بطلبد ، ولى [از گناهش‏] پشيمان نباشد[و میل به گناه داشته باشد] ، در حقيقت ، خودش را مسخره كرده است .( بحار الأنوار : ج‏۷۸ ص‏۳۵۶ ح‏۱۱ .)

      کاملا مشخص هست که زنا هست و از گناهان کبیره!، و زنا با محارم از بزرگترین و بدترین گناهان هست!، حکمش اعدام هست حتی اگر هر دو راضی باشند! و درقیامت هم عذاب و خشم خدا را به همراه دارد.
      توبه کنید، از خدا بترسید!، از گناه فرار کنید، به هیچ عنوان دیگر آنجا نروید و از تنها شدن با او خودداری کنید که مجدد شیطان زمینه گناه را به احتمال خیلی زیاد فراهم می کند!.
      اگر واقعا توبه شما توبه هست رابطه را کم و اگر زمینه گناه هست قطع کنید و هیچگاه دیگر او را نبینید تا بعدها ازدواج کنید و زمینه گناه از بین برود، امید که خدای بزرگ ببخشد!.
      اعاذناالله من شرور انفسنا!

  45. فاطمه می گوید

    سلام
    اگر پدرشوهری قصد تجاوز به عروس خود که زنی پاک است داشته باشد و عروس این موضوع را به شوهرش که پسر آن مرد است بگوید ولی شوهر هیچکاری انجام ندهد و در عوض با پدر خود بسیار صمیمی تر شود حق با کیست؟اگر نعوذبالله تجاوزی صورت بگیرد حکم دادگاه جیست؟پدرشوهر هم منکر میشود در مقابل پسرش و شوهر حرف زنش را جدی نمیگرد.در ضمن رفتار و حرکات عروس بسیار سنگین است ولی پدرشوهر باز به بهانه های مختلف میخواهد به او نزدیک شود…التماس دعا

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      واقعا متاثر شدم!، کاملا مشخص از حق با خانم هست هیچ کسی حق ندارد یک خانم متشخص و مومن را آزار جنسی بدهد. قطعا دادگاه به خانم حق می دهد.
      لازم هست نکاتی را توجه کنید:۱- بسیار سر سنگین باشید، تا میتوانید رفت و آمد را کم کنید. و اگر این نزدیک شدن پدر و شوهر ادامه دار باشد، لازم است یکی از اعضای خانواده خود را درجریان قرار بدهید البته با آرامش که با شوهر شما صحبت کنند.
      ۲-به هیچ عنوان تنها نباشید و فرصت ندهید که بتوانند با شما خلوت کنند، مراقب نقشه ها یا تماسهای بی جای پدر شوهر باشید. با شوهر و همراه به میهمانی بروید و درغیراینصورت کنار کسی باشید که می‌شناسید.
      ۳-چیزهایی همراه خود داشته باشید که بتوانید در چنین موقعیتی برای جلب توجه و کمک گرفتن از آنها استفاده کنید .
      ۴-• از اطراف خود آگاه باشید و بدانید که چطور باید از هر موقعیتی فرار کنید.
      ۵- در صورت نیاز سعی کنید همیشه تلفن همراه شما شارژ باشد تا بتوانید به صورتی که کسی نفهد از رفتار پدر شوهر فیلم بگیرید. در هر حال لازم هست مراقب و با اعتماد نفس قوی باشید.
      ۶-اگر بتوانید در کلاس دفاع شخصی ثبت نام کنید خوبست و راههای دفاع از خودتان را یاد بگیرید، اگر نیاز دارید ابزار دفاعی که آسیب زا نیست (گاز اشک آور) تهیه کنید و به همراه داشته باشید تا در مواقع حساس استفاده کنید.
      ۷- جایی که در معرض خطر هستید به هیچ عنوان لباسهای رنگی یا لباسهایی بدن نما نپوشید، حالت رسمی را حفظ کنید، وقار و سر سنگینی را نشان بدهید و حتی گاهی تنفر!. در مواردی در مشاوره ها شاهدیم که خود خانم گمان می کند لباس و رفتارش عادی است اما رفتار اوست که مشکل ساز شده است.
      ۸ – از دعا هم غافل نشوید، مدتی نماز جعفر طیار بخوانید برای اینکه از شر این شیطان رها شوید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  46. مجید می گوید

    سلام
    اگر پدر شوهر به عروس خود سوء نیت داشته باشد و این حرکت ناشایست او از طرف فرزندش که همان شوهر عروس باشد به پدر خود چندین بار تذکر داده باشد ولی هیچ تاثیری در رفتار پدر خود نبیند ، تکلیف این پسر بخت برگشته چیست ؟
    رفتار پدر به حدی آزار دهنده است که برای پسر قابل تحمل نیست .
    سوال من این است که الان تکلیف این پسر که با این رفتار پدر خود چندین بار با همسرش دچار مشکل شده است چیست ؟
    در ضمن همسر این پسر کاملا خانم مومن و با خدایی هستند .
    آیا این پسر میتواند با پدر خود رفت و آمد نکند ؟
    نظر اسلام در این مورد چیست ؟
    ممنون میشم راهنمایی فرمایید .
    با تشکر از لطف شما
    یا علی

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با رعایت ادب و احترام نصیحت کنید اگر موثر واقع نشد لازم است محل زندگی را دورتر انتخاب کنید که به همسرش آسیب وارد نشود، اما خود پسر همواره باید احترام پدر را حفظ کند و به هیچ عنوان نمی تواند قطع ارتباط کند، خود پسر در هفته به پدر و مادر سر بزند و نیازهای آنها را برطرف سازد و اگر قرار بود با همسر به خانه پدر برود با هم بروند و بیایند به هر اندازه خطر و مفسده بالاتر هست از حضور همسر در محلی که پدر هست باید اجتناب کنید.
      ضمنا شوهر نمی تواند همسرش را به آمدن اجبار کند.
      ضمنا به هیچ عنوان همسر شما نباید لباس یا رفتار تحریک آمیز داشته باشند، در مواردی شاهد بوده ایم که عروس خانواده رعایت نکرده و زمینه گناه را با بد پوششی فراهم ساخته است.
      از دعا هم غافل نشوید، مدتی نماز جعفر طیار بخوانید به امید اینکه از نظر باطنی اصلاح شوند.
      اعاذناالله من شرور انفسنا

  47. Ali می گوید

    حکم شرعی و مجازات اخروی زنا با عمع یا خاله اگر هر دو طرف راضی بتشند چیه؟؟؟؟

    1. حجت الاسلام دکتر مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      رضایت طرفین مهم نیست، این گناه بزرگی است و باید توبه کنند!، زنا با محارم حکمش در دنیا اعدام است اگر توبه نکنند، از بزرگترین و بدترین گناهان است.
      پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : زنا شش پيامد دارد : سه پيامد در دنيا و سه ديگر در آخرت ؛ پيامدهاى دنيايى اش اين است كه آبرو را مى برد ، مرگ را شتاب مى بخشد و روزى را مى بُرد؛ و پيامدهاى آخرتش حسابرسى سخت و دقيق ، خشم خداى رحمان، و جاودانگى در آتش است .بحار الأنوار : ۷۹/۲۲/۱۵ .
      وفقکم الله لکل الخیر

  48. علی می گوید

    اگر کسی به دختر خود تجاوز کند زنش بر او حرام است

    1. مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      زن او حرام نمی شود!.
      اما گناه بسیار، بسیار بزرگی را مرتکب شده است. العیاذ بالله.

      حتما باید توبه کرد، و بسیار باید مراقب شیطان بود.
      موفق باشید