وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حکم رابطه نامشروع با دختر باکره

10

حکم رابطه نامشروع با دختر باکره

حکم رابطه نامشروع با دختر باکره

سوال: دختری را دوست دارم، آیا می توانم با او دوست باشم، و با این قصد که بعدا با او می خواهم ازدواج کنم رابطه داشته باشم؟

پاسخ حجت الاسلام طاها:

هر نوع ارتباط جنسی اعم از صحبت های عاشقانه، لمس و نوازش و … قبل از ازدواج حرام است. اما زنا که عبارت است از عمل زناشویی و دخول با غیر همسر شرعی (دائم یا موقت)، از نظر قرآن گناه بزرگى است که برای آن مجازاتهایی وضع شده است.

ارتباط با نامحرم آثار مخربی را برای طرفین به دنبال خواهد داشت. بیشترین آسیب را هم دختر می بیند. تجربه نشان داده وعده ازدواج در بیشتر موارد یک حیله برای شیطان هست که افراد گناه را توجیه کنند و در درکات گناه پیش بروند. اگر واقعا قصد ازدواج هست باید از مسیر درست و رسمی حرکت کرد. اگر کمی انسان درست بیندیشد می بیند اگر خواهر خود شخص می بود آنهم در معرض خطرات زیادی که هست، آیا راضی می شد بدون اطلاع و رضایت پدر و خانواده چنین ارتباطاتی را داشته باشد. دختری که می خواهد با هزار آرزو به خانه بخت برود، و پدر و مادر هزاران فکر برای آینده او دارند، حالا با یک لبخند یا یک ارتباط ساده پسر و ادامه ارتباطات نامشروع آن معصومیت خود را از دست بدهد!، به خانواده چه شوک و حالت ناگواری از جهت روحی دست خواهد داد.

 این روابط چون از مسیر درست شرع و عرف تعریف نشده، نه تنها هیچ دردی را از طرفین دوا نمی کند بلکه هزاران مشکل را پس از خود به دنبال خواهد داشت!. روابطی که بیشتر بر اساس شهوت و احساسات باشد، پس از مدتی هم به جدایی می انجامد و از آن فقط خاطراتی تلخ، همراه با تجربه ای دردناکهمراه با افسردگی و شکست عشقی باقی می ماند. تاثیرات سوء این ارتباطات در زندگی آینده آنها نیز بخوبی مشهود خواهد بود!.

اینکه با بهانه های واهی حریم محرم و نامحرم شکسته شود، سبب می شود قبح گناه برای نفس از بین برود و گناهان دیگر به راحتی انجام شود…اینکه با رفتار ناشایست خودمان کاری کنیم که طرف مقابل که دوستش داریم به گناه آلوده شود، قطعا در زندگی آینده تاثیرات نامطلوب خود را خواهد گذاشت.

از همه اینها گذشته باید توجه داشت اینکه با بهانه های واهی حریم محرم و نامحرم شکسته شود، سبب می شود قبح گناه برای نفس از بین برود و گناهان دیگر به راحتی انجام شود از طرف دیگر فراخواندن دیگری به گناه بر فرض اینکه بعدا به ازدواج هم منجر شود اصلا پسندیده نیست. چرا باید کاری کرد که همسر آینده قبح گناه در نزد او شکسته شود! ، زمانی که باب گناه باز شد، بی اعتمادی هم در آینده خواهد آمد، که چه تضمینی هست که با شخص دیگری این ارتباطات نباشد، کسی که از خدا به آن عظمت نمی ترسد و حریم های الهی را می درد، ساده انگاری است که فکر کنیم با بودن شرایط دیگری برای گناه به سمت آن نرود!. باید از همان ابتدا زمیته گناه را از بین برد، اینکه کسی گناهان کوچک را ناچیز بشمارد، پس از مدتی که نفس تخریب شد گناهان بزرگ مثل ارتباطات حرام را هم ناچیز می شمارد.

امام رضا عليه ‏السلام :
اَلصَّغائِرُ مِنَ الذُّنـُوبِ طُـرُقٌ اِلَى الْكَبائِرِ ومَنْ لَمْ يَخَفِ اللّه‏َ فِى ‏الْقَليلِ، لَمْ يَخَفْهُ فِى‏ الْكَثيرِ؛
گناهان كوچك، راهى به سوى گناهان كبيره است. هر كس كـه در گنـاهان كوچـك از خــدا نترسـد، در مورد گناهان بزرگ و بسيار هم از او نمى‏ ترسد. مسند الامام الرضا عليه‏ السلام: ج 1، ص 290

دختر و پسر حتما باید از طرف مقابل بخواهند که از مسیر شرعی با هم ارتباط داشته باشند، اعتقاد به خدا و عمل به دستورات اوست که ضامن خوبی برای تشکیل یک زندگی آگاهانه و عاشقانه می باشد!. اینکه با رفتار ناشایست خودمان کاری کنیم که طرف مقابل که دوستش داریم به گناه آلوده شود، قطعا در زندگی آینده تاثیرات نامطلوب خود را خواهد گذاشت. این خانم فردا مادر و همسر خواهد بود، اگر با وعده ها او را به گناه سوق بدهند و ننگی بر دامن او بنشیند، چه چیزی می تواند خسارتهاو ضربه های روحی او و زندگی آینده او را جبران کند، این حرف فقط برای پسران نیست در مقابل دختری که با انواع رفتارهای تحریک آمیز پسری را به خود فرا می خواند آیا لحظه ای به عواقب کار خود فکر کرده است؟!.

اگر پسر فعلا بهانه را این کرده که شرایط خواستگاری رسمی را ندارم؟!، دختر هم بخواهد که پسر به او حق بدهد، غیر راه خانواده و شرع من نیز شرایط ارتباطات دیگر را ندارم!. بر فرض هم که شرایط مادی نیست، خب یک عقد مختصر خانوادگی، و پس از چند سال که شرایط جور شد، سر زندگی مشترک بروند اگر قرار است بعدا ازدواج کنند، الان شرایط اولیه را فراهم کنند تا بعدها زمینه زندگی مستقل فراهم شود.

خانم ها باید توجه کنند که به طرف مقابل بفهمانند اگر واقعا عاشق اوست برای این عشق به صورت درست پا پیش بگذارد، و مثل بقیه او را به صورت رسمی و خانوادگی خواستگاری کند، یکی از شرایط عاشق بودن این است که طرف حاضر باشد شرایط سخت را هموار کند.

بحث دیگر همان آثار سوء گناه بر روح و عاقبت انسان است. در روایت آمده:

رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : يا عليُّ في الزِنا سِتُّ خِصالٍ : ثلاثٌ مِنها في الدنيا و ثلاثٌ في الآخِرَةِ ، فأمّا التي في الدنيا فَيَذهَبُ بالبَهاءِ ، و يُعَجِّلُ الفَناءَ ، و يَقطَعُ الرِّزقَ ، و أمّا التي في الآخِرَةِ فَسُوءُ الحِسابِ ، و سَخَطُ الرحمنِ ، و الخُلُودُ في النارِ .  بحار الأنوار : 79/22/15 .

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى على! زنا شش پيامد دارد : سه پيامد در دنيا و سه ديگر در آخرت ؛ پيامدهاى دنيايى اش اين است كه آبرو را مى برد ، مرگ را شتاب مى بخشد و روزى را مى بُرد؛ و پيامدهاى آخرتش حسابرسى سخت و دقيق ، خشم خداى رحمان، و جاودانگى در آتش است! .

لازم به ذکر است، اگر نزدیکی حرام یعنی زنا صورت بگیرد و شخصى با وعده دروغین ازدواج، با دختر باکره اى زنا کند،  علاوه بر حدّ، براى فریب زن تعزیر هم دارد. و حاکم شرع مى تواند به او پیشنهاد کند که اگر با آن دختر ازدواج کند تعزیر او را مى بخشد، اما حد شرعی بر هر دو نفر در صورت رضایت طرفین به این گناه اجرا می شود. حد شرعی زنا را از اینجا کلیک کنید و مطالعه نمایید.

لینک کوتاه مطلب: https://goo.gl/Ck8Z1I

حتما بخوانيد

 

ویژه نامه نگاه و ارتباط محرم و نامحرم

ازدواج بعد از زنا و رابطه نامشروع

حکم زنا با خاله و یا عمه و ازدواج با دختر

حکم زنا با زن شوهردار چیست

زنا با مادر دختر و ازدواج پس از آن

حکم زنا با زن و ازدواج با دختر او

حکم زنا با زن در عده و ازدواج با او

آیا اگر زن زنا کند بر شوهرش حرام می شود



کلید: حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره  حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره حکم رابطه نامشروع با دختر باکره   مجازات پاره كردن بكارت مجازات گرفتن دختر و پسر در خانه حکم رابطه نامشروع قبل از ازدواج مجازات رابطه نامشروع دختر و پسر حکم قضایی رابطه نامشروع مجازات اغفال دختر دوست دختر

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

10 نظرات
  1. محمد می گوید

    ببخشید لذت بردن از همسر و لمس و صحبت اگه ازت منی بیرون بیاید گناه است چون فکر میکنم منی بیاد گناه است ولی چندتا مطلب خوندم به این نتیجه رسیدم گناه نیشت مرجع است الله خامنه‌ای خواهش میکنم جواب دهید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      چرا گناه باشد!، گناه نیست و امری مشروع است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. .... می گوید

    سلام اگر فردی با دختری زنا کرده باشد و سپس با دختری دیگر رابطه جنسی داشته ولی شک دارد که زنا صورت گرفته یا نه یعنی در دخول به اندازه ختنه گاه شک دارد (از آنجایی که طبق بیشتر تفاسیر سوره نور مرد زنا کار باید با زن زناکار ازدواج کند) و با او عقد دائم کند ایا این ازدواج صحیح است یا خیر؟ فرد درحال حاظر پس از مطلع شدن از شرایط زنا بسیار نادم و پشیمان است از عمل خود و توبه کرده و چون شک دارد رابطه اش با همسرش قبل از عقد زنا بوده یا نه در صحت این عقد شک کرده است! (مرجع تقلید فرد حضرا آیت الله خامنه ای و مرجع تقلید همسر وی آیت الله سیستانی میباشد)

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر توبه کند می تواند با شخصی که با او زنا کرده (العیاذ بالله) ازدواج کند. البته به این شرط که آن خانم متاهل یا در عده شخص دیگری نبوده باشد.
      وفقکم الله لکل خیر

      1. .... می گوید

        خب با این وضعیف تکلیف این فرد چیست با این شک که با زنی ک عقد کرده زنا صورت گرفته یا نه؟ایا توبه بعد از عقد هم مقبول است یا خیر؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          سوال شا برای ما واضح نیست، لازم هست با دفتر مرجعتان تماس حاصل فرمایید.
          وفقکم الله لکل خیر

  3. Atn می گوید

    سلام .روزتون بخیر .موضوعی هست که دلم میخواد با کسی درمیون بزارم اما ن اینجا .راه ارتباطی ای هست ک بتونم با مشاورین شما صحبت کنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      از قسمت ارسال سوال سایت، سوالتان را مطرح کنید اگر نیاز به توضیحات بیشتر بود ان شاالله راهنمایی های لازم خواهد شد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  4. سحر می گوید

    سلام. اگه پسری به زور و تهدید با دختری رابطه ای داشته باشه و دختره قبلا شاکی بوده وبعد به خاطره حفظ آبرو رضایت داده و الان پسره بیرونه و دادگاه دست بردار نیست. آیا با این حال که دختره رضایت داده اخطاریه یا احضاریه از طریق دادگاه میاد بهش؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      باید از یک وکیل سوال کنید، باید پرونده رو دید.
      وفقکم الله لکل الخیر