وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

راه ترک خودارضایی دختران چیست

هیجانات جنسی کاذبِ استمنا سبب شوک های روحی به افراد می شودو زمینه ساز افسردگی و انزوای اجتماعی و بی حوصلگی های طولانی و دوری از دوستان و همسالان را فراهم می سازد. در زندگی مشترک آینده نیز سبب می شود که خانم از راه صحیح و حلال بخوبی ارضا نشود و تنها با همان روشی که عادت کرده به لذت جنسی برسد!. این روحیه سبب نارضایت جنسی در زندگی مشترک خواهد بود و فرد را به مرز طلاق و نا امیدی از زندگی خواهد کشاند.

96

راه ترک خودارضایی دختران چیست

فهرست این نوشتار:

راه ترک خودارضایی دختران چیست

سوال:

من دختری هستم که دو سه سال ندانسته خودارضایی می کردم طوری که به اوج میرسیدم بعضی وقتها دچار سستی بدن می شدم بعضی وقتها هم دچار سستی بدن نمی شدم اما نمی دونم که ازم مایعی خارج شده یا نه. من اصلا نمی دونستم که این کاری که میکنم خود ارضایی واز گناهن کبیره هست این کار فقط من اروم میکرد وکمی هم لذت فقط همین من اصلا به نیت لذت جنسی این کار را نمی کردم تورو خدا به من بگید تکلیفم  چیه؟

پاسخ حجت الاسلام طاها:

خود ارضایی از گناهان کبیره هست و باید از این کار توبه کنید. این عمل عوارض زیادی برای شما خواهد در پی خواهد داشت. یکی از دلایلی که سبب شده که این کار حرام شود عوارض جسمی  و اعتیاد روانی بالای آنست.  شاید مدتی محدود بتوان این کار را ادامه دهید اما پس از مدتی کوتاه نشانه ها آن ظهور می کند و به مراتب بیشتر می شود و بعد ها در زندگی مشترک آسیب های جنسی به سراغ فرد می آید و ارگاسم و رضایت مطلوب به دست نمی آید و این نوع رفتارها برای آینده و زندگی مشترک بسیار خطرز است.

بازی جنسی و تحریک برای خروج منی حرام هست حتی اگر منی هم خارج نشود در این صورت اگر قبل از رسیدن به ارگاسم(اوج لذت جنسی) ترشح و رطوبتی خارج شود این پاک است و نیازی به غسل نیست اما اگر به اوج لذت جنسی برسید و پس از آن مایعی خارج شود، نجس است و حتما باید غسل جنابت کرد.

خودارضایی در دختران و زنان

 خودارضایی در دختران از طریق بازی و مالش و تحریک قسمت های حساس جنسی است. دختران مجرد اگر خدای ناکرده این عمل حرام را ادامه دهند احتمال آسیب رساندن به پرده بکارت بسیار بالا است و به هیچ عنوان از ارضای جنسی درون واژن نباید استفاده کنند، چون این رفتارها بسیار پر خطر و احتمال پارگی را به همراه خواهد داشت و درآینده مخاطرات اساسی را برای ازدواج ایجاد می کند و زمینه ساز آسیب های روحی نیز خواهد شد.

باید از دیدن و خواندن تصاویر شهوت انگیز پرهیز کرد گاهی خود همین دیدن سبب استمنای ذهنی و خروج منی و حالت ارگاسم می شود. افکار و تخیلات جنسی را نباید دنبال کنید که زمینه و آغازیست برای در دام این عمل افتادن، از همین رو تا افکار شهوانی به شما روی آورد سریع محیط را تغییر دهید وارد جمع بشوید از انزوا دوری کنید و به فعالیتها و سرگرمی های مورد علاقه تان به صورت جدی و هدفمند بپردازید.

عوارض خود ارضایی زنان و دختران

مهمترین عارضه این عمل اعتیاد روانی به این کار هست، نوعا چون خانمها از احساسات بالایی برخوردار هستند اعتیاد به این کار سبب می شود که مداوم به صورت روزانه این عمل تکرار شود، تا جایی که خود شخص هم از کار خود خسته و کلافه می شود اما راهی بجز انجام این کار نمی بیند!. هیجانات جنسی کاذبِ استمنا سبب شوک های روحی به افراد می شودو زمینه ساز افسردگی و انزوای اجتماعی و بی حوصلگی های طولانی و دوری از دوستان و همسالان را فراهم می سازد. در زندگی مشترک آینده نیز سبب می شود که خانم از راه صحیح و حلال بخوبی ارضا نشود و تنها با همان روشی که عادت کرده به لذت جنسی برسد!. این روحیه سبب نارضایت جنسی در زندگی مشترک خواهد بود و فرد را به مرز طلاق و نا امیدی از زندگی خواهد کشاند.

برخی از عوارض این عمل اینگونه است:

  1. خستگى و كوفتگى،
  2. عدم تمركز حواس،
  3. ضعف حافظه،
  4. استرس و اضطراب،
  5. حساسيت بيش از حد و زودرنجى،
  6. كمر درد،
  7. ريزش موهاو لکه های پوستی
  8. ناتوانى جنسى زودرس در جوانى،
  9. ضعف بینایی و شنوایی
  10. افسردگی و کلافگی، بدبینی و تند خویی
  11. از بین رفتن زیبایی و نشاط پوستی
  12. بى خوابى يا بدخوابى و مشكلات مشابه،
  13. بیماری های ناحیه تناسلی
  14. انزال زودرس و غيرارادى يا خروج منى به صورت قطره قطره،
  15. بى ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانى در ارتباط با همسر، احساس طرد شدن، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگى مشترك

بی میلی جنسی از عوارض استمنا است، در حد پیشرفته دیگر با روشهای ساده شخص ارضا نمی شود بلکه فقط رفتارهای خشونت آمیز با خود است که سبب آرامش می شود. در مقابل اگر شخص ازدواج نمایدخداوند همسر را به گونه ای برای او آفریده که با آرامش می تواند انواع لذتها را تجربه نمایند و بهترین نشاطها را به ارمغان ببرد. از همین رو قرآن کریم می فرماید:
وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ-سوره روم، آیه21/و از نشانه­ های او این که از[نوع]خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدانها آرام گیرید و میانتان دوستی و رحمت نهاد. آری، در این [نعمت] برای مردمی که می ­اندیشند قطعا نشانه ­هایی است.

راه رهایی از خودارضایی

بهترین راه پس از ازدواج، تکرار و تمرین ایستادگی در برابر خواسته های شهوانی است. سبک زندگی باید تغییر کند، به فعالیتهای جمعی پرداخته شود مثلا بخشی از روز به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص داده شود در این صورت هم انرژی اضافه کم می شود و همینکه ذهن با فعالیت جسم حواس خود را به فعالیت می دهد نه به افکار شهوانی. انجام فعایت های ورزشی آنهم به صورت مداوم و پرتکرار برای اینست که افکار مثبت جای خود را به افکار شیطانی بدهند. در حالتی که بدن مشغول فعالیت هست مثلا شنا می کند دیگر حواس و تمرکز حل مسائل فکری مثل ریاضی کاهش می یابد، از همین شیوه تغییر دادن توجه با فعالیت جسمی و ورزشی استفاده کنید تا بتوانید روحیه و همت خود را در مقابل هوای نفس بالا ببرید و در مقابل شیطان نه بگویید.

از همین شیوه تغییر دادن توجه با فعالیت جسمی و ورزشی استفاده کنید تا بتوانید روحیه و همت خود را در مقابل هوای نفس بالا ببرید و در مقابل شیطان نه بگویید.

مطالعه کردن و تفریحات سالم نیز بسیار به شما کمک می کند که زودتر به خواسته خود در ترک این کار برسید. برنامه غذایی را اصلاح کنید و از خوردن غذای محرک در طول روز بپرهیزید، لباس های پلاستیکی و یا چسبان را استفاده نکنید، هنگام خواب به صورت کاملا برهنه نباشید. هر فرد با توجه به روحیه خود می تواند ببیند که با چه چیز تحریک می شود، همان چیز و کار را از خود دور کند مثلا اگر لحاف و … تحریک زاست باید عوض شود. از خوابیدن به روی بدن که آلت تناسلی تحت فشار باشد نیز جدا بپرهیزید خود همین کار سبب می شود که تحریک جنسی صورت بگیرد. از دوستی و ارتباط با جنس مخالف حتی از طریق نوشتار نیز خودداری کنید و مراقب نوع استفاده از اینترنت باشید.

 سعی کنید یک قلم و کاغذ بردارید و آنچه تاکنون شما را تحریک کرده یاداشت کنید و در مقابل آن یک کار سالم را جایگزین کنید، با خود عهد ببندید، زمینه تحریک را از همان اول انجام ندهید و جلوی آن را بگیرید خود را فریب ندهید که در ادامه بتوانید از این عمل دست بکشید!.

هنگام حمام رفتن بیش از حد برهنه نشوید، و زیاد طول ندهید تا وسوسه خود ارضایی به سراغ شما بیاید. از بازی کردن و زیاد شستن و یا در آینه نگاه کردن بپرهیزید. از تنهایی و انزوا خودداری کنید هر کجا هستید می بینید تنهایید وارد جمع شوید و از تنها بودن زیاد در اتاق فرار کنید. حتما در روز با یک کار خودتون رو خوب سرگرم  و خسته کنید تا بتوانید شب عمیق بخوابید ضمنا اگر هم خسته نیستید زود به رختخواب نروید و از اون طرف هم اگر بیدار شدید زیاد در رخت خواب نمانید بلند شوید و به کارهای مهم روزانه بپردازید

در مجالس دینی شرکت کنید و با اهل بیت علیهم السلام انس بیشتری بگیرید و مطالعات دینی خود را افزایش بدهید، همه این کارها روحیه ایمانی شما را بیشتر می کند. در این سن جوانی به گونه ای رفتار کنید که در آینده بتوانید الگویی خوب برای دیگران و فرزندان خود باشید. قرآن کریم را روزانه قرائت کنید، این کتاب نورانی راه نجات به سوی سعادت است. از خداوند زمینه ازدواج را دعا نمایید، کمی هم از خواسته های زیادی دخترانه در تجمل گرایی در امر ازدواج کم کنید تا بتوانید یک ازدواج خوب و موفق داشته باشید. 

علاوه بر راهکارهای ارائه شده که رعايت آن ها می تواند به شکل زيربنايی اين مشکل را برطرف کند يک سری توصيه های کاربردی تر به اختصار ارائه می شود:

۱- مراقب نگاه تان باشيد. از دیدن فیلم ها، کانال های محرک جنسی، موسیقی و … بپرهیزید.
۲- از خلوت با نامحرم، سخن گفتن و شوخی کردن با آن ها جداً خودداري کنيد.
۳- از فکر کردن، تصور و تخيل جنس مخالف و مسايل جنسی خودداري کنيد.
۴- از نگاه کردن به تصاوير و فيلم های تحريک کنند جداً خودداري کنيد.
۵- از شوخي های جنسی و محرک پرهيز کنيد.
۶- در صورت شدت شهوت، خوردن غذاهای محرک و داراي کالري زياد مانند خرما، پياز، فلفل و… را به حداقل برسانيد.
۷- براي تعديل نيروی جنسی خود حتماً ورزش و تحرک جسمانی و کار فيزيکی و بدني را در زندگي روزمره خود لحاظ کنيد.
۸- دعا و توسل براي نگهداری ايمان و رفع مشکلات می تواند مفيد باشد.
۹- روزه گرفتن موجب کاهش نيروی جنسی می شود.
۱۰- سعي کنيد در طول روز با وضو باشيد و از نورانيت آن استفاده کنيد.

در پايان توجه شما را به اين روايت جلب مي کنيم:

امام علي(ع) مي فرمايند:

«اکره نفسک علي الفضائل فان الرذائل انت مطبوع عليها؛

با سعي و مجاهدت فضايل اخلاقی را به نفس سرکش خود تحميل کن، زيرا خواهش طبيعی بشر بر شهوات و رذايل اخلاقی است.» [فهرست غرر، ص ۳۰۹.]

لینک کوتاه مطلب: https://goo.gl/F3ps5M

حتما بخوانيد

    1. دستورالعمل و دعاي ازدواج از آيت الله بهجت
    2. برای پسر یا دختر شدن جنین چه باید کرد
    3. گفتن باکره نبودن در خواستگاری
    4. خواستگاري دختر از پسر
    5. رابطه جنسي در دوران عقد
    6. آثار و فواید ازدواج
    7. ازدواج در اسلام
    8. وظایف زن و شوهر نسبت به یکدیگر چیست
    9. سنت هاي غلط ازدواج
    10. احکام و آداب بچه دار شدن از منظر اسلام

کلید: راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیستراه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست راه ترک خودارضایی دختران چیست Masturbating X استمناX استمنا چیستX استمنا دخترانX ترک استمناX ترک خودارضاییX خود ارضاییX خودارضاییX خودارضایی دخترX خودارضایی دخترانX خودارضایی زنX خودارضایی زنانX درمان خودارضاییX عکس خودارضاییX عوارض استمناX عوارض خودارضاییX مضرات استمنا عوارض خود ارضایی دختران بر طرف کردن آثار خود ارضایی آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره  خود ارضايي دختر چگونه است خود ارضايي چيست خود ارضايي در زنان خود ارضايي پسران چگونه است عوارض خود ارضايي در زنان متاهل خود ارضايي از نظر اسلام خود ارضايي در بارداري خود ارضايي دختر چیست توبه از خودارضایی 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

96 نظرات
  1. .. می گوید

    سلام میشه کمکم کنید بگید غسل توبه رو باید چطوری انجام بدیم خواهش میکنم کمکم کنید میوفتم پاتون من دیگه نمیتونم

    1. حجت الاسلام دکتر مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      برا توبه نیازی به غسل توبه نیست. همینکه کسی قصد بکند که دیگر گناه نکند همین کافی است.
      یک غسل توبه برای روز یکشنبه ماه ذی القعده است. در سایت سرچ کنید، انجام آن مناسب است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. فاطمه قاضی زاده می گوید

    سلام دختری مذهبی و نمازخون هستم اما ******، لطفا کمکم کنید …

    1. حجت الاسلام دکتر مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      یک وقت مشاوره از سایت بگیرید، راهنمایی تخصصی داشته باشیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  3. الهام می گوید

    ای وااای من چکار کردم الان ۳۰ سالمه نمیدونستم گناه کبیره میکنم😱 حاج آقا تو رو خدا کمکم کنید من نماز میخوندم با این وضع یعنی نمازهام باطل شد. ****.میشه راهنماییم کنید؟🙏

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله گناه کبیره است! و حتما باید استغفار کرد. تعجب است که چرا این مسئله را نمی دانید. حتما یک زمانی را قرار بدهید و یک دور رساله و برخی کتب دینی را بخوانید که چند سال بعد مجدد افسوس چیز دیگری را نخورید.
      بله اگر نمازها در حال جنابت بوده باید قضا کرد. با دفتر مرجع تماس بگیرید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  4. ناشناس می گوید

    سلام من دختری ۱۵ ساله هستم، دوساله که این کار رو انجام میدم… راستش من خودم دختری مذهبی و نماز خونی هستم، البته تا قبل این کار، الان کمتر به واجبات دینیم میرسم… همش هم بخاطر یک دوست ناباب بود… من از همون بار اول میدونستم که این کاری که دارم میکنم چیه و گناه کبیره است، اما نمیتونم ازش دست بکشم، چند بار هم توبه کردم ولی توبه شکستم، اراده ی ضعیفی دارم، حالا سوال من اینه که بعد از چند بار توبه اگه بازهم توبه کنم بخشیده میشه؟….. راه حلی هم هست برای اراده ضعیفم که بتونم خود ارضایی را ترک کنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      به کارهایی که در متن نوشتار آمده عمل کنید.
      ورزش را جدی بگیرید.
      به هیچ عنوان نماز را ترک نکنید که خود نماز نجات بخش است.
      از ارتباط با دوست ناباب بپرهیزید و قطع کنید.
      برای تقویت اراده موسیقی و تصاویر شهوت آمیز را ترک کنید و مراقبت کنید از کانالها و … .
      برای اراده ذکر صلوات را زیاد تکرار کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  5. ناشناس می گوید

    سلام
    من دختری ۱۵ ساله هستم و از ۵ سالگی معتاد به بازی با بدن شدم
    و هر روز حداقل ۶ یا ۷ بار این کارو میکنم
    من همین الان فهمیدم که این کار حرامه
    لطفا کمک کنید من نمیتونم دست بردارم
    من اگه الان بخوامم ازدواج کنم که اصلا همچین کاری نمیکنم اگه بخوام هم خواستگاری ندارم که….
    و جواب مامان و بابامو چی بدم؟
    دختری که ۱۵ سال داشته باشه حتی نمیتونه نیاز های جنسی شوهرش رو فراهم کنه چه برسه به اینکه بخواد خونه داری کنه
    خودشم من چندشم میشه از رابطه ی جنسی با جنس مخالفم و هیچ وقت هم نمیدونستم که این کار رابطه هستش اما خوب من الان معتاد شدم و واقعا نمیتونم ولش کنم
    لطفا راهنمایی کنین

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      آنچه در متن نوشتار آمده است رو با دقت بخوانید. تلاش خودتون رو انجام بدهید تا انشاالله اراده شما قوی و خداوند هم لطف می کنه.
      اما حتما نیاز به مشاورره دارید، میزان اضطرابتون و … باید چک بشود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  6. Atosa می گوید

    سلام من از کودکی به این بیماری دچار شدم متاسفانه روحیه ام خیلی پایین اومد و دوباره خودمو حفظ کردم خیلی وقت بود این کارو انجام ندادم و ترک کردم اما دوباره رفتم سراغش اما ۱ بار و الان پشیمانم آیا خدا منو میبخشه؟من از گناهی که کردم خیلی پشیمونم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      گاهی بر اثر استرس و اضطراب است. توصیه می کنیم مشاوره داشته باشید می توانید از طریق سایت نوبت بگیرید، تست بزنید و ریشه یابی کنید.
      در هر حال توصیه هایی که شده است را جدی و مو به مو انجام بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  7. ناشناس می گوید

    سلام دختری هستم که به این درد مبتلا شدم
    من از ۵ سالگی تا الان که ۱۷ سالمه این عمل زشت رو انجام میدادم ، حدود ۱۲ سال است که نتوانستم ترک کنم ، احساس میکنم الان که انقدر طول کشیده شاید بعدا هم نتونم ترک کنم ، من خیلی از عواقبش میترسم.
    چندین بار هم توبه کردم ولی دوباره……
    خیلی خیلی پشیمانم ، امیدوارم هیچ مومنی به این عمل دچار نشود ، باید چکار کنم برای ترک این کار؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      گاهی که این عمل زیاد تکرار می شود و فرد نمی تواند ترک کند، لازم است ریشه ای تر بررسی شود ، مثلا می تواند اضطراب، افسردگی زمینه این عمل شود. اگر مسئله جدی هست حتما مشاوره داشته باشید.
      مواردی که در متن نوشتار آمده را انجام بدهد، حتما ورزش کنید، زمینه های تحریک مثل فضای مجازی، موسیقی را بسیار مراقبت کنید. در تغذیه، تغذیه سالم و گیاهی را در برنامه داشته باشید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  8. رها می گوید

    سلام
    تا چند وقت پیش نمیدونستم این عمل استمنا و گناه کبیره هست یه شب خواب دیدم فردای همون روز پیگیر این کارشدم و فهمیدم چه اشتباهی داشتم میکردم وقتی فهمیدم یه توبه سفت و سخت کردم اما چند وقت بیشتر این توبه طول نکشید و رفتم سراغش فکر اینکه بااین کار دارم دنیا و اخرتمو خراب میکنم داره دیونم میکنه تورو خداکمکم کنید یه حرفی یه راهنمایی از خودم بخاطر این کار متنفرم اینقد توبه شکستم و باز این کاروکردم مطمعنم دیگه توبه هام پذیرفته نمیشه😭😭😭😭

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مواردی را که در متن نوشتار نوشته شده است را انجام بدهید، از اموری ک شهوت انگیز است بپرهیزید.
      اگر این عمل زیاد تکرار می شود لازم است با یک مشاور صحبت کنید، گاهی ریشه در اضطراب و افسردگی دارد که باید درمان شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  9. lll می گوید

    سلام آیا فکر کردن به این موضوع خود ارضایی هست لطفا بهم بگین

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      صرف فکر کردن خودارضایی نیست. اما برای روح مومن آسیب زاست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  10. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید. متاسفانه یه مدتی بود من گرفتار این عمل شدم و هیچی هم ازش نمیدونستم و تلاشی برای ترک کردنش نداشتم (حدودا 1سال چند روز در هفته و دفعات 1 بار ) اما خوشبختانه وقتی فهمیدم ترک کردم . الان حدودا 3 ماه میگذره و تا الان تکرارش نکردم .
    دو تا سوال دارم..
    1 من بعضی عوارض این کار رو دارم الان چقدر طول میکشه که درمان بشه؟
    2من ورزش تا جایی که بتونم انجام میدم و ارتباطم رو با خدا قوی کردم آیا روش دیگه ای هست که بتونم زود تر از عوارض اون خلاص شم؟

    با تشکر از شما.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شدت عوارض وابسته به نوع آسیبی هست که جسمی و روحی وارد شده است. عوارض جسمی را لازم هست با یک پزشک مشورت کنید شاید اصلا از این موضوع نباشد، مثلا اگر چشم ضعیف شده کوتاهی نکنید و با یک چشم پزشک هم مشورت کنید.
      علاوه بر ورزش، مراجعه به پزشک و از جنبه روانی توجه به معنویات؛ حتما تغذیه مناسب و گیاهی بسیار تاثیر گزار هست. در کنارش در روایات برای سلامت بدن توصیه به حجامت شده است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  11. حدیث بانو می گوید

    سلام علیکم
    تو رو خدا میشه کمکم کنید یک دختر 15 ساله هستم من حدود*****من از این گناه کبیره متنفرم اما مشکل من یک دختر خیلی خوب و باایمان بودم اما توسط دختر خاله ام به این راه کشیده شده‌ام من به هر دری زدم نتونستم این عمل بد رو انجام ندم توروخدا کمکم کنید راهنمایی ایم کنید تا دیگه انجامش ندم خیلی پشیمونم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مطالب متنوع و مختلفی درباره این موضوع در سایت منتشر شده بخوانید و عمل کنید. تا می توانید معنویت را تقویت کنید. ورزش کنید و زمینه گناه و تحریک را جلوگیری کنید. ورزش کنید مثل پیاده روی بسیار تاثیر گزار هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  12. mahsa می گوید

    سلام.وقتتون بخیر.ببخشید حکم کسی که بدون قصد لذت و به دلیل استرس ها و افکاری که به او دستور میدهند فلان کار انجام بده و با خودش کاری کند و احتمال بالایی می دهد که به مرحله ارگاسم و خروج منی نرسیده باشد چیست؟آیا تحریک جنسی و صرف فقط ضربان واژن گناه محسوب می شود؟شک داریم اصلا مایعی خارج شده باشد.چون بلافاصله پس از ضربان دست از بازی با خود کشیده ایم.در صورتی که به قصد لذت باشد ولی قصد خروج منی نداشته باشد حکمش چیست؟باز هم گناه کرده است؟ممنون میشم راهنمائی بفرمائید چون فکر گناه اذیتم میکنه

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر به خاطر استرس و اجبار دست به این کار می زند، لازم است با یک مشاور روانشناس حتما رجوع کند و مسئله را بررسی کند. و تکنیک های کنترل استرس را یاد بگیرد.

      اگر با بدن بازی جنسی انجام بدهد حرام است حتی اگر منی خارج نشود حالا چه به ضربان برسد یا نرسد. و اگر بازی بکند و منی خارج بشود این هم گناه است و حرام می باشد و غسل جنابت واجب است
      اگر به ارگاسم نرسد، غسل جنابت واجب نیست و اگر شک در این دارد که جنب شده یا نه، بنا را بر عدم جنابت می گذارد و نیازی به غسل نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  13. مینا می گوید

    سلام.ممنون بابت سایت خوبتون.اگر کسی بدون قصد لذت یا با قصد لذت با خودش کاری کند و شک در خروج منی داشته باشد و تشخیص ندهد به ارگاسم رسیده یا نه و احتمال زیاد به این بدهد که به ارگاسم نرسیده هست آیا گناه کرده است؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      دو مسئله است:
      اگر با بدن بازی جنسی انجام بدهد حرام است حتی اگر منی خارج نشود. و اگر بازی بکند و منی خارج بشود این هم گناه است و حرام می باشد و غسل جنابت واجب است
      اگر به ارگاسم نرسد، غسل جنابت واجب نیست و اگر شک در این دارد که جنب شده یا نه، بنا را بر عدم جنابت می گذارد و نیازی به غسل نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  14. Nm می گوید

    سلام لطفاً جوابمو بدین من یه دختر سیزده ساله ام که این کار را می‌کردم الان تازه فهمیدم که اسمش خودارضایی هسته و .. الان چیکار کنم لطفاً بگید بعضی وقت ها مایعی خارج میشد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بازی جنسی با بدن و لذت بردن حرام و خود ارضایی است. اگر به حد ارگاسم برسد غسل جنابت هم واجب می شود.
      صرف خروج مایع بدون ارگاسم نجس نیست و برای خانم ها طبیعی است.
      در هر از خودارضایی باید توبه کرد و از الان باید بیشتر مراقب باشید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  15. MA می گوید

    سلام. من ۱۷ سالمه و دارم سعی میکنم که این کارو ترک کنم. ولی سوالم اینه که نمیتونم تشخیص بدم که مایعی خارج میشه یا نه و در واقع غسل براش لازمه یا نه؟ مرجع تقلیدم مکارم هستن و ایشون گفتن در صورت رسیدن به اوج لذت شخص جنب میشه ولی واقعا نمیتونم تشخیص بدم که به اوج لذت رسیدم یا نه؟ تکلیفم چیه باید از روی احتیاط غسل رو انجام بدم؟ و اینکه این کار باعث باطل شدن روزه میشه؟؟؟ لطفا سریع جواب بدین. ممنون

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      استمنا در حال روزه باعث باطل شدن روزه و باعث کفاره می شود و از گناهان بزرگ هست.
      درباره اینکه ارگاسم چیست اینجا کلیک کنید.
      اگر شک در ارگاسم دارید، غسل واجب نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  16. A,gh می گوید

    سلام
    من ۱۷ سالہ ھسم
    متاسفانہ از ۲ سالگی درگیر خودارضایی ھسم***
    من الان ۱۵ سال ھس ک درگیر ھسم و خییییلی عادت کردم ب این کار،واااقعن ترک کردنش خیلی سختہ😞

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اینکه از سن کم این کار را انجام می داده اید، باید بیشتر به زمینه ها توجه کنید.
      برای ترک، آنچه در متن نوشتار بالا آمده را انجام بدهید و مقدمات این گناه را مراقبت کنید، کارهایی که زمینه تحریک جنسی هست را مثل تصاویر، فیلم یا موسیقی یا ماهواره و … را مراقبت و حذف کنید.
      برای کنترل افکار تا می توانید قبل از خواب و قبل از خلوت خوب ورزش کنید، یا بدن را خسته کنید. اگر بتوانید مقدمات تحریک جنسی را کنترل کنید و تلاش نمایید کنترل آن آسان است.
      به تغذیه هم توجه کنید، تحقیق کنید و غذاهای گیاهی و مناسب را در شب میل کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  17. ناشناس می گوید

    سلام
    چرا راهی بجز ازدواج برای برطرف کردن نیازجنسی وجود نداره ؟؟
    از طرفی هدف من برطرف کردن این حس خودارضایی هست وبخاطر رفع این حس نمیخوام ازدواج کنم چون معیار ازدواجی ک بخاطر رفع رابطه جنسی بشه اصلا پایدار نیست و خودمم خوشم نمیاد چون هم درس و مشغله کاری دارم ووو
    لطفا بجز ازدواج راهکار دیگ بدید😭😭😭

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      یکی از اهداف غریزه جنسی حفظ خانواده است طبیعی است اگر راهی غیر از ازدواج برای ارضاء نیاز جنسی اجازه داده شود قطعا بنای خانواده را نابود میکند.
      با تکنیک کنترل ذهن و اینکه نگاه را کنترل کنید بسیاری از زمینه های نیاز های جنسی کنترل می شود. در متن به مواردی اشاره شده است. تا می توانید زمینه ها ی تحریک مثل فیلم و عکس را باید مراقبت کرد. در سایت چندین مقاله درباره کنترل این غریزه منتشر شده است می توانید سرچ کنید و مطالعه کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. محمد می گوید

      با سلام.
      اراده کنید و از خداوند مهربان بخواهید کمکتان کند و دیگر هیچ…

    3. بی نام می گوید

      من امسال ۳۰ ساله شدم و تا به حال اصلا هیچ خواستگار رسمی نداشتم
      تا به حال هر دعایی که مربوط به بخت گشایی بوده البته از نظر علما و چله ی سوره های مختلف رو هم گرفتم ولی فایده ای نداشته
      از خودارضایی بیزارم
      متنفرم از این کار
      ولی گاهی مجبورم
      بعدش هم کلی گریه میکنم و از خدا علاوه بر استغفار،همیشه کمک خواستم که اسباب ازدواجم فراهم بشه و اگر گرهی هست باز بشه
      اگر میتونید کمکم کنید و ذکری کارگشا برای بخت گشایی بهم معرفی کنید ممنونتون میشم

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم خواهر گرامی
        برخی از جنه ها مثل اجتماعی بودن را لازم است بررسی و اگر کم هست تقویت کنید.
        در سایت طریقه نماز جعفر طیار را سرچ کنید و مدتی مداومت کنید.
        سایت تبیان بخش همسر گزینی به صورت قانونی دارد و مرکز معتبری در زمینه ازدواج جوانان هست توصیه می کنیم از این طریق هم اقدام فرمایید. نکاتی که در متن نوشتار آمده است را نیز رعایت کنید تا زمینه این گناه فراهم نشود.
        با این توضیحات اگر زمینه فراهم نشد لازم هست با یک مشاور صحبت کنید. تا شرایط زندگی شما دقیق تر مورد بررسی واقع شود.
        وفقکم الله لکل الخیر

  18. میم.الف می گوید

    من دختری ۱۸ ساله هستم.از نظر روحی و جنسی نیاز به ازدواج دارم.اما خانواده کاملا مخالف ازدواج هستند.چی کنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      ظاهرا پدر و مادر شما با اصل ازدواج شما موافق باشند اما در این سن یا شخص خاصی راضی نباشند.
      در هر حال اگر شرایط ازدواج فراهم نیست زمینه های تحریک جنسی را مثل فیلم و موسیقی حرام را مراقبت داشته باشید و از دیدن اموری که تحریک می کنند دوری کنید. دستوراتی که در متن نوشتار آمده است را انجام بدهید، ورزش کنید تا بیشتر بتوانید بر نفس کنترل داشته باشید.
      خانواده ها هم باید درک درستی از نیاز جوانان داشته باشند و اگر خواستگار مومن و مناسبی آمد رد نکنند. خوبست اگر زمینه گفتگو را با مادر دارید در صورت وجود شرایط گفتگو غیر مستقیم داشته باشید تا در زمینه ازدواج مخالفت نداشته باشند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  19. itsme می گوید

    فقط می خواستم ازتون تشکر کنم..و بگم دعا کنین هممونو

  20. زهرا می گوید

    به نطر من زنی که به دلایل موجه تقاضای طلاق کرده و دادگاه 2سال است رای صادر نکرده و شوهر هم برای این که زن را بیازارد طلاق نمیده چاره ای جز خودارضایی ندارد.خودارضایی خیلی خیلی بهتر از فاحشگی است که متاسفانه وقتی زنان با مشکل حق طلاق مردان روبرو میشن ناخودآگاه ممکنه به آن تمایل پیدا کنن.اگر قانون حق طلاق با مرد تغییر کنه به میزان چشمگیری فساد و فحشا کاهش پیدا میکنه.و خود ارضایی در این موارد بهترین گزینه است.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نمی توان به بهانه های واهی و مقایسه بین دو گناه مرتکب گناه خودارضایی شد.
      حق طلاق یک بحث است، مهریه نگین خانم ها هم روی دیگر سکه هست. زمانی که مهریه ها نوعا میلیاردی هست انتظار نباید داشت که مرد ها هیچ حقی نداشته باشند.
      فساد و فحشا بخاطر حق طلاق نیست، بلکه عوامل متعدد دیگری دارد زمانی که ازدواج شرایط سخت شد بخاطر مهریه های سنگین و رسوم غلط ثمره اش العیاذ باالله این می شود که افراد ضعیف جامعه به سمت گناه بروند.
      در هر حال اگر خانمی نیاز جنسی دارد و واقعا هیچ راهی برای صلح و سازش زوجین نیست، بهتر است از بخش کمی از مهریه چشم پوشی کند تا طرفین به طلاق توافقی دست پیدا کنند.
      وفقکم الله لکل حیر

  21. زهرا می گوید

    نظر من چی شد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر نظر شما پاسخ داده نشده است، لطف کنید مجدد مطرح بفرمایید.
      وفقکم الله لکل خیر

  22. nirvana می گوید

    سلام.
    اگر کسی این کار و ترک کنه و توبه کنه,آیاعوارض جسمی خود ارضایی مثل تغییر قیافه و بد قیافه شدن و از بین رفتن برق چشم و پژمرده بودن صورت وغیره…به حالت طبیعی و قبل از خود ارضایی بر میگرده؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      آنطور که پزشکان نیز می گویند بدن قابلیت ریکاوری و بازسازی را دارد، لذا با ترک این کار عوارض آن به مرور زمان از بین می رود. در صورت داشتن عوارض خاص لازم است به پزشک مراجعه کنید.
      وفقکم الله لکل خیر

  23. Setare می گوید

    سلام .
    من چند سالی بود که این عمل رو مرتکب میشدم و نسبت به وجوب غسل بر ان و گناه حرام بودنش هیرچ اطلاعی نداشتم .
    و نمیدانستم ک منجربه بطلان روزه و نماز میگردد .
    و در همان حال به انجام تکالیف شرعیم پرداختم . حکم نماز و روزه ام چیست ؟؟
    و بعد از ان هم ب راحتی نمیتوانم درمقابلش ایستادگی کنم و ان را ترک کنم .
    بسیار ناراحتم چون فکر میکنم خدا از من بدش می اید و مرا راهنمایی نمیکند و شاید دچار استدراج شده ام .
    برای رهایی چ کنم ؟؟
    ذهنم قفل کرده
    یک راه ترک قاطع میخواهم .؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      درباره نماز و روزه باید نام مرجع شما مشخص باشد.
      هیچگاه از رحمت خدا نا امید نشوید. قطعا همیشه مسیر توبه و برگشت به سمت خدا باز هست.
      زمینه را برای اصلاح رفتار ایجاد کنید، ابتدا عواملی که باعث این کار می شوند را مشخص کنید برای خودتان، کانال، فیلم، تصاویر، موسیقی و هر امر حرامی که زمینه این کار می شود، این عوامل منفی را از زندگی حذف کنید. در مقابل زمینه فعالیت های جمعی و دینی را برای خود فراهم کنید. به دنبال یک راه آسمانی نباشید، همین راه های ساده با تکرار و تمرین اراده شما را قوی می کند تا انشاالله بتوانید ازدواج کنید. شما قصد کنید و نیت ترک داشته باشید و برنامه ریزی کنید. مطمئن باشید ان شاالله موفق می شوید.
      آنچه درمتن نوشتار آمده را انجام بدهید، از ورزش منظم هم غافل نشوید.
      زندگی شهدا را بخوانید مثل کتاب خاکهای نرم کوشک، اراده را قوی می کند ببینید شهدا در لحظاتی که گناهان برای آنان پیش می آمد با چه اراده راسخی مقابل گناه می ایستادند. آنان به شما کمک می کنند.
      وفقکم الله لکل خیر

  24. ناشناس می گوید

    سلام
    من يه كاري ميكنم كه نميدونم خودارضايي هستش يا نه،وقتي ميرم دستشويي اب رو با فشار ميگرفتم به خودم كه بعد از٢،٣ دقيقه يه حس خوبي بهم دست ميداد.
    ايا اين خودارضايي هستش؟
    كمكم كنين خواهش ميكنم،

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله این کار خود ارضایی است و حرام می باشد ترک کنید.
      وفقکم الله لکل خیر

  25. الی می گوید

    سلام.دخترم ۱۸ساله
    تقریبا از ۷ سالگی بدون اینکه ک بدونم چی هست ایت کارا میکردم الان خیلی شدید شده،بارها توبه کردم ولی نشد ک نشد😔دلم میخاد پاک بشم ولی واقعا نمیتونم جلوی خودمو بگیرم
    چیکار کنم؟؟؟
    بعد هربار ب شدت پشیمون میشم ولی دوباره ….

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      باید روی دو نکته کار کنید ابتدا اراده و مراقبت در دیدن ها.
      زندگی شهدا را بخوانید با آنها قلبا ارتباط برقرار کنید، یا زندگی آیت الله بهجت را شبها قبل از خواب مطالعه کنید کم کم اراده شما در بندگی قوی تر می شود.
      نکته بعدی اینکه هر فیلم یا تصویری را نبینید، موسیقی گوش نکنید و از موارد تحریک زا دوری کنید. آنچه در نوشتار آمده است را انجام بدهید مخصوصا ورزش که بسیار تاثیر گزر هست. تا تکرار و تمرین نکنید نمی توانید بر این حالت غلبه کنید.
      حتما می توانید اگر توکل داشته باشید و برنامه ریزی کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. شیدا می گوید

        سلام.من همه ی این کار ها برای رهای از خود ارضایی رو انجام دادم و تا اندازه زیادی تونستم موفق بشم و تعداد دفعات اش رو کم کنم.اما نزدیک پریود ام که میشه دیگه نیازی به زمینه تحریک کننده خاصی نیست.
        به شددت شهوانی میشم و تمرکز ام رو از دست میدم..و تا خود ارضای نکنم اروم نمیشم .
        چی کار کنم تو این زمان.
        به شدت عذاب وجدان دارم و احساس گناه کار بودن دارم.

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم خواهر گرامی
          قبل و بعد از عادت ماهانه با توجه به تغییرات هورمونی بدن طبیعی است که گرایشات جنسی در برخی خانم ها بیشتر شود، خوب است در این زمینه با یک پزشک زنان مشورت نمود و برنامه مناسب برای تغذیه داشت و در این ایام با توجه به شناختی که از بدن خود دارید زمینه های تحریک جنسی را کم کنید.
          غريزه جنسى اگر با ازدواج مهار نگردد، مطلوب‏ترين راه تسلط بر آن، كنترل مثبت است و آن پرهيز از صحنه‏ها و كارهايى است كه به تحريك اين غريزه مى‏انجامد. مهمترین کار پرهيز از فكر و ترسيم صحنه‏ هاى محرك در ذهن و خيال است برای این منظور باید از دیدن فیلمها و تصاویر محرک خودداری کرد. انسان این قابلیت را دارد که با تکرار و تمرین مدیریت افکار خود را به دست آورد. در سایت مقالات مختلفی در زمینه کنترل شهوت نوشته شده است سرچ کنید و مطالعه نمایید.
          وفقکم الله لکل الخیر

  26. ... می گوید

    سلام
    ..من ۱۶ سالمه و تقریبا از سن ۸ سالگی تا ۱۳٫۱۴ سالگی خودآزاری میکردم
    اما به صورت سطحی ؛
    و حدود ۲٫۳ سال میشه این کارو ترک کردم. خداروشکر تاحالا چیزی تحریکم نکرده و از خودم مطمعنم
    فقط میخواستم بدونم ازین به بعد برای من مشکل ساز خواهد بود؟؟؟
    یعنی چه در دوران ازدواج چه درهمین رده سنی که هستم؟؟
    خیلی فکرمو درگیر کرده ،ممنون میشم سریع پاسخ بدین

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اینکه این گناه را ترک کرده اید بسیار کار خوبیست. و همانطور که پزشکان می گویند بدن اگر آسیب جدی در بیماری ها نبیند آرام آرام توانایی بازسازی خود را دارد در این مورد هم که نوشته اید جای نگرانی نیست.
      تا می توانید معنویات و اعتقادات خود را تقویت کنید تا انشاالله این گناه تکرار نشود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  27. sana می گوید

    سلام من ۱۶سالمه حدودا یکسال و نیمه که خودارضایی دارم هرکاری هم کردم نتونستم بیشتر از ۱۶روز جلوی خودمو بگیرم خیلی ناراحتم حتی غذاهای تحریک کننده هم نخوردم اما تمرکزم کم شده و لطمه ش رو توی درسام دیدم.خواهش میکنم کمکم کنید.من حتی یه دفترچه درست کردم که تعداد روزهایی رو که توش پاک بودم بنویسم اما متاسفانه نتیجه نداد خیلی میترسم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      صرفا تغذیه عامل اصلی نیست بلکه نگاه و تخیلات نیز زمینه ساز اساسی در تحریک هستند.
      در روز بخشی از وقت خود را به ورزش کردن مثل پیاده روی اختصاص بدهید، در سن رشد هستید تغذیه مناسب این سن را داشته باشید تا به بدن و دروس لطمه وارد نکنید. در کنار این برنامه که عرض شد فکر را کنترل کنید،فیلم و آهنگ و تصاویری که شهوت زا هستند را نبینید، مخصوصا در شبکه های اجتماعی بیشتر مراقب باشید. اگر ارتباط و فکر خود را به سمت خدا و اهل البیت سوق بدهید آرام آرام نفس اراده قوی تری پیدا می کند و در مقابل گناه می ایستد.
      زندگی شهدا را بخوانید، مخصوصا قبل از خواب چند صفحه کوتاه را بخوانید، توصیه می کنیم خاک های نرم کوشک یا ساییر آثار فاخر دفاع مقدس را بخوانید، پس از مدتی که به این دستور عمل کردید خودتان تغییرات را حس می کند، انشاالله.
      وفقکم الله لکل الخیر

  28. Sa.sa می گوید

    سلاام اقای طاها. میخواستم ازتون تشکر کنم . فضایی ک فراهم کردین تا راحت سوالامونو بپرسیم و شمام خیلی صریح و عالی پاسخ بدین. جای تشکر داره. براتون دعای خیر میکنم.
    من تا الان ازون موقع چندبار وسوسه شدم ولی وقتی یاد ایه هایی ک میخوندم میفتم سریع از ذهنم میرف. اینک خدا میگه بنده های من از من هستن و ب سمتم برمیگردین ،این باللترین مقام برای ی مخلوق ک انسان هستش ، هست.. چقدر لذتبخشه وقنی ادم میفهمه خدای دوعالم خدای ب این بزرگی ب انسان خطاکار میگ تو از منی ، خودتو قاطی چیزای پست و بی ارزش ک از سمت شیطانه نکن.مخاطب این حرفام کسایین ک پشیمونن ازین گناه … من ب یقین رسیدم که خدا منو کاملا بخشید … وقتی وسوسه شدین ذکر (( لا حول و لا قوه الا بالله)) رو چند بار بگین . همچنین ((لا اله الا الله)) .
    این چیزی ک میگم معجزه میکنه . هرروز ک نماز میخونید بعدش دوصفحه قرلن بخونید ثوابشو تقدیم یک شهید یا یک عالم بزرگ نکنید تقدیم کل شهدا و اهل قبور بکنید. این نشون میده شما ب فضل خدا شک ندارید و مطمین هستید ب همه ارواح این ثواب میرسه.
    معنی ایات رو حتما بخونید . این کار را ک تکرار کنید مداوم مثلا ۲ ۳هفته رغبتتون به گناه کمتر میشه.
    انققققدر سرشار از حال خوب هستم نه تنها دلم نمیخاد برم سمت این گناه بلکه میخام حال خوبمو با همتون به اشتراک بزارم..:)

    التماس دعا حاج اقا

  29. Sa.sa می گوید

    من امروز ک متوجه شدم حس کردم دنیا رو سرم خراب شده… ولی بعدش طبق معلوماتی ک کسب کردم به ذهنم اومدم شاید این سختی و ابتلا که برام پیش اومده اگ بتونم با موفقیت پشت سرش بزارم ، به خداوند نزدیکتر بشم. شمام ابن حرفو قبول دارین؟
    میشه بفرمایید چه عملی شدت اثرش بیشتر هس؟ قران خوندن روزه گرفتن چی؟
    یه سوالیم داشتم معنی این عبارت عربی ک پایان پیامتون مینویسد چیه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      هر امتحان و سختی که انسان می بیند و با موفقیت و توکل به خدا از آن پیروز بیرون بیاید یک گام به خدا نزدیک تر می شود.
      همانطور که بزرگان توصیه کرده اند، بهترین عمل ترک گناه هست. توصیه می کنیم روزانه آثاری و مطالب حضرت آیت الله بهجت را بخوانید، بسیار تاثیر گزار و راهگشا است.

      عبارت پایانی دعا هست، خداوند شما را موفق به انجام تمام کارهای خیر و خوب بگرداند.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. م می گوید

      سلام
      من حدود ۵ یا ۶ هفته استمنا رو ترک کردم و توی رمضان هم روزه گرفتم و تمام تکالیفمو انجام دادم ولی روز بعد شب قدر اینکار رو انجام دادم و دوباره امروز الان خیلی ناراحتم از اینکه تمام اعمال و دعا ها و قرآن و نماز هایی که خوندم ازبین رفت و اینکه فکر کنم خدا دیگه جوابم و نمی ده چون این چندمین بار هست که توبم رو شکستم
      خواهش میکنم بهم بگید دارم دیوونه میشم آیا خدا با این کار من دیگه منو به هدفم نمیرسونه احساس میکنم خدا از چنین کسی متنفره یعنی این کارم مانع استجابت دعا هام شد ؟
      من حتی شروع به انجام ختم قرآن کردم برای یه حاجتی اما توبم رو شکستم آیا وقتی توبه کردم باید دوباره ختمهایی که گرفته بودم رو از اول انجام بدم؟
      خواهش میکنم بهم کمک کنید.

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        ببینید هیچگاه از توبه و رحمت خدا نا امید نشوید، و هیچگاه هم اینطور فکر نکنید که گناه بی تاثیر است. همیشه مومن در حال خوف و رجا هست.
        نکته دوم این هست که ببینید عامل تحریک شدن چیست، اگر کانال خاصی عضو هستید، یا فیلم یا موسیقی هست خب این ریشه را باید قطع بکنید. در نوشتار کارها و تکنیک هایی را مطرح کرده ایم، تلاش کنید رعایت کنید.
        اعمال خوبی که داشته اید قطعا خداوند آثار آنها را در دنیا و آخرت شما ثبت می کند اما گناه نیز آثار خود را دارد، گرفتاری و سلب توفیقات از آثار گناه است. گاهی قرار است که یک همسر مومن نصیب انسان شود، گناهان چنین توفیقاتی را سلب می کند یا فرزندان صالح یا … را سلب می کند. در هر حال از توبه غافل نباشید.
        درباره ختومات، گناهان کبیره مثل استمنا (العیاذبالله) باعث از بین رفتن ختم است و باید پس از توبه از نو شروع کرد.
        وفقکم الله لکل خیر

  30. Sa.sa می گوید

    شدت گناهش کم و زیاد داره؟ مثلا دونسته با ندونسته ش فرق داره؟
    حتا اگ دو س ماه یکبار انجام شده باشه ..!؟ من اصن متوجه نبودم این سالها… پس چطوریه ک من اغلب اوقات نمازمو اول وقت میخونم ، با خدا خیلی حرف میزنم… فک میکردم خدا از من راضیه… دلم نمیخاد ازش دور باشم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      کاملا مشخص هست رابطه خوبی با خدای متعال دارید، و ان شاالله هیچ گاه از خدا دور نمی شوید.
      در هر حال حالا که می دانید رعایت کنید، قدر روحیه خوبتان را بدانید با مطالعه احوال بزرگان علما، شهدا و افزایش آگاهی نسبت به مسائل دینی این روحیه خوب را بیشتر کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  31. Sa.sa می گوید

    توروخدا بگید خدا میبخشه؟؟ من اصن نمیدونستم…
    چیکار باید بکنم ک ببخشه..
    چه شکلی باید استغفار کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      قطعا خداوند مهربان و بخشنده هست، توبه هم آسان است، راهش این هست که انسان گناه را ترک کند و از صمیم قلب تصمیم بگیرد که دیگر این کار رانکند.
      مطالب متعددی درباره توبه درسایت منتشر کرده ایم، سرچ کنید و بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  32. Sa.sa می گوید

    سلام. من الانم نمیدونم کاری ک انجام میدم خودارضایی هست یا نه. نمیدونمم مایعی خارج میش یا ن. ولی یادم میاد تو بچگیمم انجامش میدادم. ب شکم دراز میکشیدم و بالا و پایین میکزدم خودمو. الانم خیلی کم پیش میاد ک با ور رفتن بالا تنه اینطور میشم و یهو تپش قلب میگیرم. وقتایی اوقات ک تنهام اینجوری میشم.
    ولی من تا الان نمیدونستم. فک نمبکردم چیز خاصی باش.
    من اتفاقن خیلی اهل نماز هستم. همچنین با شهدا رابطه خوبی دارم.. البته فکر میکنم اشتباه میکردم!! کمکم کنین. من نمبخام دچار معصیت بشم. نمیخام احساس کنم خدا ازمن بدش میاد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این کاری که انجام می دهید خودارضایی هست و نشانه اش لذت جنسی است. این کارها را نباید انجام ندهید، خودارضایی حرام است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  33. ش . ص می گوید

    من بیشتر نظرات را دیدم و دلم خواست که نظر شخصی که الان مشکلش حل شده را هم داشته باشید

    من با این روش ترک کردم

    ۱- خواندن نماز پنچ گانه . برای اینکه به خدا بفهمانیم که میخواهیم بنده خوب تو باشیم و مثل شیطان از دستوراتت سر پیچی نمیکنیم
    ۲- توبه استغفار
    ۳- برای فرج امام زمان روزی ۱۰ صلوات بفرستید اگه بیشتر بتونید بهتر ولی اگر نمی توانید همین کافی است
    ۴- و آخرین و بهترین چیز نماز شب بدون ترک آن

    تمام این مواردی که میگم را یک روزه من نتونستم همشو اجرا کنم یکی یکی شروع کردم و سختی و دشواری انجامشون از بین رفت و الان همه این موارد را انجام میدهم و مهم ترینشون که با اجرا آن قدرت را درخودم حس میکنم نماز شب است که اول نشسته میخواندم مدتی خوابیده داخل جام و الان هم ایستاده و روز به روز دارم رفدار خودم را اصلاح میکنم البته چند سالی است خود ارضای به کمک خدا و باانجام دستوراتش ترک شده

  34. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  35. .... می گوید

    سلام
    من هنگامی ک پریود میشم شروع ب خواندن مطالب و دیدن فیلم های تحریک میکنم دست خودمم نیست و اینجور باعث میشه ک خودارضایی رو انجام بدم ولی هنگامی ک پاک هستم و نماز میخونم خیلی از اینکار بدم میاد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با توجه به شناختی که از بدنتان پیدا کرده اید، سعی کنید در این ایام مراقبت بیشتری داشته باشید، درست است که خانم نباید نماز بخواند، اما در روایات سفارش شده که هنگام وقت نماز خانم در سجاده مشغول به ذکر الهی باشد. هر زمان که چنین حسی آمد شما خود را به کار دیگری مشغول کنید، نه اینکه به راحتی فیلمهای تحریک کننده را به راحتی بینید، خب با خود عهد ببندید تمام راه های ارتباطی که زمینه گناه هست را قطع کنید، مثلا می دانید که عضو فلان کانال نامناسب هستید خب شرعا موظف هستید ترک کنید، یا می دانید که با تلفن همراه این فیلم ها را می بینید، خب در این صورت مدتی نفس را انسان تنبیه کند و از تلفن هایی که قابلیت نمایش فیلم را ندارند استفاده کنید، در کل راه ورود شیطان را ببندید نگذارید اینقدر به راحتی بر شما مسلط بشود.
      ذکر استغفار را زیاد تکرار کنید.
      ذکر «یا خیر حبیب و محبوب صلی علی محمد و آل محمد» را زیاد تکرار کنید.
      نوعا در این ایام حس جنسی خانم ها کمتر است، گر حس جنسی شما در این ایام غیر عادی هست توصیه می کنیم با یک پزشک هم مشورت کنید که آزمایشات هورمون را داشته باشید. یا توصیه های غذایی و بهداشتی مناسبی را ارائه کنند.
      نماز جعفر طیار را مدتی بخوانید که ان شاالله خداوند یک همسر خوب هم قسمت کند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  36. تارا می گوید

    سلام.من قبلا این کار میکردم به مدت ۲ سال ماهی ۳-۴ بار بعد مرگ پدرم یکم بیشتر شد هفته ای دو بار چون بعدش ذهنم آزاد میشد.اما حالا اصلا انجام نمیدم.تازه ازدواج کردم و وقتی با شوهرم رابطه دارم به سختی ارضا میشم.فک میکنم بخاطر اینه که مغزم شرطی شده.چطور میتونم این عوارض از بین ببرم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      گناه وآثار آن بر روح زمینه می شود که انسان از راه حلال لذت نبرد، لذا خوبست ذکر استغفار را به تعداد ۱۰۰ مرتبه قبل از خواب همواره تکرار کنید، ذهن به آرامش می رسد و روح از تیرگی های گناه پاک می شود.
      قبل از نزدیکی برخی آدابی که در روایات هست و در سایت آمده را رعایت کنید.
      کشش عضلات و یک نرمش و آمادگی اولیه، شما را از لحاظ جسمی آماده می کند، و حتی ماساژ توسط همسر بسیار مفید است.
      از لحاظ تغذیه نیز مراقبت داشته باشید بسیار خوبست، غذاهای دیر هضم یا فاصله کم پس از غذا و نزدیکی که در روایات مکروه دانسته شده، آمادگی زوجین را کم میکند.
      عطر، و عود به اندازه کم و مناسب در محیط که برایتان جذاب باشد، به همراه نور و فضای مناسب به شما بسیار کمک می کند.
      به همسرتان یاد بدهید که چگونه با شما باشند، یعنی از آنچه علاقه دارید بدون اینکه خجالت بکشید حرف بزنید. مردها دست دارند که خانم در این موارد بی پرده با همسرشان صحبت کند.
      و از همه مهمتر مدت پیش نوازی را حتما بیشتر باید کرد، و همسر شما به نقاط حساس باید بیشتر توجه کنند و برایشان مهم باشد که این رابطه برای شما دلپذیر و جذاب باشد.

      با این توصیه ها انشاالله پس از مدت کوتاهی مشکلی را که مطرح کرده اید حل خواهد شد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  37. سید عادل حسینی می گوید

    با سلام و تشکر. علی رغم اینکه متن مفیدی بود، اما متاسفانه در بخشی از آن، نحوه ی خودارضایی خانم ها به شکل واضح بیان شده است که میتواند بدآموزی داشته باشد. قطعا تمام کسانی که این متن را می خوانند مبتلا نیستند و برخی صرفا از روی کنجکاوی آن را مطالعه می کنند و ممکن است از همین طریق این عمل شوم را یاد بگیرند. از این رو حذف این بخش به صلاح نویسنده و خواننده به نظر می رسد.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مجدد متن بازنگری شد، خدای ناکرده جایی آموزش حرام داده نشده است!، بازی جنسی برای این عمل یک امری است که تقریبا نیاز به آموزش ندارد و نقاط حساس جنسی برای خود افراد مشخص است.

      در هر حال در برخی جملات تغییرات مختصری به توصیه شما مخاطب محترم داده شد. اگر انتقاد دیگری دارید عین جمله را مطرح کنید تا مورد بازنگری قرار بگیرد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  38. Saba می گوید

    سلام من باید تو تنهایی باشم چون درس می خونم و محصلم اما نمیدونم چطور باید از بینش ببرم دیدم کم شده گوشمم سوت می کشه خودم عوارض و دارم حس میکنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      یکی از نشانه‌های ایمان مؤمن این است که وقتی کار خوبی انجام می‌دهد، خوشحال می‌شود و در صورت انجام دادن کار زشت و گناه ناراحت می‌شود. هستند کسانی که چشم‌‌چرانی، خود‌ارضایی و بسیاری از گناهان دیگر برایشان عادی شده و اصلاً هیچ احساس گناه هم نمی‌کنند. این را هم بدانید فردی که حفظ و تقویت ایمان برایش مهم است، قطعاً شیطان برایش برنامه دارد و او را راحت نمی‌گذارد و هر لحظه می‌خواهد فریبش دهد. حفظ ایمان کاری سخت و مشکل است و نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش و کوشش دارد.
      توصیه هایی در متن نوشتار شده است با دقت انجام بدهید، ورزش و پیاده روی داشته باشید، هم به درس شما کمک می کند و هم برای سلامتی مفید هست و زمینه ساز تقویت روحیه و مبارزه با این گناه هست.
      در بین ساعات مطالعه سعی کنید یک یا دو خاطره از شهدا یا علما بخوانید؛ همت و روحیه و انگیزه درونی شما را افزایش می دهد.
      گرگاه فکر گناه آمد به شهدا متوسل بشوید یا کمی راه بروید و فکر خود را به چیز دیگری منصرف کنید. نگذارید که سر رشته افکار را شیطان در دست بگیرد.
      از همه اینها مهمتر این هست که دیدن خود را کنترل کنید، هر تصویری را در شبکه های مجازی نبینید، موسیقی و آهنگ نیز در تهییج نفسانی اثر مخربی دارد، گوش نکنید.
      ان شاالله پس از مدتی تمرین اراده قوی تری پیدا می کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  39. بهار می گوید

    منم این مشکلو دارم و بعدش افسردگی خیلی زیادی میگیرم هزاربارم توبه کردم اما بازم تحریک میشم دیگه نمیدونم چیکار کنم

    1. حجت الاسلام حامد جوارانی می گوید

      سلام علیکم
      ضمن توجه دقیق به دستوراتی که در متن داده شده چند نکته را خدمتتون عرض می کنم:
      ۱-شما باید براساس روحیات و دغدغه ها و همچنین هدف واقعی ای که خداوند برای هر انسان مشخص کرده است برای خودتان برنامه بریزید و از ثانیه ثانیه عمرتان استفاده کنید که هم در دنیا به شادی وآرامش برسید و هم در آخرت خدای نکرده دچار حسرت نشوید برای برنامه ریزی و پرکردن اوقاتتان توصیه می شود به لینک زیر بروید و پس از پر کردن فرم ، برنامه متناسب با خودتان را دریافت کنید
      لینک = yon.ir/KcJ8t
      ۲-اگر نگوییم تنها راه باید بگوییم بهترین را برای ترک گناهان این است که (عشق معشوق حقیقی دل ،یعنی حضرت محبوب ،خدای مهربان ،در دلمان جوانه بزند و رشد کند) و بدین منظور باید:الف: روحمان دائما تغذیه الهی بشود ب:همزمان باید دشمن اصلی در این مسیر یعنی شیطان ونفس را شناسایی کنیم و با راهکارهای مناسب با حملات آنها برخورد کنیم و ج: در کنارش غرایز جنسی خود را مدیریت کنیم
      برای برآورده شدن ۳ مسئله بالا توصیه می شود ۳ فایل صوتی زیر را تهیه کرده و از هرکدام روزی یک فایل صوتی را گوش دهید
      الف:یاد خدا= yon.ir/gVmgM
      ب:دشمن شناسی= yon.ir/sIyXF
      ج:مدیریت غریزه جنسی= yon.ir/kvsNm
      موفق باشید

    2. Navid می گوید

      😢😢 خدا کمک ما جوان ها کنه

  40. محدثه می گوید

    سلام …من چند ساله ب این مریضی دچار شدم…بارها تلاش کردم ترک کنم اما نشده ..‌حالم از خودم به هم میخوره …نمیدونم باید چی کار کنم …خدا منو میبخشه یا ن ؟؟ چون خوندم ک درسته خدا به بنده هاش کمک میکنه اما بعضی از بنده هاش ک گناهکارند و زندگی خوبی دارن خدا بهشون لطف نمیکنه خدا رهاشون میکنه …الان من حس های خوب میگیرم از اطرافیانم …ازش تشکر میکنم اما وقتی این گناه صورت میگیره میفهمم ناراحت میشه اما نمیدونم چی کار کنم..‌بریدم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اولین گام برای هر تغییر مهمی خواستن و همت کردن هست، از این زمینه و ارتباط روحی خوبی که با خدا دارید استفاده کنید. اجازه ندهید که شیطان زمینه این گناه را برای شما فراهم کند، ناراحتی شما هم پس از گناه طبیعی هت چون گناه در قلب افراد خوب ایجاد تاثیر و ظلمت می کند و اگر شخص به این نقطه های سیاه توجه نکند آرام آرام نسبت به گناه و خدا بی تفاوت می شود و هدف شیطان هم همین هست که می خواهد افراد را از خدا با توجیحات و لذت های کاذب دور کند.
      توصیه هایی که در متن نوشتار داشته ایم را رعایت کنید.
      برنامه داشته باشید هر چیزی را نگاه نکنید، مراقب تصاویر و شبکه های اجتماعی که مفید نیست باشید، تا بتوانید آرام آرام بر نفس کنترل بیشتری پیدا کنید. موسیقی را به هیچ وجه گوش نکنید برای شما آسیب زاست.
      بخشی از روز را به ورزش مثل پیاده روی بپردازید. تغذیه نیز مهم است شبها بعتر و مناسب تر غذا میل کنید به نحوی که نگین و چرب نباشد.
      و از همه مهمتر مراقب افکار باشید اجازه ندهید ساعتها فکر شما در رختخواب به این طرف و آن طرف برود بدون اینکه بخواب بروید و شما را به بازی بگیرد.
      با جمع های مذهبی همالان خودتان مثل هیئت بیشتر ان بگیرید، زندگی بزرگان مثل علما و شهدا را بخوانید همت و انگیزه های شما را تقویت می کند.
      از همین امروز ب توکل به خدا شروع کنید خدا هم کمک می کند تا انشاالله در زمان لازم بتوانید ازدواج نمایید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  41. rahaaa می گوید

    سلام. من چند سال هست که ازدواج کردم.ولی شوهرم اصلا تمایلی ب رابطه ندارد.بر عکس من که خیلی تمایل دارم.همه راه ها رو امتحان کردم برای اینکه تمایلی نشان بده ولی فایده ای نداره.کل رابطه ما شاید ماهی یا دو ماهی یک بار باشه.خب من هم کارایی جز خود ارضایی ازم بر نمیاد که از این کار هم خسته شدم خودم از خودم متنفر شدم خب من باید چیکار کنم ؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خودارضایی حرام است و اینکه شما متاهل هستید و دچار این گناه می شوید گناهی بدتر هست، و روی فرزندان شما بعدا از نظر روحی تاثیر گزار هست و این گناه بسیاری از گرفتاری ها را در زندگی شما ایجاد می کند.
      به صورت جدی باید به دنبال حل مشکل باشید، حتما با یک مشاور خانواده با حضور همسرتان شرکت کنید. عامل سردی همسر شما باید با نظر پزشک و آزمایش و مشاوره مشخص بشود، اگر جوان هستند، این طبیعی نیست.
      حتما ایشان از نظر شرعی و اخلاقی نسبت به شما موظف هستند. اگر توانایی آمیزش ندارند، حداقل ایشان باید با بدن یا دست خود شما را به ارگاسم برساند شما خودتان نمی توانید این کار را انجام بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. diba می گوید

        سلام ۱۸ سالمه چهارسالی هست که این عمل انجام میشه خیلی سعی کردم خوب بشم نتونستم نمیدونستم که دارم با خودم چیکار میکنم متاسفانه ترک تحصیلم افسردم وچشام ضعیف شده نمیدونم چیکار کنم از خودم بشدت متنفرم اخخواستگار دارم منتظر جوابمه میترسم ازدواج کنم و این موضوع برام دردسری داشته باشه عذاب وجدان دارم و احساس میکنم خدا دوسم نداره کمکم کنید خسته شدم

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم خواهر گرامی
          اگر فرصت ازدواج دارید و شرایط مناسب است، حتما ازدواج کنید. در روایات تاکید شده است که نیمی از دین انسان حفظ می شود.
          ثانیا هیچ وقت از رحمت خدا ناامید نباشید تا در توبه باز هست استغفار کنید.
          قطعا با ازدواج و عزمی راسخ می توانید این گناه را ترک کنید. اما باید توجه کنید برای اینکه از این گناه خلاصی یابید باید مقدمات گناه را مثل نگاه حرام، فیلم، کانال های نامناسب، موسیقی و خیالات جنسی ترک کنید. هرچقدر تکرار و تمرین کنید و برنامه داشته باشید مطمئن باشید موفق تر هستید.
          نکته اصلی این هست که مقدمات را مراقب باشید و هر گاه زمینه آمد سریع بدن را به کاری مثل ورزش مشغول و خسته کنید. تکرار و تمرین کنید.
          تفریحات سالم و آنچه در متن نوشتار آمده است را انجام بدهید.
          روزانه چند صفحه از زندگی شهدا یا علما را بخوانید بسیار تاثیر گزار هست، نگاه شما را به زندگی بهتر می کند و انرژی مضاعفی به شما در کارها می دهد.
          برای اینکه آثار گناهان قبل از بین برود روزانه قبل از خواب ۱۰۰ مرتبه، و بعد از نماز عصر ۷۰ مرتبه استغفار بسیار در تطهیر قلب تاثیر دارد.
          وفقکم الله لکل الخیر

  42. زینب می گوید

    سلام ، من از وقتی که فهمیدم دچار این موضوع شدم افسرده شدم دیگه از ادامه زندگی لذت نمیبرم فکر میکنم دیگه خدا دوسم نداره و واقعا نمیدونم باید چی کار کنم دارم تلاش میکنم به زندگی برگردم ولی نمیدونم چطوری روح آسیب دیدم رو درمان کنم دارم سعی میکنم به خدا نزدیک بشم ولی واقعا از خدا خجالت میکشم لطفا کمکم کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      همین که متوجه هستید که این گناه هستید و از آن ناراحت هستید بسیار خوب هست و هیچ گاه ناامید نشوید. راه هایی که در متن نوشتار مطرح شده ات را انجام بدهید . همت خود را زیاد کنید، ورزش کردن و تغذیه مناسب بسیار کمک کننده هست.
      تا می توانید نگاه و افکار را کنترل کنید، هر کانال و عکس و شبکه ای را نبینید. ذکر و یاد خدا نیز شما را قوی و انصراف از امور نفسانی می دهد.
      صلوات زیاد و نماز جعفر طیار زیاد بخوانید تا ان شاالله خداوند زمینه ازدواج شما را فراهم و تسریع کند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  43. لاله می گوید

    من عوارض رو پیدا کردم حالا باید چی کار کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ابتدا باید توبه کرد،سمت این گناه نباید رفت. با تغذیه مناسب و ورزش آرام آرام بدن به سوی رفع عوارض پیش خواهد رفت.
      و باید توجه داشت اگر عوارض این کار زیاد شده، مناسب است با یک پزشک هم مشورت کرد.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. Fti می گوید

        سلام ،من مشکلم یکم با بقیه فرق داره من کلا از بچگی با این احساس بزرگ شدم چون که چندین سال حدودا از ۶ سالگی به بعد توسط یکی مورد آزار قرار میگرفتم و از اون موقع شروع به کنجکاوی کردم و این احساسات برام جذاب بود الانم چند ماهی هست که به طور جدی دارم این کارو انجام میدم و نمیتونم کنارش بزارم از خدا خیلی کمک گرفتم ولی نمیشه چون من کلا اینطوری بزرگ شدم نمیدونم واقعا چکار کنم کمکم کنید

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          ببینید تمام عادات و رفتارهای ما قابل تغییر هستند. نگاه منفی و تلقین این موضوع که من چون از بچگی این حس رو پیدا کردم و … همین نگاه باعث سست شدن عزم و اراده شما میشود.
          برای پیروز شدن و قهرمان شدن یک روز تمرین کافی نیست بلکه باید با برنامه ریزی تمرین کرد.
          پس شما ابتدا نیت کنید و قصد کنید که واقعا می خواهید این کار رو ترک کنید، بارها هم به خودتون تلقین کنید.
          ببینید از چه راهی تحریک می شوید تمام این راه ها رو ببندید، فیلم، موسیقی و … و کانال های تحریک کننده رو کنار بگذارید. و زیاد ورزش کنید مخصوصا پیاده روی. مدتی تمرین کنید، مطمئن باشید تاثیر گزار هست.
          روی ذهن هم کار کنید، مشغله و کارها هنری و ذهنی داشته باشیم، فعالیت جمعی مثل مسجد و هیئت نیز بسیار تاثیر گزار هست و عزم شما را تقویت می کند.
          وفقکم الله لکل الخیر

          1. f می گوید

            سلام
            من ادم اهل نماز و قرآن و فعالیت اجتماعی هستم اما قدر تخیل خیلی بالایی دارم. قبلا هر از گاهی تخیلات جنسی میکردم اما به خود ارضایی نمیکشید
            الان سه چهار بار میشه که تخیلاتم به فیلم میکشه و این سه چهار بار یک لرزشی در خودم احساس کردم ک سریع فیلم رو قطع کردم .
            این لرزش یعنی غسل واجب بوده است؟
            من قدرت تخیلم خیلی بالاست و بدون اینکه چیزی تحریکم کنه گاهی فکرم به این سمت میره حتی اگه نماز هامو سر وقت بخونم
            و چون درس میخونم تخیلات زیاد میشه
            چکار کنم ذهنم به این سمت نره؟ واقعا دست خودم نیست
            خواهش میکنم کمکم کنین

          2. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

            سلام علیکم
            بخشی از تخیلات بخاطر ورودی های ذهنی استف فیلمها، موسیقی، تصاویر و سایر محرکات و … . زمانی که با برنامه بتوانید ورودی های معنوی و مثبت را بجای ورودی های منفی ذهن قرار بدهید، تخیلات هم قابل کنترل هست.
            و برای کنترل ذهن علاوه بر آنچه گفته شد این که باید بدن را هم مشغول کرد با ورزش و اموری که انرژی های اضافه را بگیرد. زمانی که شما ورزش می کنیم توانایی حل مسئله ریاضی در حال ورزش کم می شود، چرا؟ چون بدن شما مشغول هست. قبل از اینکه بخوابید، یا در طول روز که این افکار آمد سریع بلند شوید و بدن را مشغول کنید، مطمئناً اینطور آرام آرام قدرت کنترل ذهنی شما هم بالا می رود و زمینه گناه هم فراهم نمی شود.

            صرف لرزش باعث غسل نیست، اگر به ارگاسم برسید غسل جنابت واجب می شود، در سایت ارگاسم را سرچ کنید و بیشتر بخوانید. مواردی هم که در نوشتار آمده است را هم مجدد مرور کنید و انجام بدهید.
            وفقکم الله لکل خیر