وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست

38

ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست

ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست

در نوشتار قبل احكام تشخيص مني در مردان و زنان و تفاوت رطوبت هاي خارج شده، مطرح شد از اینجا کلیک کنید و مطالعه نمایید.

سوال: حالت اوج لذت جنسی در زنان چه نشانه هایی دارد؟ از کجا باید متوجه شد که به اوج لذت جنسی رسیده ایم؟

پاسخ حجت الاسلام طاها :

زن و مرد در اثر فعالیت جنسی تحریک می‌شوند، تپش قلب سریعتر و فشار خون افزایش می‌یابد. در حین فعالیت جنسی و پس از آن به ناگاه این تحریکات و تنش‌ها فروکش می‌کند. این حالت را اصطلاحاً ارگاسم یا اوج لذت جنسی می‌نامند که معمولاً چند ثانیه دوام دارد در این حالت احساس تخلیه جنسی و فروکش کردن حالت جنسی کاملا قابل احساس است. در هنگام ارگاسم مرد، انزال (خروج منی) به صورت جهش همراه دفع مایع منی و با شهوت صورت می‌گیرد. 

اوج لذت جنسی در زنان همراه با شهوت و لذت بسیار و احساس آرامش است که به دنبال انقباض تمام عضلات بدن، نوعی سستی عمومی، تمام بدن را فرا می گیرد. دراین حالت، ترشحات غدد جنسی در ناحیه واژن افزایش می یابد، ضربان قلب بسیار زیاد می شود، گرمای شدید و تعریق و… مجموعه این حالات زنجیره‌ای را ارگاسم می نامند که جنابت، حاصل می شود ولی اگر صرفا چند تکان عضلانی باشد و سستی بدن در کار نباشد، لذت و شهوت جنسی زیاد به همراه نداشته باشد، ارگاسم نیست و جنابت، حاصل نشده است.

نوع زنان با تحریک کلیتوریس که حساس‌ترین عضو جنسی است و لمس آن بسیار برای زنان لذت بخش بوده به ارگاسم می رسند و تحریک این قسمت بیشترین نقش را در فراهم آوردن لذت جنسی و آمادگی برای نزدیکی را دارد. هرچند تحریک نقاط دیگر بدن مثل نوک پستان بسیار تاثیر گزار است که در روایات هم سفارش شده است که شوهر پس از آماده کردن همسر با او آمیزش نماید.

از نشانه های ارگاسم در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد، واژن به طور ریتمیک شروع به منقبض شدن می‌کند. همچنین انقباض غیرارادی اسفنکتر مقعد نیز در این مرحله پیش آمده و تعداد نبض و میزان فشار خون بالا می‌رود. افزایش انقباض عضلات و بالا رفتن فشار خون همراه با گرم شدن عضلات ناحیه تناسلی موجب رسیدن به اوج لذت جنسی می‌شود مایعی که پس از اوج لذت جنسی از زنان خارج می شود موجب جنب شدن زن می شود در این صورت واجب است زنان برای نماز و اعمالی که نیاز به غسل دارد، غسل جنابت کنند. لازم به ذکر است مایع و ترشحاتی که قبل از حالت ارگاسم خارج می شود که به آن  «مَذی» می گویند پاک است و نیاز به غسل هم نیست. اینجا کلیک کنید.

خانمهایی که بارها این حالت را تجربه کرده اند به راحتی متوجه کیفیت آن هستند و برای آنها شناخت نشانه های آن دشوار نخواهد بود. علامت ارگاسم معمولا سست شدن بدن یا به تعبیر دیگر رعشه، اوج لذت جنسی و خروج مایع است.

رسیدن زنان به ارگاسم از فرایند پیچیده و کمی طولانی تر نسبت به مردان برخوردارر است، لذا در روایات بسیار سفارش شده که شوهر پیش نوازی و پس نوازی بیشتری برای همسرش داشته باشد، این از آداب و مستحبات مهم آمیزش است که رابطه جنسی را بسیار لذت بخش تر خواهد کرد و از جهت روانی هم طرفین نشاط در زندگی را بیشتر تجربه خواهند کرد. متاسفانه برخی از مردان به نکته توجه نمی کنند و پس از مدتی خانم دچار سرد مزاجی یا آسیب های روحی می شود. در هر حال زمان بیشتری نیاز هست تا یک زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسد و این نیازمند همفکری و همدلی زن و شوهر می باشد. 

 

حتما بخوانيد

احكام تشخيص مني در مردان و زنان

جنابت زنان چگونه است

ارضا کردن زن بدون دخول در زمان پریودی

ترشحات طبيعي خانم ها و وضو

غسل جنابت زنان چگونه است

راه ترک خودارضایی دختران چیست

برای پسر یا دختر شدن جنین چه باید کرد

تفاوت مذي و وذي و مني چيست

كفاره استمنا در روزه چيست



کلید: ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست  انزال در زنان چگونه است؟ لذت زنان از رابطه مقعدی اوج لذت زن چه موقع است اوج لذت در زنان چگونه است اوج لذت زنان علائم اوج لذت در زنان علائم ارضا شدن دختر مردان چگونه به اوج لذت میرسند ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست ارگاسم و اوج لذت جنسی زنان چیست 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

38 نظرات
  1. ... می گوید

    سلام وقت بخیر ، ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید من در طول روز به تعداد مرتبه زیاد و گاه بدون دلیل دچار انقباض واژن میشم که کمتر از ده ثانیه طول میکشه حتی با کمترین شهوت
    ونشانه ی دیگری هم نداره
    برخی اوقات هم همراه با ترشح هست
    واقعا خسته شدم از بس که غسل کردم و نمی دونم که نیاز به غسل دارم یا نه
    لطفا راهنمایی کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر به ارگاسم نمی رسید، و یا شک دارید نیازی به غسل نیست.
      مراقب باشید دچار وسواس نشوید. برخی از این موارد برای خانم ها طبیعی است و ارگاسم نیست.
      وفقکم لکل الخیر

  2. .... می گوید

    ببخشید اگر وقتی روزه هستیم، خودارضایی کنیم ولی به اوج نرسیم، بازم روزه باطله؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر منی خارج بشود قطعا کفاره دارد و روزه باطل است اما اگر خارج نشود و استمنا کند، اختلافی است برخی از مراجع قائل به بطلان روزه هستند. به نظر مرجعتان مراجعه کنید یا در سایت سرچ کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  3. .... می گوید

    ببخشید اگر تکان های عضلانی و تاری دید رو داشته باشیم، ولی بعدش احساس تخلیه نکنیم و بازم مثل قبل تحریک شده باشیم، یعنی به ارگاسم نرسیدیم؟
    لطفا زودتر جواب بدید، چون ماه رمضونه و نگران روزه هام هستم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با دفتر مرجعتان تماس بگیرید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  4. گ.ک می گوید

    سلام
    اگر خانومی موقع رابطه فقط کمی انقباض در ناحیه عضلات و واژن حس کنه،ولی تپش قلب و کرختی بدن و تعریق و گرما نگیره
    و رطوبت خیلی کمی از اون خارج بشه
    ارگاسم هست و غسل بر او واجبه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      همینکه زن و شوهر دخول می کنند بر هر دو نفر غسل جنابت واجب می شود حتی اگر به ارگاسم نرسند.
      توصیه می کنیم حتما رساله توضیح المسائل را با دقت بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  5. سین،الف می گوید

    سلام وقت بخیر. ممنون از سایت خوبتون. میشه در رابطه با احتلام در خواب دختران هم توضیح بدید. معمولاً این اتفاق برای من زیاد میوفته که در خواب کمی لذت میبرم ولی نمی‌دونم این همون احتلام معروف هست یا نه، ولی نه افزایش ضربانی دارم نه افزایش فشار خون، و این عمل فقط چند ثانیه طول می‌کشد و گاهی هیچ مایعی خارج نمی‌شود و کلا مایعی درکار نیست ولی انقباضاتی وجود دارد. من خیلی در این موارد وسواس دارم. نمی‌دونم واقعاً جنب شده ام یا نه، به طوری که کلاً این مسئله در روانم هم آسیب بدی برجای گذاشته 😔

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر شک دارید بنا را بر پاک بودن بگذارید، معمولا خانم ها کمتر در خواب به ارگاسم می رسند. علائم ارگاسم را با دقت بخوانیداگر شک داشتید اعتنا نکنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  6. ناشناس می گوید

    خب من میشدم ولی دیرتر و اینکه نمیدونستم و الان فهمیدم باید چیکارکنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      علیکم السلام
      از الان این مسئله را رعایت کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  7. ناشناس می گوید

    این که همسرم درحال دخول بود و من به خودم دست زدم میشه خودارضایی.اخه از مراکز مرجع تقلید ایت الله مکارم شیرازی پرسیدم گفت چون با شوهر بوده خودارضایی نیست میشه بیشتر توضیح بدین تا این ابهامات برطرف بشه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر شما تحریک نکنید که به ارگاسم نمی رسید!، عامل اصلی خود شما هستید برای همین این کار اشکال دارد و خودارضایی هست. اگر دفتر مرجع چیزی غیر از این گفته است به همان عمل کنید. اما خود شما بهتر می دانید اگر خودتان این کار را نکنید به اوج لذت جنسی نمی رسید. ظاهرا دفتر ایشان به گونه ای دیگر متوجه شده اند یا توضیحات شما ناقص بوده است.
      طبق آمارها حدود ۷۰ درصد خانم ها از طریق مقاربت (دخول) به ارگاسم نمی رسند و راه ارضا از طریق کلیتوریس هست، به همسرتان یاد بدهید که او از همین طریق شما را ارضا نماید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  8. ناشناس می گوید

    من اکثرا که با شوهرم رابطه دارم ارضا نمیشم شوهرم خیلی سعی میکنه ولی من نمیشم و به دروغ میگم که شدم چند روز پیش در رابطه درحال دخول بود که من هم همون موقع شروع .کردم به مالیدن خودم و ارضا شدم و بعد از من همسرم ارضا شد
    میخواسیم بدونم که به این عمل میگن خود ارضایی یا نه به مراجع زنگ زدم هرکسی یه چیزی گفت

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اینکه خودتان تحریک می کنید، خودارضایی و حرام است.
      مسئله اصلی این هست که هم شما و هم همسر محترمتان مهارت های زناشویی را باید از یک مشاور یاد بگیرید. اولویت شما مسئله شرعی نیست! الان شما باید دغدغه این را داشته باشد که این رفتار علاوه بر اینکه اشکال شرعی دارد در طول زمان رضایت زندگی و صمیمیت زناشویی شما را کاهش می دهد پس حتما به فکر بررسی مسئله باشید چرا نمی توانید با همسرتان به ارگاسم برسید!. چون مسئله خصوصی هست توضیحات بیشتر را نمی توان اینجا به صورت عمومی مطرح کرد.
      از اینجا کلیک کنید و تست رضایت جنسی زناشویی را انجام بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  9. P می گوید

    سلام
    مدتی هست که در نیمه شب به علت نبض [****]لطفا مرا راهنمایی کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ملاک جنابت در بانوان همانطور که توضیح داده شده است ارگاسم است و اگر بعد از آن مایعی خارج شود منی است. اگر شک دارید اعتنا نکنید.
      در هر حال توصیه دیگر این هست که اگر این حالات زیاد هست به پزشک هم مراجعه بفرمایید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  10. Saba می گوید

    در ارگاسم بدون دخول اگر تمام حالات انقباض و ضربان و .. باشد ولی خروج مایع نباشد (بلافاصله هنگام ارگاسم حتی دقیقه ی بعدمایعی خارج نشود) ، بازهم جنابت است ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      منظور از خروج مایع، این نیست که حتما از فضای واژن به بیرون ریخته شود، همینکه در داخل واژن هم بیاید، جنابت است.
      نکته: اگر به هیچ عنوان مایعی خارج نشود، غسل جنابت واجب نیست.
      وفقکم الله لکل خیر

  11. ss می گوید

    سلام من یک کتابی خوندم در آن خانمی باردار بود و در حال زایمان و نگران شوهرش بود راستش من نمی دونم استرس اونو داشتم یا هر چی ولی مایعی خارج شد که من الان نمی دونم چی بوده؟؟
    و اینکه مرجع من رهبری هستن اگر نمی دونستم و الان فهمیدم برای نماز یا روزه ام چه اتفاقی افتاده و قبول اند؟؟ و باید چه کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر شک در ارگاسم دارید، نیازی به غسل جنابت نیست.
      وفقکم الله لکل خیر

  12. یه نفر می گوید

    من قبلا (ببخشید این لفظ رو بکار میبرم ) خود ارضایی انجام می دادم حدود چهل روز میشه که ترک کردم وقتی نشسته بودم با فکر کردن بهش حسی به من دست داد که البته احساس استرس هم داشتم ،حسش زیاد بود بعد اون مایعی ندیدم ولی شک دارم که به اوج لذت رسیده باشم و بسیار به هم شباهت داشتن می خواستم بدونم با فکر کردن بهش امکان ارضا هست یا نه. من الان واقعا عذاب وجدان دارم به خاطر عهدی که حدود چهل روز پیش بستم نگرانم که عهدم شکسته شده باشه می خواستم این رو هم بدونم که بعضی وقتها نه با فکر خاصی و نه چیزی، حالتی دارم که انگار تحریک
    شده ام نمی دانم چه کار کنم نمی دانم اوج لذت بوده یا نه لطفا سریع جواب بدید به پاسخ شما شدیدا نیازمندم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر شک در ارگاسم دارید، غسل واجب نیست.
      با فکر امکان ارضا هست.
      وفقکم الله لکل خیر

  13. MJ می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده فکر میکنم تجربه ی استمنا رو دارم به این علت شک دارم که اولا این عمل با دخالت دست نبوده و ثانیا از تمام علائمی که برای رسیدن به ارگاسم گفته شده فقط لرزش و انقباضات واژینال رو تجربه کردم؛ یعنی تا جایی که یادمه مایعی از من خارج نشده
    از طرفی با توجه به علائمی که از این سایت و منابع دیگه مطالعه کردم فکر میکنم تجربه ی احتلام رو هم داشته باشم
    حالا من چند ساله که استمنا رو ترک کردم (تقریبا از وقتی که متوجه شدم شاید حالاتی که بهم دست میده مصداق استمنا باشه) و از همون زمان احتلام من آغاز شده
    با توجه به این که حالاتی که به من در هنگام استمنا و احتلام دست داده کاملا با هم متفاوت هستن (در استمنا انقباضات و لرزش شدید تر بوده و و مایعی خارج نشده و فقط گاهی در احتلام مایعی از من خارج شده) و وسواس شدیدی که در امور پاکی و نجسی دارم (یعنی امکان تلقین ایجاد یک حالت در بنده هم هست) در حالی که بیدار هستم در مواقعی شک میکنم که به ارگاسم رسیده ام یا نه (مثلا ممکنه انقباضات کمی رو در ناحیه واژینال احساس کنم ولی با توجه به وجود ترشحات عادی متوجه خروج رطوبت نشم)
    به نظرتون باید به این شک ها اعتنا کنم یا نه؟
    اگر مثلا الان اعتنا نکنم بعدا بفهمم باید اعتنا میکردم تکلیف همه ی اعمالم چیه؟
    آیا اصلا امکان رسیدن به اوج لذت جنسی در موقع بیداری بدون هیچ عمل خاصی هست؟
    ممکن هست خانم ها بدون خروج رطوبت به ارگاسم برسن؟ و اگر ممکنه جنابت محسوب میشه یا نه؟ (این سوالو میپرسم چون در منابع علمی داخلی و خارجی گفتن امکانش هست)
    با توجه به این که ممکنه توصیفاتم خیلی دقیق باشه و خوانندگان دچار شک و وسواس بشن خواهشمندم جواب رو به ایمیل بنده ارسال کنید
    ببخشید از این که طولانی شد و با تشکر از شما🙏🏼

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نباید در این امور دچار شک یا وسواس بشوید. تجربه ارگاسم یک مسئله پیچیده نیست، اگر قبلا تجربه داشته اید کاملا روشن هست. لذا صرف اینکه انقباضاتی در ناحیه واژن باشد دلیل ارگاسم نیست. خروج منی هم لازم نیست همینکه در داخل واژن هم باشد کافی است. در هر حال دقت کنید اگر شک در خروج دارید اعتنا نکنید یا شک در علائم داشتید اعتنا نکنید. نوعا ارگاسم بدون دخالت همسر یا خود شخص (استمنا که حرام است) به صورت کم در خانم ها اتفاق می افتد.
      وفقکم الله لکل خیر

  14. M می گوید

    با سلام خدمت شما و ممنون از سایت خوبتون
    اگر بدون دخالت دست،آلت خودمون رو زیر آب ولرم نگه داریم تا به ارگاسم برسیم،آیا این استمنا و درنتیجه حرام است؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله، بدیهی است که حرام است.
      تنها باید از طریق همسر باشد.
      وفقکم الله لکل خیر

  15. M می گوید

    با چه معیاری میشه یقین پیدا کرد که ارگاسم صورت گرفته؟ من خیلی از مواقع حالت تحریک پذیری و احساس رطوبت دارم ولی حس نمیکنم که از این نظر تخلیه شدم یا ارضا شدم. فقط رطوبت زیادی هست. اگه حس کنم ارضا و تخلیه صورت نگرفته میتونم مطمئن باشم که به مرحله ی ارگاسم نرسیده ام؟
    چون وسواس زیادی از این نظر که نمیتونم یقین پیدا کنم که به حد ارگاسم رسیده ام یا نه.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      معمولا خانم ها پس از چند بار تجربه ارگاسم به درستی می توانند ارگاسم را تشخیص بدهند. طبیعی است پس از ارگاسم و خروج منی نوعا یک کاهش شهوت و ارضا را خانم ها تجربه می کنند.
      اگر شک کند که به ارگاسم رسیده یا نه، بنا را می گذارد بر اینکه ارگاسم نشده است.
      به شک و وسواس هم اعتنا نکنید. و بنا را بر عدم ارگاسم بگذارید.
      وفقکم الله لکل خیر

  16. سیب می گوید

    سلام خسته نباشید
    ممنون میشم به این دو سوال پاسخ بدید
    مرجع تقلید حضرت آقا
    ۱.ملاک انجام غسل برای زنان رسیدن به اوج لذت (ارگاسم) است یا خروج رطوبت در حالت ارگاسم؟
    ۲.ملاک رسیدن به اوج را میتوان از بین رفتن حالت تحریک پذیری در نظر گرفت ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ۱-ملاک جنابت به ارگاسم رسیدن و خروج رطوبت در بانوان است.
      ۲-نخیر. احتمال دارد یک خانم چند مرتبه پشت سر هم به ارگاسم برسد.
      وفقکم الله لکل خیر

  17. f می گوید

    سلام
    درسایتی مطلبی خواندم که نوشته بود ارگاسم وخارج شدن منی فیلم غیرارادی است اما من بادیدن فیلم وانقباض های ارادی بدن وپاهایم لحظه انقباض های ریتمیک …وافزایش ضربان قلب ودم وبازدم به سراغم می آید میخواستم بدانم آیا جنب رخ داده وغسل واجب است؟
    اگر خودم پاهاوبدنم رامنقبض نکن هیچ عکس العملی در بدنم ایجادنمی شود یا خیلی زمان میبرد تا این حالت هابه من دست دهد.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر این انقباضات همراه با لذت و شهوت است، حالا چه با دیدن یا با تحریک جسمی باشد و پس از آن آبی خارج شود، منی است و غسل جنابت واجب می شود. خانم ها متوجه این حال می شوند یک حالت شهوانی و لذت بخش بالا است که برای چند ثانیه طول می کشد.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. ناشناس می گوید

        با سلام….
        در اینجا نشانه های ارگاسم زنان را لذت جنسی نام برده اید ولی اگر شخص بعد از اینکه بدنش تکان خورد و لرزید مقدار کمی ان هم در حد خیلی کم در حد رطوبت ازش خارج بشه ولی بعد از خروج رطوبت بدن اون به حالتی دست پیدا کند که انگار هنوز نیازش برطزف نشده و در کمرش حسی داشته باشد که انگار گرفتگی است و این گرفتگی تااخر روز با او باشد یعنی حس لذت نبرد باز هم ارضا شده؟ شخصی که بدون هیچ ملاعبه و رابطه ی جنسی در طول شب از خواب میپرند ولی چند دقیقه بعد از خواب ناحیه واژن و فوقانی ان شروع به لرزش میکند که باعث لرزش بدن او هم می لرزد و از انجا کی وی هیچ رابطه جنسی نداشته و بعد از بیدار شون از خواب این اتفاق برای او افتاده و کم رطوبت خارج شده که لباسش را خیس نکرده ولی بعد از ان بدنش گرفتگی دارد وحس خوبی ندارد انگار هنوز در حالت خستگی و گرفتگی عضلانی است و راحتی احساس نمیکند به گونه ای که بدنش درد میکند…ایا این با وجود اینکه وی از خواب تازه بیدار شده و ناگهان همچین حسی را تجربه کرده ارضا شده یا دلایل پزشکی دیگری دارد و جتب نشده است چند بار همچین حسی را تجربه کرده است که نمیتواند بین جنب و ان تمیز دهد!

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          اگر خانم به ارگاسم برسد، می تواند باز بلافاصله به ارگاسم برسد اشکالی ندارد.
          اگر نمی تواند تشخیص بدهد بنا را بر عدم غسل می گذارد و جنب نشده است.
          اگر خانم همسر داشته باشد، و تجربه ارگاسم غیر دخولی را داشته باشد می تواند تشخیص بدهد به این نحو که معمولا پس از بازی جنسی مثلا همسر با کلیتوریس بازی کند، اگر این بازی کردن زیاد ادامه پیدا کند خانم متوجه یک تجربه شهوانی یا همان ارگاسم می شود. حتی اگر خانمی (العیاذ بالله) استمنا کرده باشد، حالت ارگاسم را تجربه می کند و می فهمد که این حالت شهوت به یک اوج رسیده و پس از آن یک نوع راحتی حس می شود. هر کسی با کمی دقت در بدن خود متوجه این حالت می شود و امری پیچیده نیست.
          وفقکم الله لکل خیر

  18. ف می گوید

    سلام و وقت بخیر
    دختری ۳۳ ساله و مجرد هستم با خواندن مطالب سایت کاملا گیج شدم و نمیدانم (مثلا با خواندن مطالب این سایت و . . . ) به اوج لذت جنسی میرسم یا نه؟ در مورد نماز و روزه ها چکار باید کرد؟ احساس میکنم خیلی به راحتی تحریک میشوم آیا بیمار هستم و در صورت مثبت بودن پاسخ برای معالجه چه باید کرد؟
    با تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      صرف تحریک شدن دلیل بیماری نیست امری کاملا طبیعی است که باید به دنبال ازدواج باشید.
      آنچه موجب غسل جنابت است رسیدن به ارگاسم است نه داشتن صرف شهوت جنسی.
      ارگاسم حالت خاص و منحصر به فردی است که در نوشتار بالا توضیحاتی داده شده است. اگر شک داشتید که به ارگاسم رسیده اید یا نه، بنا را بر این می گذارید که به ارگاسم نرسیده اید.
      وفقکم الله لکل الخیر