وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

راه های دفع جن و درمان جن زدگی

پيوسته شيطان اولياء خود از جنّ و انس را براى مسدودنمودن راه مؤمنين و سالکين راه خدا به حرکت در مى‌آورد، وليکن اين جولانى بيش نيست و جولان حقّ تا قيامت برقرار است. بنابراين چاره‌اى جز توکّل بر خداى سبحان و قطع اميد از غير او نيست،

21

راه های دفع جن و درمان جن زدگی

فهرست این نوشتار:

 

نامه‌ای از علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی درباره دفع جن

علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی

بسم الله الرّحمن الرّحيم.
و صلّى الله على سيّدنا محمّدٍ و آله الطّاهرين و لعنةُ الله على أعدائهم أجمعين من الانَ الى يوم الدّين.

خدمت عزيزترين و گرامى‌ترين برادر، صديق فرزانه: حاج أبوأحمد عبدالجليل محيى أدام‌الله‌افضاله .

سلامٌ عليکم و رحمة الله و برکاته.

نامه با ارزش شما رسيد و از احوال شما و خانواده محترمتان باخبر شدم، اميدوارم که خداوند تعالى با نظر رحمت و مودّت و رأفت و شفقت خود به ما و شما منّت نهد؛ انّه قريبٌ مجيب.

پيوسته شيطان اولياء خود از جنّ و انس را براى مسدودنمودن راه مؤمنين و مشتاقين و سالکين راه خدا تشويق نموده و به حرکت در مى‌آورد، وليکن اين جولانى بيش نيست و جولان حقّ تا قيامت برقرار است. بنابراين چاره‌اى جز توکّل بر خداى سبحان و قطع اميد از غير او نيست، چراکه اسباب بدست اوست و سبب هر چيز تحت قدرت و اختيار اوست، و بايد تحت حفظ و مراقبت او در آمد.

۱. خوب است که خود و خانواده، قبل از هر نماز اين ذکر را يکبار قرائت نمائيد: أعوذُ بِاللهِ مِن هَمَزاتِ الشَّياطينَ و أعوذُ بِاللهِ أن يَحضُرونَ.

۲. و بگوئيد: الحمدُلِلّه الّذى لَم‌يَتَّخِذ صاحِبةً و لا وَلَدًا و لَم‌يَکُن لَه شريکٌ فى المُلکِ و لَم‌يَکُن لَه ولىٌّ مِنَ الذُّلِّ و کَبِّرهُ تَکبيرًا.

۳. محلّ سکونت بايد در طبقه نزديک به زمين باشد، و اگر ناچار به سکونت در طبقات فوقانى شديد، آية الکرسى را تا عبارت: وَ هُوَ الْعَلِىُّ الْعَظِيمُ، به همه ديوارهاى اطاقها نصب کنيد.

۴. دودکردن مقدار کمى کُندر، اندکى قبل از سحر، و دائم‌الوضوء بودن.

۵. قرائت قرآن توسّط شما و همه اعضاى خانواده به مقدار نصف حزب در صبح با آواز و صداى بلند. و اين نحوه قرائت براى‌مخدّرات، چنانچه نامحرم صداى آنها را نشنود اشکالى ندارد.

۶. پس از هر نماز واجب، بعد از تسبيح حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها يک مرتبه: واللهُ المُستَعانُ و تَوَکَّل عَلى الحَىِّ الّذى لايَموتُ.

۷. و بيرون‌بردن تلويزيون و راديو و وسائلى از اين قبيل، از فضاى خانه؛ و همچنين تماشانکردن تلويزيون در خارج از منزل.

۸. اوّل طلوع آفتاب و اوّل غروب آن يک مرتبه: قُلِ اللَهُمَّ مَـلِکَ الْمُلْکِ تُؤتِى الْمُلْکَ مَن تَشَآءُ وَ تَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَآءُ وَ تُعِزُّ مَن تَشَآءُ وَ تُذِلُّ مَن تَشَآءُ بِيَدِکَ الْخَيْرُ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَىْ‌ءٍ قَدِيرٌ.

۹. در بعضى از نامه هايى که سابقاً براى شما ارسال نمودم بعضى مطالب را براى بهبود راه و رسم زندگى خانوادگى تذکّر دادم … و خدا ميداند در نزد من مطلبى بيش از همين تذکّرات ساده و آسان نيست.

امّا پذيرفتن و عمل‌نمودن بدست شما و به توفيقى از جانب خداوند سبحانه و تعالى است؛ إنّه سميعٌ مجيبٌ و بعباده قريب. دستگاه فشارسنج و درجه آن به دست ما رسيد. تشکّر پى‌درپى از جانب دوست و برادر کوچک شما و دعاگوى شما تحت قبّه امام رؤوف علىّ‌بن‌موسى الرّضا عليهماالسّلام.

الأحقر الأفقر سيّد محمّدحسين حسينى طهرانى

۷ شعبان/۱۴۱۵


توضیحیاتی درباره جن به همراه دستورات دفع جن از آیة الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی

جنّيان موجوداتى ضعيف‌تر از انسانند لذا مؤمن به‌هيچ‌وجه نبايد به دنبال ارتباط با آنها باشد؛ چراكه ارتباط با آنها انسان را از مسير كمال دور ميكند. آرى اگر جنّ مؤمنى خودش را در خدمت انسان مؤمنى قرار دهد منعى ندارد كه آن مؤمن از آن جن در امورى كه رضاى خداوند است استفاده نمايد.

ماهیت جن

جنّيان موجوداتى ضعيف‌تر از انسانند و چون وجودشان از دخان است با چشم عادى ديده نمى‌شوند. آنها نيز مانند انسانها طوائف و فرقى داشته، داراى اَشكال و اندازه‌هائى متفاوت بوده و نكاح و توالد و تكليف دارند و به كافر و مؤمن و عادل و فاسق تقسيم مى‌شوند. جنّيان از مؤانست با انسانها لذّت مى‌برند و خصوصاً شياطين آنها از اينكه انسانها در برابرشان تواضع و خضوع كرده و اطاعتشان نمايند بسيار خشنود مى‌شوند.

چون اين موجودات از انسان ضعيف‌ترند، مؤمن به‌هيچ‌وجه نبايد به دنبال ارتباط با آنها باشد؛ چراكه ارتباط با آنها انسان را از مسير كمال دور ميكند. مرحوم والد مكرّر از مرحوم حضرت آيه‌الله انصارى قدّس‌سرّه نقل ميفرمودند كه:

«افرادى كه جنّيان را تسخير نموده و با آنها حشر و نشر دارند، اگر اين كار را ادامه دهند، مسلمان از دنيا نخواهند رفت.»

آرى اگر جنّ مؤمنى خودش را در خدمت انسان مؤمنى قرار دهد منعى ندارد كه آن مؤمن از آن جن در امورى كه رضاى خداوند است استفاده نمايد؛ چنانكه طوائفى از جن به خدمت‌گزارى ائمّه عليهم‌السّلام مشغول بوده‌اند و مرحوم مجلسى در بحارالأنوار، ج۲۷، ص۱۳ تا ۲۴ بابى را با عنوان: باب أنّ الجنَّ خدّامهم يظهرون لهم و يسألونهم عن معالم دينهم، منعقد ساخته و احاديث متعدّدى در اين مضمون روايت نموده است، ولى با اين حال، اين كار هم شرائط و ظرائف خاصى ‌دارد كه سالكين الى الله درباره آن بايد مراتب احتياط را مراعات كنند.

جنّيان كافر و فاسق اسباب ايذاء مؤمنين از جن و انس را فراهم مى‌كنند و بالخصوص كودكان و زنان كه لطيفند را بيشتر اذيّت مى‌كنند و علاوه بر وسوسه‌كردن در قلوب، با جابجاكردن اثاث‌البيت و سرقت آنها يا ظاهرشدن به هيئت‌هاى‌مخوف يا ايجاد درد و مريضى در بدن و امثال آن نيز، مؤنين را آزار ميدهند. البتّه هر اذيّتى كه به مؤمن مى‌رسد در تحت اراده و رضاى الهى است و لذا مؤمن بايد راضى بوده و از اين ابتلاءات در راه تقرّب و ترقّى بهره بگيرد، ولى در هر حال در عين مقام رضا و تسليم و از باب انجام وظيفه بايد سعى كند كه ايشان را دفع نموده و اسباب مزاحمتشان را برطرف نمايد.

دفع جن

افراد مختلفى از آزار جنّيان به مرحوم والد شكايت ميكردند، و ايشان گاهى دستوراتى براى دفع آنها ميدادند و گاهى‌هم با تصرّف تكوينى شرّ آنها را كم مى‌نمودند و آن شخص از آزارشان نجات مى‌يافت.

علاوه بر آنچه مرحوم علاّمه والد در اين نامه فرموده‌اند، رعايت برخى نكات ديگر نيز براى دفع شياطين جن مفيد است. به طور كل فراهم‌نمودن تمام امورى كه ملائكه را جلب نموده و شياطين را آزار ميدهد، موجب دفع شياطين است، و ترك چيزهائى كه براى جنّيان مطلوب است، اسباب حضورشان را كم ميكند.

موارد ذيل برخى از امورى‌است كه موجب جلب ملائكه و دفع شياطين شده و مجرّب مى‌باشد و نوعاً براى دفع انواع بلا نيز مفيد است:

۱. ذكر استعاذه با توجّه قلبى كه انسان واقعاً خود را به خداوند بسپارد. طرق مختلفى از استعاذه در روايات وارد شده كه مرحوم مجلسى در جلد ۹۲ بحارالأنوار بسيارى از آنها را نقل نموده است.

۲. خواندن آيه سُخره آيات ۵۶ تا ۵۴، از سوره أعراف إِنَّ رَبَّكُمُ اللَهُ الَّذِى خَلَقَ السَّمَـوَ تِ وَ الْأَرْضَ فِى سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِى اللَيْلَ النَهارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّرَ تٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَهُ رَبُّ الْعَـلَمِينَ. خواندن اين آيات در هنگام خواب و بعد از نمازها براى دفع شياطين و سحر مفيد است.

۳. خواندن دو آيه ۱۸ و ۱۹ از سوره مباركه آل‌عمران پس از نمازها و هنگام خواب: شَهِدَ اللَهُ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلـنءِكَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قآنءِمَا بِالْقِسْطِ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ * إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَهِ الاْءِسْلَـمُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَـبَ إِلاَّ مِن بَعْدِ مَا جَآءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيَا بَيْنَهُمْ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِـٔايَـتِ اللَهِ فَإِنَّ اللَهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ.

۴. قرائت سوره توحيد بعد از نمازها حداقل يك بار. و مستحب است كه بعد از هر نماز دوازده‌بار خوانده شود. (من‌لايحضره‌الفقيه، ج۱، ص۳۲۴؛ و العروه‌الوثقى، ج۲، ص۶۱۸) و در خصوص نماز صبح يازده‌بار نيز روايت شده است. (بحارالانوار، ج۸۴، ص۳۲۶) و نيز قرائت اين سوره در هنگام خواب تأكيد زيادى شده است و سه بار (همان‌مصدر، ج۸۹، ص۳۵۲) يا يازده بار (همان‌مصدر، ج۷۳، ص۲۰۱و ۲۰۵) و غير از اين هم روايت شده است.

۵. گفتن: بسم الله الرّحمن الرّحيم لاحولَ و لاقوّة إلاّ بالله العليّ العظيم. گفتن اين ذكر بعد از نماز صبح و مغرب آغاز صبح و شب آثار بسيارى دارد و خوب است كه حداقل هفت مرتبه گفته شود. (كافى، ج۲، ص۵۳۱ و ۵۳۲)

زياد گفتن و مداومت بر ذكر: لاحولَ و لاقوّةَ إلاّ بالله العلىّ العظيم در طول روز براى گشودن گره‌هاى مادى و معنوى‌بسيار مفيد است و در حال گفتن اين ذكر انسان بايد از اراده خود خارج شده و خود را كاملاً به خداوند متعال بسپارد و در مقام تسليم نسبت به او دربيايد و لذا در برخى از ادعيه وارد شده كه بگويد: بَرِئْتُ إِلى اللَهِ مِنَ الْحَوْلِ وَ الْقُوَّةِ. و سپس بگويد: وَ لا حَوْلَ و لا قُوَّةَ إِلاّ بِاللَه. (الإقبال، ج۲، ص۲۰۳)

۶. خواندن سوره يس در آغاز صبح و شب. (بحارالأنوار، ج۸۹، ص۲۸۸ تا۲۹۲)

۷. خواندن معوّذتين در هنگام خواب يا در نمازها و بعد از نمازها يا در هر حالى كه انسان خوف از شياطين دارد.

۸. خواندن حرزهاى مروى از ائمّه عليهم‌السلام كه در كتب ادعيه و حديث مذكور است؛ و از جمله حرزهاى مجرّب و عالى‌المضمون، حرز مروى از حضرت امام رضا و حضرت امام جواد عليهماالسلام در تعقيب نماز صبح است: بِسْمِ اللَهِ وَ صَلَّى اللَهُ عَلَى محمّدٍ و آلِهِ، وَ أُفَوِّضُ أَمْرى إِلَى اللَهِ إِنَّ اللهَ بَصيرٌ بِالْعِبادِ، فَوَقاهُ اللهُ سَيِّئاتِ ما مَكَروا، لا إِلهَ إِلاّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى كُنْتُ مِنَ الظّالِمينَ. فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّيْنَـهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذَلِكَ نُنْجِى الْمُؤمِنِينَ، حَسْبُنا اللهُ وَ نِعمَ الْوكيلُ فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ، ما شاءَ اللهُ لا حَوْلَ و لا قوّةَ إِلاّ بِاللهِ. ما شاءَ اللهُ لا ما شاءَ النّاسُ ما شاءَ اللهُ وَ إِنْ كَرِهَ الناسُ، حَسْبىَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبوبينَ، حَسبىَ الْخالِقُ مِنَ الْمَخلوقينَ، حَسبىَ الرّازِقُ مِنَ المَرزوقينَ، حَسبىَ اللهُ رَبُّ العالَمينَ حَسْبى مَنْ هُوَ حَسبى، حَسْبى مَنْ لَمْ‌يَزَلْ حسبى، حَسبى مَنْ كانَ مُنْذُ ]قَطُّ [كُنْتُ لَمْ‌يَزَلْ حَسبى، حَسبىَ اللهُ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ، عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ و هُوَ رَبُّ العَرشِ الْعظيمِ. عدّه‌الداعى، ص۲۶۸؛ و كافى، ج۲، ص۵۴۷

۹. مداومت بر قرائت اين ذكر در صبح و شام سه مرتبه: اللهُمَّ اجْعَلنى فى دِرْعِكَ الْحَصينَةِ الَّتى تَجْعَلُ فيها مَنْ تُريد. (كافى، ج۲، ص۵۳۴) و مناسب است بعد از آيه‌الكرسى در تعقيب نماز صبح و مغرب، گفته شود: يا رحمنَ الدُّنيا و الآخرة و رحيمَهما صلِّ على محمّد وآلِ محمَّدٍ. و بعد از آن اين ذكر شريف سه بار گفته شود.

۱۰. بلند اذان‌گفتن در منزل كه اذان شياطين را دور مى‌كند. كافى، ج۳، ص۳۰۸روايت شده است كه هر جائى كه از شياطين جن ترسيديد بلند اذان بگوئيد. (بحارالانوار، ج۸۱، ص۱۱۹و ۱۶۲)

۱۱. داشتن قرآن و بلندخواندن آن در منزل. (همان‌مصدر، ج۸۹، ص۱۹۶و ۲۰۱)

۱۲. روضه و ذكر توسّل خصوصاً در منزل و نيز مطلق توسّل به معصومين عليهم‌السّلام خصوصاً توسّل به حضرت أمير المؤنين عليه‌السّلام و ذكر «ياعلى» مجرّب است.

۱۳. صلوات بر رسول خدا و اهل بيت آن حضرت صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم و خصوصاً همراه با لعن بر دشمنان.

۱۴. نصب‌كردن آيات مباركه قرآن و روايات و اسامى مباركه اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌الصلوه‌والسّلام و يا برخى از جداول در منزل؛ خصوصاً آيه‌الكرسى. در مورد آيه‌الكرسى علاّمه والد كيفيّتش را چنين ميفرمودند كه: آن را در هشت قاب (آيه اوّل را در چهار قسمت و بقيّه را نيز در چهار قسمت) با خط زيبا بنويسند و در داخل منزل از طرف راست درب ورود اطاق ورودى در بالاى ديوار و نزديك به سقف، قاب اوّل را نصب كنند و به ترتيب با فواصلى قابهاى‌بعدى را نصب كنند تا قاب آخر در طرف چپ ورودى منزل قرار گيرد و طبيعةً برخى از قابها در برخى از اطاقهاى ديگر واقع مى‌شود.

درباره الواح و جداول ميفرمودند: رسم اينها محتاج اِذن است و خود ايشان به برخى از شاگردان براى رسم بعضى از جداول اذن دادند. بعضى از جداول رسم‌شده توسّط اهل فن را نيز مانند لوح «جنّه‌الأسماء»مرحوم حافظيان رضوان‌الله‌عليه تأييد ميكردند و در منزل خودشان نصب فرموده بودند و به ما نيز هديّه دادند و ميفرمودند: در اطاق ورودى بر ديوارى نصب كنيد كه وقتى رو به قبله مى‌ايستيد قاب مقابل شما باشد.

۱۵. نوشتن برخى از آيات چون آيه‌الكرسى و معوّذتين و برخى از تعويذات و جداول و به همراه داشتن آنها؛ خصوصاً براى اطفال مناسب است كه نوشته شود و در كيسه كوچكى قرار داده و در گردن كودك آويزان كنند يا به لباسش با سنجاقى نصب نمايند.

۱۶. به همراه داشتن مقدارى از تربت حضرت سيّدالشهداء عليه‌السّلام كه حرز و امان است. بحارالانوار، ج۹۷، ص۱۰۹

۱۷. در دست نمودن انگشتر عقيق كه از حضرت رسول اكرم صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّممروى است كه: هَلاّتَخَتَّمْتَ بِالعَقيقِ فَإِنَّهُ يَحْرُسُ مِنْ كُلِّ سوءٍ. كافى، ج۶، ص۴۷۱

۱۸. مداومت بر صدقه‌دادن در هر روز و لو به مقدار كم.

۱۹. مداومت بر طهارت (وضوء و اغسال واجبه) و مداومت بر غسل جمعه و ديگر اغسال مستحبّه.

۲۰. مداومت بر نظافت بدن و نظافت منزل كه ملائكه از نظافت لذّت برده و حضور مى‌يابند، و شياطين بالعكس بيشتر حضورشان در مكانهاى آلوده و كثيف و ميكربى و متعفّن است.

۲۱. استعمال عطر و خوشبوكردن خود و منزل.

۲۲. دودكردن اسپند و كندر و عود و بيرون‌بردن و خالى‌كردن سوخته اسپند بيرون منزل.

۲۳. داشتن كبوتر يا مرغ و خروس؛ خصوصاً خروس سفيد در منزل كه باعث مى‌شود جنّيان را از اذيّت اهل منزل باز دارند.

[ترك چيزهائى كه محبوب شياطين است]

اما ترك چيزهائى كه محبوب شياطين است، برخى از موارد آن چنين است:

۱. بيرون‌بردن زباله‌ها از منزل خصوصاً شبها و در هنگام خواب. و شستن يا بيرون‌بردن ظروف شسته‌نشده، خصوصاً ظروف چرب و نيز قراردادن غذاهاى باقى‌مانده در ظرف سرپوشيده تا جنّيان براى استفاده از آن وارد نشوند و اذيّتى‌براى اهل منزل ايجاد نكنند. و همچنين اجتناب از اماكن تاريك؛ چون مكانهاى تاريك و آلوده براى جنّيان مطلوب است.

۲. رفع بوى بد از بدن و لباسها و خصوصاً بوى چربى از دست و دهان در هنگام خواب و خصوصاً از دست و دهان كودكان.

۳. استفاده‌نكردن از رنگهاى قرمز و سياه كه مطلوب شياطين جن است؛ خصوصاً مخدّراتى كه به آزار و اذيّت جنّيان مبتلا مى‌شوند در لباس و ملحفه و پتو و پرده و … از اين رنگها استفاده نكنند.

۴. مخدّرات در شرائطى كه در منزل بدون همسر هستند، از پوشيدن لباسهاى برهنه و آرايش‌كردن بپرهيزند كه براى‌شياطين جن، اُنس با زنان مطلوب است و موجبات اذيّتشان را فراهم مى كنند، بهتر است در منزل از لباسهاى‌سفيد و گشاد استفاده كنند كه سنّت نيز هست؛ مگر هنگام آمدن شوهر كه تزيّن براى شوهر مستحبّ است. حتّى مرحوم علاّمه والد ميفرمودند: خوب است كه مخدّرات در منزل وقتى تنها هستند مقنعه نيز سر كنند كه ملائكه زنان پوشيده را دوست داشته و شياطين كمتر در ايشان طمع مى‌كنند.

۵. از ارتكاب معاصى در منزل اجتناب شود، از غيبت و نميمه و نزاع و درگيرى و مجالست با نامحرمان و از صداى‌موسيقى مطلقاً اجتناب كنند كه انواع موسيقى شياطين را جذب مى‌كند. و يكى از جهاتى‌كه مرحوم والد نيز در نامه خود بر بيرون بردن راديو و تلويزيون تاكيد كرده‌اند، همين است كه وجود اين دو در منزل، علاوه بر مفاسد ديگرى كه دارند، عادةً ملازم صوت موسيقى است.

۶. دورى از داشتن مجسّمه و عكس ذى‌روح و سگ و خمر و آلات لهو و قمار در منزل كه همه اينها ملائكه را دفع و شياطين را جذب مى‌نمايد.

۷. سكونت در طبقات همكف يا نزديك به زمين؛ چون جنّيان به طور طبيعى غالباً با سطح زمين فاصله دارند و لذا در طبقات بالا بيشتر تردّد مى‌كنند. مرحوم علاّمه والد ميفرمودند: دشمنان اسلام نيز به اين نكته واقف شده‌اند و لذا وقتى مى‌خواهند جلسه‌اى براى نقشه‌كشيدن در مسير هدم اسلام بگذارند آن جلسات را در طبقات بالاى برجها برگزار مى‌كنند تا شياطين بيشتر به ايشان مدد برسانند. ميفرمودند: اگر كسى در طبقه دوّم يا بالاتر سكونت ميكند، حتماً آيه‌الكرسى در منزل نصب كند.

آنچه عرض شد اسباب ظاهرى است كه انسان به حسب وظيفه بايد از آن استفاده نمايد، ولى عمده در مقابله با شياطين توكّل بر خداوند و خود را به خداوند سپردن است كه خداوند انسان را كه به ذات خود فقير و ضعيف و محتاج است، به غناء و قوّت خود قوىّ و استوار مى‌نمايد و مى‌تواند در برابر هر موجودى بايستد و مقاومت كرده آن را دفع كند. سُوَر و اذكارى كه گذشت نيز براى تقويت حال تفويض و توكّل است و اگر مؤمن آن را از صميم قلب بخواند و امرش را به خداوند واگذار كند، آثار و بركات فراوانى دارد.

عرفان و حکمت.


دفع شياطن

حضرت آیت الله کشمیری
حضرت آیت الله کشمیری

سوال از محضر حضرت آیت الله کشمیری

آية الكرسى و معوذتين

 در مراجعات به محضر استاد، بعضى شكايت از اذيت شياطين و وسوسه در خيال و نفس مى‏ كردند، ايشان مى‏ فرمودند:

«آيةالكرسى و سوره قل اعوذ بربّ النّاس و سوره قل اعوذ بربّ الفلق تكرار شود، خواندنش براى دفع شياطين خوب است». (صح: ص 176)

سوال:  براى دفع شياطن چه آياتى و سُورى خوب است خوانده شود؟

ج: آيةالكرسى و معوّذتين بخواند دفع گردند. (ر: ص 137 و 138)

سوال:  آيةالكرسى را بعضى علماء […] هم متذكر شده است يك آيه مى ‏دانند نظر شما چيست؟

ج: آيةالكرسى سه آيه و تا «هم فيها خالدون» مى‏باشد. (آ: ص 84 و 85).

 

توصیه به شما:

باطل كردن سحر و اثر چشم زخم +دستور آيت الله بهجت

حکم تسخیر جن و احضار روح و شیاطین چیست

جن در قرآن و احادیث

عواقب احضار جن

آيا جن زدگى واقعيت دارد

آیا شیطان جن است یا فرشته

حکم شرعی جن گیری

دعا براي باطل كردن طلسم و سحر و جادو

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

21 نظرات
  1. شبسا می گوید

    در مورد طلسم و نگین شرف اشمس ایا معتبره؟ خریدش ایراد نداره؟ نظر رهبری چیه در این مورد؟ اینکه میگن اقای حسن زاده عاملی اونو تعیید میکرده درسته؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      در سایت سرچ کنید و بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. مریم می گوید

    سلام شما به عنوان مشاوره مذهبی چطور نامی از حرز ابی دجانه و حرز امام جواد نمیبرید؟! تمام این موارد که فرمودید درسته ولی اگر کل خانواده درگیر شده باشن که معمولا همینه و فقط یه نفر این کارهایی که فرمودید رو کنه اون موجودات جولانشون رو میدن تو خونه ما مادرم تلویزیون رو تحریم کرده و هر روز که نه هر هفته روضه می خونه من حافظ قرآن و نماز شب خون و نماز اول وقت خون ولی راحت بگم فایده نداشت آخر با سنگ درمانی و بستن حرز رو پوست آهو اثراتش کم شد این روش هایی که می فرمائید برای درجات خیلی پایینه اونی که روز رو از شب دیگه تشخیص نمیده و مثل امثال ما مذهبی نیست به نظرتون این همه تبصره رو میتونه یه جا انجام بده؟! لطفا نسخه ای بپیچید که به درد مردم بیرون از حوزه علمیه هم بخوره

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله حرز امام جواد و حرز ابی دجانه هم بسیار خوب است. ما قبلا در سایت مطرح کرده ایم سرچ کنید! برخی از دستورات هم هست که ما در سایت مطرح نمی کنیم و خصوصی است که متناسب با فرد در مشاوره ها مطرح می کنیم.
      همین مواردی که در نوشتار هست اگر درست انجام شود بسیار موثر هست. اما برخی از افراد شرایطشان فرق می کند و باید شرایط را از نزدیک دید، گاهی عمل نمی کند چون اصلا حرز نیست گاهی در برخی خانواده ها احتلال روانی هذیانی هست که به صورت ارثی و ژنتیکی منتقل می شود و باید از نزدیک دید و گفتگو کرد تا تشخیص درست را داد.
      می توانید یک وقت مشاوره از سایت بگیرید تا دقیق بررسی کنیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. نیلوفر می گوید

        سلام
        چطور میشه وقت مشاوره گرفت
        در این موارد کمک میشه ؟
        و میشه بگید خودتون هستید یا اشخاص دیگه‌ای راهنمایی میکنند؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          در قسمت مشاوره نوبت رزرو کنید، بله در این زمینه هم انشاالله در خدمت شما هستیم.
          وفقکم الله لکل الخیر

      2. نیلوفر می گوید

        سلام میشه بنده هم بابت این مشاوره راهنمایی کنید خود شخص شما در ارتباط خواهید بود و راهنمایی میکنید
        و اگه شخص خودتون هستید در کجا باید ثبت کرد

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          در قسمت مشاوره سایت، زمانی رو داشته باشید، اگر سوالی داشته باشید در خدمتیم.
          وفقکم الله لکل الخیر

  3. علی می گوید

    سلام چند وقت پیش نزدیکی شب بود برادرم بدون دلیل عصبانی و لجباز شد و شام نخورد و نمیتونست از جاش بلند شه یدفعه نعره کشید و کله خودش رو گرفت و ما بالا سرش قرآن خوندیم تا خوب شد و خوش اخلاق شد و شام هم خورد ولی چند روز بعد روی پاش یک کبودی بی دلیل به وجود آمد اما خدا را شکر تا الان که چند ماه می گذرد دیگر سراغش نیامده اند ولی من بسیار از اینکه برگردند یا اینکه هنوز در خانه باشند میترسم چه کنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حتما لازم هست مشاوره داشته باشند، حتما به یک روانپزشک هم باید در این زمینه مشاوره گرفت.
      می توانید از سایت نوبت مشاوره بگیرید تا بهتر بتوان بررسی کرد و راهنمایی نمود.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. مهران می گوید

      سلام
      من چند ساله به شدت بدی توسط یک جن و موکل درون جسمم آزار و شکنجه روحی جسمی میشم.بخدا منو تا قعر جهنم بردند و ۵ سال آزگار.یک ثانیه خلاصی نداشتم.و تحت فشار بودم.اما پیش اومده گاهی چند ثانیه از جسمم میره مثل روز اول خوب سلامت میشم.ولی هرکاری کردیم.از من دست برنمیداره.حتی چشم و گوشم رو به دنیا بسته.و مدام با حرفای تمسخر آمیز.سالهاست منو تخریب کرده.و اصلا هم به قران و دعا اینا اهمیتی نمیده.بخدا روانی شدم.آیا در قم شخص خاصی میشناسید بتونه جن رو از بدن خارج کنه؟

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        یک وقت مشاوره از سایت بگیرید بیشتر بررسی و راهنمایی کنیم.
        وفقکم الله لکل الخیر

  4. ناشناس می گوید

    راه درمان وخروح‌جن از بدن‌چیه

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بستگی به افراد مختلف راه های مختلفی دارد که باید ابتدا بررسی شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  5. abolfazl می گوید

    سلام من سه ساله پیش رفتم روی کوه اونجا ترسیدم الان سه ساله دارن ازیتم می کنند مریضه صرع گرفتم چشمام مشگل داره همش گیج میشم دکترا هم میگن هیچیت نیست چیکار باید کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مسئله شما لازم است دقیق تر بررسی شود، یک وقت مشاوره از سایت بگیرید بنده بیشتر از حالات شما و … اطلاع یابم، انشاالله بتوان راهنمایی کرد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  6. ایمان می گوید

    با سلام ایمان هستم. من چهار سالی است کن حالت طبیعی ندارم همش میخوام بخوابم همش بیحالم ضعیفم کنترل زهن ندارم همش دل شوره دارم علت چیه دکتر رفتم چکاب کردم دکتر گفت مشکلی نداری اما مشکلی دارم غذا خوب میخورم اما ضعیفم بیحالم عصبیم
    خواهش میکنم کمکم کنید و ایکنه سحر شدم با نه ؟؟؟؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر این علائم سحر نیست، حتما یک وقت مشاوره از سایت بگیرید، تست بزنید، اگر سحر بود راهنمایی می کنیم اگر موارد دیگر بود نیز راهکارهای مناسب را خواهیم داشت.
      وفقکم الله لکل الخیر

  7. رويا می گوید

    سلام
    تورو خداا كمكم كنيد راهي يا كسي رو به من معرفي كنيد كه جن رو خارج كنه الان ٣٠ ساله امانمو بريده ديگه توان ندارم!!طلسمامو باطل كنه كسي!!

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اما برای سحر و جادو توصیه می کنیم از اینجا کلیک کنید و دستورات آیت الله بهجت در این زمینه را در سایت هدانا بخوانید و عمل کنید.
      در بسیاری از موارد اصل مشکلات از سحر نیست بلکه از سبک زندگی ماست که به اشتباه گمان می کنیم از سحر است، اصل اینکه تشخصی سحر داده بشد کار افراد عادی نیست!. با یک
      وققکم الله لکل الخیر

  8. ... می گوید

    خیلی مطلب عالی و خوبی بود. بهره و لذت فراوان بردم. و بسیار استفاده کردم.