وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ابطال سحر و جادو در قران

0

ابطال سحر و جادو در قران

آيا در مورد سحر و جادو در قرآن مطلبى وجود دارد يا نه؟ چه كسانى توانايى اين كار را دارند؟

سحر و جادو از نظر قرآن كريم و احاديث واقعيت دارد. به اين امر در آيه 102 سوره بقره و 4 سوره فلق اشاره شده است. از اين آيات و برخى روايات استفاده مى شود كه برخى از سحرها واقعا اثر گذارند. همچنان كه آيه 102 سوره بقره مى فرمايد: مردم سحرهايى را فرا مى گرفتند كه ميان مرد و همسرش جدايى مى افكند.

علامه طباطبايى در وجود داشتن چنين امورى مى فرمايند: «… در اين ميان افعال خارق العاده ديگرى است كه مستند به هيچ كدام از سبب از اسباب طبيعى و عادى نيست، مانند خبر دادن از پنهانى ها و مانند ايجاد محبت يا دشمنى و گشودن گره ها و گره زدن ها و خواب كردن و احضار و حركت دادن اشياء با اراده و از اين قبيل كارهايى كه مرتاض ها انجام مى دهند كه به هيچ وجه قابل انكار نيست، يا خودمان بعضى از آنها را ديده ايم و يا برايمان آن قدر نقل كرده اند كه ديگر قابل انكار نيست». در واقع سوءاستفاده از علم است، يعنى از بعد از كشف روابط بين اشياء وتأثيرات علت بر معلول، آنرا در مسير انحرافى به كار مى برندوخداوند هم خواسته كه اسباب در عالم مؤثر باشند وجلوى تأثير اسباب گرفته نشود لذا سحر در بعضى مواقع به اذن الهى مؤثر واقع مى شود.

شايان ذكر است: گرچه سحر و جادو واقعيت دارد ولى غالب آنچه امروزه در ميان مردم در اين باره شايع است بى‏اساس مى‏باشد و اكثر كسانى كه به اين امور مى‏پردازند كلاه بردارانى هستند كه از اين طريق قصد اخاذى و پر كردن جيب خود را دارند. ولى اگر بر فرض موردى پيدا شد كه سحرى در كار بود راه‏هايى براى بطلان آن وجود دارد:

1- استعاذه به خداوند و خواندن سوره‏هاى فلق و ناس.

2- خواندن و نوشتن آيات 75 تا 82 سوره يونس.

3- آيه 102 سوره بقره «واتبعوا ما تتلوا الشياطين…» تا آخر آيه با آب زعفران روى طشت مسى نوشته شود و در هنگام نوشتن، كندر را بخور دهند. بعد طشت را پر از آب باران و يا آب چشمه مى كنند بعد مسحور با استفاده از آن آب غسل مى كند و از آن آب مى نوشد. بقيه آب را در پارچ شيشه اى بريزد و براى غسل استفاده كند. بهترين روز هم روز چهارشنبه است.

4- آيه 100 سوره نسا «و من يهاجر فى سبيل الله…» تا آخر آيه با جوهر زعفران با كره گاو روى كف دست نوشته شود.

5- دعا وتضرع به درگاه خداوند.

6- درخواست دعا از اولياى واقعى خداوند.

7- صدقه دادن.

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.