وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا

0

مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا

 در نوشتار قبل شرایط امام جماعت مطرح شد از اینجا کلیک کنید و در تکمیل نوشتار حاضر مطالعه نمایید.

رساله توضيح المسائل نماز[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][اقتدا به امام جماعت]

مسأله 1460 موقعی که ماموم نیت می کند، باید امام را معین نماید. ولی دانستن اسم او لازم نیست، مثلًا اگر نیت کند اقتدا می کنم به امام حاضر (1)، نمازش صحیح است.

(1) (مکارم:) و عدالت و سایر جهات در او جمع باشد کافی است.

مسائل اختصاصی

(بهجت:) مسأله 1179 اگر کسی به قصد این که فلانی است، اقتدا کند بعداً معلوم شود که شخص دیگری است، نماز او به جماعت باطل است و لو آن دیگری هم نزد او عادل باشد؛ و اگر به صورت وجوب یا استحباب یا احتیاط مأموم قرائت نماز خود را خوانده باشد، نماز او به طور فرادی صحیح است. ولی اگر طوری بوده که اگر قبل از نماز می فهمید که دوّمی است، به او هم مثل اوّلی اقتدا می کرد، نمازش به جماعت نیز صحیح است.

  • توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی.

لینک کوتاه مطلب: http://goo.gl/ZSi5YA

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد



کلید: مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا مشخص کردن امام جماعت و نام او برای اقتدا[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.