وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع

0

خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع

خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

توابع مبیع

س 1582: شخصی خانه‌اش را فروخته و بعد از فروش، مبادرت به برداشتن چراغها و آبگرمکن و اشیایی از این قبیل نموده است، این عمل چه حکمی دارد؟

ج: اشیاء مذکور و مانند آنها اگر هنگام فروش خانه، از نظر عرف، تابع آن محسوب نشوند، تا زمانی که بر فروشنده شرط نشده باشد که آنها را به همان صورت در خانه باقی بگذارد، مبادرت او به برداشتن آنها برای خودش، اشکال ندارد.

 س 1583: اینجانب خانه‌ای را با پارکنیگ ماشین و سایر لوازم از فردی خریدم، ولی او فقط خانه را به من تحویل داد و از سند معامله چیزهایی را که دلالت می‌کرد به این که پارکنیگ ماشین جزء معامله بوده، حذف کرد. در حالی که در برابر پارکینگ و سایر چیزهایی که در سند معامله ذکر شده، پول دریافت کرده است، این مسئله چه حکمی دارد؟

ج: بر فروشنده واجب است مبیع را با همه ملحقات و توابع آن که معامله روی آن صورت گرفته است تحویل دهد، اعم از اینکه در برابر آن، پول پرداخت شده باشد یا آنکه انضمام آن به مبیع شرط شده باشد و جایز است مشتری او را ملزم به این کار نماید.

س 1584: کولر طبقه اوّل ساختمانی که خریده‌ام در هنگام خرید آن طبقه، در بالکن قرار داشت و هنوز هم در همانجاست و آب آن از طریق لوله‌ای که از لوله اصلی موجود در طبقه همکف منشعب می‌شود، گرفته شده است، این لوله از کنار دیوار تا کولر امتداد دارد، در حال حاضر مالک طبقه همکف به این دلیل که استفاده از آن طبقه، مختص اوست مبادرت به قطع آب کولر نموده است، این عمل او چه حکمی دارد؟

ج: اگر در عقد بیع ذکر نشده که شما حق ّ استفاده از لوله آب موجود در حیاط طبقه همکف را دارید، حق ّ ندارید مالک آن طبقه را ملزم به آن نمائید.

لینک کوتاه مطلب: https://goo.gl/SL3Jti

حتما بخوانيد



کلید: خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع خرید و فروش خانه و ماشین همراه با توابع

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.