وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

چگونگي ورود حضرت فاطمه عليهاالسلام به محشر

0

چگونگي ورود حضرت فاطمه عليهاالسلام به محشر

 

در احاديث معتبر از طريق شيعه و سني آمده است كه در روز رستاخير حضرت فاطمه عليهاالسلام را به ناقه اى از ناقه هاى بهشتى سوار مى كنند و ملائكه اطراف او را مى گيرند، جبرئيل از طرف راست، ميكائيل از طرف چپ، اميرالمؤمنين پيشاپيش، امام حسن و امام حسين نيز از پشت سر، ايشان را همراهى مى كنند، و با تمام عظمت و جلالت وى را به محشر مى آورند، تا جايى كه خلايق از ديدن ايشان سرهاى خود را پايين مي‎اندازند و چشم‎هايشان را مي‎بندند، تا فاطمه عليهاالسلام دختر رسول خدا صلى اللّه عليه و آله عبور كند.

 

مردم محشر با شنيدن اين پيام كه از سوى عرش خدا صادر مى گردد، همگى سرهاى خود را پايين مى اندازند و چشم‎هايشان را مى بندند و فاطمه عليهاالسلام از روى پل صراط عبور مى كند و در كنار بهشت قرار مى گيرد. سپس با عزت و احترام بى نظير هفتاد هزار فرشته تسبيح گويان حضرت را وارد محشر مى كنند و به همين تعداد حوريان بهشتى به استقبالش مى آيند… . (يا مَعشرَ الخَلائق! نكسوا رُئوسِكُم و غَضُّوا اَبصارَكُم حَتى تَمُّر فاطمه عليهاالسلام بِنتَ مُحمد عَلى الصِراطِ، فَتَمُر مَع سَبعين الف جاريه مِن الحُور العَين… .)

 

آرى در روز قيامت نيز همه چشم‎ها لياقت ديدن فاطمه عليهاالسلام را نخواهند داشت، فقط آنان كه در اين دنيا امتحان پس داده و لياقت شيعه بودن را كسب كرده اند، مدال افتخار آن روز را از دست فاطمه عليهاالسلام دريافت مى دارند.

منبع:

 

– كنزالعمال، ج 12، ص 105.

 

– فرائدالسمطين، ج 2، ص 49، ش 380 و ص 64، ش 387.

 

– سفينة البحار، ج 2، ص 375.

 

– شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 9، ص 193.

 

– بحارالانوار، ج 43، ص 53 و ص 219.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.