وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

توجه به ساحت مقدس امام زمان (علیه السلام) در ماه مبارک رمضان

0

توجه به ساحت مقدس امام زمان (علیه السلام) در ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان ارتباط زیادی به حضرت صاحب (سلام الله علیه) دارد و غالبا هم از آن غافل هستند. اولا قلب ماه مبارک رمضان که شب قدر است، شبی است که ملائکه و روح نازل می شوند بر امام زمان (علیه السلام) «تَنَزَّلُ المَلائِکَةُ وَ الرُّوح»  و مقدرات یک سال بندگان خدا را برای امضا و تصویب امام زمان (علیه السلام) می آورند. در مهمترین شب که شب بیست و سوم است،دعای فرج امام زمان (اَللّهُم کُن لِوَلِیِّکَ الحُجَّةِ ابنِ الحَسَن) سفارش شده که در این شب زیاد و با توجه بخوانیم.
مواظب باشیم که در این ماه نمازمان ترک نشود. در پایان هر نماز دعای«اَللّهُمَّ اَدخِل عَلی اَهلِ القُبُور السُّرور اَللّهُم اَغنِ کُلَّ فَقِیر»را بزرگان ما فرمودند که همان دعای فرج امام زمان است. چرا که شما در این دعا از خداوند می خواهید که سرور را بر همه قبرهای مردگان وارد بکند و همه فقیر ها را بی نیاز بکند و همه گرسنه ها را سیر بکند و همه عریان ها را بپوشاند و همه مستضعفین را نجات بدهد و همه مکروبین و غم زده ها را خوشحال کند و همه فساد را از امور مسلمین بردارد…. «اَللّهُمَّ اَصلِح کُلَّ فاسدٍ مِن اُمُور المُسلِمِین= خدایا هر فسادی را از امور مسلمین اصلاح بفرما». این مسئله تحقق نمی یابد مگر در زمان ظهور امام زمان (علیه السلام). کسی که دارد این دعا را می خواند در واقع باطنا برای ظهور امام زمان (علیه السلام) دعا می کند. پس در ماه رمضان بهترین فرصت است برای اینکه ما از خداوند عاجزانه ظهور حضرت را بخواهیم.

خیلی از بزرگان هم سفارش کرده اند، خود امام زمان (علیه السلام) هم سفارش کرده اند که زیاد برای فرج دعا کنید. هر مقدار شیعیان بیشتر دعا کنند، خداوند این امر را نزدیکتر خواهد کرد. قبل از هر دعایی امام زمان (علیه السلام) را مقدم بداریم. یعنی قبل از اینکه برای خودمان، پدر و مادرمان یا برای هر مشکل دیگری دعا کنیم، اول برای ظهور امام زمان (علیه السلام) دعا کنیم.

دعا برای امام(ره) و  مقام معظم رهبری و سایر حق داران

بعد از مقام معظم رهبری، امام امت سلام الله علیه، بزرگان و اساتیدی که به گردن ما حق دارند؛ علمایی که از دنیا رفته اند؛ شهدای اسلام که اگر نبودند، ما الآن اینجا نبودیم و خدا می داند که اگر اینها نبودند، ما الآن  کجا بودیم و چه می کردیم. اینها حق عظیمی به گردن ما دارند و نباید نمک نشناسی بکنیم و باید به اینها دعاکنیم.

دعا برای همه مسلمین و مستضعفین جهان

نکته بعد این است که در همه دعاها اولا به فکر مستضعفین، به فکر مسلمینی که الان تحت شکنجه، فشار، حملات و تجاوزات دشمنان هستند، باشیم. برای مردم مسلمان لبنان، فلسطین، چچن، بوسنی، کشمیر، الجزایر، مصر، یمن، اردن و هر جای دیگری که مورد تجاوز هستند، دعا کنیم که خداوند هر چه زودتر به خصوص با فرج امام زمان (علیه السلام) مشکلات را از راه اینها بردارد.

وقتی سر سفره پر نعمت افطار نشسته ایم به این مسئله توجه کنیم که آنها الآن از این آرامشی که ما داریم، از این امنیتی که ما داریم و این آسودگی که ما الآن در مملکت مان داریم و از این غذاهایی که ما داریم می خوریم و از این جمع دوستانه ای که ما داریم و از این امکانات علمی، فرهنگی و معنوی که ما داریم، از همه اینها محروم هستند و ببینیم که ما این را به خاطر چه داریم و شکرگزار باشیم و از خدا بخواهیم که به آنها هم نصیب بکند. فراموش نکنیم که آنها خواهران و برادران ما هستند و خودمان را همیشه در کنار آنها احساس بکنیم. چرا که امام زمان (علیه السلام) به فکر آنها است. امام زمان (علیه السلام) تا وقتی که اینها در این وضع هستند، آرامش ندارد. وجود مقدس شان ناراحت است. سعی کنیم که ما هم با امام زمان (علیه السلام) و با این مستضعفین همدردی کنیم. دوستان تان را فراموش نکنید. اساتید تان را فراموش نکنید. معاشرین خودتان را فراموش نکنید. همکاران خودتان را فراموش نکنید. اعضای خانواده را مرتب دعا بکنید و از خداوند برای اینها خیر، عاقبت بخیری و معنویت بخواهید.

منتظران منجی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.