وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي

ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي

قرآن كريم: … وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا ۲* وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ۚ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا ۳* .سوره مباركه طلاق، آيه ۲-۳

انس با سور و آيات قرآن كريم داراي آثار و بركات فرواني است. براي بهره بردن از آثار خاص اين آيات بايد هدفمند به دنبال دستورالعمل هاي عرفاني بود. مهمتر از انجام دستورات نبود موانع و داشتن ظرفيت و مقدمات روحي دعاست. و مقدمات دعا فراهم نمي شود مگر آنكه واجبات و محرمات بخوبي شناخته و رعايت شوند.

يكي از ختوماتي كه براي افزايش روزي توصيه شده است ختم آيه من يتق الله است كه در ادامه مطرح و پس از آن شرح مختصري داده مي شود .

آيت الله شبيري زنجاني
مرجع عاليقدر تقليد حضرت آيت الله شبيري زنجاني

تعقیباتی برای نمازها

سؤال: تعقیبات حضرتعالی پس از نمازها چیست؟

جواب: تعقیباتی که من به آن مقیدم، یکی به این ترتیب است: آیه الکرسی تا* و هو العلی العظیم* تسبیحات حضرت فاطمه زهرا علیه السلام ، سه مرتبه سوره توحید، بعد سه مرتبه صلوات و سه مرتبه:* و من یتق الله یعجل له مخرجاً و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه إن الله بالغ أمره قد جعل الله لکل شیء قدرا*

دیگر، سی مرتبه تسبیحات اربعه؛ چون تسبیحات اربعه بعد از هر نماز واجب ـ به خصوص برای مسافر که نمازش قصر است ـ مستحب است.

یکی هم در سجده، چهارده مرتبه«یا واسع یا وهاب» یک نفس خوانده شود اگر نفس کفایت نکند، چهارده مرتبه« یا وهاب» بگوید.

روایت این را نمی دانم، ولی کسی که اهل دعا و ذکر و مورد قبول اهل علم بود، این را برای مشکلات مادی و مانند اینها سفارش کرده بود.

آقای حاج آقا رضا صدر می گفت: من مشکلات مادی زیادی داشتم که برطرف نشده بود. این دستور را آقای آسیدابوالحسن مرتضوی ـ که از علمای تهران و مورد ارادت و قبول اهل علم بود ـ به من داد. من از حاج آقا رضا شنیدم که او به این دستور عمل کرده و گشایشی در کارش شده بود. حاج آقا رضا اجازه آن را به من هم داد. (شب جمعه ۳/ ۷/۱۳۸۷ ش).

————–

دستوری عبادی برای سامان زندگی (ذكري از آيت الله نخودكي به امام خميني قدس سره)

جزئیات مطلبی را که نقل می‌کنم، نمی‌دانم؛ ولی اصل این مطلب مسلم است که شیخ حسنعلی نخودکی به مرحوم والد (آیت الله سید احمد زنجانی) و آقای خمینی دستور داده بود که به آن عمل کنند. من از خود مرحوم والد چیزی نشنیدم؛ اما ایشان برای کسی مطلبی بیان کرد که در ضمن آن بخشی از همین قضیه بود که من از جاهای دیگر شنیده بودم. ولی همشیره‌زاده ما (حاج آقا علی) و نیز مرحوم آقای جودی از ایشان شنیده بودند. شیخی هم به همین صورت از آسید صادق اهری ـ که من او را نمی شناسم، ولی شنیده‌ام که از اهل علم معروف بوده است ـ نقل کرد که «یک وقت در خواب نهری از آب انار دیدم که مبدأ و سرچشمه آن قبر قطب راوندی ـ واقع در صحن حرم حضرت معصومه علیها السلام ـ است. یک طرف آن جوی، حاج آقای والد(سید احمد زنجانی) راه می‌رفت و طرف دیگر هم من(سید صادق). از خواب بیدار شدم و به حرم مشرف شدم.  وقتی از حرم بیرون آمدم، دیدم که مرحوم والد مشغول خواندن فاتحه کنار قبر قطب راوندی ـ قدس سره ـ است. به ایشان عرض کردم شنیده‌ام که شما علم کیمیا دارید؛ دلم می خواهد به من یاد بدهید. ایشان به من فرمود: برویم منزل و صبحانه را آنجا بخوریم و در این باره هم صحبت کنیم.

با هم رفتیم و ایشان فرمود: یک سال من و آقای [امام] خمینی در مشهد بودیم. در حرم، آقای شیخ حسنعلی مشغول زیارت بود. آقای خمینی رفت و به ایشان گفت: تو را به این حضرت ما حاجتی داریم. شما حاجت ما را رد نکنید. شیخ حسنعلی گفت: سید! بگذار من این زیارتم را بخوانم. شما کنار قبر شیخ حر ـ قدس سره ـ باشید. من بعد از زیارت می‌آیم و صحبت می‌کنیم. ما رفتیم کنار قبر شیخ حر ـ قدس سره ـ و ایشان آمد. آنها درخواست علم کیمیا کردند. (تردید دارم که گفت درخواست را آقای خمینی مطرح کرد یا نه). شیخ حسنعلی گفت: اگر شما الآن کیمیا را یاد گرفتید و توانستید تمام کوه‌های عالم را هم طلا کنید، آیا به خودتان اطمینان دارید که از این قدرت سوء استفاده نکنید؟ آقای خمینی گفت: نه، ما چنین اطمینانی نداریم.

شیخ حسنعلی ـ قدس سره ـ گفت: اگر شما اطمینان ندارید، چرا چنین نیرویی داشته باشید که نتوانید خودتان را کنترل کنید؟ ولی در عوض به شما چیزی می گویم که تالی فاسد ندارد. سپس دستوری می‌دهد که بعد از نماز واجب انجام بدهند.

ترتیب این دستور را از حاج آقا والد نشنیدم، لذا به شخصی که با آقای مقدادی ـ پسر شیخ حسنعلی که از همه اسرار پدرش خبر داشت ـ مربوط بود، گفتم که از ایشان ترتیب آن ذکر را بپرسد.

آقای مقدادی به من نامه نوشت و در آن ترتیب آن دستور را هم گفت:

که بعد از تمام شدن نماز(ظاهراً نماز واجب) اول آیه‌الکرسی و بعد از آن تسبیحات حضرت فاطمه زهرا ـ علیها السلام ـ خوانده شود و بعد سه مرتبه:* قل هو الله احد* . بعد سه مرتبه صلوات و بعد سه مرتبه:* و من یتق الله یجعل له مخرجاً و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه إن الله بالغ أمره قد جعل الله لکل شیء قدراً*  این برای زندگی اشخاص خیلی مفید است.

این مطلب را از آن شیخ و او هم از آسید صادق اهری، او هم از حاج آقا والد ـ قدس سره ـ شنیده بود. من هم یک وقت دیدم که حاج آقا والد ـ قدس سره ـ قسمت اخیر حکایت را برای کسی نقل می‌کردپايگاه حضرت آيت الله شبيري زنجاني .


 حجت الاسلام و المسلمين محمد علي جاودان
حجت الاسلام و المسلمين محمد علي جاودان

سوال:‌باسلام چرا هر كاري مي كنم دعاها يم مستجاب نمي شود ورفع گرفتاري نمي شود و قرضهايم نيز ادا نمي شود خواهشمندم راهنمايي لازم را بفرماييد؟.

جواب: سلام علیکم و رحمة الله،مستجاب شدن دعا شرائط دارد. شخص باید دستورات الهی را عمل کند از گناهان کاملاً پرهیز کند. آنچه می خورد پاک و حلال باشد. بدهکار مردم به هیچ وجه نباشد. یعنی به مردم ظلمی با زبان با دست و نکرده باشد. در هر صورت در مرحله اول بکوشید تا ممکن است واجبات و محرمات الهی را عمل کنید. آنوقت هر مقدار ممکن است حلالیت بطلبید مثلاً غیبتی شده حرف نادرستی گفته شده آزاری رسانده شده و امثال اینها اگر اینکار را بکنید بعد به آنچه عرض می کنم عمل کنید انشاءا… اثر می کند.

چهل روز که از پنج شنبه شروع می شود هر روز ۱۵۹ بار آیه و من یتق ا… را بخوانید آیه شریفه آخر آیه دوم سوره طلاق و تمام آیه سوم آن است روز شروع بعداز نماز صبح غسل حاجت بکنید و دو رکعت نماز بخوانید بعد صد بار صلوات بفرستید سپس ۱۵۹ بار آیه را بخوانید. روز چهلم آیه را ۱۷۹ بار بخوانید در پایان صد بار صلوات بفرستید. بنابراین غسل و نماز روز اول و صدبار صلوات روز اول و روز آخر خوانده شود و علاوه بر این چهل روز روزی ۱۱۰ بار سوره والعادیات را بخوانید .

انشاءا… با این دو کار فرجی حاصل خواهد شد. بعد به من خبر بدهید. .javedan.ir

…………………….

تبصره:

البته ختومات ديگري از اين آيه وجود دارد اما از آنجا كه بناي سايت هدانا بر اتقان هر چه بيشتر مطالب و دستورالعمل هاي عرفاني است به همين طرق توصيه مي شود .


شرحي پيرامون آيه  «و من يتق الله …»

تقوا و نجات از مشکلات

آیات فوق از امیدبخش ترین آیات قرآن مجید است، که تلاوت آن دل را صفا و جان را نور و ضیا مى بخشد، پرده هاى یأس و نومیدى را مى درد، شعاع هاى حیات بخش امید را به قلب مى تاباند، و به تمام افراد پرهیزگار با تقوا، وعده نجات و حل مشکلات مى دهد.

در حدیثى از «ابوذر غفارى» نقل شده که پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: إِنِّى لاَ َعْلَمُ آیَةً لَوْ أَخَذَ بِهَا النّاسُ لَکَفَتْهُمْ: وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً… فَما زالَ یَقُولُها وَ یُعِیْدُها:

«من آیه اى را مى شناسم که اگر تمام انسان ها دست به دامن آن زنند براى حل مشکلات آنها کافى است، پس از آن آیه «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ…» را تلاوت فرمود و بارها آن را تکرار کرد».(۱)

در حدیث دیگرى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نقل شده که در تفسیر این آیه فرمود: مِنْ شُبُهاتِ الدُّنْیا وَ مِنْ غَمَراتِ الْمَوْتِ وَ شَدائِدِ یَوْمِ الْقِیامَةِ:

«خداوند پرهیزکاران را از شبهات دنیا و حالات سخت مرگ و شدائد روز قیامت رهائى مى بخشد»!(۲)

این تعبیر، دلیل بر این است که، گشایش امور براى اهل تقوا، منحصر به دنیا نیست، بلکه قیامت را نیز شامل مى شود.

و در حدیث دیگرى از همان حضرت(صلى الله علیه وآله) آمده است: مَنْ أَکْثَرَ الاِْسْتِغْفارَ جَعَلَ اللّهُ لَهُ مِنْ کُلِّ هَمّ فَرَجاً وَ مِنْ کُلِّ ضِیق مَخْرَجاً:

«هر کس بسیار استغفار کند (و لوح دل را از زنگار گناه بشوید) خدا براى او از هر اندوهى گشایشى، و از هر تنگنائى راه نجاتى قرار مى دهد».(۳)

جمعى از مفسران گفته اند: نخستین آیه فوق، درباره «عوف بن مالک» نازل شده که از یاران پیامبر (صلى الله علیه وآله) بود، دشمنان اسلام فرزندش را اسیر کردند، او به محضر پیامبر(صلى الله علیه وآله)آمد و از این ماجرا و فقر و تنگ دستى شکایت کرد، فرمود: تقوا را پیشه کن و شکیبا باش و بسیار ذکر «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلاّ بِاللّه» را بگو، او این کار را انجام داد، ناگهان در حالى که در خانه اش نشسته بوده فرزندش از در، درآمد، معلوم شد: از یک لحظه غفلت دشمن استفاده کرده فرار نموده، و حتى شترى از دشمن را نیز با خود آورده است. (اینجا بود که آیه فوق نازل شد و از گشایش مشکل این فرد با تقوا و روزى از جائى که انتظارش را نداشت خبر داد).(۴)

ذکر این مطلب نیز لازم است که، هرگز مفهوم آیه، این نیست که انسان تلاش و کوشش براى زندگى را به دست فراموشى بسپارد، و بگوید در خانه مى نشینم و تقوا پیشه مى کنم و ذکر «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلاّ بِاللّه» مى گویم، تا از آنجا که گمان ندارم به من روزى مى رسد، نه، هرگز مفهوم آیه چنین نیست، هدف، تقوا و پرهیزکارى توأم با تلاش و کوشش است، اگر با این حال درها به روى انسان بسته شد، خداوند گشودن آنها را تضمین فرموده است.

لذا در حدیثى مى خوانیم: یکى از یاران امام صادق(علیه السلام) به نام «عمر بن مسلم» مدتى خدمتش نیامد، حضرت جویاى حال او شد، عرض کردند: او تجارت را ترک گفته، و رو به عبادت آورده، فرمود: واى بر او، أَ ما عَلِمَ أَنَّ تارِکَ الطَّلَبِ لایُسْتَجابُ لَهُ:

«آیا نمى داند کسى که تلاش و طلب روزى را ترک گوید، دعایش مستجاب نمى شود»؟

سپس افزود: جمعى از یاران رسول خدا(صلى الله علیه وآله) وقتى آیه «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» نازل شد، درها را به روى خود بستند، و روى به عبادت آورده گفتند: «خداوند روزى ما را عهده دار شده»!

این جریان به گوش پیامبر(صلى الله علیه وآله) رسید، کسى را نزد آنها فرستاد که، چرا چنین کرده اید؟

گفتند: اى رسول خدا! چون خداوند روزى ما را تکفل کرده ما مشغول عبادت شدیم، پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود:

إِنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذلِکَ لَمْ یُسْتَجَبْ لَهُ عَلَیْکُمْ بِالطَّلَبِ!: «هر کس چنین کند دعایش مستجاب نمى شود، بر شما باد که تلاش و طلب کنید».(۵)

۱ ـ «مجمع البیان»، جلد ۱۰، صفحه ۳۰۶.

۲ ـ «نور الثقلین»، جلد ۵، صفحه ۳۵۶، حدیث ۴۴.

۳ ـ «نور الثقلین»، جلد ۵، صفحه ۳۵۷، حدیث ۴۵.

۴ ـ «مجمع البیان»، جلد ۱۰، صفحه ۳۰۶ ـ همین ماجرا در تفسیر «فخر رازى» و «روح البیان» با تفاوت هائى آمده است، بعضى از آنها تعداد شتران را یک صد شتر نوشته اند.

۵ ـ «کافى»، جلد ۵، صفحه ۸۴. تفسير نمونه-ج۲۴-ص۲۳۸

لينك كوتاه مطلب: http://hadana.ir/?p=16447

*- ضمنا شما  مي توانيد مشترك خبرنامه سايت شويد و جديد ترين مطالب را دريافت كنيد.

حتما بخوانيد

*- ويژه نامه دستورالعملهاي عرفاني

ختم سوره واقعه در روز دوشنبه اول ماه

دستور العملي براي حل مشكلات جوانان

تاكيد حضرت زهرا بر درك غروب جمعه

معنای ذکر یونسیّه و بیان دستور العملی از حضرت آیة الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی

احکام و آداب بچه دار شدن از منظر اسلام



كليد: ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنويختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي  ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي   ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنويختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي  ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي  مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي دعاي رزق روزي دعاي رزق روزي دعاي رزق روزي دعاي  رزق روزي دعاي رزق روزي دعاي رزق روزي دعاي رزق روزي ختم ومن يتق اللهX ختم و من يتق اللهX آيه و من يتق اللهX دكرX دستورالعملX دستورالعمل عرفانيX دعاء ختمX دعاءX ختم مجربX دعاي رزق روزيX دعاي روزيX رزق و روزيX دعا برای دعا برای   دعا برای  دعا برای  دعا برای   دعا برای  دعا برای افزايش روزي  دعایی برای پولدار شدن ذكر براي ثروتمند شدن طريق ختم ومن يتّق اللّه  دستورالعمل آیت الله شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی به امام خميني

[به این نوشته امتیاز بدهید]
[total: 5 امتیاز: ۲.۸]
🔗 لینک کوتاه
19 نظرات
  1. Behnam می گوید

    سلام
    این توصیه مرحوم نخودکی به حضرت امام ایا عوارضی سوء هم داره یا خیر؟چون بعضی اذکار که از عرفا نقل شده گفته میشه نگید بدون اجازه

    1. حجت الاسلام مهدی یوسف وند می گوید

      سلام علیکم
      این ذکر عمومی هست و آثار خوب و فراوانی دارد.
      ضمنا هیچ ذکر آثار سوء ندارد، بلکه برخی اذکار برای افراد کم ظرفیت به اعداد زیاد دارای آثاری است که این افراد تحمل نمی کنند و مشکل ساز می شود برایشان لذا حتما نظارت استاد و توان و ظرفیت روحی می خواهد.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. Behnam می گوید

        ممنون…من چند وقتی بود به این ذکر مداومت داشتم اما امروز در جایی در مورد مثلا ذکر یونسیه خوندم که باید حتما با اجازه استاد باشه وگرنه عوارضی داره…همین منو به شک انداخت…یه سوالی هم برام پیش اومده که مگه ائمه سفارش به بعضی اذکار مثلا همین یونسیه نکردن پس چطوریه میگن عوارض داره…خوب اگر عوارض داشت مثلا ائمه چرا نگفتن

        1. حجت الاسلام مهدی یوسف وند می گوید

          سلام علیکم
          خود اذکار عوارض ندارند بلکه برای برخی افراد که ظرفیت پایین دارند برخی اذکار آثار سنگینی دارد که افراد عادی نمی توانند تحمل کنند. دقت کنید گاهی یک ورزش همگانی است که برای سلامتی خوب است و به همه توصیه می شود گاهی ورزش قهرمانی است و نیاز به مربی و نظارت و برنامه های خاص به خود است لذا برخی اذکار عمومی و همگانی است و اهل البیت هم سفارش کرده اند. اما برنامه های خیلی خاص و سنگین حتما مقدمات روحی و نظارت می خواهد که فعلا از محل بحث ما خارج است.
          اذکار صلوات و استغفار بسیار خوبست و حتی عدد زیاد آن نیز اشکالی ندارد و آثار خوبی دارد.
          ذکر یونسیه ۴۰ مرتبه بعد از نماز عشا در سجده بخاطر روزی خوب است. یا این ختم من یتق الله ختم بسیار خوبی است.
          وفقکم الله لکل الخیر

  2. محمد می گوید

    سلام , آیا این دعا برای هر حاجتیه یا فقط رزق و روزیه ؟مثلا آرزو غیر از پول , آخه توی بعضی سایتا اینطور نوشتن , اگر هر حاجتیه شرایطش فرق میکنه یا همینه ؟ یه سوال دیگه اینه که من بدون اینا فقط با من یتق الله و ذکر یا فتاح یا رزاق یا واسع که از پیامبر نقل شده حاجت گرفتم , اصلا قاطی کردم چجوریه پس , بعد یه سوال دیگه من قبل از هر اتفاقی میتونم بفهمش , مثلا وقتی این دعا رو بخونم اگه قرار باشه قبول بشه , متوجه میشم که اثر داره , من این دعا رو توی خیلی از کارها امتحان کردم چرا بعضی ها هرچقدر بخونم بی فایدست یعنی حس میکنم بی اثره ولی بعضی میدونماثر داره ؟ یعنی خدا نمیخاد دعای ما رو قبول کنه ؟ یا چیز دیگه ایی
    هست که نمیدونم؟

    1. حجت الاسلام مهدی یوسف وند می گوید

      سلام علیکم
      این دستورالعمل را می توانید برای هر حاجتی بخوانید.
      درباره اثر دعا صرفا به قلب شما نیست، قطعا هر دعایی اثر دارد اما بستگی به حالات و اعمال ذاکر هم دارد. گاهی برخی از دعا ها مستجاب می شود اما زمانبر هست تا در عالم دنیا به ظهور برسد. مومن باید بندگی و ذکر خود را داشته باشد و آنچه مصلحت است ان شاالله خداوند روز کند.
      شما توکلتان را به خدا بیشتر کنید.
      وفقکم الله لکل الخی

  3. مریم می گوید

    سلام وقت بخیر
    در مورد توصیه شیخ حسنعلی نخودکی به امام خمینی بعد از نماز که تسبیحات حضرا زهرا و آیت الکرسی و سه بار توحید و صلوات و آیه مورد نظر زا بخوان واقعا ترتیب خواندن آن به چه صورت است من در سایت های دیگر دیدم اول تسبیحات بعد ایت الکرسی خوانده شود در جایی دیدم که گفته شده این دستور در بحارالنوار آمده و.لی دسترسی به این کتاب را نداشتم که پیدا کنم واقعا ترتیب واقعی آن به چه صورت است ؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. حجت الاسلام مهدی یوسف وند می گوید

      سلام علیکم
      به شیوه ای که در متن آمده عمل کنید و دقیق هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  4. ب می گوید

    سلام
    من امکانش رو ندارم ۱۵۹ بار را پشت سر هم بگویم. ۱۵۹ بار را در ۲ یا ۳ نوبت میگویم. مشکلی که نداره؟

    1. حجت الاسلام مهدی یوسف وند می گوید

      سلام علیکم
      باید در یک جلسه و پشت سر هم گفته شود، نمی توان فاصله بیندازید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  5. علی می گوید

    سلام
    ببخشید من نحوه انجام این ختم را متوجه نشدم ایا این ختم صحیحی هست که به مرحوم نخودکی نسبت داده اند؟؟؟؟؟؟؟؟

    مرحوم شیخ حسن علی نخودکی اصفهانی در نامه ای به فردی فرمودند که برای اصلاح امورتان سوره مبارکه یاسین را بخوانید به این طریق که هفت بار کلمه یاسین را تکرار کنید بعد به خواندن مشغول شوید وقتی به سلام قولا من رب الرحیم رسیدید سه بار تکرار کنید سپس ۱۰۰ مرتبه صلوات بفرستید و ادامه دهید سوره را تا اخر در هر جمعه هم هزار بار صلوات بفرستید مرحوم شیخ فرموده بودند که ثواب انرا هدیه به ارواح اولیاء مدفون در وای السلام نجف کنید برگرفته از کتاب نشان از بی نشانها التماس دعا

    1. مهدي يوسف وند می گوید

      سلام علیکم
      آنچه در کتاب نشان از بی نشانها آمده به نقل از فرزند ایشان است و می توانید انجام بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  6. علی می گوید

    سلام
    نیت نماز در ختم من یتق الاه چی باشه؟؟؟؟
    در روز اخر نیازی به خواندن نماز نیست؟؟؟

    1. مهدي يوسف وند می گوید

      سلام علیکم
      همینکه می خواهید نماز را برای ختم بخوانید، همین نیت هست، نیاز نیست چیزی بر زبان جاری کنید.
      نماز فقط برای روز اول هست و سایر روز ها نیازی به نماز نیست، فقط اذکار گفته شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  7. سهیل می گوید

    سلام ذکر بسم الله الرحمن الرحیم لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم چه تفاوتی با لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم دارد؟؟؟

    1. مهدي يوسف وند می گوید

      سلام علیکم
      بسته به نوع دستور العمل با توجه به هدف خاصی ممکن است از هر کدام استفاده شود.
      در متن نوشتار بحثی از این ذکر نیست!.
      وفقکم الله لکل الخیر

  8. علیرضامیرزایی می گوید

    باسلام و آرزوی سلامتی
    عذر میحوام اگه من بخوام از این آموزه های شما استفاده کنم واسه زیاد شدن رزق و روزی ام باید چگونه باشما در ارتباط باشم.واگه بخوام ازاین اموزه ها استفاده بکنم نیاز به استفاده از استاد هست؟اگه میشه شماره تماستون را بهم بدهید.حق مدد

    1. مهدي يوسف وند می گوید

      سلام علیکم
      تمام آنچه مطرح شده مستند هست و نیازی به ما هم نیست، این دستور العمل بالا استاد نمی خواهد، می توانید انجام بدهید.
      برای ارتباط با ما می توانید از قسمت تماس با ما مکاتبه کنید و اگر سوالی دارید از قسمت ارسال سوال، سوال رو مطرح کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  9. سینا می گوید

    در مورد ذکر “لاحول ولا قوة الا بالله” و “لا قوة الا بالله” به تنهایی و یا شاید”لاحول الا بالله” نکاتی از مراجع عرفا ذکر فرمایید

نظر شما درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.