وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آرایش کردن در خواستگاری

0

آرایش کردن در خواستگاری

آرايش خواستگارى

پرسش 42 .  آرايش تو جلسه خواستگارى كه همه خانومند، كار پسنديده اى است؟ منظورم پاى بندى به اين رسمه كه دختر هيچ جا نبايد آرايش كنه. ضمنا چه طوره دختر هم تو جلسه خواستگارى حرف بزنه؟

اگر منظور آرايش دختر و حضور در جلسه اى كه تمام خواستگاران خانم ها هستند و نامحرم در آن جلسه نيست، در اين صورت آرايش در حد معمول كه بعد از جلسه خواستگارى به راحتى پاك شود؛ اشكالى ندارد، ولى كارهايى مثل ابرو برداشتن و امثال آن شايد زيبنده نباشد و بهتر است دختر تا ازدواج نكرده است چنين آرايش هايى انجام ندهد؛ البته اگر آداب و رسوم منطقه اى خاص آرايش دختر حتى در چنين جلساتى نشانه بى توجهى به عرف و فرهنگ جامعه يا دليل بر زير پاگذاشتن برخى مسايل اخلاقى دانسته يا حمل بر پررويى و نظاير آن مى كنند بهتر است از اين آرايش مختصر هم صرف نظر شود.

 

اما در مورد صحبت كردن دختر در جلسه خواستگارى بايد گفت؛ در برخى خرده فرهنگ ها ممكن است صحبت كردن دخترخانم در جلسه خواستگارى  نشانه بى ادبى يا كم حيايى يا زير پاگذاشتن آداب جلسات خواستگارى شمرده مى شود. بنابراين اگر چنين برداشت هايى وجود دارد بهتر است با دقت بيشترى عمل كرده و ضمن كمك گرفتن و مشورت (با فردى كه از نظر سنى از دختر خانم بزرگتر است مثل مادر و خواهر بزرگتر) زمينه را براى صحبت كردن خود يا بيان آن نكته ضرورى توسط ديگرى فراهم كند.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

 

 

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.