وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن

0

تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن

تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن

پرسش:خود ارضایی چه حکمی دارد آیا با استمنا در طولانی مدت، شخص دچار نازایی و عقیم شدن می شود یا نه؟.

پاسخ حجت الاسلام طاها:

استمناء یا همان خود ارضایی از نظر دینی عملی حرام می باشد که در روایات بسیار از آن نکوهش شده است. قطعا تاثیرات منفی بر روح و روان و جسم می گزارد. اما سوالی که زیاد پرسیده می شود یعنی نازایی و عقیم شدن مرد و زنی که خود ارضایی می کنند؟؛ جوابش اینست که این مسائل چون در حیطه تخصص پزشکان می باشد، لازم است که از جهت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد با تحقیقی که از برخی از پزشکان صورت گرفت، بیان داشتند که، خودارضایی اگر زیاد نباشد تاثیر مستقیمی روی ناباروری یا عقیم سازی ندارد ولی مسایل روحی و استرس های ناشی از آن میتواند باعث به هم ریختن سیستم  بدن در مرد و زن و پریودها در بانوان شود. براي آزمایش ها و مشاوره های تخصصی مي‌توان به يك پزشك داخلي يا اورولوژیست (متخصص کلیه و مجاری ادرار)  یا پزشک عمومی مراجعه كرد.

باید دانست در صورت زیاده روی در هر کاری و فشار آوردن به بدن آنهم از راه غیر متعارف اسباب بیماریها و آسیبها فراهم می شود. استمنا سبب ضعیف شدن سیستم اعصاب و کم شدن آمادگی های جنسی برای لذت بردن از همسر در آینده خواهد شد.

شاید به صورت مستقیم تاثیر خودارضایی دختران در نازایی آنها با توجه به گفتار برخی از پزشکان به اثبات نرسیده باشد اما از جهت علمی و تجارب اشخاصی که دچار این عادت زشت و ناپسند بوده اند به اثبات رسیده که استمنا سبب ضعف جسمانی و مشکلات جنسی بعد ازدواج مانند ارضا نشدن هنگام مقاربت با همسر و غیره خواهد شد. و اینکه خود ارضایی سبب پاره شدن پرده بکارت نمی شود، مگر اینکه همراه با کارهای دیگری باشد، یا شیطان آنقدر وسوسه کند که برای لذتی چند ثانیه ای، خانم حسرتی طولانی مدت داشته باشد و با دست خود اسباب آسیب دیدن را فراهم نماید!. [در این مورد هم می توان به یک متخصص داخلی زنان رجوع شود].

در هر حال باتوجه به افراد مختلف آسیب ها هم شدت و ضعف خواهند داشت، بهترین کار ازدواج و ترک این اعمال شنیع و حرام می باشد. اعمالی که انسان را از خدا دور می کند.

برخی از عوارض و پیامد های استمناء 

«بروز علايم زير در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است كه شدت ابتلاي وي يا مدت آن بيش از مرحله اول است و در نتيجه عوارض شديدتري ظاهر شده است:
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. نوسان خلق يا تغييرات سريع خلقي (Mood swings)،
ج. حساسيت بيش از حد و زودرنجي ( Irritability)،
د. كمردرد (Lower back pain)،
ه. نازك شدن موها (Thinning hair)،
و. ناتواني جنسي زودرس در جواني (Youth impotence)،
ز. بي‏خوابي يا بدخوابي و مشكلات مشابه (Insomnia/Sleep problem).

3. مرحله گرفتاري بسيار شديد يا حالت اعتياد (Addictive)
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. ريزش شديد موها (Severe hair loss)،
ج. تارشدن ديد چشم ها (Blurred vision)،
د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،
ه. انزال زودرس و غيرارادي يا خروج مني به صورت قطره قطره ( prematurelyEjaculation)،
و. درد كشاله ران و ناحيه تناسلي (Groin/Testicular pain)،
ز. دردهاي قولنجي در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).

ضعف حافظه و حواس‏ پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏ گيري، افسردگي، بي‏ نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري، بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهاي رواني و روحي خودارضايي است.

هيچ يك از آسيب هاي پيش گفته، به اهميت آسيب هاي معنوي نيست؛ زيرا آسيب هاي معنوي، جان و دل و به عبارت ديگر كنه حقيقت وجود آدمي را تباه مي‏سازد.

هيچ يك از آسيب هاي پيش گفته، به اهميت آسيب هاي معنوي نيست؛ زيرا آسيب هاي معنوي، جان و دل و به عبارت ديگر كنه حقيقت وجود آدمي را تباه مي‏سازد. خودارضايي از نظر دين يك گناه است و به تعبير قرآن زنگار بر دل مي‏ نهد: «كَلاَّ بَلْ رانَ عَلي‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ»؛ «چنين مباد! بلكه اعمال (ناشايست) دل هاي آنان را زنگار زده است».مطففين (83)، آيه 24.
زنگ يا زنگار در اشياي مادي، همان چيزي است كه روي فلزات و اشياي قيمتي مي ‏نشيند و معمولاً نشانه پوسيدن و از بين رفتنِ شفافيت و درخشندگي آن و در نهايت ضايع شدن و از بين رفتن آن است».

منبع: پیامدهای خود ارضایی برگرفته از پرسمان.

اعتیاد به خود ارضایی سبب بیماری ها روحی و روانی خواهد شد و اگر شخص در این امور زمام کنترل خود را از دست بدهد و با انواع فیلمهای پورن و نامناسب و انواع ارتباطات و تخیلات حرام روحیه شیطانی را در خود تقویت کند، هم دنیای خود را خراب می کند و چه بسا به جنون و دیوانگی کشیده شود و هم آخرت را از بین می برد و غضب و خشم الهی را برای خود می خرد.

لینک کوتاه مطلب: https://goo.gl/d5Nrqt

حتما بخوانيد



کلید:  تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن تاثیر خود ارضايی بر نازايی و عقیم شدن آیا استمنا کردن باعث ناباروری می‌شود آیا ممکن است کسی که دچار استمنا به مدت چند سال است آیا خود ارضایی دختران باعث نازایی میشود  ايا خود ارضايي در مردان باعث نازايي ميشود خودارضايي و نازايي مردان خود ارضايي و ناباروري در مردان ايا خودارضايي باعث عقيم شدن ميشود علائم عقیم شدن در مردان  ايا خود ارضايي باعث ايا خودارضايي غسل دارد

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.