وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حكم پوشش دختران قبل از سن تكليف

0

حكم پوشش دختران قبل از سن تكليف

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

مطابق نظر آيت الله خامنه اي
مطابق نظر آيت الله خامنه اي

استفتاء سايت هدانا از دفتر مقام معظم رهبري

موضوع: پوشش، نگاه، محرم و نامحرم
شماره استفتاء: 571934

سوال:
برخی از خانواده ها دختران خود را که هنوز مکلف نشده اند با وضع نامناسب پوشش در انظار می فرستند! هنگامی که تذکر داده می شود می گویند هنوز به سنتکلیف نرسیده است؟
آیا داشتن پوشش مناسب اسلامی تنها برای مکلفین است و خانواده ها در این امور وظیفه ای ندارند؟

پاسخ: در صورتی که به تکلیف نرسیده باشد نسبت به مراعات حجاب وظيفه‌اى ندارد. ولى والدین او نبايد لباسی به او بپوشانند که موجب تحریک شهوت شود و مفسده‌انگيز باشد.

آیا دختربچه‌ها را قبل از رسیدن به سن بلوغ باید ملزم به رعایت حجاب کرد؟
کودک قبل از سن بلوغ تکلیف ندارد، ولی از نظر تربیتی اگر در معرض نگاه نامحرم است، باید تا حدودی حجاب را رعایت کند. این کار وظیفه‌ی پدر و مادر یا سرپرست کودک است. اما زمانی این کار واجب است که رعایت نکردن حجاب برای کودک مفسده­ داشته باشد یا در معرض نگاه حرام قرار گیرد یا خوف این باشد که اگر الان حجاب را رعایت نکند در آینده بی­‌حجاب بار می­‌آید و حجاب را مراعات نمی­‌کند؛ در این صورت حجاب لازم است و در غیر این صورت خیر.

منبع: پاسخ حجت الاسلام فلاح زاده، سایت رسمی khamenei.ir.


[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي
طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

بیرون آوردن دختران نابالغ با بدن نیمه برهنه 

پرسش :برخى مادران دختران نابالغ خود را با سر و پاى برهنه در خیابانها و مجالس در حضور نامحرمان ظاهر مى کنند. این کار از نظر شرعى چه صورت دارد؟

پاسخ :بر پدر و مادر لازم است فرزندان خود را از زمان طفولیّت با مسایل اسلامى آشنا کنند. استفتائات آيت الله مكارم شيرازي .

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=20419

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانید

* ویژه نامه احکام بانوان



كليد: حكم پوشش دختران قبل از سن تكليف حكم پوشش دختران قبل از سن تكليف حكم پوشش دختران قبل از سن تكليف پوشش كودكان لباس زننده دختر كوچك لباس پوشيدن دختر نابالغ لباس  بچه   دختر بچه دختر بچه دختر بچه  پدر و مادر  در صورتی که به تکلیف نرسیده باشد نسبت به مراعات حجاب وظيفه‌اى ندارد. ولى والدین او نبايد لباسی به او بپوشانند که موجب تحریک شهوت شود و مفسده‌انگيز باشد.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.