وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

چند تکنیک برای کنترل دعوا با همسر

0

چند تکنیک برای کنترل دعوا با همسر

 

هنگامیکه زوج ها از طنز طعنه آمیز ، از یکدیگر انتقاد می کنند و در حل و فصل مشاجره به شیوه ای بالغانه و آرام شکست می خورند ؛ آنها شروع به ساختن دیواری بین خود و همسرشان می کنند. هر یک از آنها خودشان را پشت دیوار مربوط به خود قائم می کنند تا طرف مقابل او نتواند به او صدمه و ضربه بزند. این نوع از درگیری یک ازدواج را ویران می کند.

به عبارتی دیگر، درگیری سالم به دنبال درک کردن همسر خود و حل و فصل مسائل راهی است که هر کدام به هم احترام میگذارند. درک کنید که درگیری سالم به معنای تعارض صرف نیست. روزهایی خواهد بود که شما و همسرتان توپ آتش شلیک می کنید، اما این به این معنا نیست که در زندگی مشترک شکست خورده اید.

نه تنها درگیری سالم در تمام زوج ها وجود دارد بلکه برای یک عمر زندگی عاشقانه با همسرتان ضروری و حیاتی است.

این پنج روش شما را در مورد اینکه چطور عادلانه مبارزه کنید، راهنمایی می کند

 

تنفس کنید

قدرت خودکنترلی را دست کم نگیرید. به زمانی که شروع به عصبانی شدن می کنید فکر کنید، آیا به این علت است که کسی شما را در ترافیک معطل کرده یا همسرتان لباسهای زیر کثیفش را برای پنجمین بار در این هفته روی زمین رها کرده ؟! فشار خون شما افزایش می یابد، شما احساس می کنید عضلات شما شروع به تنش می کند و صدای شما بالا می رود. همه چیز در بدن شما شروع به دفاع کردن از شما می کند و شما به همسرتان دربارة رابطه نفرت انگیز تان مشاجره می کنید. شما فکر می کنید که اگر عصبانی هستید، نباید اجازه بدهید که در درونتان بماند، درسته؟!اشتباه است!

در اوج عصبانیت ، شما باید یک گام به عقب برگردید و نفس عمیق بکشید، خود را از موقعیت یا بطور فیزیکی و یا ذهنی دور کنید، هنگامیکه که از عصبانیت داغ کرده اید ممکن است کلماتی بگویید که بعداً افسوس بخورید. به خودتان زمان بدهید تا کمی آرام شوید. چند ساعتی بعد ؛ارزیابی وضعیت و در نظر داشتن آن عاقلانه ترین راه برای رسیدگی به وضعیت است.

مراقب کلماتت باش

کلمات مضرترین سلاح هستند.همانطور که در قسمت اول اشاره کردیم ، در لحظاتی که حسابی داغ کرده ایم ممکن است حرفی بزنیم که بعداً افسوس بخوریم، در زندگی مشترک حتی ممکن است، یک همسر در وسط دعوا همسرش را به طلاق تهدید کند، وقتی شما حرفی می زنید نمی توانید آنرا پس بگیرید، علاوه بر این همسر شما ممکن است همیشه حرفای آزاردهنده شما را به یاد بیاورد که این ممکن است به اعتماد و امنیت رابطه شما و همسرتان زیان و آسیب بزند. رضایت آنی به یک عمر درد نمی ارزد.

آسیب را جبران کنید

اگر زوجی در اواسط یک دعوای تمام نشدنی قرار دارند ، اگر آنرا ادامه بدهند به گردابی غرق شونده، فرو خواهند رفت. لازم است برای جبران آسیب تلاشی انجام شود.

تلاش برای تعمیر زمانی لازم است که یکی از زوجین متوجه درگیری و دعوای مخرب شود و انرا به سمت دعوای سالم هدایت کند.

معذرت خواهی یکی از این تلاش های تعمیری متداول است. تلاش های خلاقانه ای هم وجود دارد مانند استفاده از طنز ظریف، تسلیم خواسته یا آرزوی یکدیگر شدن، توقف موقت بحث و تعیین زمان برای برگشت و ادامه بحث زمانیکه هر دو آرام شدند.

با هم سازش کنید

زمانیکه دوج ها با هم دعوا می کنند، به ندرت درباره موضوعی که ناراحتشان کرده صحبت می کنند، چیزی که زیر این نقاب دعوا پنهان شده هسته اصلی و موضوع دعواست.

همسری ممکن است در خیلی مواقع احساس بی حرمتی کند، مثل زمانی که بدون اطلاع او تصمیم گیری های مالی انجام می شود و یا زمانی که که اکثر کارهای اصلی خانه بر روی شانه یک همسر قرار می گیرد ، مسئله پول یا کار نیست، مسئله احترام است.

در واقع باید بفهمید، چه چیز واقعا شما را آزار می دهد؟)! روانشناس خانواده در این مورد می تواند به شما کمک کند تا احساسات و افکار ناراحت کننده یکدیگر را پیدا کنید)

پس از شناسایی مسئله اصلی ، بهم زمان بدهید تا با هم سازش کنید. یک راه حل اینست که یک سبد کنار اتاق برای لباس های کثیف قرار دهید، جلسات ماهانه برای بودجه خانه داشته باشید، یا کارهای منزل را به هر نفر اختصاص دهید.

ترمیم کنید

دعوا می تواند بطور ذهنی و هیجانی تخیله کننده باشد. ممکن است شما در ساعات و یا روزهای پس از درگیری های شدید، حساس شوید. این مهمه که بتوانید درگیری را ترمیم کنید.

هیچ چیز بطور خودکار به حالت عادی بر نمی گردد. یک دوره تنظیم مجدد به دنبال آن است. مشغول فعالیت های آرام شوید. به پیاده روی بروید، حمام اب گرم بگیرید، و یا کاری که ذهن شما را شفاف و احساسات شما را تنظیم می کند، انجام دهید. مطمئن بشوید که همسرتان متوجه شده که شما دیگر عصبانی نیستید، اما به مقداری زمان نیاز دارید.

دعوا و درگیری با همسرتان شوخی و سرگرمی نیست، به یاد داشتن این پنج راهنمایی به هر دوی شما یاد خواهد داد که چطور کمتر و یا منصفانه بر سر اختلافات دعوا کنید .سلامت نیوز.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.