وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

سلام بعد از نماز به چهارده معصوم

0

سلام بعد از نماز به چهارده معصوم

سلامی که در مساجد پس از پایان دعاها و هنگام خارج شدن از مسجد داده می شود، دارای پشتوانه روایی نیست اما یک سنت خوب که دارای پشتوانه روایی هست اصل زیارت از راه دور می باشد حالا در مسجد یا در خانه یا هر زمان و مکان دیگر، این سلام ها به محضر اهل البیت علیهم السلام رسانده می شود و برای گوینده ثواب و برکات را به دنبال خواهد داشت. به انواع مختلفی می توان سلام داد یک نحو از سلام را در ادامه برای شما انتخاب کرده ایم. نیاز نیست که حتما به زبان عربی باشد بلکه می توان به زبان فارسی هم به ایشان سلام داد.

 

روبه قبله می ایستید و می خوانید:

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَيْرَ خَلْقِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ خَاتَمَ النَّبِيِّينَ

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَصِيَّ رَسُولِ اللَّهِ

السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ

السَّلامُ عَلَيْكُمَا يَا سِبْطَيْ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَ قُرَّةَ عَيْنِ النَّاظِرِينَ

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ بَاقِرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبِيِّ،

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ الْبَارَّ الْأَمِينَ

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ الطَّاهِرَ الطُّهْرَ

سپس رو به سمت مشهد نموده و می خوانید:

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى

سپس رو به قبله نموده و می خوانید:

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ التَّقِيَّ

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِيَّ النَّاصِحَ الْأَمِينَ

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ

السَّلامُ عَلَى الْوَصِيِّ مِنْ بَعْدِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِكَ وَ سِرَاجِكَ وَ وَلِيِّ وَلِيِّكَ وَ وَصِيِّ وَصِيِّكَ وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ.

ترجمه: سلام بر تو اى رسول خدا سلام بر تو اى بهترين خلق خدا، سلام بر تو اى برگزيده خدا، سلام بر تو اى محمد بن عبد اللّه خاتم پيامبران، سلام بر تو اى امير مؤمنان على بن ابيطالب، جانشين رسول خدا، سلام بر تو اى فاطمه سرور بانوان جهانيان، سلام بر شما اى دو فرزندزاده پيامبر رحمت، و دو سرور جوانان اهل بهشت، سلام بر تو اى على بن الحسين، سرور عبادت كنندگان، و روشنى چشم بينندگان، سلام بر تو اى محمد بن على، شكافنده دانش پس از پيامبر،سلام بر تو اى جعفر بن محمد، راستگوى نيكوكار امين، سلام بر تو اى موسى بن جعفر، امام پاك و پاكيزه، سلام بر تو اى على بن موسی الرضا امام پسنديده، سلام بر تو اى محمد بن على تقى، سلام بر تو اى على بن محمّد نقی اندرزگوى امين، سلام بر تو اى حسن بن على، سلام بر وصى پس از او. خدايا درود فرست بر نورت، و چراغت، و نماينده نماينده ات، و جانشين جانشينت، حجّتت بر آفريدگانت. مفاتیح الجنان/ فرازهایی از زیارت حضرت معصومه/ترجمه استاد انصاریان، عرفان.

حتما بخوانيد

ويژه نامه احكام نماز



کلید:  متن کامل سلام به امامان را بعد از نماز سلام دادن به سه جهت بعد از نماز سلام بعد از نماز به اهل بیت دانلود سلام به امامان بعد از نماز سلام بعد از نماز صوتی دانلود سلام بعد از نماز نحوه سلام دادن به امامان بعد از نماز متن سلام به چهارده معصوم بعد از نماز سلام بعد از نماز به چهارده معصوم سلام بعد از نماز به چهارده معصوم سلام بعد از نماز به چهارده معصوم

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:1 ستاره