وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ترس از ارضا نشدن جنسی در ازدواج با دختران مذهبی

0

ترس از ارضا نشدن جنسی در ازدواج با دختران مذهبی

سوال:سلام من ميخوام از يه دختر كه تقريباً يك سال و دو سه ماه از من كوجيكتره و از لحاظ مالي و فرهنگي به هم تقريبا نزديك هستيم خواستگاري كنم (يعني با پدر مادر مطرح كنم تا برن جلو). من هم خيلي اين دختر خانومو نديدم ولي ايشون خيلي مذهبي هستن. من از اين بابت مي ترسم كه اين مذهبي بودن بيش از حد ايشون باعث مشكلاتي بشه، به خصوص مي ترسم كه از لحاظ نياز جنسي ارضا نشوم و مشكلاتي رو به همراه داشته باشه. حال من چه كنم؟ بعلاوه من مشكلات ديگه اي كه ميتونه باشه رو هم نميدونم . البته من هم تا حدودي مذهبي هستم ولي نه خيلي. در ضمن من دانشجو هستم و ايشون هم دانشجو هستن . اين نكته به نظرم خيلي مهمه كه من اصلاً تا حالا باهاشون صحبت هم نكردم . کمکم کنید تا از این دغدغه ها (به خصوص، ارضای جنسی پس از ازدواج با دختر مذهبی) رها شم.

پاسخ:
بسيار خرسنديم، با فردي هم صحبت هستيم كه در رويارويي با دغدغه هاي ذهني اش راه زيباي مشورت را در پيش مي گيرد. اين را بدانيد كه يكي از نشانه هاي افراد عاقل و پويا، كسب آگاهي در زمينه هاي مورد نياز است. به خاطر اين فهم زيبا به شما تبريك مي گوييم؛ همچنين، بسيار خوشحاليم كه در سنين جواني و براي حفظ عفاف و پاكدامني خود و دوري از وسوسه هاي شيطاني، تصميم به قدم گذاشتن در وادي مقدس ازدواج گرفته ايد. اميدواريم در اين راه موفق باشيد و بتوانيد زندگي زيبايي را براي آينده تان رقم بزنيد و ما نيز راهنماي خوب برايتان در اين زمينه باشيم.

براي رهايي از اين دغدغه هاي ذهني كه معمولاً براي هر جواني كه تصميم به ازدواج مي گيرد، پيش مي آيد، توجهتان را به نكات زير جلب مي كنيم تا با مطالعه آن ها و كسب آگاهي، آرامش لازم را براي حركت در اين مسير زيبا به دست آوريد :

1. ازدواج از مستحبات موكد در دين اسلام مي باشد و بي شك هدف مقدسي است و شايسته است هر جوان مسلماني پس از احراز شرايط لازم در اين راه نهايت تلاش خود را بكند؛ اما براي اينكه فرد ازدواج موفقي داشته باشد بايد ملاحظاتي را در نظر بگيرد تا بعدها از انتخاب خود پشيمان نشود :

 

كسي كه مي خواهد ازدواج كند، ابتدا بايد ببيند آمادگي و موقعيت آن را دارد يا نه؛ سپس در مورد ويژگي هاي همسر آينده اش فكر كند و معيارهاي اصلي را كشف كند؛ در مرحله سوم بايد بكوشد تا افرادي را در نظر بگيرد كه بهترين و بيشترين معيار همسر خوب را دارا هستند (ایمان، اخلاق، اصالت خانوادگی، تحصیلات و …).

 

پس از اين مراحل بايد رضايت خانواده ها هم براي ازدواج جلب شود، چون ازدواجي كه از رضايت و حمايت خانواده ها بر خوردار نباشد ازدواج موفقي نخواهد بود و دختر و پسر با كمبودي در زندگي خود مواجه مي شوند كه تا آخر عمر با هيچ چيز ديگر جبران نمي شود. اين مراحل، از اصول اساسي ازدواج هستند و بايد رعايت شوند تا بعدها پشيماني به بار نيايد. اگر به اين مراحل توجه شود، با احتمال بسيار بالا مي توان گفت يك زندگي و خوب مطمئني شكل خواهد گرفت.

 

2. براي عقلاني عمل كردن در ازدواج ابتدا بايد ملاك هايي داشته باشيد و بر اساس آن ملاك ها انتخاب كنيد. نه اينكه ابتدا به شخصي علاقمند شويد و بعد از آن، به چيزهاي ديگر مانند اينكه او ملاك هاي مورد نظر شما را دارد يا خير، فكر كنيد.

 

چون علايق و احساسات بر شناختهاي ما تاثير مي گذارند و اجازه نمي دهند، ما واقعيت را آنگونه كه هست ببينيم. بايد عاقلانه ازدواج كرد و عاشقانه زندگي كرد. افرادي كه اينگونه عمل كنند و با چشماني باز ازدواج كنند، زندگي سالم و شادابي خواهند داشت.

 

3. اين يك خطاي شناختي است كه تصور كنيد دختران مذهبي در زمينه مسائل جنسي مشكل دارند و ممكن است لذت جنسي لازم را به همسر خود ندهند و مانع از ارضاي او شوند. بر عكس مي توان گفت زنان مذهبي، با ايمان و معتقد و آگاه، به خوبي پاسخگوي نيازهاي جنسي شوهرانشان خواهند بود، چون نگاهشان به زندگي نگاهي ديني است و در دين ما بسيار سفارش شده كه زن بايد در هر شرايط (به جز ایامی که عذر شرعی دارد؛ که البته در این ایام هم به غیر از دخول، زن و شوهر می توانند ارتباطات جنسی دیگری برقرار کنند) پاسخگوي نيازهاي جنسي شوهرش باشد و تمکین کند و البته متقابلاً مرد نيز بايد پاسخگو باشد.

 

زني كه چنين ديدي نسبت به زندگي دارد، در كنار شوهر خود حيا را كنار مي گذارد و به ارضاي نيازهاي جنسي شوهرش مي پردازد ولي در اجتماع اسوه حيا و عفت و پاكدامني مي شود.

 

4. به اين فكر كنيد، مردها با زناني كه پايبند به دين و مذهب نيستند، در زمينه مسائل جنسي، شايد بيشتر به مشكل بر بخورند؛ زيرا هر زمان كه خواسته هاي مادي اين گونه زنان برطرف نمي شود ( طلا، ماشين، خریدهای بی رویه و غیرضروری و تجملاتی، مسافرت های آنچنانی و …) ممكن است براي تنبيه مرد با او ارتباط جنسي برقرار نكنند و همين امر باعث مي شود روابطشان به سردي بگرايد؛ در حاليكه زنان مذهبي با توجه به تفكر ديني خود، اقدام به اين كار نمي كنند.

 

5. اين جزو ويژگي هاي زنان است كه در مسائل جنسي معمولاً پيش قدم نمي شوند و مأخوذ به حيا هستند. انتظار نداشته باشيد كه زنان در مسائل جنسي با شوهرشان بي پرده وارد عمل شوند.

 

6. اين نكته هم بر كسي پوشيده نيست كه برخي از افراد به دليل ناآگاهي و تربيت غلط، نسبت به مسائل جنسي زناشویی، ديد درستي ندارند، كه آن هم با كسب آگاهي، قابل رفع است.

 

7. اگر اين موضوع (مسائل جنسي با همسر) برايتان به دغدغه اي اساسي تبديل شده است، مي توانيد پس از خواستگاري، در جلسات دوم و سوم و …، براي آشنايي بيشتر و صحبت هاي تكميلي تر در باره ملاك هاي ازدواج، به طور بسیار كلي سوالاتي كه مربوط به مسائل جنسي هست را بپرسيد (در جلسات اولیه، به هیچ عنوان اقدام به مطرح کردن این نوع مسائل نکنید)؛ البته بايد بسيار بسیار مراقب باشيد كه مطرح كردن اين مسائل باعث ديد منفي دختر نسبت به شما و دادن جواب رد نشود، چون دختران روي اين موضوع بسيار حساس هستند و وقتي كسي در جلسات خواستگاري بي پرده سراغ اين مسائل برود ممكن است اين فكر را به طرف مقابل القا كند، كه نسبت به او تنها ديد جنسي دارد و همين موضوع باعث جواب منفي از طرف دختر مي شود.

 

 

بهتر است بدانيد در جنس زن، ارضاي عاطفي اولويت اول را دارد و بعد ارضاي جنسي مطرح مي شود. گفتني است به احتمال بسيار زياد، شما به خصوصيات جنسي طرف مقابلتان (حتي با پرسيدن سوالات جنسي)، به طور كامل، آگاه نخواهيد شد (تا قبل از ازدواج )؛ حتي بسیاری از زنان تا قبل از ازدواج به خصوصيات جنسي خود آگاه نيستند و این طبیعی است و اگر شما سوالي هم بپرسيد پاسخي كلي دريافت مي كنيد كه شايد مطابق با واقعيت جنسي او نباشد، چون اطلاع دقیقی درباره آن ندارد و تجربه جنسي نداشته است.

 

 

پس عقل اقتضا مي كند، كسي كه معيارهاي مناسب يك همسر را دارد براي ازدواج انتخاب شود . مطمئن باشيد اگر فردي از لحاظ فيزيولوژيكي و رواني سالم باشد و زوجين در طول زندگي باعث سردي رفتار يكديگر نشوند، طرفين در طول زندگي در اين مسائل هماهنگ خواهند شد و لذت لازم را خواهند برد.

 

پيشنهاد ما به شما اين است كه روي اين مساله هنگام خواستگاري خيلي حساس نباشيد؛ همینکه شما در جلسه خواستگاری از دختر مورد نظر بپرسید آیا از لحاظ جسمی و روانی سالم است و پاسخ بگیرید و با تحقیقات مربوطه (همسایه ها، آشنایان و …) به پاسخی که گرفتید صحه بگذارید، خیالتان از این بابت راحت خواهد شد؛ در اغلب موارد فردی که از لحاظ جسمی و روانی سالم است، به لحاظ جنسی نیز سالم خواهد بود.

8. برخي افراد نگران سرد مزاجي همسر آينده خود هستند، بهتر است بدانيد، سرد مزاجي زن، با پيشرفت هايي كه در زمینه پزشكي و همچنين روانشناسي و روان پزشكي صورت گرفته است، به راحتي قابل درمان است و جاي هیچ نگراني ندارد.

 

9. گفتيد «من تا حالا با ايشون صحبت نكردم»؛ اين مساله طبيعي است؛ البته قرار نيست شما بدون رسيدن به شناخت لازم و گفتگو با ايشان اقدام به ازدواج كنيد، چراكه هيچ عقل سليمي اين را قبول نمي كند؛ وقتي خواستگاري از كانال مطمئن خانواده صورت مي گيرد، دختر و پسر بدون نظارت خانواده هايشان با يكديگر گفتگو نمي كنند تا از آسيب هاي اين نوع ارتباطات پنهاني به دور باشند.

 

شما پس از خواستگاري، فرصت هاي فراواني را براي صحبت با شريك احتمالي زندگي آينده تان داريد؛ و اين فرصت ها را خانواده هايتان برايتان فراهم مي كنند؛ پس نگران اين مسأله نباشيد؛ شما پس از تحقيقات لازم و گفتگو درباره مسائل اساسي و تأثيرگذار زندگي (اعتقادات، اهداف زندگی و …)، مي توانيد تصميم بگيريد كه آيا هم كفو هم هستيد و مي توانيد زوجي خوشبخت را تشكيل دهيد يا نه؟ اگر جواب هر دو مثبت بود، اين خواستگاري تبديل به ازدواج مي شود و اگر جواب يكي از طرفين منفي بود، ازدواجي هم صورت نخواهد گرفت.

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.