وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ازدواج با دختری که قبلا ازدواج کرده

0

ازدواج با دختری که قبلا ازدواج کرده

ازدواج با دختري كه قبلا ازدواج کرده، تا چه اندازه مي تواند موفق باشد؟

 

همانطور كه مي دانيد ازدواج از حوادث مهم زندگي است و نقش بسيار مؤثري در همه ابعاد زندگي انسان دارد؛ بنابراين بايد با چشمي باز و آگاهي كامل اقدام به ازدواج كرد و از هر گونه شتابزدگي يا اقدام ناسنجيده اجتناب نمود.

ارائه راهكارهاي عملي مناسب در مسير مشاوره، زماني محقق مي گردد كه مشاور از جوانب مختلف مسأله آگاهي داشته و به نوعي شرايط را با استفاده از اطلاعاتي كه در اختيار وي مي گذاريد درك نمايد، در حاليكه سوال شما بسيار كلي است. به عنوان نمونه دانستن پاسخ سوالات زير در تعيين مسير مشاوره در مورد سؤال شما دخيل مي باشد :

1- فرد مورد نظرتان شرايط همسر ايده ال را دارد يا نه؟
2- آيا از نظر شرايط سني، فرهنگي، اقتصادي، خانوادگي، ظاهر، ملاك ها و افكار و تحصيلات و اعتقادات و رفتارهاي ديني با هم تطابق داريد يا نه؟
3- چرا ازدواج قبلي او منجر به شكست شده است و علت طلاق ايشان چه بوده است؟
4- آيا همين گرفتاري در آينده دامن گير شما نخواهد شد؟
5- نظر والدين شما در باره این ازدواج چيست؟
6- نظر همسر قبل اين خانم در مورد او چيست؟ (هرچند لزوما صادقانه نخواهد گفت اما اطلاعات خوبي به شما خواهد داد)
7- شخصیت و افکار و ذهن شما نسبت به ازدواج قبلی او چگونه است؟ آیا به گونه ای است که پس از ازدواج، پیگیر ازدواج قبلی او و روابطش با همسر قبلی اش خواهید بود یا نه؟ به عبارت دیگر شخصیت وسواسی و شکاک دارید یا نه؟

با در نظر گرفتن پاسخ سوالات بالا، باید گفت در واقعيت قضيه، صرف مطلقه بودن چيزي را تغيير نمي دهد. زن مطلقه هم مثل ساير زنان است با این تفاوت که قبلا يك بار ازدواج را تجربه كرده است. اما نكته مهم اين است كه شما قبل از ازدواج با اين خانم بايد خودتان را در برابر سوالات بالا قانع نماييد و به ذهنتان جواب قانع كننده بدهيد. هدف ما جواب دادن سرسري نيست و لازم است با دقت و به دور از احساسات و عواطف به اين مساله مهم و سرنوشت ساز فكر كنيد و براي آگاهي بيشتر با افراد آگاه و مورد اعتماد در خانواده به گفتگو بنشينيد.

در ادامه گفتني است بعد از اين كه همه جوانب ازدواج با ايشان را در نظر گرفته و به اين نتيجه رسيديد كه فرد مورد نظر صلاحيت هاي لازم براي همسري مناسب را دارد و از طرفي شما نيز با لوازم و پيامدهاي اين ازدواج كنار مي آييد، مي توانيد اقدام كنيد.

توجه به اين نكته هم ضروري است كه از نظر ما صرف عقد كردن، ايراد و نقطه ضعفي به حساب نمي‌آيد. لذا اگر دختر مزبور شرايط و معيارهاي يك همسر مناسب را دارد و در هفتاد درصد ملاك ها با هم هم شأن و هم کفو باشيد فرد مناسبي براي ازدواج با شما هستند و مي توانيد زندگي شاد و موفقي در كنار يكديگر داشته باشيد.

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.