وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آيا حضرت على(ع) به تاجيكستان آمده بود يا نه؟

0

آيا حضرت على(ع) به تاجيكستان آمده بود يا نه؟

آيا حضرت على(ع) به تاجيكستان آمده بود يا نه؟ مى گويند در شهر قديمه بربر( در شرق تاجيكستان) با ديو و اژدها جنگيده است آيا اين قول صحيح است يا نه و شهر بربر در كجا بود؟

با سلام، در رابطه با اصل شهر بربر در منابع جغرافيايى جستجو نموده ولى چيزى مشاهده نشد، در اينترنت جستجو نموديم و اين عبارت كوتاه درباره شهرقديمى بربر مشاهده شد كه در پايان خواهد آمد. اما در مورد حضور حضرت على (ع) در اين شهر و مبارزه او با ديو و اژدها بايد به عرض برسانيم كه اين مطلب افسانه و داستانى ساختگى بيش نبوده چرا كه اولا حضور حضرت در ايران جاى ترديد و در منابع ذكرى نيامده چه رسد به حضور ايشان در كشور تاجيكستان، ثانيا وجود اژدها و ديو افسانه مى باشد و اصلا در عالم امكان همچين موجوداتى خلق نشده و همه اين مطالب ساخته و پرداخته ذهن جوال بشرى است. لذا با توجه به اين مقدمات مى توان نتيجه گرفت كه اين مطلب جزء خرافات بيش نبوده كه بيشتر در بين مردم بيسواد و عوام رايج است.

شهر بربر: خرابه هاى شهر شاه حورين، شهربربر، در جنوب غربى هزاره جات در عقب فيروزه كوه منطقه يكاولنگ قرار دارد. ديوار هاى اين شهر مخروبه از سنگ هاى تراشيده و آجر نسوز درست شده است كه امروزه در خرابه هاى آن مشهور است.پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.