وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

پروفسور گلشنی: رئیس‌جمهور درباره مسائلی صحبت کند که به آن‌ها اشراف دارد/ نگرش بسیاری از سیاستمداران در ایران، اسلامی نیست

0

پروفسور گلشنی: رئیس‌جمهور درباره مسائلی صحبت کند که به آن‌ها اشراف دارد/ نگرش بسیاری از سیاستمداران در ایران، اسلامی نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در اختتامیه جشنواره خوارزمی گفت: رئیس‌جمهور فقط درباره مسائلی صحبت کند که به آن‌ها اشراف دارد و مسائل تخصصی را به عهده متخصصین بگذارد.

مهدی گلشنی  با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس‌ جمهور در اختتامیه جشنواره بین‌المللی خوارزمی، اظهار داشت: ایشان درباره چیزهایی صحبت کرد که به آن‌ها اشراف ندارد، علوم شوخی ندارد و تحولات زیادی در آن رخ‌ داده است.

دکتر مهدی گلشنی
دکتر مهدی گلشنی

وی با بیان اینکه کسی که نمی‌داند در علوم چه تحولاتی رخ‌ داده است حق ندارد این حرف‌ها را به زبان بیاورد، اضافه کرد: به اسم علم و فیزیک، طرف ادعای بی‌خدایی می‌کند و عالم را فقط ماده می‌داند که به دلیل وارد نبودن در مسائل این‌ها مطرح‌ شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: متأسفانه این موضوع در کشور سنت شده است که همه درباره همه‌ چیز صحبت می‌کنند، مثلاً فیزیکدانی که در حوزه باریکی تخصص دارد، درباره زمین و آسمان صحبت می‌کند و می‌گوید که چرا اول هر کنفرانس باید قرآن خوانده شود و این نشان از آن دارد که فرهنگ واقعاً رها است.

گلشنی تأکید کرد: رئیس‌جمهور درباره چیزهایی صحبت کند که نسبت به آن‌ها اشراف دارد و چیزهای تخصصی را به عهده متخصصین بگذارد.

وی  بیان کرد: واقعیت این است که بسیاری از نگرش‌های برخی از اساتید و سیاستمداران در ایران، غربی بوده و اسلامی نیست، نکته مهمی که اسلام بر آن تأکید دارد، استقلال بوده یعنی «الاسلام یعلوا و لا یُعلی علیه» و حتی‌المقدور از غرب بی‌نیاز باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تأکید بر اینکه رابطه با غرب باید عزتمندانه باشد، مطرح کرد: متأسفانه این رابطه عزتمندانه نیست و هرچه غرب تخلف می‌کند بازهم توجیه می‌کند.

فارس

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.