وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

اعتیاد به فیلمهای مبتذل و استمنا

استمنا و اینترنت

0

اعتیاد به فیلمهای مبتذل و استمنا

 

من پسري 21 ساله هستم و دو سال تا پايان تحصيلم در رشته مهندسي صنايع باقي مانده است و سربازي هم نرفته ام. وضع مالي خانواده ام بد نيست به طوري كه در صورت ازدواج مي توانم در يكي از طبقات خانه پدرم زندگي كنم ولي از جانب خودم هيچ گونه استقلال مالي و درآمدي ندارم. حدود چند ماه است كه گرفتار اعتياد به پديده خودارضايي و تماشا كردن تصاوير سكسي در اينترنت شده ام البته هر بار كه مرتكب اين امر مي شوم شديدا پشيمان شده و تصميم به توبه و ترك آن مي كنم ولي همچون معتادين پس از چند روز دوباره در اثر فشار و احساس نياز شديد مرتكب اين عمل قبيح مي شوم. حال سؤال من اين است كه اگر من ازدواج كنم با شرط حدود سه سال نامزدي بدون وارد شدن به مسائل جنسي در دوران نامزدي آيا اين مشكل من حل مي شود با توجه به اينكه من نمي دانم علت بروز اين مشكل در من ازدواج هست يا نه؟ آيا ازدواج بر من واجب است يا نه؟ در پايان ضمن اينكه از زحمات بي دريغ شما كمال تشكر را دارم خواهش مي كنم در مورد مزايا و معايب ازدواج در اين سن و با شرايط مطرح شده و جوانبي كه بايد براي رسيدن به اطمينان از اينكه آمادگي ازدواج حاصل شده است در نظر گرفته شود توضيح دهيد.

 

 

نکته:

 

با آغاز بلوغ و تداوم سنين جواني, به تدريج غريزه جنسي در افراد شدت مي گيرد و آنان را به فكر ارضاي نياز جنسي و بهره گيري از جنس مخالف وامي دارد. حكمت غريزه جنسي استمرار و بقاى نوع بشر است و لذا سالم ترين، بايسته ترين و مطلوب ترين نوع مواجهه با آن و بهترين راه حل مقابله با آن، ازدواج و نكاح مشروع است. انسان با ازدواج به موقع و در وقت نياز – بى آن كه به ديرى يا زودى آن فكر كند – به مقبول ترين و كامل ترين صورت خود به نيازمندى خويش پاسخ مثبت مى دهد و پيش از آن كه به عواقب و پى آمدهاى آزاردهنده و فشارهاى غريزه به دنبال آن عقده هاى روانى دچار گردد، آن را مهار ساخته و از التهاب آن كاسته است و قبل از آن كه انرژى انباشته آن از وجودش سرازير شود و دامنش را آلوده كرده و بسوزاند، آن را با پاسخ طبيعى و مشروع بى اضطراب و نگرانى – فرو نشانده است و اين نخستين توصيه دين در اين مورد است.

 

رسول اكرم(ص) مى فرمايند:

 

يا معشر الشباب! من استطاع منكم الباه فليتزوج

 

((اى جمعيت جوانان هر كس از شما توانايى ازدواج دارد ازدواج كند)) /(مستدرك الوسائل، چاپ قديم، ج 2، باب مقدمات نكاح، ص 531، ح 21)

 

از حضرت صادق(ع) روايت شده است كه فرمودند:

 

مردى به محضر پدرم – كه درود خدا بر او باد – رسيد، آن حضرت به او فرمود: آيا همسرى دارى؟ عرض كرد: نه! پدرم فرمود: من دوست ندارم همه دنيا و آنچه در آن است از آن من باشد در حالى كه يك شب را بى همسر، سر به بالين گذارم! سپس فرمود: دو ركعت كه مرد زن دار به جاى آورد بهتر است از مرد بى همسرى كه شبش را به نماز قيام كند و روزش را با روزه تمام كند. آن گاه پدرم هفت دينار داد و گفت: با اين پول ازدواج كن. سپس پدرم از رسول اكرم(ص) نقل كرد كه فرمود: براى خود تشكيل خانواده دهيد كه براى روزى شما بهتر و مفيدتر است(وسائل الشيعه، انتشارات مكتبة الاسلاميه، ج 14، ص 7).

 

نکته:

 

در مورد شما هم قضيه از همين قرار است. به اين معنا كه شما اكنون در دوره سني به سر مي بريد كه فشار غريزه جنسي شديد است و در كنار آن, محيط جامعه و به خصوص, دانشگاه نيز به شدت تحريك كننده است و اين امر, ضرورت ازدواج را براي شما مضاعف ساخته است. خود ارضايي و يا كارهايي مثل نگاه به نامحرم يا تصاوير مستهجن در اينترنت، جداي از حرمت شرعي و عذاب اخروي، به هيچ وجه نمي تواند راه صحيح و بهنجاري براي ارضاي غريزه جنسي تلقي شود. اين قبيل كارها، باعث عذاب وجدان، افسردگي، سرخوردگي، ضعف اعصاب و پيامدهاي ناگوار ديگر مي شود. به فتواي همه مراجع معظم تقليد نيز، اگر كسي بترسد كه با ازدواج نكردن به حرام بيفتد واجب است ازدواج كند. بنابراين به شما به جد توصيه مي كنيم به ازدواج روي بياوريد و از مشكلات آن نهراسيد. ازدواجتان را به دليل نداشتن شغل يا درآمد يا سربازي به تاخير نيندازيد. از آنجا كه يك عذر تقريبا عمومي و بهانه همگاني براي فرار از زير بار ازدواج و تشكيل خانواده، مسأله فقر و نداشتن امكانات مالي است

 

 

قرآن به پاسخ آن پرداخته و مي فرمايد:

 

مردان و زنان بي همسر را همسر دهيد و همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را؛ اگر آنان فقير و تنگدست باشند خداوند آنها را از فضل خود بي نياز مي سازد، خداوند واسع و آگاه است (نور، آيه 32).

 

نکته:

 

قدرتش آن چنان وسيع است كه پهنه عالم هستي را فرا مي گيرد و علم او چنان گسترده است كه از نيات همه كس به ويژه آنها كه به نيت عفت و پاكدامني اقدام به ازدواج مي كنند آگاه است و همه را مشمول فضل و كرم خود قرار خواهد داد. برادر گرامي توصيه ما براي رفع مشكل شما ازدواج است، هميشه امكان ازدواج وجود دارد و بهترين راهكار مناسب براي شما در حال حاضر ازدواج دانشجويي است. درست است كه هنوز از نظر اقتصادي آماده نيستيد و شغل مناسب نداريد، خوب بدون شك نياز اقتصادي و داشتن شغل و درآمد از نيازهاي اساسي انسان در زندگي است، بنابراين براي مديريت زندگي مشترك و پس از ازدواج اين نياز وجود خواهد داشت و بايد به شكلي ( هر چند از طريق مساعدت والدين و…)تامين شود، ولي براي اقدام به ازدواج نياز نيست كه حتما شغل و درآمدي داشته باشيد و نبايد آن قدر عقلاني و محاسبه گرانه با اين موضوع برخورد نماييد.

 

نکته:

 

به نظر ما بهترين گزينه در شرايط فعلي اقدام به خواستگاري و فراهم نمودن مقدمات ازدواج است و اين امر باعث مي شود كه شما انگيزه بيشتري براي دستيابي به شغل مناسب پيدا كنيد زيرا با عقد بستن احساس مسؤوليت شما چند برابر مي شود و همين باعث مي شود كه با جديت بيشتري دنبال كسب و كار برويد.
البته اين را هم بگوييم كه اول بايد يك خانواده منصف و فهميده و مومن پيدا كنيد كه منطقي باشند و درد جوان ها رو بفهمند كه تعداد اين نوع خانوادهها كم هم نيستند و اگر سعي كنيد حتما موفق مي شويد. راهكار اين است كه فرد مناسب را پيدا كنيد، و پس از انجام خواستگاري، با توافق دو خانواده مدت زمان عقد را طولاني نماييد. از اين طريق مي توانيد هم به نيازهاي عاطفي خود پاسخ مناسب بدهيد، و هم بار اقتصادي خانواده روي دوش شما نيست و مي توانيد با آرامش تا زمان فراهم شدن شرايط و يافتن شغل مناسب و پايان تحصيلات، صبر كنيد و عروسي را به تاخير بياندازيد. اين مشكل را خانواده دختر هم دارد و آنها هم مايل نيستند، دختران شان در خانه بماند و براي يافتن همسر مناسب در انتظاري سخت بسر ببرد و چشم به راه خواستگاري باشد كه به او آرامش و عشق هديه دهد.

 

نکته:

 

بنابراين توصيه مي كنيم با والدين خود صحبت كنيد و نياز خود را براي ازدواج تشريح نماييد و در اين موضوع خجالت به خود راه ندهيد. مسلما اگر آنها نياز فرزند خود را ببينند به كمك تان خواهند شتافت. ممكن است مطرح كردن اين موضوع براي اولين بار با والدين خود به طور مستقيم مشكل باشد، بنابراين از فرد واسطه اي مثل پدر بزرگ، مادر بزرگ يا يكي از اقوام ديگر كه واسطه نزديك تري با آنها داريد كمك بگيريد و از وي بخواهيد موضوع را به طور غير مستقيم به خانواده محترمتان منتقل كنند. واقع شدن در دام شيطان و ارتكاب گناه بدتر است يا براي مدتي و آن هم براي بار اول خجالت كشيدن مطمئن باشيد اگر اشاره اي به اين مطلب داشته باشيد آنها خودشان پي گيري خواهند كرد. نگران نباشيد و اقدام كنيد.

 

منبع: هدانا برگرفته از پرسش ها و پاسخ ها  خودارضایی،پرسمان.

حتما بخوانيد

ویژه نامه مسائل جنسی

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.