وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ادرار بعد از رابطه جنسی توصیه روایات و پزشکان

0

ادرار بعد از رابطه جنسی توصیه روایات و پزشکان

یکی از مستحبات پس از رابطه جنسی(جماع) بول کردن(ادرار) هست که جنبه طبی و سلامتی دارد. حالا در ادامه توصیه یکی از پزشکان را در این زمینه با هم بخوانیم:

حتما شما هم شنیده‌اید که اگر زوجین بعد از برقراری رابطه جنسی، ادرار کنند با این اقدام از ابتلا به عفونت‌های ادراری پیشگیری می‌کنند. ولی اینکه ادرار کردن چگونه و چه زمانی اثرات مفیدی بر اندام ادراری تناسلی زنان دارد، موضوعی است که خانم دکتر کرمانی، متخصص زنان و زایمان، فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به آن پاسخ می‌شود.

ادرار بعد از روابط جنسی چه اثری دارد؟
آناتومی بدن زنان در مقایسه با مردان به گونه‌ای است که مجرای میزراه کوتاه‌تر است و درنتیجه باکتری سریع‌تر خود را به مثانه می‌رساند. بنابراین درصورتی که باکتری‌ها وارد مجرای ادراری و مثانه شوند و در آنجا تکثیر پیدا کنند، فرد به عفونت ادراری مبتلا می‌شود.

رابطه جنسی منجر به ورود باکتری به داخل مجرای ادرار زنان می‌شود و از این طریق احتمال بروز عفونت ادراری را افزایش دهد. ادرار پس از روابط جنسی باعث کاهش چشمگیری در عفونت‌های ادراری خانم‌ها و آقایان می‌شود. درواقع این اقدام، باکتری‌ها را از حرکت به سمت مثانه باز می‌دارد و از بدن خارج می‌کند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که نگه داشتن ادرار برای زمان طولانی می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های مجاری ادراری شود. از این رو، هر زمانی که فرد نیاز به دفع ادرار دارد، باید مثانه تخلیه شود و حتما پس از دفع ادرار، از سمت جلو به عقب اندام تناسلی شسته شود.

سلامانه.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.