وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

دعا برای خوش اخلاق شدن همسر

برخی از افراد، نوعا خانم ها متاسفانه بجای استفاده از دعا و مشاوره که مسیر اصلی است، خود را در پرتگاه های طلسمات (که به نام دعا به آنها می دهند) قرار می دهند، باید جاده و مسیر دین و عقلانیت را طی کرد گاهی شاید زمانبر باشد اما ثمره اش بدون خطر و ماندگار تر است.

82

دعا برای خوش اخلاق شدن همسر

دعا برای خوش اخلاق شدن همسر

سوال: آیا دعا یا ذکری برای ایجاد محبت میان زن و شوهر وجود دارد؟

پاسخ حجت الاسلام طاها :

در گام اول باید بر اساس معیارهای دینی همسر را برگزید و در گام بعد بر اساس دین زندگی نمود و باید دانست، خداوند مقلب القلوب است و بهترین راه برای اینکه مهر و محبت ما در قلب دیگران قرار بگیرد و رابطه ما با مردم خوب شود، در این است که ما رابطه خود را با خداوند بهتر و قوی تر کنیم. بنگریم که نماز ما چگونه است، دعای ما، حال ما با خدا چگونه است، چقدر از حرام ها دوری می کنیم و چقدر واجبات را انجام می دهیم؟.

هر چقدر ما از طریق مطالعات دینی و با توسل اهل البیت علیهم السلام و مخصوصا امام زمان علیه السلام، توحید و خداشناسی خود را افزایش دهیم مشاهده خواهیم کرد که روابط ملک وملکوت عالم با ما بهتر می شود. این سریع ترین و بهترین راه برای ایجاد محبوب شدن در میان بندگان خدا می باشد و شاهدیم که خوبان و عارفان عاشق خدا حتی سالها پس از مرگ خود نام و یادشان درمیان مردم باقی است. چه فرمایش و کلامی زیباتر از این حدیث امام علی علیه السلام که می فرمایند:

مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَبَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَبَیْنَ النَّاسِ، وَمَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ، وَمَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.

کسى که میان خود و خدا را اصلاح کند خداوند میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد، و کسى که امر آخرتش را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را اصلاح مى‏کند و کسى که در درون وجودش واعظى داشته باشد خداوند حافظى براى او قرار خواهد داد.[حکمت 89، نهج البلاغه]

گاهی برخی از خانم ها یا آقایان گلایه می کنند که مثل سابق آن محبت وجود ندارد، یا روابط زوجین به سردی کشیده شده است. مهمترین علت ایجاد این مشکلات عدم شناخت از خود و نیازهای همسر هست، و پس از آن سطح توقعات بالای طرفین و عدم فداکاری است که نوعا تربیت غلط، یا سبک های ترویج شده زندگی غربی در رسانه هاست!.

ما باید یادبگیریم که قبل از هر دعا و ذکر؛ رفتار خود را با مشورت با عالمان دینی اصلاح کنیم و سبک زندگی را باید تغییر بدهیم تا زندگی ما معنا پیدا بکند. قطعا با جلسات متعدد مشاوره نگاه ما به زندگی متفاوت خواهد شد، و یا متوجه برخی ایرادات می شویم و آنها را حل خواهیم کرد، چون تا این مسیر طی نشود اذکار و دعا تاثیر چندانی ندارد.

اما چند توصیه نیز از جهت اذکار داریم، امید است همراه با اصلاح رفتار؛ تاثیرگزاری زیادی در روابط زوجین داشته باشد. فراموش نکنید تمام اولیاء الله و عارفان الهی قبل از ذکر؛ رفتار را اصلاح و الهی می کردند.

1- در روز جمعه با طهارت و خلوت و در آرامش، پس از نماز صبح در زمان بین الطلوعین روبه قبله، پس از نام خدا و صلوات، به عدد 1001 مرتبه ذکر شریف «یا وَدود» به نیت محبت و علاقه همسرگفته شود و خوبست پس از تمام شدن در یک شربت عسل و زعفران دمیده شود و به همسر بدهید تا میل کنند. بقیه اهل منزل هم می توانند از این شربت میل کنند. خوبست این عمل را در چند جمعه تکرار کنید ان شاالله آثار این ذکر نمایان خواهد شد.

اثر بیشتر این ذکر در این است که با زبانی گفته شود که از گناهانی مثل غیبت، تهمت و … توبه کرده باشد، لذا قبل از شروع حتما توصیه می کنیم به صورت جدی از گناهان توبه کنید. تهیه انگشتر عقیق با رکاب نقره که این ذکر در آن نقش بسته باشد نیز تاثیرات خوبی دارد. و اگر زن و شوهر هر دو این عمل را انجام بدهند بهتر و تاثیر بیشتری دارد.

2- یکی دیگر از برنامه هایی که توصیه می کنیم داشته باشید ختم صلوات به نیت افزایش محبت همسر است، صلوات باعث نورانیت منزل و افراد می شود و برای اجابت حوائج آثار زیادی دارد. از اینجا کلیک کنید و ختم صلوات به شیوه مرحوم آیت الله قاضی را بخوانید و عمل کنید.

3-توصیه می کنیم اگر مشکلات زوجین بسیار زیاد است نماز جعفر طیار که در مفاتیح الجنان نیز آمده و در میان بزرگان معروف و متداول هست را تا مدتی مثلا چهل روزمداومت کنید. پس از نماز از خداوند بخواهید که محبت همسر را افزایش بدهد و اگر کدورت یا مانعی یا عشق مجازی یا طلسمی پیش آمده برطرف بشود. [برای باطل کردن سحر و طلسم اینجا کلیک کنید].

لازم است هشدار بدهیم که برخی از افراد، نوعا خانم ها متاسفانه بجای استفاده از دعا و مشاوره که مسیر اصلی است، خود را در پرتگاه های طلسمات (که به نام دعا به آنها می دهند) قرار می دهند، باید جاده و مسیر دین و عقلانیت را طی کرد گاهی شاید زمانبر باشد اما ثمره اش بدون خطر و ماندگار تر است. اگر کسی با طلسم و رمالی بخواهد به اهداف خود برسد باید بداند که با دست خود برخی از موجودات و شیاطین را وارد زندگی خود می کند که بسیار بسیار خطرناک هستند و تبعات بدی دارد،  و دیده ایم گاهی مواد خوراکی که این افراد شیاد به اسم ایجاد محبت شوهر به زن می دهند باعث مسمومیت یا مرگ همسر شده است! یا برخی از کارها مثل سوزاندن ها زمینه حضور شیاطین و اجنه در زندگی افراد است، تجربیات در این زمینه زیاد است که الان فرصت گفتن آن نیست که چه زندگی هایی نابود شده و افراد خسر الدنیا والاخره شده اند!.

آمدن این موجودات و شیاطین اگر شخص با اختیار خود به دنبال آن برود و اعمال آنها را انجام بدهد آسان است اما خارج کردن آنها به این راحتی نیست! البته ما منکر این نیستیم چه بسا برخی کارها را هم بکنند اما فراموش نکنید بعدا آسیب های جدی می زنند…

در هر حال آمدن این موجودات و شیاطین اگر شخص با اختیار خود به دنبال آن برود و اعمال آنها را انجام بدهد آسان است اما خارج کردن آنها به این راحتی نیست! البته ما منکر این نیستیم چه بسا برخی کارها را هم بکنند اما فراموش نکنید بعدا آسیب های جدی می زنند که مجدد برای حل این مشکل دوباره شخص را به برنامه شیطانی دیگری وادار می کنند!،که فعلا مجال باز کردن این مطلب نیست ولی برای فهم بیشتر با یک مثال عرض می کنم، همانطور که مواد مخدر در ابتدا لذت کوتاه و هیجانی می دهد و شخص احساس نشاط بکند، اما بعدا همین مواد مخدر زندگی را خانمانسوز می کند، لذا هیچ عاقلی به دنبال مواد مخدر نمی رود!؛ طلسمات هزاران بار خطرش از مواد بدتر است چون دنیا و آخرت انسان را بکلی نابود می کند. طلسمات و رجوع به افراد شیاد زندگی ها را دچار نکبت و مشکلات اساسی مثل مشکلات روحی می سازد و از همین جهت اسلام انجام طلسم و جادو و مانند آن را حرام کرده و در روایات انجام دهنده و رجوع کننده به این کارها را لعنت کرده اند، افراد نباید با اختیار خود را از جاده هدایت انبیاء به ته دره شیاطین بیندازند، مسیر الهی را باید حرکت کنید تا ان شاالله به مقصد برسید.

باز تاکید می کنیم باید علاوه بر دعا  با مطالعه و حتی اصلاح و تغییر رفتار زمینه خوش خلقی همسر را فراهم کرد، گاهی با گفتگو و مهربانی می توان بهترین تاثیرات را در زندگی داشت. حتی می توان با استفاده از تغییرات محیط مثل زیباسازی آرامش را به همسرتان هدیه کنید. در منزل سعی کنید با صدای نسبتا بلند قرآن بخوانید همه اینها سبب نورانیت خود شما و معطر شدن فضای خانه شما خواهد شد که حتما تاثیر گذار است.

حتما در کنار دعا از تکنیک های گفتاری نیز استفاده کنید، توصیه می کنیم کلیپ زیر را ببینید:

 

 

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

ویژه نامه دستورالعمل های عرفانی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

82 نظرات
  1. راض.امیر می گوید

    سلام،،همسربنده متاسفانه زیادعصبانی میشه و زودازکوره درمیره با پسر12سالم بدرفتاری میکنه وزیاد بهش امرو نهی میکنه وبه قول معروف خیییلی گیرمیده تو خونه هرروز این مشکل داریم دیگه خسته شدیم چیکارکنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      توصیه می کنیم یک وقت مشاوره از سایت بگیرید در خدمت باشیم و بهتر راهنمایی کنیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. بنده خدا می گوید

    سلام
    من ده ساله ازدواج کردم خودمون خانواده مذهبی هستیم که ارتباط بانامحرم خیلی کمه همسرم فردی پارانوییده که در عصبانیت هاش حالت های جنون آمیز داره البته وقتی که حالش خوبه هم خیلی خوبه یه جورایی انگار دو قطبی هم باشه دوسالی کاملا خوب بود ولی دوباره به حالت قبل برگشت وقتی عصبانی بشه به قصد کشت میزنه و حتی دستمم شکونده من موندم و دوتا بچه نه مشاوره میاد نه من میتونم برم نه راه پس دارم نه راه پیش حرف از جدایی هم اگر بزنم با بچه ها منو تحت فشار میزاره منم طاقت جدایی از بچه هامو ندارم
    انواع و اقسام دعاها رو چله گرفتم یک بار هم چله زیارت عاشورا رو شروع کردم اما روز بیست و چندم چله ام خراب شد
    خواهش میکنم کمکی بهم کنید تا ازاین مشکلات خلاص بشم انگار هیچ راه نجاتی برای من نیست دلم برای بچه های بیچارم میسوزه که به خاطر بی عقلی من که فکر میکردم شوهرم یه روز خوب میشه تباه شدن و معلوم نیست سرنوشتشون چی بشه
    خواهش میکنم ذکری یا دعایی بهم بگید ک از این ظلم رهایی پیداکنم من فقط ازاین راه میتونستم از یه عالم کمک بخوام همه درها به روی من بسته است نمیدونم حتمابخاطر گناهانمه اما واقعا دیگه طاقت ندارم
    اجرتون با صاحب الزمان

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر این مشکلات را دارد باید تحت درمان دارویی و روانشناختی قرار بگیرد، از طریق اطرافیان و قانون ایشان را مجبور کنید که به درمان بپردازند.
      حتما توصیه می کنم یک وقت مشاوره تلفنی از سایت بگیرید تا بیشتر راهنمایی کنیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. جواب بنده خدا می گوید

        سلام
        ممنون بله ولی اطرافیان کاری ازشون برنمیاد پدر مادر من حرف مشاوره رو زدن رابطشو کلاباهاشون قطع کرده خانواده خودشم که قدمی برنمیدارن کوچکترین صحبتی باهاش نمیکنن همه چیز براشون عادیه
        قانونی هم اقدام کنم بچه هامو ازم جدا میکنه
        خواهش میکنم یه راهی بهم نشون بدید
        مشاوره تلفنی و…نمیتونم مدام منو چک میکنه
        یعنی هیچ راهی جز آبروریزی و جدایی از بچه هام ندارم؟؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          یک وقت مشاوره بگیرید دقیق بررسی و راهنمایی کنیم.
          وفقکم الله لکل الخیر

          1. جواب بنده خدا می گوید

            گفتم که مشاوره نمیتونم
            یعنی هیچ راهی نیست به این بنده بیچاره خدا کمک کنید
            یعنی نمیشه اینجامنو راهنمایی کنید
            واقعا شرایطم سخته
            حالم خیلی بده دلم برای بچه های معصومم میسوزه

          2. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

            سلام علیکم
            تا شرایط فکری و رفتاری شما و همسرتان مشخص نباشد نمی توان تخصصی کمک کرد.
            طبیعتا اگر کسی دچار بیماری می شود و ضرورت دارد که به پزشک متخصص رجوع کند اگر مراجعه نکند خودش آسیب می بیند!
            توصیه می کنیم در اینترنت مطالعه کنید مطابق با مشکلی که دارید انشاالله با مطالعه مشکلات را بهتر می شناسید و حل می کنید.
            وفقکم الله لکل الخیر

  3. بنده خسته خدا می گوید

    سلام و وقت بخیر
    همسرم بسیار عصبانی و بددهن هستش یکسره به من و همه سر کوچکترین موضوعی گیر میده و فحش و ناسزا میگه بخدا دیگه خسته شدم خسته خسته هر چقدر راهنماییش می کنم اصلا گوش نمیده با رفتارم میخام بهش بفهمونم گوش نمیده بچه ندارم خدا را شکر فقط به خاطر خدا دارم تحملش میکنم ولی مطمئن هستم یه روزی صبرم تموم میشه بهش میگم بریم پیش روانشناس میگه تو خودت روانی هستی من معلم هستم بسیار مودب و خوش رفتار ولی متاسفانه گرفتار این مرد شدم شما بفرماید من چکار کنم؟!

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      توصیه می کنیم از قسمت مشاوره سایت وق مشاوره داشته باشید تا بهتر مسئله را ارزیابی کنیم و راهکارهای مناسب با شرایط شما را ارائه کنیم.
      لازم است مواردی که ایشان خشمگین می شود، شدت، مدت و فراوانی این رفتارها ابتدا روشن شود و بعد تخصصی نظر بدهیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  4. بنده ی خدا می گوید

    سلام و خسته باشید
    ما یه پدر داریم خیلی بد اخلاق و تند مزاجِ زود عصبانی میشه….با همه ی عالم و ادم بده…فکر میکنه انگار همه دشمنش ان….به شدت کینه حتی از زن و فرزندانش هم کینه به دل می گیره…سر هیچی و چیزای خیلی کوچیک دعواهای بزرگ راه میندازه….بسیار خودرای هست و هر چی دلیل منطقی و شرعی هم بیاری بازم قبول نمیکنه ک حرکات رفتارش اشتباهِ… حرف هیچ بزرگی و هیچ کوچکی رو قبول نداره از خودرای هست…سن خودشم بالی 60 هست….اصلا به هیچ صراطی مستقیم نمیشه از لحاظ اخلاقی …اگه باهاش حرف بزنی بدتر میکنخ اگرهم حرف نزنی فکر میکنه حرفش و رفتارش درست بوده و برای بعد بدتر از بدتر میشه….حرف مشاور هم پیشش بزنی میشه سفیانی زمان … جالب اینجاس نمازاش هم سر وقت و مرتب میخونه!!ا…. از دنیا و زمین و زمان دلمون گرفته از روزی که به دنیا اومدیم همین بوده و هست…به ولایت علی (ع) تو این 30 سال که گذشته یک بدون ناراحتی و اینا نگذشته…. خسته ایم خسته از همه چی …مردم دغدغه شون شده نون و بیکاری و ازدواج ما دغدغه مون شده اخلاق پدرمون….به خاطر هر اشتباه هزار بار زجر روحیت میده درحالی که خدا هم بخاطر یه اشتباه یکی دوبار مجازاتت نمیکنه یا این دنیا یا اون دنیا ….همینو میدونم جز معجزه الهی چه از طریق خودش چه طریق پیامبر و امام زمان (ص)(ع) درست بشو نیست که نیست چرا که ملکه ذهنش شده این رفتارا….رفتار ما هم فقط لحظه ای روش تاثیر داره خیلی زود عصبانی میشه و وقتی بشه همه یادش میره حرمت زن فرزندی حرمت حق الهی …..کی میدونه شاید همبن امروز و کرونا گرفتیم مردیم اما به ولایت علی یک ماه بدون ناراحتی زجر روحی حاصل هیچ. نگذروندیم….. زجر روحی میکشن بخاطر چی بخاطر چی ….

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مسائلی که مطرح کردید دارای اهمیت هست و لازم هست به صورت جزئی و دقیق تر بررسی شود. توصیه می کنم یک وقت مشاوره از سایت هدانا از اینجا کلیک کنید و بگیرید، تست بزنید و مسئله را بهتر و دقیق تر بتوان بررسی کرد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  5. تنها می گوید

    سلام وقت بخیر
    همسر من خیلی زود عصبانی میشه حتی سر مسائل جزئی .مثلا: امروز تو گوشی دنبال مسیر میگشتم ( چون فردا قراره جایی بریم و آدرس دقیق نداشتیم ) همسرم میخواست باهام صحبت کنه گفتم یه لحظه صبر کن این آدرس رو پیدا کنم. اخم کرد ،خودشو زد ،الان هم چند ساعتیه که قهره . در صورتی که من خیلی آرام هستم و دوست دارم اگه بحثی هم میشه یا از کارش ناراحت شدم تو زمان مناسب با آرامش بگم که ناراحت شدم . دیگه از قهر های مدام خسته شدم و تحملم تموم شده
    یک مسئله دیگه شوهرم خیلی به من وابسته هستند اگر بخوام تنها برم خونه مادرم نمیزارن و گریه میکنن( مثل بچه ها) . درصورتی که من ایشون رو آزاد میزارم.
    دیگه خسته شدم حاج آقا
    مادرم منو به زور به ایشون دادن ولی میگم اشکال نداره بازم خداروشکر حتما مصلحتی بوده اما زندگی بدون محبت داره خشکم میکنه
    ( درصورتی که من بهشون محبت زیادی میکنم و ازشون تعریف میکنم و خودشونم میگن )
    تصمیم دارم طلاق بگیرم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      مسائلی که مطرح کردید دارای اهمیت هست و لازم هست به صورت جزئی و دقیق تر بررسی شود. توصیه می کنم یک وقت مشاوره از سایت هدانا از اینجا کلیک کنید و بگیرید، تست بزنید و مسئله را بهتر و دقیق تر بتوان بررسی کرد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  6. نقی پور می گوید

    میخواستم یه مشاوره بهم بدین.اخلاق شوهرم خیلی بده خسته ام کرده.یه بچه ی ۲سال ونیمه دارم دلمم نمیادولش کنم برم ولی دل موندنم ندارم
    مشاوره هم نمیاد چون خودشو عقل کل وکامل می‌دونه میشه کمکم کنین

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      باید ریشه یابی کنید که علت این رفتار چیست. به مدت یک یا دو هفته یک کاغذ بر می دارید موقعیت هایی که همسرتان بد رفتاری می کند را یاداشت می کنید، چه زمانهایی، با چه رفتار شما و … جزئیات را ثبت می کنید. پس از آن می توانید یک وقت مشاوره (از اینجا کلیک کنید) بگیرید تا بیشتر بررسی کنیم. در مشکلات زوجی باید به عوامل زمینه ساز و عوامل تداوم بخش توجه نمود و سپس راهکار داد.
      برفرض همسر شما مشاوره نمی آید، شما از مشاوره استفاده کنید تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  7. ...... می گوید

    سلام حاج اقا من ی خانمی هستم که عصبی ام و خیلی همسرمو اذیت میکنم واقعا وقتایی که از کوره در میرم بد دهنی میکنم اما همسرم همیشه سکوت میکنه .میدونم همسرمو خسته کردم ۵ساله که ازدواج کردم .واقعا خودمم خسته شدم از رفتارم ازتون کمک میخوام تا اروم بشم و رفتار درست بشه میدونم همسرم گناه داره خواهشا کمکم کنید من باید رفتارمو اصلاح کنم فقط چ کار کنم تا ارامش داشته باشم و رفتارم نیکو بشه ممنونم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ریشه یابی کنید ببینید علت این خشم چیست، مشاوره داشته باشید تست شخصیت انجام بدهید و ریشه ها را بشناسید و راه های کنترل خشم را یاد بگیرد.
      توصیه بنده مشخا به مشاوره است چون می فرمایید همسرم رو خسته کردن، علامت هشدار هست جدی بگیرید.
      می توانید از سایت وقت مشاوره رزرو کنید و تست بزنید تا مسئله تخصصی تر بررسی شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  8. سیما می گوید

    یک ساله ک ازدواج کردم و مثل چی پشیمونم. دیدگاه شوهرم سوختن و ساختنه چون مادرش با پدرش سوخت و ساخت اما دید من به زندگی این نیست. اگه از رفتاراش و بد دهنی و بداخلاقیاش خسته شدم که آبروی منو همه جا برده و شخصیت برام نگذاشته, و اگه شکایت بکنم متاسفانه زن های خانواده ش فکر میکنن من لوسم و زنیت ندارم….من درست تربیت شدم. خفه شدم. میخوام این جا فریاد بزنم شاید صدام ب گوش کسی برسه…پشیمونم و میخوام جدا شم. سر هرچیز کوچیکی عصبانی میشه به رفتارهای دیگران شک داره. بد دهنی میکنه خسیسه و دست بزن داره…مشاوره هم نمیاد. گرچه بعید میدونم فایده داشته باشه. دارم توی اوج جوونی پیر میشم. نمیخوام مثل مادرش بسوزم و بسازم….میخوام جدا بشم. نمیذاره..چیکار کنم…میگن دعا بگیر ولی من دلم راضی نیست…موندم چیکار کنم. روزی هزاربار میگم کاش زمان برمیگشت عقب..

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      چند نکته را به صورت فشرده و کوتاه عرض کنم.
      با سوختن چیزی ساخته نمی شود این یک نگاه غلط هست که برخی به زندگی دارند. ریشه یابی کنید اول ببینید که چرا این انتخاب را کرده اید، چه معیارها و طرز تفکری در ما هست که باعث میشه که جذب برخی افراد بشویم، که بعدا از همان افراد آسیب می بینیم. این نشان می دهد که خودآگاهی ما پایین هست، اگر با همین نگاه کسی طلاق بگیرد و مجدد هم ازدواج بکند مطالعات در حوزه خانواده نشان می دهد که احتمال اینکه ازدواج دوم حتی بدتر از ازدواج اول بشود فراوان هست. پس مسئله اساسی الان این هست که نسبت به خودتان بیشتر بدانید، با همین روحیات که انتخاب کرده ایم اگر بخواهیم زندگی را ادامه بدهیم نشان دهنده این هست که در ادامه هم ناموفق هستیم.
      توصیه می کنم مشاوره داشته باشید، یک گواهینامه ماشین بخواهید بروید لازم هست آموزش ببینید و چندین جلسه شرکت کنید، یک دهم وقت و هزینه ای که اینجا می کنید را هم به شما و هم به سایر عزیزان می کنم که مهارتهای زندگی را وقت بگذارید برای همین زندگی، برای آموزش به فرزندان یاد بگیرید. حتی اگر هم کسی در مرحله آخر که بسیار دور باید باشد که بخواهد طلاق بگیرد لازم هست مشاوره داشته باشد.
      مسئله بعدی بحث دعاگرفتن بود، در اصل دعا نیست و طلسم با اجنه و شیاطین هست که کار حرامی است، اگر قرار بود اینها جواب بدهد این افراد عالم را تسخیر می کردند و کل دنیا را با این چیزها می گرفتند و یا تمام مشکلات خانواده را حل می کردند!، ساده نباشیم بگردید مسئله اصلی را پیدا و حل بکنید، از همه اینها گذشته بنده از این امور آگاه هستم و اگر کسی وارد بحث طلسمات بشود عاقبتش این هست که با کفر از دنیا می رود، اینطور نیست که اجنه بیکار باشند و همینطور برای کسی کاری بکنند باید بخشی از ایمان و یا وجود فرد را بگیرند تا بر فرض کاری بکنند و آخر سر هم چند روزی شاید یک مشکل حل بشود اما هزاران مشکل دیگر پیش می آید. عاقبت این کارها نکبت هست اگر این امور اثر داشت اهل البیت ما را به این کارها ارجاع می دادند!. اهل البیت راه دعا، نماز جعفر طیار، مشورت، تفکر و تعقل را به ما در زندگی یاد داده اند حالا شما مختار هستید که کدام مسیر را طی کنید.

      توصیه ما را جدی بگیرید هم در همسرتان و هم در خودتان ریشه یابی کنید و حتما جلسات زوج درمانی داشته باشید. خانم ها توانایی بسیار بالایی در کنترل رابطه و زندگی دارند اگر خود را خوب بشناسند و برای زندگی تلاش کنند.
      توصیه می کنم از اینجا کلیک کنید و این تست را در سایت بزنید. می توانید یک وقت مشاوره با بنده در سایت داشته باشید تا بتوانم بهتر بررسی و راهنمایی کنم و مسائل و دغدغه های شما را بررسی کنم.
      موفق باشید

  9. میرقاسمی می گوید

    سلام حاج آقا .الان که دارم این مطلب رو مینویسمبعد از اینه که همسرم به تحقیر آمیز ترین و دردناک ترین حالت ممکن من رو جلوی بچه هام مورد ضرب و شتم قرار دادهو اولین چیزی رو که دم دستش اومده (یه تکه حدود یک کیلوئی هندوانه با پوست) با حداکثر قدرت به سرم کوبید .الان سر گیجه دارم و از اون بدتر عرور و شخصیتم له شده .کجای اسلام ایناجازه رو به مرد میده؟میدونم شمام طرف آقایون هستید ! من فقط شکایت همتون رو به خدا میبرم خوبه بدونید من یک زن محجبه هستم .کارشناس ارشد الهیات دارم و تا به امروز

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      دوتا تاسف می خورم ابتدا برای این آقا که اسم خود را مرد گذاشته و اینطور به صورت کاملا وحشیانه به یک زن آسیب می زند، در روایت پیامبر هست که کسی که همسرش را بزند خودش مستحق آن زده شدن هست. در روایت دیگر داریم که خدا و رسول از چنین مردی بیزار هست.
      خواهر گرامی هیچ کجای اسلام به مرد و هیچ زنی این اجازه را نداده که با همسرش بد رفتاری بکند. امام صادق عليه السلام فرمود: هرچه زن دوستى بنده افزايش يابد، برايمانش افزوده مى شود. ملاک مومن بودن در اسلام علاقه به زن (همسر) است. هرچقدر ما خدا شناس تر باشیم، امام شناس تر باشیم نشانه اش این هست که احترام و ادب و عشق بیشتری به زن داریم. اسلام این هست. اما تاسف دوم بنده برای شماست، افسوس می خورم که کارشناس الهیات دارید و این روایات را نمی بینید!. البته به شما حق می دهم از تمام مردها ناراحت باشید اما اگر مرد شما بد رفتار هست دلیل آن نیست که تمام آقایان چنین هستند.
      بروید بخوانید پیامبر لحظات آخر عمر شریفشان به چند چیز سفارش کرد یکی از آنها تاکید بر احترام و حمایت از زنان بود. الله الله فی النساء؛ این اسلام هست و این هم پیامبرش. حالا شما و همسرتان کدام اسلام را شناخته اید برای من جای سوال هست!
      من توصیه می کنم حتما مشاوره زوج درمانی داشته باشید، بتوانید بهتر ریشه یابی و مدیریت کنید. می توانید یک وقت مشاوره با بنده از اینجا بگیرید و اگر همسرتان هم بتوانند صحبت کنند با ایشان هم جلسه ای داشته باشیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  10. صبا می گوید

    سلام خسته نباشين
    حاج اقا من ١ ساله كه ازدواج كردم و همسرمو دوست دارم اما ايشون وابسته مشروبه و ترك نميكنه مشاور هم نمياد براي تركش و وقتي تو خوردن مشروب زياده روي ميكنه دعوامون ميشه ميخواستم بدونم دعايي هست كه بخونم از خوردن مشروب زده بشه و سمتش نره

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حتما لازم هست که این کار رو رها کنند، خوردن مشروب از گناهان کبیره هست و در نسل انسان هم تاثیر منفی می گذارد. با اطرافیان ایشان مثل پدر و مادر یا شخصی که از او حرف شنوی دارد صحبت کنید که با او صحبت کنند.
      در روزهایی که روحیه بهتری دارند، از هنر زن بودن استفاده کنید تا این کار را ترک کنند. روایاتی که در زمینه نهی از مشروب هست را برای او از اینترنت پیدا کنید و بخوانید.
      مدتی زیارت عاشورا و نماز جعفر طیار را بخوانید، انشاالله زمینه هدایت ایشان فراهم شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  11. النا می گوید

    سلام همسرم فوق العاده ادم عصبی هستش همه جا آبرومو با اون اخلاقش میبره با همه مشکل داره از خانواده خودش گرفته تا همه. ادم بی منطق حسود بی معرفت بی چشم و رو خسیس شکاک مغرور از خود راضی. ….
    به همه سوظن داره فک میکنه همه دارن مسخرش میکنن.
    همش میگم شاید امتحان الهیی که گیر همچین ادمی افتاددم
    مشاوره هم نمیاد نمیدونم چیکار کنم چه ذکری بخونم روش فوت کنم بلکن رو اعصاب همه نره.
    راهنماییم کنین تو رو خدا

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این مواردی که نوشته اید، علائم بالینی و رگه های اختلال شخصیت هست و باید حتما تحت درمان و مشاوره قرار بگیرند، صرفا با دعا نیست.
      اینکه شما چرا این انتخاب را کرده اید، باید در تجربیات اولیه زندگی شما جست و جو کرد. یا معیارهایی که شما برای انتخاب افراد دارید دارای اشکال هست، انتخاب های ما گاهی به خاطر اشتباهات ما در معیارها هست و به تعقل و مشاوره کمتر توجه می کنیم. اگر در مقاطع مهم زندگی با مشاور صحبت کنید قطعا تصمیم های بهتری خواهید داشت.
      از اینجا کلیک کنید و تست زیر را هم خودتان بزنید، و یک بار هم همسرتان این تست را بزنند و یک وقت مشاوره با بنده داشته باشید تا دقیق تر بتوان درباره مشکل شما صحبت کرد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  12. نعمتی می گوید

    سلام حاج آقا ۱۲روز از زایمانم گذشت که همسرم توسط مادر و خواهراش پر شد و اومد و با پدر و مادرم دعوا کرد ک شما احترام مادر من و نگه نداشتین ک اون بچه رو ببره حموم…پدرم بهش یک کلام گفت این دختر داره با گریه به این بچه شیر میده و اونم به پدرم بی احترامی کردو گفت به شما ربطی نداره و دعوا بالا گرفت و پدرم و پرت کرد و پدرم روش چاقو کشید و فحش بد داد و از اون روز ۳ماه میگذره هنوز اجازه نمیده با بچه برم خونه پدر و مادرم.دعانویس ها گفتن برات دعا گرفته شده و طلسمم کردن.حالا چیکار کنم؟چطوری آشتیشون بدم؟؟ پیش حاج آقا ***** هم رفتم ولی ایشون وارد ماجرا نمیتونن بشن ****.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      همیشه مشکل از طلسم نیست، اگر ما در رفتارها کمی دقت کنیم مشکلات ساده و سوء تفاهم ها رخ نمی دهد. مشکل شما بیش از اینکه نیاز به دفع طلسم داشته باشد نیاز به یک مشاور خانواده دارد. یک حمام بردن ساده نیازی به چاقوکشی ندارد!. برای آشتی از بزرگترهایی که همسرتون قبول دارند کمک بگیرید، که واسطه بشوند.
      از هنر زن بودن هم استفاده کنید، مردها تحت تاثیر همسر هستند، با مهربانی زمینه رو فراهم کنید. حداقل اجازه بدهند که شما و بچه رفت و آمد را قطع نکنید و از واسطه های فامیل هم کمک بخواهید که با همسرتون حرف بزنند. از مادرشون بخواهید که با ایشون صحبت کنند که آرام تر بشوند.
      یک گل و شیرینی بگیرید و ابتدا از مادر شوهر دلجویی کنید، ایشون آرام بشه زمینه فراهم میشه که همسر شما هم آرام بشه؛ با خانواده خودتون هم صحبت کنید که هیچ گاه مستقیم در این مسائل دخالت نکنند چون همسر و خانواده ایشون حساس هستند. هر نظری و کاری دارند با شما هماهنگ کنند.
      برای سحر دستورات آیت الله بهجت را از اینجا کلیک کنید و بخوانید.
      از دعا هم غافل نشوید، مدتی نماز جعفر طیار را بخوانید که زمینه آشتی فراهم شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  13. گودرزي می گوید

    سلام حاج آقا ممنون از مطلب خوبتون، پدر من به شدت بداخلاق هستند ، با همه دعوا ميكنن ، همسايه مان را به قصد كشتن كتك زدن متاسفانه اهل نماز نيستن هر وقت هم باهاشون صحبت كرديم كه به دكتر مراجعه كنند يا ذكر و دعايي براي آرامش بخونن با ما هم دعوا كردن ، لطفا يك راهكار قرآني به ما اعلام بفرماييد چطوري ميتونيم آرامش اعصاب و روح و روان رو به پدرمون برگردونيم . با تشكر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      روحیات و ملکات اخلاقی صرفا با دعا قابل تغییر نیست بلکه لازم هست سبک زندگی تغییر کند در کنار تغییر سبک زندگی دعا هم می تواند بسیار تاثیر گزار باشد.
      بخشی از این بد اخلاقی ها چه بسا بخاطر عادات تربیتی گذشته هست، بخشی شاید بخاطر فشار کاری است؛ یا بخشی بخاطر تغذیه است که لازم است در نوع تغذیه اصلاحاتی ایجاد بشود. گاهی هم شاید بخاطر بیماری های روحی است. گاهی بخاطر شناخت های اشتباه هست. آنچه که هست باید ریشه یابی کرد و حتما لازم است یک مشاور قوی از نزدیک گفتگو کنید. اما با هر زمینه ای نوعا رفتار خوب اطرافیان مثل شما می تواند در طول زمان رفتار ایشان را اصلاح کند.
      ختم صلوات برای اصلاح رفتار و مداومت بر نماز جعفر طیار در این زمینه توصیه می شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  14. هلما می گوید

    سلام..خسته نباشید.حاجی اقا من دوتابچه دارم..شوهرموخیلی دوستش دارم اونم منودوست داره .ولی وقتی میریم خونه ی پدرشوهرم و همه دور هم جمع هستیم خیلی منوضایع میکنه و منو دست کم میگیره.درصورتی ک من توزندگیم ازبرادراش و خواهراش خیلی جلوترهستیم و همشم مدیون من هست ک ولخرج نیستم.ولی خیلی ناراحتم ک چراجلوی خانوادش منوناراحت میکنه..داره عذابم میده..هرموقع هم بهش میگم جلوی اوناسرم داد و فریادمیکنه..چکارکنم؟دیگه خسته شدم ازدستش

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این خیلی خوب هست که محبت و علاقه بین شما هست، الحمد لله این یک برگ برنده هست.
      درباره مشکل ابتدائا عرض کنم هرکس با رفتار خودش به دیگران میگوید که به من توهین کنید ویااحترام بگذارید پس مراقب رفتار و گفتار خودت باشید؛ بله گاهی رفتار ما و شما درست است اما دیگران به خاطر ضعف شخصیت خودشان بی احترامی می کنند.
      توصیه بنده این هست اول ببینید که در چه موقعیت هایی ایشان این رفتار ها را دارند؟، آن کار را انجام ندهید. ۲-در زمانهایی که روحیه ایشان خوب هست در خانه و در خلوت که می بینید به شما کشش دارند با او حرف بزنید، و بگویید که فلان رفتار من رو آزار میده، البته ابتدا از رفتارهای خوبش تعریف کنید.
      ۳-بخواهید که یک لحظه خودش رو جای شما بگذاره چه حالی میشه؟، زن و شوهر یک حریم الهی دارند، هیچ کدام نمی توانند با بهانه شوخی یا هر چیز دیگری شخصیت دیگری را خراب کند، اینها چوب و عقوبت الهی را به دنبال دارد.
      ۴-، در جلو جمع جواب او را ندهید و مقابله مثل نکنید، اگر مادر فهمیده ای دارند، با او غیر مستقیم صحبت کنید که با شوه شما صحبت کنند. ۵- به همسرتان بگویید که احترام به شما به عنوان خانم خانه، یعنی احترام به شخصیت خود او، همسر من هر چقدر ارج و جایگاه در فامیل داشته باشد یعنی من جایگاه دارم، مادر خانه هرچقدر جلوی بچه ها جایگاه داشته باشد و شخصیتش در مهمانی ها حفظ شود جایگاه خود پدر خانواده در نزد بچه ها بالا می رود.
      ۶- شما تا می توانید با احترام رفتار کنید، زمانی که شما محترمانه برخورد کردید دیگران متوجه جایگاه شما می شوند و می فهمند چه کسی رفتار اشتباه را انجام می دهد. مثلا ناراحت می شوید می توانید بگویید شوهر من برای من مهم هست و دوستش دارم، اگر هم مشکلی باشد این اندازه احترام و ارزش برای او قائل هستم که در جمع مطرح نکنم و با هم در خصوصی ایراد او را به او بگویم چون شخصیت و جایگاه همسر من در جمع نشان دهند جایگاه خود من هست.
      ۷- اگر این رفتارها ادامه داشت، باید ریشه یابی شود یا از ضعف تربیت است یا از ضعف شخصیت!؛ حتما توصیه می کنیم که با هم به مشاور رجوع کنید، تا رفتار شما و واکنش ایشان دقیق تر مورد ارزیابی قرار بگیرد.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. هلما می گوید

        سلام..ممنون حاجی اقا ازنظرات خوبتون..شوهرمن یه ایراد که داره اینه که جنبه ی شوخی کردن اصلانداره…همش میگه مردنبایدجلوی زن کم بیاره…چندروزپیش که همه خونه ی مادرشوهرم جمع بودیم من باهاش ی شوخی کردم گرفت بادست زد توسر من..من ناراحت شدم ..بعدشم گرفت بابچه ی توبغل پای منوکشید جلوی همه..طوری شد که دوتا از انگشتام در رفت و درد زیادوبه بیمارستان کشیدکارمون..من فقط ی شوخی باهاش کردم ولی توی جمع کاری ب سر من داد که جلوی همه سنگ رو یخ شدم…دیگه خسته شدم ازدست این اخلاقش..توخونه ی بابام ازگل نازکترنشنیده بودم..ولی توخونه ی شوهردارم تحقیرمیشم..تایه چیزی میشه میگه مهریتومیدم برو..من دوست ندارم کسی بفهمه که باهم مشکل داریم.تاحالابه خونوادم هیچی نگفتم..ولی ازدرون دارم نابودمیشم..فقط ب تنهاکسی گفتم شمابودین…من توزندگیم به همه چیز رسوندمش..درصورتی ک برادراش و خواهراش هنوزهیچی ندارن..ب نظرتون درست میشه؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم خواهر گرامی
          این رفتار ایشان اصلا درست نبوده مخصوصا در جمع اصلا پسندیده نیست. جای شکر و قدردانی دارد که شما اینقدر فهمیده هستید به دنبال حل مشکل هستید و به دنبال واکنش های احساسی نرفته اید.
          ببینید اولین کار این هست که در جمع از رفتارهایی که همسرتان را تحریک می کند خود داری کنید، شاید شوخی شما ساده باشد اما زمانی که در یک فضای خاص باشند یا در جمع باشند درکی که از شوخی و رفتار شما دارند، یک توهین به خودش تلقی شود. پس بر اساس شناخت و تجربه ای که دارید همیشه قبل از اینکه در جمع رفتاری داشته باشید خوب فکر کنید شاید یک رفتار از نگاه شما ساده باشد اما چون او تحت فشار روانی هست رفتار شما را به بدترین وجه تفسیر کند. به زبان ساده کمی سنگین تر و با تامل برخورد کنید.
          عوامل دیگر هم باید بررسی بشود گاهی سطح اجتماعی یا تحصیلات خانم بالاتر از آقاست، مرد به دنبال این می گردد که برتری خود را اثبات کند و می آید همسر خود را تخریب می کند، در جمع تا می توانید به او احترام بگذارید مخصوصا در هنگام صدا کردن و نام بردن او. پس از این مراحل مقدماتی اگر مشکل حل نشد باید عمیق تر مشکل را واکاوی کرد، مشاور جلساتی را با شما و ایشان داشته باشد تا بتواند ریشه های مشکل را بیابد و در حل مشکل به شما کمک کند.
          مشکل شما آنقدر سخت و سنگین نیست و ان شاالله قابل حل است چون خدا رو شکر کاملا مشخص است که فهمیده هستید و اهمیت زندگی را درک می کنید و اگر هم بخواهید به راحتی می توانید رفتار خود را بهتر کنید، کمی آموزش مهارت های ارتباطی به شما و ایشان حتما تاثیر گزار هست و شاهد این مشکلات نخواهید بود ان شاالله.
          بازهم توصیه می کنم از دعا غافل نشوید، در کنارش در روزهایی که حال خوبی دارند و آماده گفتگو هستند با هم حرف بزنید اول توضیح بدهید که نیت شما از آن رفتارها توهین نبوده و ثانیا بپرسید که چه حالی به او دست داده است زمانی که این رفتار شما را با خود دیده است. با گفتگو به زمینه های درونی او پی می برید و مراقبت بیشتری می کنید تا مجدد تکرار نشود.
          وفقکم الله لکل الخیر

          1. هلما می گوید

            تشکرحاجی اقا..برام حتمادعا کنید

  15. Negin می گوید

    سلام حاج آقا پدر من دوسالی هس که نسبت به اعضای خانواده. بدخلق شده.گیرای الکی. حرفای الکی…ناراحت شدنای الکی و چیزای دیگه شبیه به این.کلا اخلاقش یجوری شده
    و این رفتاراش من و مامانم و واقعا آزار میده
    شما چه راهنمایی دارین؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بایدتوضیحات بیشتری را مطرح کنید، اما پدرها و کلا آقایان نیاز زیادی به دیده شدن و تشکر از زحماتشان دارند. چقدر از زحمات پدرتان تشکر و قدر دانی می کنید، حتی امور کوچک را تشکر کنید.
      با یک مشاور هم از نزدیک صحبت کنید، بی تاثیر نیست. گاهی یک رفتار ساده و یک تغییر جزئی حال تمام اعضای خانواده را تغییر می دهد. سعی کنید در روزهایی که انرژی بیشتری دارند پای حرف و درد دل ایشان بنشینید، متوجه زمینه ها می شوید و با یک مشاور در میان بگذارید.
      وفقکم الله لکل خیر

  16. هدی می گوید

    سلام حاج آقا من سه سالی هست ازدواج کردم متاسفانه شوهرم از اول دست بزن داشت و اهل فحاشی بود دوباریم منو از خونه بیرون کرد وقت عصبانیت وسایل رو هم میشکنه حتی تو خیابون و تاکسیم منو زده و داد بیداد کردهدر هنگام عصبانیت و یا وقتایی که خیلی کار داره نمازشو نمیخونه با اینکه ظاهرمذهبی داره و خودشو مذهبی نشون داد متاسفانه پادرمیانی و احترام پدرم هم نتونسته تا الان این آدمو به خودش بیاره حتی به حرف پدر مادرش هم گوش نمیده خیلیم غیر مستقیم از خونوادش تاثیر میگیره حتی مادرم اینارو به خونه راه نداد و نذاشت درو باز کنم و خودش متوجه نمیشه که منی که سه سال نذاشتم غیر پدرم بفهمه خودش تیشه به ریشه آبروش میزنه هربار وقت دعوا زندگیو تعطیل میکنه اوایل پولایی که داده بود میگرفت الان حق بیرون رفتن و یا مثلادرس خوندن خیلی برای نجات زندگیم تلاش کردم متاسفانه راه به جایی نبرده همین کوتاه اومدنای بیش از اندازه هم کارو بدتر کرده و اصلا انگار ابایی از آبروی خودش نداره نه که برام عادی شده باشه فقط حس میکنم همه ی راه هارو رفتم و دلم نمیخواد بدون اینکه اخرین تلاشمو بکنم از این زندگی برم هرچند دیگه دلمو شکسته این بارای اخر به تبعیت از پدرش میگه توافقی جدا شیم به کسیم نگیم یه جوری که انگار لنگ چنتا سکه منه هرچند پدرش واسه ترسوندن من و یا اینکه حتی فکر میکنه حرف زده ورفته ولی متوجه نیست حرفشون میره ذهن پسرش و میشه آتیشه قلبم توروخدا هرکی کامنت منو میخونه دعا کنه واسم دیگه متاسفانه ذهنم به دعا نمیره با اینکه میدونم خدا حواسش به من هست حاج آقا شما چه راهنمایی دارین؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      توضیحات شما رو با دقت خواندیم، اولین مسئله این هست چرا در این سالها به مشاوره نرفته اید؟، حتما نیاز به مشاوره دارید، ظاهرا رفتار شما، برخی از رفتارهای منفی ایشان را تقویت کرده است.
      به هیچ عنوان پذیرفته نیست که یک مرد اینگونه با همسرش رفتار کند. اگر مشکلی هست باید زوجین با هم حل کنند. نگفتید که چطور با این آقا آشنا شده اید و چه ملاکهایی را در انتخاب ایشان داشته اید؟ در هر حال جتما هم شما و هم همسرتان نیاز به جلسات زوج درمانی و مشاوره دارید اگر زمینه های مذهبی دارند حضور یک مشاور روحانی خانواده می تواند بهتر به شما کمک کند.
      به نوبه خودم برای شما دعا می کنم، مدتی نماز جعفر طیار را بخوانید ان شاالله مشکل شما حل شود.
      وفقکم الله لکل خیر

  17. گلی می گوید

    سلام حاج اقا همسر خوبی دارم ولی در یک مورد حرفم گوش نمیکند حقوق مان خیلی بالا نیست والان با این گرونی خونه نداریم راحت میتواند یک شغل دوم حلال به دست بیارد ولی حرفم را گوش نمیکند اگه ذکر وایه هست به من بگید تا بخونم وشوهرم این کار انجام به دهد تا زندگی مان خیلی بهتر شود

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نیازی به ذکر نیست، زوجین خوب است که به دنبال تحمیل نظر خود نباشند، سعی کنید با هم مشورت کنید، از احساسات خودتان بگویید و از احساساتش و آنچه به آن در این زمینه فکر می کند توضیح بخواهید و گفتگو کنید البته قبلش شرایط را بسنجید که آمادگی گفتگو در باره این مسئه مهم را داشته باشند، بعد وارد فرآیند حل مسئله بشوید.
      برای رزق و روزی و یا همین خواسته صلوات زیاد بفرستید، و استغفار زیاد هم برای روزی بسیار سفارش شده است.
      وفقکم الله لکل خیر

  18. ورمزیار می گوید

    سلام حاج آقا، وقت شما بخیر
    بنده جهت گره گشایی مشکلات زندگی م چند وقتی هست از اذکار خدا استفاده میکنم و الحمدالله نتیجه هم دیدم.
    از جنابعالی میخوام راهنمایی بفرمایید جهت دهن بین نبودن و اصلاح رفتار شوهرم.
    ذکر و… هست؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ذکر صلوات و نماز جعفر طیار برای تمام امور دارای آثار است.
      برای دهن بین نبودن، خوبست یک جلسه نزد یک روحانی فاضل مشاوره داشته باشید. چون دعا یک بخش کار هست بخش دیگر هم اصلاح رفتار است، گاهی با یادگیری روشهای تعامل و گفتگو با همسر این مشکلات به راحتی حل می شود.
      وفقکم الله لکل خیر

  19. مهتاب می گوید

    سلام التماس دعا از همه

  20. ***** می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون من ۷سالی هستش ازدواج کردم همسرم هم ادم زود جوشی هستش زیاد قهر میکنه توهین میکنه من طی این ۷سال خدای بالای سر شاهدم هست که اصلا جوابش رو ندادم و ساکت نشتم تا اروم بشه،اما افسوس یک درصد هم در رفتارش تاثیر نداشته همیشه برای ارامشش صلوات وذکر های زیادی میخونم تاکمی ازاین مشغله خارج بشن ،همسرم وقتی صحبت میکنن یادرددل همش از مشکلات قبل ازدواج وبعداز عقدمون حرف میزنن واین بزرگترین مشکلی هستش که ایشونو به این چالش کشیده ومن نمیدونم چکار کنم که این فکرو خیالات از سرش بیفته وارامش بگیره.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی

      سکوت شما اینطور نیست که همیشه درست و راهگشا باشد، شما باید راه حل مسئله را یاد بگیرید.

      جای تعجب هست که مشکلی در دوران عقد رخ داده و هنوز هم این مشکل وجود داره و همسر شما نتونسته ببخشد یا حل بکنید. ادامه دار شدن این وضعیت نه تنها به زندگی شما کمکی نمی کند بلکه ظاهرا چه بسا در آینده بدتر هم بشود. وگرنه هرچقدر زمان بگذرد در روح و رفتار ایشون این رفتار عمیق تر می شود و ترک این رفتار ها برای ایشان سخت و حتی غیر قابل تغییر میشود.

      چند توصیه:
      ۱️⃣همیشه تسلیم شدن راه موثری برای حل مشکل و خشم همسرتان نیست.
      ۲️⃣ آرامشتان را حفظ کنید و درباره آنچه او را عصبانی کرده سوال کنید.
      ۳️⃣ احساستان را درباره آثار خشم او بیان کنید که چه احساسی دارید زمانی که او خشمگین می شود و از بگو مگو بپرهیزید فقط احساستان را بیان کنید.
      ۴️⃣ به دنبال آموزش کنترل خشم باشید به این صورت که آن را یاد بگیرید و در اوقاتی که همسرتان روحیه بهتری دارید این نکات را که از کتاب یا … یاد می گیرید با او مرور کنید.
      ۵️⃣ حتما باید با حضور یک مشاور از نزدیک این مشکل را به بحث و گفتگو بنشینید و با هم حلش کنید. حتما به مشاور رجوع کنید چون توضیحاتی بیشتری لازم هست که درباره مشکل و سبک زندگی و تعامل شما گفته و دانسته شود.
      وفقکم الله لکل خیر

  21. الناز می گوید

    سلام خسته نباشید .تمام اعضای خانواده ام پرخاشگر و عصبانی هستند و وقتی در خانه حتی حرف معمولی میزنم شروع به فحاشیو پرخاشگری میکنند و کار به دعوا میکشد خواهش میکنم راهنمایی کنین چه دعا یا سوره ای را بخوانم که از شر هجومشان در امان باشم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تمام اعضای خانواده؟!…کمی این حرف شما تعجب بر انگیز است و نیاز به بررسی دارد.
      توصیه می کنیم با یک مشاور از نزدیک صحبت کنید. اینکه شما چه صحبتی می کنید و چه نوع پرخاش و برخوردی دارد مهم است. تا این مشخص نشود اذکار نیز آثاری ندارد.
      ذکر صلوات را زیاد بفرستید.
      وفقکم الله لکل خیر

  22. ف.س می گوید

    سلام حاج آقا همسرم اخلاق بدی داره سریع عصبی میشه حرفای بد سری از دهانش میاد بیرون خیلی مشکل دارم باهاش امروز هم گفت با وجود تو پیشرفت نمی کنیم بخدا من هیچ وقت خرج اضافی نداشتم و ندارم هیچ وقت پولی نخواستم هیچ مشاوره رفتیم حتی تا پای طلاق هم رفتیم ولی آدم نشد یه بچه ۲ ساله دارم کلی جلوی بچم کتکم زده خسته ام آخر سرم حرفای نیش دارد میزنه خواهش میکنم کمک کنید دعا کردم نشد نماز خوندم نشد که نشد ۴۰ روز چله عاشورا به جهت رفع این مشکل اخلاقی رفتاری کردم جواب نداد میدونید خسته ام از خدا هم کم کم دارم میبرم از امام ها هم بریدم صدام رو نمیشنوند

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      پیام شما را خواندیم، جای تاسف هست که همسر شما چنین رفتاری را دارند. توصیه من این هست که با یک مشاور امین مشورت داشته باشید، آیا عصبانیت ایشان برای همین ایام هست یا از اول زندگی این رفتارها را داشته اند!. باید ریشه یابی کرد با یک یا دو جلسه مشاوره مشکل حل نمی شود.
      همانطور که می دانید دعا بخشی از کار هست از دعا غافل نشوید و مشاوره هم بگیرید. قطعاً خدای متعال با شماست، اما باید بررسی کرد گاهی رفتار یا انتخاب اشتباه ما زمینه چنین گره هایی را ایجاد می کند از این روی سکه هم غافل نشوید.
      ما هم به نوبه خود دعا می کنیم انشاالله مشکل شما حل بشود.
      وفقکم الله لکل خیر

  23. سمانه می گوید

    سلام پدر من خیلی بداخلاق و بد دهنه ب هيچي بجز خودش اهمیت نمیده هرچی خودش بگه همون باید بشه ب حرف ما هیج اهمیتی نمیده مادرم کارمند بوده انقد تو خرجی خونه،حتی ماشینی ک زیر پای بابامه مامانم گرفته ولی هردفع سر هرچیز کوچیک دعوای بد میکنه هرچی از تو دهنش در میاد ب منو مامانم میگه واقعا خسته شدیم هیچ راهي نداریم صبح تا شب کارش شده با گوشی بازی کردن نماز و روزش کامل و سر وقته ولی اخلاق نداره جرأت نداریم حرف بزنیم بلند بلند داد میزنه و فحش میده حتی شده کتک هم زده وقتيم میگیم ما میريم بهمون میگه بريد بهتر ازتون بدم میاد ینی واقعا همچي آدما و همچي پدرايي هستن ک با زن و بچشون اينجوري رفتار کنن واقعا اینجور آدما خدا ازشون ميگذره

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      پیام شما را خواندم و متاثر شدم.
      رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
      خَيرُكُم خَيرُكُم لأَهلِهِ و َأَنَا خَيرُكُم لأَهلى ما أَكرَمَ النِّساءَ إلاّ كَريمٌ و َلا أَهانَهُنَّ إلاّ لَئيمٌ؛
      بهترين شما كسى است كه براى خانواده اش بهتر باشد، و من از همه شما براى خانواده ام بهترم، زنان را گرامى نمى دارد، مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمى كند مگر شخص پَست و بى مقدار.
      نهج الفصاحه ص۴۷۲ ح ۱۵۲۰

      مگر می شود کسی مسلمان واقعی باشد و با خانواده خود مهربان نباشد. حتما لازم هست با یک مشاور از نزدیک صحبت بکنید. امکان تاثیر و تغییر رفتار ایشان هست، شما همواره با احترام و ادب با پدر محترمتان برخورد کنید. انشاالله با دعا و مشاوره می توانید موفق باشید.
      وفقکم الله لکل خیر

  24. الهام ادیبی می گوید

    سلام وخسته نباشیدحاج اقاایاکسی که خودش راغرق زناومشروب کرده وازراه گمراهی وگناه برنمیگردد ونمیخوادکه برگرده ایادعاکردن براش فایده ای داره یاخودش بایدبرگرده

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      دعا تاثیر گزار هست، اطرافیان حتما دعا کنند و تا می توانند زمینه مناسب هدایت مانند دوست خوب و آگاهی بخشی دینی را داشته باشند.
      حضرت آیت الله بهجت برای هدایت افراد توصیه می کردند که مدتی نماز جعفر طیار خوانده شود.
      سفرهای زیارتی و مجالس اهل البیت هم تاثیر شگرفی در تبدیل و تبدلات روحی دارد. تا ان شاالله زمینه اصلاح پدید آید و هیچ گاه نباید نا امید شد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  25. مرجان می گوید

    سلام حاج اقا متاسفانه همسر من بسیار رفیق باز است احساس من اینکه ایشون به همه به جز خانواده اش توجه ومحبت بیش از حد داره. حتی اعضای خانواده ی خودم معمولا مسایل زندگیمون رو از دهن خواهرم و شوهرش میشنوم. تو خونه کمترین کمکی به من نمیکنه و وقتش رو با گوشی و تلویزیون میگذرونه واقعا به تنگ امدم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      توصیه می کنیم از نزدیک با یک مشاور مذهبی صحبت کنید، سن و سال همسر شما، زمانی که از ازدواج شما می گذرد نیز مهم است.
      سبک زندگی را باید تغییر بدهید، تربیت و سبک زندگی دینی زمانبر هست اما پر ثمر است، اصلا ناراحت نباشید توکلتان به خدا باشد و از همین امروز شروع کنید، خوب مطالعه کنید، خوب سخنرانی گوش کنید. مثلا مجموعه سخنرانی های حجت الاسلام پناهیان را در باره سبک زندگی از سایت ایشان دانلود کنید و گوش کنید، به نحوی که به گوش همسرتان هم بخورد، پس از مدتی متوجه تغییرات در خودتان و ایشان می شوید و عشق الهی را در زندگی می بینید. پس از همین امروز شروع کنید و با امید به خدا و جدیت همین تکنیک را انجام بدهید، کلیپ های سخنرانی و دینی را بیشتر گوش کنید، قرآن و روایات آمده تا ما و شما زندگی خود را بر اساس آن قرار بدهیم و از زندگی لذت ببریم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  26. سادات می گوید

    سلام
    حاج آقا من شوهرم فقط ازمن انگارطلبکار است یه تیکه زمین دارم مدام میگه بفروش وبیارتاخونه رهن کنیم ومدام اذیت میکنه وبه بهونه همین زمین که دارم خونه رارهامیکنه واصلا خرجی نمیده درصورتی که قبلا خونه ای که درمهریه داشتم فروختم.طلا فروختم بهش دادم اما قدرشناس که نبود تازه اصلا پنهان میکنه وهمش میگه من ندارم خستم کرده چیکارکنم قید این زمین رابزنه وبچسبه به زندگیمون ودست ازاذیت برداره اصلاتوی این زندگی نه خرجم میکنه ونه خونه است خرجم راخانوادم میدند اماوظیفش میدونه خرج خواهروپدرومادرش کنه خستم کرده چیکارکنم فقط تنهاییش نصیب من شده وپولهاش جای دیگس؟چیکارکنم؟قیداین زمین وپول خواستن ازمنو بزنه انگارمن بایدنفقه بهش بدم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      کمی اظهار نظر و ارائه راهکار درباره ایشان دشوار هست، حتما نیاز هست که جلسات گفتگویی با مشاور داشته باشند که چرایی این رفتارها مشخص شود.
      املاکی که برای شماست، حق شرعی و قانونی شماست و هیچ کسی هم نمی تواند آن را از شما بگید و خداوند هم نهی کرده که در این موارد مردان بر زنان سخت بگیرند که در فشار اموال خود را ببخشند.
      سعی کنید، با مهربانی و ملاطفت برخورد کنید و اگر هم نمی خواهید چیز دیگری در اختیار ایشان قرار بدهید، صریح نه نگویید، بلکه از دغدغه های خود بگویید، بگویید که این زمین سرمایه ای هست برای آینده شما و ایشان و شما نمی توانید الان بفروشید چون رفتار ایشان در گذشته با فروش سایر موارد خوب نبوده و نشان داده نتوانسته اند خرج زندگی کنند. و بخواهید حق بدهند که رفتار ایشان یک طرفه هست، و انتظار فداکاری یک طرفه دارند. بپرسید آیا تو در قبال زندگی وظیفه ای نداری؟… سعی کنید گفتگو کنید، منتقل کنید که شما بدنبال حفظ زندگی هستید.

      روی دیگر سکه این هست که شما می توانید فداکاری کنید، به شرطی که واقعا ایشان نشان بدهند به دنبال اصلاح رفتار هستند و مثلا با این سرمایه می خواهند کار جدیدی ایجاد کنند و شما حامی او هستید. البته در این صورت برای اینکه حق مادی شما ضایع نشود اگر خانه یا زمینی دارند معادل همین زمین خوبست به نام شما کنند،سرمایه به صورت شراکتی دست پدر و همسر شما در یک کار مشترک باشد که ضرر نبینند.در هر حال تمام این فداکاری ها را مشروط نمایید که با هم به یک مشاور مذهبی بروید. به نظرم این بهترین کار ممکن هست. یعنی تمام تلاش خود را بکنید که جلسات مشاوره را با شما داشته باشند، ان شاالله این جلسات فضای زندگی شما را تغییر می دهد.
      توصیه می کنیم مدتی برای بهتر شدن امور، و اصلاح رفتار همسرتان علاوه بر انجام واجبات و ترک محرمات، نماز جعفر طیار را بخوانید، زیاد صلوات و ذکر استغفار را داشته باشید مخصوصا پس از نماز صبح آثار فراوانی دارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  27. سارا می گوید

    سلام پدرمن واقعابداخلاقه یه سری افکارقدیمی داره همش دیگرانومقصرمیدونه بخاطرجایگاهیکه الان داره دقیقامثل یه ادم افسردس سریع عصبانی میشه جوری شده که ماروافسرده کرده نمازشم مرتبوبه موقع میخونه اماواقعانمیدونم چرادست ازاین رفتاراش برنمیداره همش ازکارش شاکیه بااینکه کارمندم هست اماچون شیفتیه اذیت میشه سریع باچیزای کوچیک عصبانی میشه واقعاخسته کننده شده اسم مشاورم بیاری عصبانی میشه یه آدم دلسوزی هم هست برای بچه هاش اماوقتی عصبانی میشه دیگه بچه هاشم نمیشناشه اینم بگم اهل سیگاروموادواین چیزام نیس…وقتی عصبانی میشه زیادفحش میده دیگه خسته شدیم منکه خیلی دعاکردم درست بشه امانشده

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بخشی اخلاق انسانها حاصل تفکرات و تربیت آنهاست و اگر به درستی در طی سالها صورت نگرفته باشد حتی اگر برخی اعمال دینی را انجام بدهد باز هم در رفتار او اشکالاتی هست.
      معمولا افرادی که اهل مطالعات دینی نیستند، یا فهم خودشان را از دین ملاک قرار میدهند و پای تربیت عالمان قرار نمی گیرند، در رفتارهای اجتماعی ضعیف هستند و صرفا هم با دعا حل نمی شود، دعا یک بخش از شیوه اصلاح افراد هست. بدیهی است شیوه تربیت مستلزم تغییر نگاه ایشان به زندگی است.
      حتما باید با یک مشاور مذهبی از نزدیک گفتگو کنند، بخشی از استرس و افسردگی ایشان طبیعی و بخاطر جو روانی اقتصادی حاکم بر جامعه است که پداران خانواده را درگیر می کند، لذا فرزندان و همسر ایشان باید خواستهای اقتصادی خود را مطابق سطح درآمدی پدر قرار بدهند. سعی کنید با جملات مثبت، یاد خدا به ایشان انرژی بدهید، داشته های ایشان را به او یادآوری کنید مثل سلامتی، فرزندان مومن و ایمانی و خوبی مثل شما، خانواده و … .

      نکته بعدی اینست که اگر مشاور نمی روند شما از شیوه تربیت پنهان استفاده کنید، در ساعاتی از روز که با ایشان هستید، خانه، مسافرت و … کلیپ های تربیتی و اخلاقی را پخش کنید به نحوی که فکر کنند خودتان گوش می کنید، اما در واقع هدفتان به گوش ایشان خوردن است. و اگر شخصیت دینی خاصی را بیشتر دوست دارند از سخنرانی ها و کلیپ های او استفاده کنید.
      برای مثال توصیه می کنم مباحث حجت الاسلام پناهیان را گوش کنید به همین شیوه ای که در بالا عرض کردم، اینجا کلیک کنید و ببینید.
      سلسله مباحث «چگونه آسوده زندگی کنیم» استاد پناهیان را گوش کنید، و نظر پدرتان را درباره آن بپرسید. سپس اگر مباحث برای شما جذاب بود، و نگاه شما را به زندگی تغییر داد همین حس را به خانواده و ایشان با بیان کردن منتقل کنید.

      فراموش نکنید کارهای اخلاقی و تربیتی نیازمند صبر و زمان هست تا نتیجه مطلوب را بدهند. مدتی هم برای اصلاح ایشان نماز جعفر طیار بخوانید و در کنار اینها تفریحات سالم، مسافرت و ورزش را داشته باشید و به ایشان توصیه کنید، گاهی یک قدم زدن در پارک و گفتگو با هم حال شما و ایشان را تغییر می دهد.
      ذکر یاودود هم مدتی به عدد ۱۰۰ مرتبه بگویید به نیت مهربان شدن ایشان با اهل منزل و بالارفتن صبر و تحمل ایشان، برای ایشان هم ذکر لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم به عدد ۱۰۰ مرتبه نافع است، مخصوصا پس از نماز صبح استرس های ایشان را کاهش می دهد اگر با توجه بگویند، ان شاالله.
      وفقکم الله لکل الخیر

  28. محمد می گوید

    سلام من میخواهم با شما خصوصی صحبت کنم ایا راهی دارد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      متاسفانه فعلا مشاوره حضوری برای مخاطبان محترم سایت نداریم. شما اگر سوالی دارید می توانید در سایت سرچ کنید و در در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  29. حجت الاسلام دکتر مهدی طاها می گوید

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  30. غزاله می گوید

    سلام وقتتون بخیر.من خودم زود عصبی میشم و وداد وبیداد میکنم صبور نیستم و همه حرفی از دهنم بیرون میاد راهکاری دارید.به خاطر این رفتارم همسرم بامن سرد شده و مثل قبل بهم محبت و اهمیت نمیده .خودمم ناراحتم و نمیتونم خودمو کنترل کنم.آیا دعایی برای من هست که دهنم بسته بشه

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      -خیلی خوب هست که متوجه چنین اشکالاتی در خودتان شده اید، همه ما باید به دنبال اصلاح خود باشیم. ببینید، چرایی زود عصبانی شدن را پیدا کنید، اگر ما به تمام معنای کلمه مومن باشیم و بدانیم اعمال ما را خدا و امام زمان می بیند به راحتی هر کاری را انجام نمی دهیم، با خودتان قبل از اینکه عصبانی بشوید فکر کنید که این عصبانیت شما را به امام زمان نزدیک می کند یا دور؟!… اگر دور می کند خب چرا انجام بدهیم.
      پس با تکرار این سوال بالا و تفکر پیرامون آن، ضمیر ناخودآگاه شما آرامش لازم را پیدا می کند.
      -توصیه بعدی این هست که شبها زود بخوابید و سحر و بین الطلوعین بیدار باشید، از جهت روحی خوابیدن در چنین زمانهایی نشاط روحی را می گیرد و افسردگی و کم ظرفیتی می آورد، بیداری در این زمانها روح مومنین را تقویت می کند. اگر سحر نمی توانید بیدار باشید، حداقل بین الطلوعین بیدار باشید.
      -از جهت تغذیه، کمتر باید غذای گوشتی و حیوانی خورد، زیاد گوشت و غذاهای حیوانی، تاثیرات نامطلوبی بر روی روح دارد، پس یک رژیم متعال گیاهی و سبک در شبها روی روح بسیار تاثیر گزار هست. (در هفته نباید بیش از دو الی سه بار گوشت خورد)
      -هر گاه در خصوص همسر دچار عصبانیت بیجا شدید حتما خودتان را مجبور کنید که سریع عذر خواهی کنید، با امام زمان عهد ببندید که هر گاه بیجا عصبانی شدید سریع عذر خواهی کنید، و اگر این عصبانی شدن ها زیاد هست برای خود جریمه بگذارید، مثلا فلان مقدار پول به فقیر بدهید، یا روزه بگیرید.
      -حضرت آیت الله بهجت برای درمان عصبانیت، ذکر «لا اله الا الله» را دستور می دادند، سعی کنید صد مرتبه بعد از نماز صبح و عصر ها، و قبل از خواب تکرار کنید، چشمها را ببندید در سکوت و آرامش این ذکر را تکرار کنید، سعی کنید نفس های عمیق بکشید و این ذکر را بگویید.
      حضور در مسجد، پیاده روی و ترک موسیقی و فیلم نیز حتما فراموش نشود.
      چهل روز به این برنامه عمل کنید، و ادامه بدهید، آثار آن را خواهید دید انشاالله.
      وفقکم الله لکل الخیر

  31. ز.ه می گوید

    سلام با تشکر از شما. همسر من فقط میگویید هر چه من میگوییم همان باید شود و این خیلی روی من اثر گذاشته احساس میکنم من و ندید میگیره و خوش اخلاق نیستن و مدام در گیر هستیم تا زمانی که خواسته ایی برای خودم نداشته باشم و فقط بگم چشم آرامش هست و در این زمان هم حتی اهل حرف زدن و بگو بخند نیستن اما بهتر هست چون در غیر این صورت اخم و قهر و داد و بیداد و تهدید و توهین هست از لحاظ معنوی یکسالی هست نمازش را کنار گذاشته و اعتقاداتش کم شده ولی خودم سعی میکنم ارتباطم با خداوند مهربانم را حفظ کنم و اوقاتی که نمازهایم را سر وقت میخوان حال روحیم بهتره و در کنارش دعا و قران خیلی کمکم میکنه اهل مشاوره نیستن ولی خودم بارها تنهایی رفتم و وقتی بهشون گفتم ناراحت شدن. الان دارم روی طرز بیان حرفها و کنترل خشم و عصبانیتم کار میکنم چون در اثر کمبود محبت و حرف نزد نشون روی من فشار هست… من برای فرزندانم نگران هستم از شما هم میخواهم راهنمایی کنید تا بتوانم زندگیم را بهتر کنم و ایشان باز به نماز برگردن چون از وقتی اعتقاداتشون ضعیف شده بد اخلاقتر و مغرورتر شده اند

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      دغدغه شما بسیار خوب است و جای تحسین دارد.
      چنین روندی و رفتارهای همسرتان در زندگی شما اصلا مناسب نیست و باید ریشه یابی کنید که چراهمسرتان این رفتارها را پیدا کرده است، دوستان همسرتان، ماهواره، موسیقی، شبکه اجتماعی و … .
      قطعا هرچقدر از معنویات دور بشوند، آسیب ها و مشکلات زندگی بیشتر می شود، همواره در زمانهایی که خوشحال هستند، سعی کنید گفتگو کنید، البته بهتر هست جلساتی شما و ایشان با مشاور داشته باشید حتما تاثیر گزار هست ان شاالله.
      سعی کنید روزانه یا در زمانهایی که همسرتان روحیه بهتری دارند، کلیپ ها و سخنرانی های مذهبی را گوش کنید به نحوی که ایشان هم بشنوند، یک نوع تربیت غیر مستقیم بر روی همسرتان داشته باشید، به نحوی که متوجه نشوند، دقت کنید مثلا اگر سخنرانی درباره نماز هست، پس از آن به هیچ عنوان سرکوفت و تذکر به شوهرتان نزنید که تو نماز نمی خوانی،پس به این نیت که خودتان سخنرانی گوش می کنید طوری باشد که به گوش ایشان هم برسد. از کلیپ های کوتاه استفاده کنید، روزی یک کلیپ کوتاه… توصیه می کنیم سخنرانی ها و کلیپ های استاد پناهیان راگوش کنید، پس از مدتی تغییرات را در خودتان و ایشان و فرزندان خواهید دید.
      سفرهای زیارتی داشته باشید.
      صلوات زیاد برای اصلاح ایشان بفرستید.
      نماز جعفر طیار در روز جمعه و هر روز بسیار تاثیر گزار هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  32. مریم می گوید

    ببخشید من انقدر مزاحم میشوم یعنی با استناد به حرفای شما من مثلا نذر کنم شصت بار سوره یس بخوانم وهدیه کنم به روح سیدالشهدا تاثیری در حاجت من که نیکو شدن خلق و اصلاح رفتار فرزندم نداره ولی من خیلی از نشدنیا رو با نذر بدست اوردم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بنده یکبار متن پیامی که برای شما نوشته ام را مجدد نگاه کردم، جایی عرض نکرده ام که نذر و دعا تاثیر ندارد!. هدف بنده ریشه یابی دقیق رفتارهای ایشان هست، چرا پدر و مادر که اینقدر زحمت کش و خوب هستند، و مادر هم اهل دعا و ارتباط و علاقه به اهل البیت علیهم السلام؛ چنین رفتارهایی از فرزند شما سر زده که باعث ناراحتی شما شده است. البته بخشی از این رفتارها بخاطر اقتضای سن و متاسفانه برخی آسیب های اجتماعی جامعه کنونی ماست. در هر حال شما باید دقت بیشتری روی مسائل تربیتی و ارتباط با ایشان داشته باشید تا این دوران انشاالله با آرامش و خوبی طی شود.

      قطعا نذر تاثیر دارد، قطعا دعا تاثیر در زندگی دارد و اهل البیت به ما یاد داده اند در مشکلات و گرفتاری ها با همین نذر و توسلات گره ها را باز کنید، در کنارش هم رکن اصلی و اساسی اهل البیت به ما یاد داده اند که رفتار نی باید عاقلانه و همراه با مشورت باشد. پس هم نذر کنید مخصوصا سوره یاسین که بسیار تاثیر گزار هست و هم خودتان و هم همسر گرامی چند جلسه مشاوره مذهبی بروید، با مشاور از نزدیک گفتگو کنید و خصوصیات و رفتارهای فرزندتان را در یک محیط آرام و مشاوره ای بررسی کنید، انشاالله نتایج بسیار خوبی می بینید.
      ما به عنوان پدر و مادر در هر جایگاهی که باشیم وظیفه داریم هم برای فرزندان از خداوند طلب خیر و خوبی کنیم هم در هر مقطع سنی که وارد شدند کاملا نسبت به شرایط و روحیات آن دوران آگاه بشویم حالا یا با مطالعه یا با مشاوره. پس انشاالله جلساتی را با مشاور داشته باشید، توصیه می کنیم به مشاور مدرسه ایشان رجوع کنید -مشاور یا معلمی که متدین و آگاه و امین باشد-که شناخت دارند و نزدیک به ایشان هم هستند کمک بگیرید. نیازی هم نیست دختر شما متوجه بشوند که شما با برخی از مربیان ایشان در ارتباط هستید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. خانم ارزو می گوید

        با سلام خدمت حاج اقا بنده شوهری بداخلاق دارم که حتی احترام مادرشان را نگه نمی‌دارد وبا کوچکترین مسأله فحش میدهد سکوت میکند ونا مدتها حرف نمی‌زند وتلاش بنده وعذر خواهی بنده هر چند مقصر نباشم فایده ندارد و همیشه مرا مقصر همه چیز میداند از اعتیاد خیانت بی‌احترامی همه چیز را تحمل کردم ولی عصبیشدهام حتی رفتار بدش در پسرم مشهود است ایا امیدی به بهبودی او هست با دعا کردن

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم خواهر گرامی
          امید که به تغییر هست اما باید تلاش کنید صرفا با دعا نیست. بهترین کار این هست که با یک مشاور از نزدیک صحبت کنید، سن همسرتان، ریشه های فکری و اعتقادی و رفتارهای او باید مورد بررسی قرار بگیرد.
          اما می توانید آرام آرام زمینه اصلاح را فراهم کنید، مثلا جلسات مذهبی با هم شرکت کنید، یا کلیپ های مذهبی را در روزهایی که آرام هستند، پخش کنید به گونه ای که ایشان بشنوند، البته طعنه نزنید. آرام آرام تغییر را خواهید دید ان شاالله. باید زمینه تربیت و تغییر سبک زندگی را فراهم کنید همین باعث می شود که فرزند شما نیز به خوبی تربیت شوند.
          پس حتما باید با یک مشاور صحبت نمایید.
          وفقکم الله لکل خیر

  33. مریم می گوید

    سلام خسته نباشید دختری ۱۷ ساله دارم هیچگاه یادم نمیاد چیزی به نام محبت کرده بلد بوده باشه همیشه زبونش مثل نیش مار بوده کودکی خوبی داشته هیچ گاه در خانه از زبان من یا پدرش کلمه ناشایست یا ناسزا نشنیده زندگی زناشویی خوبی داشتم پس محیط خوبی بوده براش پدرش کارگر ساختمانی بوده اگه لباسی میخولسته و مبلغش بالا بود پدرش چون قبلا خیاط بود پارچه میخرید براش میدوخت اینو میگم بدونید انجه در توانمون بود انجام دادیم تمام مشکلات این سالها با این دختر رو رها میکنم اخیرا مرتب از خونه با دوستاش بیرون سه یا چهار روز در هفتع همش شکایت میکنه حوصلم سر رفته ومدام سرش تو گوشیه هر چی تذکر میدم بی فایدس چند شب پیش ساعت ۱۱ بود هنوز نیامده بود خانه پدرش باهاش تماس گرفت فقط محکم نه با سرزنش و عصباتیت قاطعانه پرسید تو کجایی چرا خونه نمیای اخه تا این وقت شب چکار میکنی اول تهدید کرد خونه نمیاد بعد هم با التماسای من اومد ولی گفت بابا رو ادم میکنم زندگی خودم ربطی به اون نداره وکلی فحشای رکیک که شرمم میشه به پدرش داد الان موندم با این به دختر چه کنم نگین دوست باشین باهاش سختگیری بیجا نکنین همه این راها رو رفتم ولی جواب نداد و نمیده بهش گفتم اینجا خونس وقانون داره به موقع باید برگردی میگه یجوری پول جور میکنم و واسه خودم خونه میگیرم من تمام راهها رو رفتم میخواسم ببینم دعایی هست که در دل این دختر محبت ایجاد کنه و دست از رفتارای ناپسندش برداره

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      دقت کنید اینکه زحمات زیادی برای ایشان از جهت مادی کشیده اید شکی نیست، اما این نوع رفتارهای دختر شما باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد، حتما با یک مشاور از نزدیک صحبت کنید، مخصوصا مشاورین مدرسه.
      در این سن نوجوان تاثیر پذیری شدیدی از گروه همسالان دارد، متاسفانه ظاهرا دوستان خوبی هم ندارند، رفتارهای ایشان و نوع صحبت کردن ایشان نشان می دهد که بیشتر باید حساس باشید و از جهت تربیت دینی باید دقت بیشتری داشته باشید.
      در هر حال حتما مراقب دوستانش باشید، کمی از دور باید رفتارها و دوستی های او تحت مراقبت باشد، و شما مخصوصا، و پدر محترم ساعات بیشتری را در کنار ایشان به عنوان رفیق سپری کنید، تفریحات خانوادگی را بیشتر کنید. پدر ایشان باید دوست مهربان و سنگ صبورش باشند، نکند خدای ناکرده درگیر دوستی با برخی پسران هرزه شوند و مسائلی که امروزه شاهدیم برخی خانواده ها درگیر شده اند بشوند.
      در هر حال یک مشاور می تواند با او صحبت کند، نوع نگاه، یا اگر در جایی احساس حقارت یا آسیب کرده، یا تاثیر دوستان و شبکه های مجازی و غیره را باشد متوجه بشود و به شما کمک کند.

      برای اصلاح فرزند و سایرین، حضرت آیت الله بهجت توصیه به نماز جعفر طیار می کردند، در سجده آخر نماز سعی کنید به اندازه سر سوزن هم که شده گریه کنید و از خداوند بخواهید اصلاح کنند و انشاالله قطعا خداوند کمک خواهند کرد.
      مدتی هم زیارت عاشورا بخوانید، و ترک نکنید.
      صلوات و استغفار زیاد بفرستید و به روح امامان هدیه کنید.
      خواندن سوره یاسین و هدیه به امام جواد علیه السلام پس از نماز صبح ها بسیار نافع است. در کنار اینها حتما مشاوره داشته باشید، ودوستان خوب برایش انتخاب کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. مریم می گوید

        ممنون که به سرعت جواب دادین در مورد دوستان بله دختر من از دوستان مثبت فراری هست ودر اصطلاح بهشون میگن اسکول جذب هنجار شکنان میشه وقتی دوست خوبی معرفیشون میکنم مخالفت میکنه در مورد مشاور هم معمولا میگن همه تقصیرا متوجه پدر مادر که دور از انصافه و در مورد تربیت دینی تا چند سال پیش دخترم شاید متدین نبود ولی بسیار مقید بود و الان متاسفانه دین را تهاجم فرهنگی اعراب میدونه خلاصه حاج اقا بریدم و نگرانم میگن از هر دست بدی از همون دست میگیری من اولاد صالح ومهربانی برای پدر ومادرم بودم وعروس خوبی برا مادر پدر همسر حتی از انها حلالیت طلبیدم شاید ناخواسته رنجونده باشمشون دیگه نمیدونم چه کنم برام دعا کنید التماس دعای ویژه دارم

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          با این شبهه ای که نوشته اید، نشان می دهد ذهن ایشان درگیر مسائل اعتقادی هم هست!، و شما نتوانسته اید پاسخ او را بدهید! و کسی هم پاسخ او را نداده که می گوید تهاجم فرهنگی!… باید از او پرسید خدا چی دخترم، آیا فرستاده ای ندارد؟ آیا آن فرستاده جانشینانی ندارد؟… اگر دین عربی هست، بپرسید آیا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عرب ها را بر عجم و فارس ها برتری داده؟؟؟ اگر او عرب است و آمده عربی بودن را ترویج کند چرا تعریفی از عربها نمی کند!!!، بعد که گفتید لبخند بزنید، که خودش به استدلال های بی پایه اش و بهتر بگویم به توهماتش بخندد… ببینید با آرامش گام به گام با فرزندتان حرف بزنید، خسته نشوید همین گفتگو ها یعنی تربیت دینی.
          از او بپرسید، اگر پیامبر صلی الله آمد که اعراب را برتری بدهد، چرا همین عربها با او می جنگیدند؟!… پس جنگ سر عربی و عجمی نبود و نیست!… ثانیا فرهنگ ایرانی آن زمان را به او نشان بدهید، بگویید در تاریخ ایران قبل ا اسلام آمده « موبدان در دین زرتشت با آیین و تشریفاتی خاص، طی یک دوره دراز که حداقل ۹ شبانه روز است، باید مراسم تطهیر گناهکار را انجام دهند که بخش اصلی آن شستشوی گناهکار با ادرار گاو است.» آیا آن را قبول دارند!، حرف درباره فرهنگ آن زمان زیاد داریم، پیامبر آمد این فرهنگهای غلط را از تمام دنیا پاک کند ربطی به عرب و فارس ندارد.
          از دخترتان بپرسسید اگر پیامبر صلی الله برای ترویج اعراب آمده است، چرا این حرف را زده:لو كانَ الإيمانُ مُعَلَّقا بالثُّرَيّا لَنالَهُ رِجالٌ مِن العَجَمِ ، و أسعَدُهُم بهِ الفارِسُ
          ترجمه: اگر ايمان ، به ثريّا آويزان باشد، مردانى از عجم به آن دست يابند و خوش بخت ترين آنها به لحاظ ايمان ايرانيان هستند.
          خب بپرسید این چه پیامبر و رسول عربی هست که برای عربی بودن آمده اما از ایرانیان تعریف می کند… بعد بیشتر لبخند بزنید، بگذارید فکر کنند. تعاریف از مومنان ایرانی در آخر الزمان زیاد هست، اینکه از اصحاب امام عصر ایرانیان زیادی هستند که دین خدا را یاری می کنند… به دخترتان بگویید عزیزم، راه خدا روشن هست چرا خودت را به خواب می زنی، خدا در قرآن می فرماید: إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ. هیچ کسی بر شخص دیگر برتری و کرامت ندارد، هر کسی که تقوایش بیشتر باشد حالا چه سیاه و چه سفید، چه عرب و چه عجم، همو نزد خدا برتر است…در هر حال بگویید حرف خدا و پیامبر روشن هست، برای عرب نیامده است.

          دختر شما تحت القائات یکسری از افراد نا آگاه یا کانالهای اینچنین هستند، باید شما تا می توانید او را آگاه کنید. و ادامه این افکار و روش واقعا برای او خطرناک است.
          توصیه می کنیم
          اگر خودتان نمی توانید، خب یک خانم مبلغ با آگاهی و علمیت پیدا کنید تا با او حرف بزند. قدم به قدم جلو بروید، اول شبهات او را جواب بدهید، حالا یا خودتان یا با مشاور؛ آرام آرام با همین مهربانی ها و تربیت ها وارد قلب او بشوید قبل از اینکه دیگران با شبهات وارد بشوند و او را از شما بگیرند… اصلا خسته نشوید هر چه سوال کرد بروید یاد بگیرید، و پاسخش را به او منتقل کنید. البته تکنیک های دیگری هست که فعلا فرصت بیان کردن آن نیست. پس اگر شبهه دارد، شبهات را برایش حل کنید، با خرید کتاب برایش مثل کتابهای شهید مطهری، آیت الله مکارم شیرازی که برای جوانان و نوجوانان کتابهای بسیار خوبی نوشته اند.

          یک توصیه دیگر هم اینکه صحبت ها و کلیپ های حجت الاسلام پناهیان را خودتان زیاد گوش کنید، به ایشان هم بدهید تا ببینند، یا در منزل گوش کنید به نحوی که ایشان نیز گوش کنند، بسیار تاثیر گزار هست. البته تاکید می کنم غیر مستقیم این کارها را انجام بدهید، طعنه نزنید، یا دعوا نکنید با او، بگذارید در همین فضای معنوی که در خانه ایجاد می کنید، او نیز استفاده کند. پس تکنیک سخنرانی، یا کلیپ ها را انجام بدهید، مطمئن باشید آثار زیادی می بینید انشاالله.
          وفقکم الله لکل الخیر

  34. زهرا می گوید

    سلام خسته نباشید خدمت شما. من به راهنمایی شما خیلی نیاز دارم. شوهر من اصلا به من و بچه هامون و زندگیش اصلا اهمیت نمیده فقط به فکر دوستانش و ادمای دیگس اصلا به حرف من گوش نمیده چندین بار گفتم که الکلو کنار بزار یکم به فکر زندگیت باش به فکر من نیستی به فکر بچه هات باش ولی اصلا گوش نمیده چند بار جادو پیدا کردم از جیبش لطفا کمکم کنین

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حتما با یک مشاور خانواده وقت بگیرید و صحبت کنید.
      مصرف الکل مسئله مهمی هست که به زندگی شما آسیب جدی وارد می کند، و یکی از گناهان کبیره هست که آثار وضعی بدی روی زندگی دارد!.
      وفقکم الله لکل الخیر

  35. ياسمن می گوید

    سلام من بعضي وقتها عصبي ميشم و بحث ميكنم بخاطر اين موضوع همسرم خيلي ناراحت ميشه و حتي ديروز بحث جدايي به ميان اورد
    من خيلي ميترسم دست خودم نيست ميشه راهنمايي كنيد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      عوامل مختلفی می تواند زمینه ساز این رفتار باشد مثل: ۱٫ کم حوصلگی و کم ظرفیتی. ۲٫ ضعف و ناتوانی مزاج، لازم هست آزمایشات لازم را بدهید. ۳٫ عدم اعتماد به نفس و خود کم بینی. ۴٫ حساسیت های افراطی. ۵٫ منفی بافی و سوء ظن به دیگران. ۶٫ نداشتن رابطه جنسی کامل و صحیح و با برنامه با همسر… اما دلیل آن هر چه که باشد تا حدود زیادی می توان از آن پیشگیری نمود.
      هنگام عصبانی شدن زود تصمیم نگیرید، محل را ترک کنید و به اتاق دیگر بروید، یک لیوان آب یا نوشیدنی شیرین میل کنید. ذکر لا اله الا الله را همراه با صلوات زیاد تکرار کنید.روزانه پس از هر نماز ۱۰۰ مرتبه در حالت آرامش این ذکر را بگویید.
      بجای اینکه آن مشکل را بزرگترین مشکل زندگی بدانید به خود تلقین کنید که مشکل خاصی نیست دیگران بدتر از این مشکلات را دارند.
      به داشته هایتان فکر کنید. حتما ورزش و پیاده روی داشته باشید هیچ گاه به مدت طولانی در منزل یا مدام سر کار نباشید، بلکه استراحت و استفاده از تفریحات و طبیعت را در برنامه خود بگنجانید، در روایات داریم نگاه به سبزه زار و رود خانه و آب جاری آرامش بخش هست. شبها زود بخوابید، قبل از خوا اذکار خواب را که در مفاتیح آمده بخوانید.
      فیلمهای خشن یا نا امید کننده یا موسیثی هیجانی و اخبار حوادث را کنار بگذارید و از زندگی لذت ببرید. هرچقدر به خدا نزدیک تر شوید و اوج بگیرید دنیا برای شما کوچکتر می شودو مسائل جزئی شما را نگران نمی کند. زندگی بزرگان مثل آیت الله بهجت را روزانه بخوانید تحول بسیار عالی در شما ایجاد می کند.
      روزانه باید حداقل بیست الی نیم ساعت با همسرتان صحبت کنید ، ایشان باید یاد بگیرند و بتوانند گوش کنند و به شما آرامش بدهند و دغدغه های شما از جهت روحی تخلیه شود و با صحبت های خود شما را امیدوار کنند همچنین شما نیز باید برای صحبت کردن و در کنار هم بودن وقت بگذارید. ضمنا در مشاوره هایی که داریم شاهدیم نوعا بسیاری از ناراحتی های عصبی بخاطر این هست که زوجین تکنیک های پیش نوازی و معاشقه را بخوبی آگاهی ندارند و به صورت غیر مستقیم نارضایتی های عصبی را ایجاد می کنند، س برای هم وقت بگذارید، توکلتان به خدا باشد. اگر با موارد بالا و تکرار و تمرین بهتر نشدید لازم هست از نزدیک با مشاور و روانکاو صحبت کنید، مسائل ارثی و آزمایشات لازم بررسی شود و در جلسات مختلف به شما از نزدیک راهنمایی های لازم را ارائه کنند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  36. ریحانه می گوید

    با سلام
    بخاطر رفتارهای اشتباه من همسرم بشدت از من آزرده شده و میخواهد از من جدا شود لطفا کمکم کنید

    1. حجت الاسلام دکتر مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم خواهر گرامی
      همه ما و حتی همسر شما در آینده چه بسا اشتباهاتی داشته باشند ایشون این رو باید متوجه باشند. ما باید از خدا یاد بگیریم که اشتباهات دیگران رو ببخشیم. نگران نباشید، سعی کنید با رفتار خوب، با محبت با صحبت نظر ایشون رو جلب کنید، در مراحل بعدی اگر نشد از کسی که امین هست به عنوان واسطه بخواهید کمک کنند، با یک مشاور هم از نزدیک صحبت کنید تا بهتر بتونند به شما کمک کنند.
      ما هم دعا می کنیم انشاالله به زودی با عنایات اهل البیت این مشکل شما حل شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  37. Nasim می گوید

    ممنون از شما دوست عزیز واقعا به دعای خوش اخلاق شدن همسر نیاز داشتم