وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

ازدواج نکردن بخاطر نداشتن میل جنسی

1

ازدواج نکردن بخاطر نداشتن میل جنسی

 

بى ميلى جنسى

پرسش 25 .  دخترى هستم جوان و على رغم داشتن خواستگاران زياد ولى از نظر جنسى دچار بى ميلى و ترس هستم و هيچ احساس نياز به ازدواج ندارم. ولى مشغله خواستگاران برايم مشكل ساز شده است كه البته شرايط مناسبى هم دارند. براى مقابله با اين احساس بايد چه كار كرد؟ و آيا با چنين شرايطى مى توان ازدواج نكرد كه حتى ترس از به گناه افتادن هم برايم بسيار كم است چون دائما مشغولم (و درس مى خوانم) لطفا مرا از نظر اعتقادى توجيه نكنيد بلكه راه حل عملى ارائه كنيد.

 

در اين كه براى تشويق به ازدواج، خداوند لذتى را در تماس هاى جنسى قرار داده است شكى نيست ولى كشف اين لذت هم چون كشف ساير استعدادهاى بشر وابسته به اين است كه فرد با چنين موضوعى مواجه شود، البته ميزان و سطح اين مواجه شدن مختلف و متفاوت است.

 

برخى ممكن است با ديدن يك صحنه از ارتباط ابتدايى با اين پديده آشنا شوند و برخى ديگر با ديدن يك تصوير در خواب يا بيدارى و گروه ديگر نيز با تماس عينى قبل و يا بعد از ازدواج ولى به هر حال اين نوع نگرش برخوردها گذشته از جنبه ارزشى آن اولين گرايش ها را در شخص به وجود مى آورد و چون پتانسيل گرايش به موضوعات جنسى در نهاد انسان وجود دارد.

 

سرآغاز يك احساس نياز مى شود. بنابراين احتمالا عدم گرايش شما به اين موضوع به دليل ضعف شناخت شما از اين پديده باشد و يا به دليل ترس و يا سابقه ذهنى ناخوشايند باشد. اما بدانيد پس از كشف اين استعداد خدا دادى، نگرشى متفاوت از نگرش  فعلى خواهيد داشت مگر اين كه واقعا در پشت اين ميل مشكل ديگرى چون ضعف غدد جنسى در ترشح مواد لازم براى تحريك جنسى داشته باشيد كه اين احتمال بسيار اندك است. لذا بعد از ازدواج خود به خود اين حالت از بين مى رود و شما نبايد اين روحيه را در خود تلقين نماييد احتمال ترس از ازدواج و همبسترى و مانند آن نيز احتمالاً ناشى از اطلاعات نادرست و باورهايى است كه ديگران در شما به وجود آورده اند.

 

در اين زمينه خوب است بدانيد زن و شوهر موجب آرامش يكديگرند، نه موجب ترس و دلهره زيرا نيازهاى جنسى همديگر را تأمين مى كنند و نيازهاى عاطفى يكديگر را پاسخ مى دهند و قرار گرفتن زن و مرد در قالب ازدواج صحيح نه تنها نگرانى ندارد بلكه تقريبا همه زن و مردها به صورت فطرى خواهان آن هستند و دوست دارند در سن بعد از بلوغ با يكديگر زندگى كنند. بنابراين سعى كنيد باورها و تفكر منطقى را در خود تقويت كنيد و بدون دليل در ذهن خودتان خيال بافى نكنيد.

 

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

1 نظر
  1. شمیم می گوید

    سلام فک نمیکنم افراد بخاطر ترس از همبستری میل جنسی کمی داشته باشند مگه عهد بوق هست که مردان بخوان به زور بازنان همبستری کنند.مطمعننم هیچ زنی ترس از همبستری باشوهر خودندارد…احتمالا ایشان خودشان را با بقیه که میل جنسی زیادی بخاطر تماشای فیلمهای محرک دارند یاباجنس مخالف ارتباط دارند مقایسه کرده. وفک میکند نسبت به انها میل کمتری دارد.وگرنه امثال ما هم که مقید بودیم قبل ازدواج وهیچ میل جنسی نداشتیم..وبعد ازدواج هم فقط باشروع رابطه احساس میکنیم میل نیاز جنسی داریم..وگرنه در شرایطی که ازهمسر خود دوریم بیشتر نیاز عاطفی داریم تا جنسی…زن فقط در شرایط رابطه ؛میل جنسی دارد..مگر اینکه چهـمجرد چه متاهل بادیدن فیلم وعکس یاخواندن متن های تحریک کننده نیاز جنسی پیداکنند