وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

چرا تعداد دختران بیشتر از پسران است؟

0

چرا تعداد دختران بیشتر از پسران است؟

آيا اينكه تعداد دختران در لحظه تولد بسيار بيشتر از پسران است با نظم مغايرتى ندارد. چرا بايد از همان ابتدا تعداد دختران بيشتر باشد كه مجبور شوند براى برقرارى تناسب تعدد زوج را پيشنهاد كنند با توجه به اينكه ذات انحصار طلب زن اين نكته را نمى پذيرد و اين مسئله بر خلاف فطرت اوست؟

 

1 علت نابرابر بودن تعداد دختران و پسران، بيشتر بودن تعداد دختران متولد شده نيست تا اين پرسش مطرح شود كه چنين موضوعى با نظم موجود در عالم ناسازگار مى باشد. زاد و ولد دختران و پسران به گونه اى است كه در برخى سرزمين ها تعداد متولدين دختر بيشتر است و در برخى ديگر تعداد پسرها(1)

و در هر صورت در اين باره گونه اى توازن وجود دارد.

2 با وجود چنين وضعيتى در تولد دختران و پسران، عواملى سبب فزونى تعداد دختران آماده به ازدواج از پسرانى اين چنين مى شود كه چند مورد از آن به قرار زير مى باشد.

الف) تلفات مرد همواره بيشتر از زنان مى باشد. عواملى مانند جنگ و… مؤيد اين ديدگاه است.

ب) مرد دير از زن توان جنسى خود را از دست مى دهد. نياز طبيعى مرد به داشتن فرزند، گاهى او را به چند همسرى مى كشاند.

ج) گاهى زن به طور طبيعى نابارور مى شود. مرد هم ضمن ادامه زندگى با همسر نخست، براى داشتن فرزند، به چند همسرى روى مى آورد و عواملى از اين دست.

تعبير به «يتامى» در آغاز سوره مبارك نساء، كه درباره تجويز چند همسرى براى مرد مى باشد نيز، به موضوع بيشتر بودن زنان آماده به ازدواج در مقايسه با مردان، اشاره دارد.

3 برخلاف تصور برخى افراد، فطرت زن انحصار طلب نيست، بلكه اين انحصار طلبى به حس حسادت برمى گردد و براساس طبيعت، زن به دليل توجه ويژه به فرزندان خود و روحيه لطيفى كه دارد، اگر روحيه حسادت را- كه صفتى مذموم و ضد اخلاقى است- كنار بگذارد، به راحتى با اين مطلب كنار مى آيد.

(1) (مرتضى مطهرى، نظام حقوق زن در اسلام، ص 314، چاپ نهم) /پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.