وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

دوستی با جنس مخالف

0

دوستی با جنس مخالف

پرسش 18. با پسری ارتباط جنسی دارم امّا رابطه زناشویی انجام نمی‌‌شود. آیا این کار اشتباه است؟

رابطه دوستی با جنس مخالف از رفتارهایی است که اسلام با آن مخالفت نموده است:

«وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ»[46]؛

«(زنان) دوست‌گیران پنهان نباشند».

«وَلاَ مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ»[47]؛

«(مردان) زنان را در پنهانی دوست خود نگیرند».

برقراری رابطه با جنس مخالف در شرع مقدس اسلام نهی شده، چه رسد به برقراری رابطه جنسی که مجازات قانونی نیز برای آن مشخص شده است. ممکن است وجود کشش‌های جنسی و خواهش های غریزی توجیهی برای رابطه با جنس مخالف ذکر گردد، ولی باید توجه داشت تفاوت‌های اساسی آدمیان نسبت به حیوانات، عقل و اراده و اختیار و انتخاب می‌‌باشد.

ویژگی انسان آن است که بتواند نیاز غریزی خود را جهت داده و کنترل کند، اگر قرار باشد انسان فقط در غریزه خلاصه شود و به جاذبه های مختلف و در هر جایی تحریک شود و دل ببندد از امتیازات انسانیت دور شده است.

براساس آمار و با استناد به تجربه‌های مکرر، این گونه ارتباط ناسالم و پنهانی، موجب مشکلات روحی و روانی در برخی افراد می‌‌شود که بعضی از آن‌ها عبارتند از: افسردگی شدید، ضعف اعصاب، دوری از اجتماع و انزواطلبی، عدم موفقیت در محیط خانواده و اجتماع، بی بندوباری و تنوع طلبی نکوهیده، خیال‌پردازی‌های بیمارگونه، سلب اعتماد به نفس، سلب عزّت نفس، خنده‌ها و گریه‌های بدون علت، دل مردگی و سرخوردگی و آزردگی‌های روانی، پوچ گرایی و احساس بیهودگی، سرگشتگی و دل زدگی و گرفتگی‌های درونی، درماندگی و دل شکستگی های عاطفی، بیزاری از خود، بی‌قراری و سرگردانی و سردرگمی، به هم ریختگی‌ها و آشفتگی‌های فکری.

از این رو باید توجه داشته باشید که رابطه جنسی نامشروع حتی اگر کامل هم نباشد به هر حال پیامدهای مضرّ خود را به همراه دارد. ضمن این که چه تضمینی وجود دارد که شما در مراحل بعدی از این حد فراتر نروید؟ غریزه جنسی دو جنبه جسمی و روانی دارد که هر دو جنبه آن با ارضای ناقص، به مرور بیشتر و تندتر می‌‌گردد. ارضای این میل، خارج از چارچوب شرع در هر حد و اندازه ای که باشد ناپسند و مضرّ و موجب ناخشنودی خداوند متعال، به‌وجود آمدن عواقب ناگوار در آینده شما و عذاب اخروی در قیامت می‌‌باشد.

نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت است آینده شماست که به همین راحتی با ارتباط‌های مکرر در معرض تهدید و خطر قرار می‌‌گیرد و ازدواج شما را مشکل خواهد کرد. بنابراین عزم خود را جزم کنید و با کمک خواستن از خداوند متعال و اهل بیت معصومین(علیهم السلام) قدم در راه ترک این گناه بزرگ گذاشته و شرایط و زندگی آینده خود را با پاکی و دوری از آلودگی فراهم کنید.[48]

[46]. نساء، آیه 25.
[47]. مائده، آیه 5.
[48]. ر.ک: شهید مطهری،‌ اخلاق جنسی.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ دختران و نیازهای پیشرو .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

 

 

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.