وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار

0

مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار

رساله توضيح المسائل نمازچیزهایی که در لباس نمازگزار مستحب است

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][مسأله 864 چند چیز در لباس نمازگزار مستحب است]

مسأله 864 چند چیز در لباس نمازگزار مستحب است (1) که از آن جمله است: عمامه با تحت الحنک، پوشیدن عبا (2) و لباس سفید (3) و پاکیزه ترین لباسها و استعمال بوی خوش و دست کردن انگشتری عقیق.

(1) (سیستانی:) چند چیز را فقها قدس اللّه اسرارهم در لباس نمازگزار مستحب دانسته اند..

(2) (فاضل:) خصوصاً برای کسی که امام جماعت باشد..

(3) (مکارم:) چند چیز در لباس نمازگزار به امید ثواب، مطلوب است از آن جمله: پوشیدن لباس سفید.. (بهجت:) رجوع کنید به ذیل مسأله 865.

چیزهایی که در لباس نمازگزار مکروه است

[مسأله 865 چند چیز در لباس نمازگزار مکروه است]

مسأله 865 چند چیز در لباس نمازگزار مکروه است (1) و از آن جمله است: پوشیدن لباس سیاه و چرک و تنگ و لباس شراب خوار (2) و لباس کسی که از نجاست پرهیز نمی کند و لباسی که نقش صورت دارد و نیز باز بودن تکمه های لباس و دست کردن انگشتری که نقش صورت دارد مکروه می باشد.

(1) (سیستانی:) چند چیز را فقها قدس اللّه اسرارهم در لباس نمازگزار مکروه دانسته اند..

(2) (نوری:) که نجس بودن آن معلوم نباشد..

(مکارم:) مسأله ترک چند چیز در لباس نمازگزار به امید ثواب مطلوب است از جمله: پوشیدن لباس سیاه (مگر در مورد تعظیم شعائر، چادر، عبا و عمّامه سادات) و لباس کثیف و تنگ و لباس کسی که از نجاست پرهیز نمی کند، مخصوصاً لباس شراب خوار و باز بودن دکمه های لباس و پوشیدن لباسی که نقش صورت دارد و هم چنین انگشتری که روی آن صورت انسان یا حیوانی نقش شده است.

(بهجت:) مسأله اگر نمازگزار چند چیز را به امید این که ثواب نمازش زیاد شود، ترک کند، خوب است؛ قسمتی از آنها عبارت است از: پوشیدن لباس سیاه غیر از عمامه و کساءِ و لباس نازک که ساتر عورت باشد و شلوار را روی پیراهن قرار دادن و بدون حنک با عمامه نماز خواندن و بدون ردای امام شدن و پوشیدن لباس کسی که از نجاست پرهیز نمی کند و لباسی که نقش صورت دارد و دست کردن انگشتری که نقش صورت دارد و نماز خواندن با نقاب و خلخال (زیوری که زنان در پا می کنند و صدا می کند) برای زنان و با نقاب برای مردان.

توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و محشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی.

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

ويژه نامه احكام نماز



کلید: مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار مستحبات و مکروهات لباس نمازگزارمستحبات و مکروهات لباس نمازگزار مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار مستحبات و مکروهات لباس نمازگزار[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.