وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

سلاح امام زمان در هنگام ظهور

0

سلاح امام زمان در هنگام ظهور

آيا حقيقت دارد موقع ظهور امام زمان (عج) با ذوالفقار و ذوالجناح مى آيند؟

يعقوب سراج مى گويد: حضرت امام صادق فرمود: فرج ما وقتى است كه صاحب اين امر از مدينه خارج شده به طرف مكه معظمه مى رود در حاليكه تراث رسول الله را همراه دارد.

يعقوب مى گويد گفتم تراث چيست؟ حضرت فرمودند: شمشير رسول خدا (ص) و زره و عمامه و برد و تازيانه و پرچم و كمان و زين اسب آن حضرت تا اينكه وارد مكه شود.

بايد دانسته شود كه سلاح امام منحصر به اينها نيست امام (عليه السلام) سلاحها و تاكتيكها و دستورالعمل هاى تعاملى جديدى هم دارد كه پس از ظهور به كار خواهد بست و آن قسمت از تاكتيكها كه از آن به جغد سرخ تعبير فرموده اند برنامه منحصر به فردى است كه امام صادق (عليه السلام) درباره آن مى فرمايد: اگر چه جغد سرخ تو امن است اما بازگشايى و به كارگيرى آن ويژه قائم است عرض كردم جغد سرخ چيست؟ حضرت انگشت مبارك را به گلوى خود كشيد و فرمود اينچنين يعنى كشتن دشمنان خدا.

مركب فضايى امام مهدى: از جمله سلاح يا وسيله مدرنى كه امام دارد مركب فضايى بسيار سريع ‏السيرى است كه به وسيله آن آسمان و زمين هفتگانه را مى پيمايد.

حضرت امام محمد باقر حدود 1300 سال قبل در اين باره فرموده اند: همانا ذوالقرنين ميان دو ابر كه يكى سركش و ناآرام و ديگرى آرام بود مخير ساخت و او ابر آرام را برگزيد و آن وسيله سركش و ناآرام را براى صاحب شما يعنى صاحب الزمان مهدى (عليه السلام) نگه داشت.

قدرت حضرت مهدى: يكى ديگر از قدرت نمايى هاى امام (عليه السلام) مسئله تامين غذا و آب براى افراد سپاه آن هم هنگام جنگ و ستيز با دشمنان خداست واضح است كه تامين غذا و آب آنهم براى سپاهى با آن عظمت و تعداد كار بسيار مشكلى است خوشبختانه اين مشكل در زمان ظهور از سر راه برداشته مى شود و امام (عليه السلام) به قدرى ولايت و تصرف در طبيعت غذاو آب كليه افراد سپاه حتى چهار پايان را در طول سفر تامين مى كند.

اين چنين نيست وقتى قائم قيام كند همه را گردن بزنند بلكه ياران حضرت مهدى (عليه السلام) حتى كفار و گناه كاران را به اسلام دعوت مى كنند و با زبان پند به آنان هشدار مى دهند. حضرت مهدى (عليه السلام) خود ايشان هم مردم را به يكتا پرستى دعوت كرده و به آنها راه را نشان مى دهند عده اى از مردم در آن دوره با وجود حضرت مهدى (عليه السلام) منافع اقتصادى و موقعيت و جاه و مقام خود را از دست رفته مى بينند و به مخالفت با حضرت مهدى (عليه السلام) بر مى خيزند و باز حضرت مهدى با خوبى و نرمى صحبت مى كند آنها نمى پذيرند و براى حضرت مهدى (عليه السلام) راهى جز جنگ و خونريزى نمى يابد حضرت مهدى مردم را دعوت به اسلام مى كنند مردم گروه گروه به حضرت مى پيوندند.

انشاء الله كه خداوند توفيق سربازى در ركاب آقا امام زمان را نصيب همه دوستداران بفرمايد.

منابع:

1- رسالت جهانى حضرت مهدى، فريده گل محمدى آرمان.

2- مهدى معجزه جاودان، محمد حسين سبوحى.

3- با كاروان مهدى، على كياليها، صص 138-. 130

4- سيماى آفتاب، حبيب الله طاهرى. به نقل از اداره پاسخگويى آستان قدس رضوى

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.