وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

راهی برای باز شدن چشم برزخی

چشم برزخی مربوط به زمانی است که پوشش دنیوی چشم انسان کنار برود و فرد بتواند حقایق هستی را در حد توان بشری خود مشاهده کند. راه رسیدن به چشم برزخی داشتن تقوا و عمل صالح است. در ادامه یکی از دستورالعمل های مهم در همین زمینه را می توانید بخوانید.

10

راهی برای باز شدن چشم برزخی

چشم برزخی

حضرت آیت الله سیّد عبد الکریم کشمیری (ره)

[س:] آثار ذکر یونسیّه چیست؟

ج: إدمان (ادامه دادن) ذکر یونسیّه، اتصال به ارواح و چشم برزخی باز می‌گردد.

منبع: هدانابرگرفته ازکتاب پندهای آسمانی.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

10 نظرات
  1. ماه گل می گوید

    الان چقدر ذکر یونسیه رو برای چشم برزخی بخونیم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      باید تحت نظر استاد باشد وگرنه معلوم نیست مکاشفات چگونه خواهد بود، گاهی باعث اختلال روانی در افراد کم ظرفیت می شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. بنده خدا می گوید

        استاد مثلا چجور اشتادی و اینکه امکان دستیابی به استاد از طریق فضای مجازی وجود دارد و شما هم استادید اگر استادید چطور میتوانیم به شما ارتباط برقرار کنیم

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          در گام اول سعی کنید سطح دانش دینی رو بالاتر ببرید، آثار شهید مطهری را خوب بخوانید پس از آن از اساتید اخلاق شهرتان استفاده کنید مثلا در تهران آیت الله جاودان را توصیه می کنیم. انشاالله با همتی که دارید خدای متعال از غیب مسیر رشد و تکامل و استادان را فراهم می کند.
          وفقکم الله لکل الخیر

  2. سهراب طاها می گوید

    با عرض سلام
    احتراماً، حقیر مدتی است که علاقه مند به عرفان شده ام و‌ کتاب هایی از شیخ اشراق را مطالعه نموده ام، اما متاسفانه بدلیل نا آشنایی با کلمات و اصطلاحات عرفانی از ادامه این روند ناکام مانده ام.
    لذا خواهشمندم در صورت امکان نسبت به معنی اصلاحات عرفانی به فارسی ما را مستفیض نمایید.
    و من ا… التوفیق

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      صرف علاقه و مطالعه برای ورود به مباعث عرفانی کافی نیست و خطراتی را در پیش دارد. با توجه به انواع سبک های عرفان و اشکالاتی که در برخی مکاتب هست حتما باید با یک استاد و برای ضرورت مطالعه شود.
      اما اگر به دنبال سیر و سلوک هستید توصیه می کنیم زندگی آیت الله بهجت را الگو قرار بدهید، داشتن الگو از علما نشان داده شما را سریعتر از مسائل عرفان نظری به مقصد می رساند.
      و فراموش نکنید عرفانی که خارج از محدوده آیات و روایات باشد سرانجامش گمراهی است، این یک قاعده است.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. عععع می گوید

      سلام… شخصی که می تواند افکار و صدای درون دیگران ببیند و بشنود چه کار کند تا این حالت از بین برود؟ برایش خیلی سخت است وقتی با کسی صحبت میکند از درونش با خبر می شود حالش بد می شود، به خاطر همین دوستانش را از دست میدهد و با خانواده و اطرافیانش سرد و بد برخورد میکند… آنها نمیدانند که این چون نیت آنها را میبیند ناراحت و منزجر است… او هم به کسی نمیگوید چون ممکن است فکر کنند بیملگار روانی است و اینها توهم هستند… آیا ذکری راهی وجود دارد این چشم غیب بین و گوش غیب شنو تعطیل شود؟

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        یک وقت مشاوره از سایت بگیرید تا بررسی کنیم و کامل راهنمایی کنیم.
        وفقکم الله لکل الخیر

  3. antizionism می گوید

    سلام ?
    جوان۱۹ساله ای هستم گناه کار? ولی عاشق خدا و ولی او حضرت علامه حسن زاده املی? روحی فداه.
    خیلی دوست دارم شبیه علامه باشم? ولی می دانم که در علم و عرفان نظری به گردپای او هم نخواهم رسید. ( نه تنها من بلکه هیچ بنی ادمی بجز معصومین ع هم نمی توانند) ?
    هرگاه هم با سردرگمی اعمالی از اعمال عرفان عملی را انجام میدهم نهایتا بخاطر گناه کبیره ای که گریبانگیرم شده یا ناامیدی به وصال از حرکت منصرف میشوم.?
    من از روی شهوت به مقام ها و کرامات این کارها را نمیکنم .?
    گاهی اوقات دلم میخواهد در بیابانی بی انتها آنقدر راه روم تا نهایتا به درد خودم بمیرم.
    تو این مدتی که تلاش میکردم فهمیدم که عارف واصل شدن مادرزادیست نه مطلقا وابسته به تلاش.
    امان از این دستورالعمل های پراکنده و دعا هایی که جز فریب و ناامیدی …?بی خیالش ته ماجرای زندگی همه یا اتش بی امان دوزخ? است ویا بهشت جاوید خدا❤
    با تشکر?

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اولین شرط سلوک امید و تلاش هست. شما به وظیفه خود که انجام واجبات و ترک محرمات باشد عمل کنید، یقینا از ملکوت آسمان خودشان به دنبال شما می آیند و مسیر الهی برای شما باز می شود.
      تمام مسیر سلوک با تلاش و مجاهده است، شما به وظیفه عمل کنید، دیگر به بقیه کارها و مقامات کاری نداشته باشید، آنها خودش می آید. این وعده و عهد خداست که «إِنَّا لا نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً».مسلّماً کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، ما پاداش نیکوکاران را ضایع نخواهیم کرد!

      . لذا هر قدم و کار خیری انجام بدهید یقینا خدا آن راپاداش می دهد. فراموش نکنید یک ورزشکار که می خواهد روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد سالها تلاش می کند، انسانهای تنبل همیشه بهانه گیر هستند و چون تلاش نمی کنند عیب را به گردن همه می اندازند الا خود. در هر حال جوان هستید با امید اول خوب اهل مطالعه و علم باشید، با یک روحانی فاضل ارتباط داشته باشید، خوب مطالعه کنید، آرام آرام زمینه های سلوک هم فراهم می شود، ان شاالله.
      وفقکم الله لکل الخیر