وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حکم پوشیه زدن در كشورهاي غربي

0

حکم پوشیه زدن در كشورهاي غربي

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي
طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

استفاده از روبند در کشورهای غیر اسلامی 

شاید این مطالب را هم بپسندید:

پرسش :آیا پوشیدن روبنده یا پوشیه در بلاد کفر (مثل فرانسه و امثال ذلک) از مصادیق لباس شهرت است؟ در جایی که پوشیدن آن مرسوم نیست چه طور؟

پاسخ :بر زنان و دختران لازم است تمام بدن خود به جز گردى صورت و دست ها تا مچ را در مقابل نامحرمان بپوشانند. و این مقدار به هر نوع لباس غیر زینتى که تنگ و چسبان نباشد پوشیده شود کافى است. هر چند چادر حجاب برتر است.
اما پوشیدن پوشیه خصوصاً در مناطق مذکور لزومی ندارد و در صورتیکه جلب توجه کند باید اجتناب کنید. استفتائات آيت الله مكارم شيرازي . 


[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

مطابق نظر آيت الله سيستاني
مطابق نظر آيت الله سيستاني

پرسش: اگر پوشیه و نقاب زدن بر چهره در یک شهری مایه شگفتی و پرس و جو شود و لباس شهرت تلقی گردد واجب است آن را کنار گذاشت؟

پاسخ: واجب نمی شود مگر زمانی که پوشیه زدن بر صورت توجّه بیشتری را جلب کند و یا مردم شهر آن را زشت و غیر عادی بشمارند و لباس شهرت به حساب آید که کنار گذاشتن آن واجب است. استفتائات آيت الله سيستاني . 

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=23753

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید. حتما بخوانيد

*- ويژه نامه احكام حجاب و آرايش

*- ويژه نامه احكام روابط زن و شوهر 



كليد: حکم پوشیه زدن در كشورهاي غربي حکم پوشیه زدن در كشورهاي غربي حکم پوشیه زدن در كشورهاي غربي حکم پوشیه زدن در كشورهاي غربي [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.