وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حدیث در مورد خیانت و ارتباط با زن شوهردار

حدیثی درباره با خیانت به زن دیگران را در ادامه ببینید.

0

حدیث در مورد خیانت و ارتباط با زن شوهردار

رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :  لَيسَ مِنّا مَن خانَ مُسلِما في أهلِهِ و مالِهِ

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از ما نيست كسى كه نسبت به زن و مال مسلمانى خيانت ورزد .

الاختصاص : 248 .

این حدیث تاکید می کند که کسانی که به دنبال خیانت به مسلمانان هستند، اینها از اهل بیت دور هستند و طبعا در آخرت هم اگر توبه نکرده باشند دور می باشند و مورد شفاعت ایشان قرار نمی گیرند. تمام تلاش انسانهای مومن و الهی این هست که به اهل البیت نزدیک بشوند و در قیامت جلوه این قرب و بعد بخوبی نمایان خواهد بود. بالاترین سعادت و خوشبختی آنست که انسان با اهل البیت باشد به نحوی که جزوی از ایشان بشود یعنی مقرب درگاه آنها باشد همانند سلمان فارسی که در وصف او پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) فرمودند: «سلمان منا اهل‌البیت، سلمان از اهل‌بیت ما است»[مجمع‌البیان،/427/2]. در مقابل هیچ بدبختی و عذابی بالاتر از دور شدن از اهل البیت علیهم السلام وجود ندارد، لذا باید عواملی که موجب قرب و یا بعد ما از معصومین می شود را بخوبی بشناسیم.

یکی از بزرگترین عوامل دوری از امامان معصوم همانا خیانت است و بزرگترین مصداق آن خیانت به ناموس دیگران است که در اسلام نهی شده است، هر گونه ارتباط و دوستی با نامحرم، مخصوصا زن شوهر دار، حرام است و از گناهان کبیره می باشد، این ارتباطات و اظهار محبت ها و صحبت هایی که به بهانه های واهی گاهی در شبکه اجتماعی بین زنان و مردان نامحرم اتفاق می افتد، تبعات بسیار خطرناکی در دنیا و آخرت دارد. بهانه هایی که شیطان بسیار زیبا و شیرین آن را جلوه می دهد مثل گفتگوی خواهر و برادری، گفتگوی کاری یا درسی، گفتگو برای نصیحت و راهنمایی و … .

علاوه بر آسیب های جدی روحی این ارتباطات در زندگی فعلی و در آینده افراد که حس اعتماد را از بین می برد، چون اگر کسی به زن دیگران خیانت کرد، نمی تواند انتظار داشته باشد که کسی هم به او و ناموس او خیانت نکند!، بعید نیست که دیگری هم زن او را بفریبد!. در هر حال نوعا هم این دوستی های شیطانی به سرانجام نمی رسد. در بسیاری از این موارد کار به جاهای باریک کشیده می شود و متاسفانه به قتل ویا جرح و سایر موارد خطرناک می انجامد که صدمات وارد شده، گاهی قابل جبران نبوده و نخواهد بود و صفحه حوادث روزنامه ها پر است از این تجارب تلخ!.

در هر حال بهترین کار همانست که انسان از همان اول وارد این دوستی ها و ارتباطات نشود، اصلا مومنانی که در مکتب اهل البیت علیهم السلام پرورش یافته اند هیچگاه به دنبال چنین رابطه ها و دوستی هایی نمی روند چون می دانند که این کارهای حرام توسط معصومین نهی جدی شده است و خطرات جدی برای آنها دارد و آنها را از حصن ولایت به دامگاه شیطان می کشاند.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:1 ستاره