وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

جواب منفی دختر مورد علاقه

0

جواب منفی دختر مورد علاقه

جواب منفى دختر

پرسش 54 . دانشجويى پسر هستم، هر وقت براى ازدواج اقدام نموده ام به بن بست رسيده ام، نكته مشترك بين همه آنها اين بوده هيچ كدام جواب راست به من نداده اند، اولى جواب نداد اما بعد فهميدم عقد كرده! دومى جواب داد اما نه، «نه» گفت و نه «بلى»! سومى هم كه به هيچ جا نكشيد به هم خورد! البته چهارمى در راهه كه هنوز نرفته، مايل نيستم! الان روى دومى موندم، به نظر شما چكار كنم؟

ازدواج يك امر سرنوشت ساز در زندگى مى باشد، كه زندگى آينده هركس به آن وابسته مى باشد، بنابراين دقت و هزينه كردن انرژى و زمان لازم دارد. نگران نباشيد آنچه به صلاح شما باشد درست خواهد شد.

اين مشكل اختصاص به شما ندارد، تمام جوانان در اين مرحله دچار اين گونه فراز و نشيب هايى هستند. بايد صبر و حوصله به خرج دهيد تا فرد  مناسب و متناسب با خودتان را پيدا كنيد. از طرف ديگر انتخاب و شناخت دقيق، هم حق شما مى باشد و هم حق دختر، پس در اين راه خيلى نبايد عجله كرد و بهتر است قبل از رفتن به خواستگارى تا آنجا كه ممكن است دخترى را در نظر بگيريد كه از جهت اعتقادى، اجتماعى، فرهنگى و شخصيتى، مناسب با شما مى باشد و تا حدود 50 تا 60 درصد احتمال موافقت او و خانواده او را داشته باشيد.

براى چنين انتخابى واقع بين و منطقى باشيد، كسى را در نظر بگيريد كه از جهت تحصيلات، وضعيت اقتصادى خانواده، قيافه ظاهرى و انتظارات خانوادگى احتمال موافقت و توافق داشته باشد و علاوه بر ويژگى دختر و خانواده دختر، سعى كنيد درباره ويژگى هاى خودتان نيز دقت و توجه كنيد. آنچه براى دختر و خانواده او بسيار مهم است، مسئوليت پذيرى پسر، آراستگى و رفتار احترام آميز وى است. بنابراين بايد نشان بدهيد اهل تلاش در زندگى و مسئوليت پذير هستيد. به آراستگى و رفتار شايسته خود توجه كنيد و در هنگام گفت و گو با دختر و خانواده دختر،اميد به آينده و حل مشكلات را اطمينان دهيد.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.