وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

چرا خداوند تورات و انجيل را همانند قرآن از تحریف حفظ نکرد

0

چرا خداوند تورات و انجيل را همانند قرآن از تحریف حفظ نکرد

تحريف انجيل

 چرا خداوند تورات و انجيل را همانند قرآن از تحريف حفظ نكرد؟

در اين باره اشاره به چند نكته شايان توجه است:
يكم. چون اديان پيشين براى مقطع و برهه اى از تاريخ، كارآيى داشته و با پيشرفت زمان و تاريخ، بايد در آنها تحولاتى حاصل مى شد؛ حفظ آن كتاب ها براى هميشه ضرورى نبوده است.

دوم. براى حفظ يك متن به صورت اصلى، بايد شرايط طبيعى چنين امرى فراهم باشد. در عصرهاى گذشته تكامل خط و كتابت به آن ميزان نبوده است كه بتواند متنى را در بستر خويش و به صورت كامل حفظ كند.

 

سوم. الفاظ و جملات تورات و انجيل داراى خصوصيت ويژه و متمايز از ساير كلمات اعم از كلمات بشر و روايات قدسى نداشت – و به عنوان معجزه صادر نگشته بود بلكه پيام هايى بود جهت هدايت انسان ها – معجزه حضرت موسى عليه السلام يد بيضاء و عصا بود و معجزه حضرت عيسى عليه السلام، مرده زنده كردن و مريض شفا دادن بود. برخلاف قرآن كه همين الفاظ و آيات و سوره ها، جايگاه معجزه و خارق العاده اى داشت و دارد.

 

چهارم. دين حضرت موسى و عيسى عليهماالسلام به عنوان دين آخر مطرح نبودند، در اين صورت طبيعى است كه اگر تحريفى صورت بگيرد راه اصلاح آن توسط شريعت بعدى ممكن است، برخلاف اسلام و قرآن كه به عنوان دين آخر و كامل ترين اديان مطرح است.

 

پنجم. شايد حكمت و اراده الهى بر اين بود كه تا آخرالزمان يك كتاب معتبر آسمانى بيشتر در دست بشر نباشد تا همه بر گرد يك محور جمع گردند. به همين جهت، ديگر كتاب هاى آسمانى تحريف شد و تنها قرآن مصون از تحريف باقى ماند.

 

منبع: سایت هدانا برگرفته از پرسمان،  پرسش ها و پاسخ ها «قرآن شناسی».

حتما بخوانيد

 

ویژه نامه قرآن پژوهی

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.