وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

فقاهت و اقتدار نظامی

0

فقاهت و اقتدار نظامی

1ـ دو سال پیش یکی از اساتید سکولار دانشگاه‌های مصر در همایشی (خارج از ایران) گفته بود: «تنها کشور اسلامی که قدرت دفاعی و نظامی آن به صورت بومی و خودکفا در حال افزایش است، ایران است و تنها کشوری هم که یک روحانی رهبری و فرماندهی کل نیروهای مسلح آن را بر عهده دارد، ایران است! و این بهترین دلیل بر صلاحیت دین برای اداره جامعه است!»

2ـ به لطف خداوند، ایران اسلامی قدرت اول موشکی، قدرت برتر دریایی و پیشروترین کشور در صنایع دفاعی و نظامی در میان 57 کشور اسلامی و منطقه غربی آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) است! و این مهم، میوه بذری است که حضرت امام«ره» با تأکید بر کسب خودکفایی در صنایع دفاعی و برپایی نیروهای دفاعی مقتدر پاشیده و با تدبیر رهبری فعلی نظام بارور شده است!

آیا تا کنون سابقه داشته که فقیهی عارف و مجتهدی اهل سلوک یکی از فرازهای مهم وصیت‌نامه‌اش را به اصرار بر خودکفایی صنایع دفاعی اختصاص بدهد؟ اقتدار امروز جمهوری اسلامی ثمره پافشاری حضرت امام«ره» بر لزوم نیروهای مقتدر با توانمندی‌های بومی است!

3ـ چند سالی است با دستور فرماندهی کل قوا، دفاع از منافع کشور در خلیج فارس (از شمالی‌ترین نقطه آن در خور موسی تا دهانه خروجی آن در تنگه هرمز) بر عهده نیروهای دریایی سپاه و دفاع از امنیت منطقه‌ای انقلاب و نظام اسلامی در آب‌های آزاد جهان به نیروی دریایی ارتش سپرده شده است. این ابتکار بسرعت ثمرات خود را نشان داده است. نیروی دریایی سپاه به عنوان یک نیروی چابک، واکنش سریع و دارای قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی منحصر به فرد در خلیج فارس (دریایی کم عمق و بسته) به شکوفایی رسیده و عرصه را بر ناوگان‌های مهاجم فرامنطقه‌ای (آمریکایی، انگلیسی و…) تنگ کرده تا آنجا که ناوگان انبوه قدرت‌های غربی مستقر در خلیج فارس در برابر نیروی ضربتی و نامتقارن دریایی سپاه در لاک دفاعی فرو رفته و آرایش تهاجمی خود را به آرایش دفاعی تغییر داده‌اند.

4ـ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم اکنون به یک نیروی ثابت و دائمی در منطقه شمال اقیانوس هند، دریای عرب، خلیج عدن و دریای سرخ تبدیل شده است و می‌رود تا با تشکیل اولین پایگاه دریایی فراملی خود در بندر پورت سودان (متعلق به کشور سودان)، حضور دائمی خود را در آب‌های دریای مدیترانه نیز تثبیت کند!

جالب توجه آنکه این حضور هیچ‌گونه اعتراضی (جز اعتراض رژیم صهیونیستی) را برنیانگیخته و در معادلات راهبردی بین‌المللی، عدم اعتراض به حضور نظامی یک کشور در عرصه بین‌المللی (مانند حضور دائمی ایران در منطقه بسیار حساس خلیج عدن و تنگه باب‌المندب)، نشانه پذیرش صلاحیت و اقتدار آن کشور محسوب می‌شود.

5ـ تبدیل جمهوری اسلامی از یک کشور کاملاً وابسته و محدود در حوزه دفاع دریایی به کشوری با توانایی درون‌زا و بومی دریایی (آن هم در عرصه‌های بین‌المللی) از ثمرات حضور یک فقیه و اسلام‌شناس آگاه به زمان در منصب فرماندهی کل قواست!

6ـ اگر تا دیروز نیروهای دریایی ارتش و سپاه، آب‌های ساحلی کشور را برای رزمایش‌های خود بر می‌گزیدند، امروزه پهنه وسیع اقیانوس هند و عمق خلیج فارس شاهد قدرت‌نمایی و بازدارندگی دریادلانی است که تحت فرماندهی یک فقیه عادل به دفاع از اسلام و کشور اسلامی مشغولند!  و اگر این رزمایش‌های پیاپی و متنوع نبود، آن گاه چاره‌ای جز پذیرش تسلط و برتری ناوگان‌های غربی حاضر در منطقه و تسلیم در برابر آنها نداشتیم!

7ـ آیا این اقتدار و برتری و خودکفایی همه‌جانبه و ساخت بومی رزم‌ناو، زیردریایی، موشک‌های متنوع دریا به دریا، ساحل به دریا، دریا به ساحل، دریا به هوا و زیر سطحی و هاور گرافت «نفربر هوادریا» دلیلی محکم بر صلاحیت دین در اداره و فرماندهی جوامع بشری نیست؟ خصوصاً آن که این اقتدار بر پایه اخلاق دینی و با هدف اعتلای کلمه الله به کار گرفته می شود و نه ارضای قدرت‌طلبی‌های نفس اماره!

پاسدار اسلام

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.