وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

سفارش آقا مجتبی تهرانی برای شب و روز عرفه +فیلم

مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی استاد اخلاق می‌فرماید: در باب دعا آمده است که برای غیر، خوب دعا کنید. روایت متعدد من دیدم که اگر برای غیر دعا کنید، صد هزار برابر خدا به شما عنایت می‌‎کند.

0

سفارش آقا مجتبی تهرانی برای شب و روز عرفه +فیلم

 روز عرفه است؛ روزی که مردم با نجوای دعای عارفانه امام حسین(ع) در جای جای این کره خاکی با خداوند راز و نیاز می‌کنند. مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی استاد اخلاق در یک سخنرانی توصیه‌هایی درباره شب و روز عرفه داشت.

این استاد اخلاق می‌گوید: «در روایت دارد عبادت در شب عرفه معادل صد و هفتاد سال عبادت است. چه موقعیت خوبی. آن روایتی را که از امام صادق صَلَوَاتُ ‎اللَّهِ ‎عَلَیهِ است که «مَنْ‏ لَمْ‏ یُغْفَرْ لَهُ‏ فِی‏ شَهْرِ رَمَضَانَ لَمْ یُغْفَرْ إِلَى قَابِلٍ إِلَّا أَنْ یَشْهَدَ عَرَفَةَ». می‎‌دانی یعنی چی؟ یعنی آن کسانی را که عقب مانده بودند از ماه رمضان یعنی در ماه رمضان نتوانستند کاری کنند و از آن مغفرت ماه مبارک رمضان نتوانستند بهره بگیرند، این واماندگان و عقب ماندگان بهترین فرصتشان عرفه است.

خوب دقت کنید چه می‌گویم. بهترین فرصت آن‌ها عرفه است. فرصتی بسیار خوب در شب عرفه و روز عرفه از نظر فضیلت داریم. لذا به دوستان می‌‎خواهم سفارش کنم. تنها نه دعا برای خودتان بلکه در شب و روز عرفه برای دوستان خود دعا کنید. از ظهر به بعد سراغ خودتان بروید.

در باب دعا دارد به اینکه برای غیر، خوب دعا کنید. روایت متعدد من دیدم که اگر برای غیر دعا کنید، صد هزار برابر خدا به شما عنایت می‌‎کند.

عبدالله بن جندب، یکی از اصحاب ائمه(ع) در عرفه هر چه دعا می‌کند برای غیر است. رفیقش گفت آقا تمام شد، آفتاب غروب کرد. برای خودت یک چیزی بخواه. گفت از مولایم موسی بن جعفر(ع) شنیدم به اینکه برای غیر دعا کردن صد هزار برابر بهتر است. صد هزار برابر مقبول را که رها نمی‌‎کنم یکی برای خودم دعا کنم که معلوم نیست چی می‌شود.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.