وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است

0

سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است

رساله توضيح المسائل نماز

 [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][ اگر روی چیزی که بدن روی آن آرام نمی گیرد]

مسأله 1073 اگر روی چیزی که (1) بدن روی آن آرام نمی گیرد سجده کند باطل است (2) ولی روی تشک پَر (3)، یا چیز دیگری که بعد از سر گذاشتن و مقداری پایین رفتن آرام می گیرد سجده کند اشکال ندارد.

(1) (گلپایگانی، صافی:) اگر روی تشک پَر یا چیز دیگری که..

(خوئی، تبریزی، سیستانی:) اگر روی تشک پَر و مانند آن در صورتی که..

(زنجانی:) اگر روی تشک فنری یا چیز دیگری که..

(2) (اراکی، خوئی، تبریزی، سیستانی، زنجانی:) بقیه مسأله ذکر نشده.

(گلپایگانی، صافی:) ولی چنانچه بعد از سر گذاشتن و مقداری پایین رفتن، بدن آرام بگیرد اشکال ندارد.

(مکارم:) اشکال دارد، ولی چنانکه قبلًا نیز گفتیم، اگر در کشتی و قطار و مانند آن بتواند واجبات نماز را در حال حرکت رعایت کند نمازش صحیح است. اگر انسان روی تشک یا چیز دیگری سجده کند که بدن در اوّل آرام نیست و بعد آرام می گیرد مانعی ندارد.

(3) (بهجت:) روی تشک..

  • توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی.

لینک کوتاه مطلب:  http://goo.gl/D6Eibe

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

ويژه نامه احكام نماز



سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است سجده در جایی که بدن روی آن نا آرام است  X سجده بر بالشتX سجده روی تشکX سجده روی تخت

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.