وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

دستورالعمل برای سیر و سلوک

0

دستورالعمل برای سیر و سلوک

فهرست این نوشتار:

دستورالعمل برای سیر و سلوک

حضرت آيت الله بهجتحضرت آيت الله بهجت

حرکت به سوی کمال

سؤال: لطفاً دستورات عملی بدهید تا عمل نمایم و به لطف الهی به درجات عالیه نائل شوم؟

جواب:

باسمه‌تعالی،

عنه صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم «ألا أخبرکم بدائکم و دوائکم، داؤُکم الذّنوب و دواؤُکم الإستغفار»۱،

کلمه «أستغفرالله» را تا می‌توانید از روی اعتقاد کامل، صمیمانه، با التزام [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][پایبندی]به لوازم حقیقیه معلومه‌اش، تکرار نمایید.

به‌سوی محبوب، ص۶۶

حقیقت عبودیت، ترک معصیت است

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. الحمد لله رب العالمین، والصلاة علی سید الأنبیاء والمرسلین، و علی آله سادة الأوصیاء الطاهرین و علی جمیع العترة المعصومین، و اللعن الدائم علی أعدائهم أجمعین.

جماعتی از این جانب، طلب موعظه و نصیحت می‌کنند؛ اگر مقصودشان این است که بگوییم و بشنوند و بار دیگر در وقت دیگر، بگوییم و بشنوند، حقیر عاجزم و بر اهل اطلاع پوشیده نیست؛ و اگر بگویند کلمه‌ای می‌خواهیم که اُم‌ّالکلمات باشد و کافی برای سعادت مطلقه دارَین باشد، خدای تعالی قادر است که از بیان حقیر، آن را کشف فرماید و به شما برساند.

پس عرض می‌کنم که غرض از خلق، عبودیت است «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُون»،  و حقیقت عبودیت، ترک معصیت است در اعتقاد که عملِ قلب است و در عملِ جوارح.

و ترک معصیت، حاصل نمی‌شود به‌طوری‌که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت «و لا أقول سبحان الله والحمد لله، لکنه ذکر الله عند حلاله وحرامه».

به سوی محبوب، ص۲۳

راه سعادت

باسمه تعالی

کوچک و بزرگ باید بدانیم: راه یگانه برای سعادت دنیا و آخرت، بندگی خدای بزرگ است؛ و بندگی، در ترک معصیت است در اعتقادیات و عملیات.
آنچه را که دانستیم، عمل نماییم و آنچه را که ندانستیم، توقف و احتیاط نماییم تا معلوم شود، هرگز پشیمانی و خسارت، در ما راه نخواهد داشت. این عزم اگر در بنده، ثابت و راسخ باشد، خدای بزرگ، اولی به توفیق و یاری خواهد بود.
والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته، و الصّلاة علی محمدٍ و آله الطاهرین، و اللّعن علی أعدائهم أجمعین.

به‌سوی محبوب، ص۲۸

لینک کوتاه مطلب: https://goo.gl/RdMVaa

حتما بخوانيد

 

ویژه نامه دستورالعمل های عرفانی

ذکر یونسیه و دستور آیت الله ملکی تبریزی

دستور العملي براي حل مشكلات جوانان

دعاي ازدواج از آيت الله بهجت

دعا برای خوش اخلاق شدن همسر

چله زیارت عاشورا آیت الله حق شناس

دستور آیت الله‌ قاضی به‌ صبر و تحمل‌ آزار و اذیت



کلید: دستورالعمل برای سیر و سلوک دستورالعمل برای سیر و سلوک دستورالعمل برای سیر و سلوک دستورالعمل برای سیر و سلوک دستورالعمل برای سیر و سلوک دستورالعمل برای سیر و سلوک دستورالعمل برای سیر و سلوک دستورالعمل برای سیر و سلوک  مراحل سیر وسلوک کتاب سیر و سلوک سیر و سلوک عرفانی سیر و سلوک چیست سیر و سلوک معنوی سیر و سلوک الی الله معنی سیر و سلوک استاد سیر و سلوک[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.