وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

خواستگاری پسری که با مادرش رابطه خوبی ندارد

0

خواستگاری پسری که با مادرش رابطه خوبی ندارد

بيمارى مادر پسر

پرسش 19. دخترى 23ساله هستم. نزديك يك ساله با پسرى آشنا شدم 27ساله است. چندان رابطه خوبى با خانواده خودش خصوصا مادرش نداره و مى گه مادرشون افسردگى هم داره. بعد از گذشت 8-7 ماه دو بار با پدرشون اومدن منزل ما بدون گفتن اين مسئله به مادرشون. البته به ما گفتن اين موضوع رو به عهده پدرشون گذاشتيم كه ايشون تا حالا بنا به دلايلى كه ما نمى دونيم چيزى نگفتن. مى خوام بدونم من بايد چى كار كنم تا كى بايد منتظر بمونم؟ در حالى كه من، اون آقا پسر رو هم دوست دارم! هيچ مشكلى نيست جز گفتن این موضوع به مادرشون. واقعا نمى دونم بايد چى كار كنم؟

حل موضوع نيازمند دقت و مطالعه بيشترى است. با تدابير لازم و با توجه به نكات زير مسئله را پيگيرى كنيد:

1. مسئله را با والدين خود در ميان بگذاريد و از ايشان بخواهيد براى ادامه خواستگارى و رسيدن به تصميم نهايى با پدر ايشان صحبت كنند.

2. با تحقيق از وضعيت خانوادگى ايشان مطمئن شويد دليل عدم حضور مادر پسر در مراسم خواستگارى از شما همان امرى است كه ادعا مى كنند نه چيز ديگرى كه ممكن است در آينده موجب انتقال يا سرايت مشكل به زندگى مشتركتان شود.

3. براى اتخاذ تصميم نهايى مهلت تعيين نمايند مثلاً تا يك ماه آينده البته شكل تعيين مهلت نبايد به مادر ايشان ارتباط پيدا كند بلكه به شكل كلى  بگويند كه چه زمانى مى خواهيد براى عقد و ازدواج بياييد.

4. اين مدت نبايد زياد باشد كه به بلا تكليفى منتهى شود.

5. در اين مدت كه بلا تكليف هستيد سطح ارتباطتان را با آن جوان گسترش و تعميق نكنيد چون هنوز هيچ تعهدى در قبال اين ارتباط وجود ندارد و چه بسا همه چيز به هم بخورد.

6. با انجام برخى تحقيقات و يا آزمايش هاى پزشكى از عدم ابتلا به بيمارى هاى ژنتيكى در خانواده ها يقين پيدا كنيد.

7. گفتگوهاى خانوادگى را بر عهده والدين بگذاريد و براى بعد از ازدواج و… تا تصميم خانوادگى قول و قرارى نگذاريد و حساب شده عمل نماييد.

 

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ خواستگارى .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.