وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

باران رحمت رمضان بر سر همه می بارد

0

باران رحمت رمضان بر سر همه می بارد

ماه مبارك رمضان ماهى است كه خود به خود، همه حال معنوى خاصى دارند؛ از هر كس بپرسى حالت در ماه مبارك رمضان چطور است، مى‏ گويد: حال سبكى دارم؛ يك رقتى دارم؛ زودتر گريه ‏ام مى ‏گيرد؛ زودتر متوجه خدا مى ‏شوم .
ماه مبارك رمضان ماهى است كه خود به خود، همه حال معنوى خاصى دارند؛ از هر كس بپرسى حالت در ماه مبارك رمضان چطور است، مى‏ گوید: حال سبكى دارم؛ یك رقتى دارم؛ زودتر گریه ‏ام مى‏ گیرد؛ زودتر متوجه خدا مى‏شوم .

انسان آمادگى و یك رقت خاص در درون ماه مبارك رمضان دارد كه وقتی می رود، احساس مى ‏كند از او نوری در حال خارج شدن است.این برای آن است كه خداوند در ماه مبارك راه‏ هاى گناه را بسته؛ خود به خود دست شیطان بسته مى‏شود. این كه نبى اكرم‏ (صلى الله علیه وآله) فرمودند: شیاطین در این ماه در غل و زنجیر هستند، به خاطر این است كه درهاى ورودى شیطان كه، نفس ما، میل ما، خواهش هاى ما است از داخل قفل شده و او دست اندازى و دستاویزى پیدا نمى‏ كند كه بخواهد بیاید؛ نه مى‏تواند ما را با خوردنى تحریك كند؛ چون مى‏ داند ما نمى ‏خوریم؛ نه با نوشیدنى مى‏ تواند تحریك كند؛ چون ما نمى‏ نوشیم  و نه چشم و نه زبان ما را می تواند تحریك كند.

برای غنی كردن محتوای روح، می توان به ریسمان ماه رمضان چنگ زد

محتوا داشتن روح، یعنى: روح داراى توانى باشد كه در عوامل بعدى هم بتواند سالم زیست كند و نیازهاى خودش را برطرف كند و خوشبخت شود.

روح نفخه الهی است و بازگشتش به سوى خداوند است و پس از مرگ به عالم دیگر منتقل می شود؛ ثروت روح  آن است كه احتیاجات ابدى خودش را به همراه داشته باشد؛ و باید دید در حركت به سمت ابدیت به چه چیزى نیاز دارد، آنرا برایش تأمین كرد. این دیدگاه می تواند پر سود بودن ماه رمضان را نشان دهد. در روایت داریم «اشراف امتی، حمله القرآن و اصحاب اللیل= اشراف امت من، حاملان قرآن هستند».  یعنى كسانى كه سینه هایشان محل آیات قرآن است و كسانى كه اهل شب زنده داری هستند.

منتظران منجی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.