ادعای يهود ستيزى توجیهی برای جنایات صهیونیسم
ادعای يهود ستيزى توجیهی برای جنایات صهیونیسم
آيا صهيونيست ادعاى درستى دارد كه در جهان يهود آزارى مى شود؟ در صورت مثبت بودن جواب چرا؟
يكم. صهيونيسم در توجيه سلطه نا مشروع خويش بر فلسطين و ارتكاب جنايات بى شمار در سرتاسر جهان و نقض قوانين بين المللى، با مظلوم نمايى به سابقه يهود آزارى يا يهود ستيزى استناد كرده و مى گويند كه مهاجران يهودى كه جايگزين فلسطينيان شدند، خود گروه قومى اى هستند كه در طول تاريخ مورد اذيت و آزار واقع شده اند. بسيارى از گروههاى مهاجر يا اليگارشى قومى- نژادى، حكومت سركوبگر خود را با ارجاع به مصائب گذشته توجيه كرده اند. با يك ارزيابى كلى اخلاقى و حقوقى، متوسل شدن به تاريخ براى توجيه سلطه اسرائيلى هاى يهودى، محكوم به شكست است. اين دلايل با استدلالات متقابل رايج و متقاعد كننده اى مواجه مى شوند خون، خون را نمى شويد، اعراب مسوول يهودى آزارى اروپاييان نيستند و نبايد هزينه آن را بپردازند. بسيارى از يهوديان از جوامعى مهاجرت كرده اند كه در آنجا اثرى از يهودى ستيزى وجود ندارد يا مى توانستند به چنين جوامعى بروند و…
در هر صورت از نظر تاريخى يهود آزارى و يهودستيزى در تاريخ اروپا وجود داشته همانطور كه ديگر ملل و فرق مورد آزار قرار گرفتهاند، اما سؤال اساسى اين است كه چرا در كشورهاى اروپايى و آلمان چنين پديدهاى رخ داده است؟ موضوعى است كه بيش از همه ناشى از عملكرد و رفتار خود قوم يهود مى باشد.
بسيارى از دانشمندان و محققان يهودى وغير يهودى از قبيل برنارد لازار، روژه گارودى، آبا ابان، ويل دورانت و حميد عنايت و…. به ريشههاى يهود ستيزى توجه شايانى داشته اند:
1- حميد عنايت: دكتر عنايت در كتاب اسلام و سوسياليسم در مصر وسه گفتار ديگر گفتارى را در 22 صفحه به يهود آزارى اختصاص داده است. او ريشههاى يهود آزارى را ابتدا اتهام به يهوديان در مورد به صليب كشيدن حضرت عيسى وسپس سرمايه پرستى آنان با در دست داشتن حربه ربا مى دانند.
2- ويل دورانت: دلايل ويل دورانت در كتاب تاريخ تمدن از جامعيت بيشترى برخوردار است وى هفت دليل را براى يهود ستيزى بر مىشمارد: 1- دلايل وعقايد دينى كه شامل يهوديان و غير يهوديان است. 2- دلايل نژادى. 3- آئين خون مقدس يا همان خون براى نان فطير. 4- رقابتهاى اقتصادى و ربا خوارى يهوديان. 5- ملى گرايى مسيهيان و مقاومت يهوديان. 6- مرگ سياه يا طاعون و نقش يهوديان در شيوع آن. 7- تفتيش عقايد كه بيشتر در اسپانيا بوده است.
دلايل ديگر يهود ستيزى:
1- حملات بى باكانه به اصول، عقايد، احزاب وافتخارات تاريخى و مفاخر مذهبى مسيحيان در بسيارى از روزنامهايى كه در دست يهوديان بود و يا بوسيله سردبيران يهودى اداره مى شد.
2- برخوردارى كليميان از موقعيت خوب اجتماعى كه تا اندازه اى بر اثر كوتاهى مسيحيان بود. 3- رسوخ غير عادى يهوديان در بسيارى از زمينها مانند نويسندكى در روزنامها، تئاتر، موسيقى، سينما، سياست، اقتصاد، بازرگانى وغيره. 4- انحصارى شدن برخى از فعاليت هاى بازر گانى و اقتصادى كه در دست يهوديان بود. 5- همبستگى يهوديان در سراسر جهان.
با توجه به نظرات محققين يهود ستيزى سه ريشه اصلى دارد: 1- دلايل اعتقادى. 2- دلايل رفتارى يهوديان. 3- دلايل سياسى. جهت آشنايى بيشتر توصيه مى شود به كتاب «هولوكاست، عليرضا سلطانشاهى، سايت باشگاه انديشه» مراجعه نماييد.
دوم. اصطلاح يهودى سفاردى و اشكنازى حاكى از تبعيض نژادى ميان خود يهوديان است كه از همان ابتداى شكل گيرى انديشه صهيونيستى، اصطلاح «يهودى» بدل به «اشكنازى») Ashkenazi ( گرديد كه منظور از آن يهوديان اروپائى است. و كلمه «سفاردى») Sephardi ( براى ساير يهوديان نظير يمن، مراكش، حلب و غيره اطلاق گرديد.
در اين راستا «تئودور هرتزل» (1904- 1860) بنيانگذار كنگره بال سوئيس مى نويسد: «ما همچنين بايد بخشى از يك ديوار دفاعى براى تمدن قديمى اروپا در مقابل بربريت آسيا را تشكيل دهيم. ما بايد در ارتباط نزديك با تمام اروپا باشيم كه تداوم وجود ما را تضمين خواهد كردبه همين ترتيب تا استقرار دولت صهيونيستى در سال 1948 تمام كوششها براى به كار گرفتن فقط يهوديان اروپا به كار رفت تا متعهد رسالت گسترش تمدن اروپائى در خاورميانه باشند.
پرسمان