وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

هشت نکته طلایی برای دوام زندگی زوجین

ازدواج یکی از بزرگترین رویداد های زندگی مومنان است که نکات ظریف فراوانی دارد، از این رو نیاز هست که همواره با دقت به این رابطه نگاه کنیم چون چه بسا رعایت نکردن یک نکته کوچک دعواها و اختلاف بزرگ را به وجود بیاورد.

0

هشت نکته طلایی برای دوام زندگی زوجین

فهرست این نوشتار:

ازدواج یکی از بزرگترین رویداد های زندگی مومنان است که نکات ظریف فراوانی دارد، از این رو نیاز هست که همواره با دقت به این رابطه نگاه کنیم چون چه بسا رعایت نکردن یک نکته کوچک دعواها و اختلاف بزرگ را به وجود بیاورد.

1- یاد خدا را در زندگی دائمی کنید

دین داری شما را به همسرتان نزدیک تر و مهربان تر می کند. آن کسی که همواره به یاد خداست مسائل کوچک دنیا او را ناراحت نمی کند، و می داند زندگی میدانی است که خداوند ناظر و نسبت به خانواده سفارشات فراوانی کرده است و همسر را یک هدیه الهی می داند که  نباید نسبت به آن با کوتاهی ناشکری کرد.

2- مهربان باشید و معجزه را ببینید

لبخند و مهربانی رابطه طولانی و پایدار شما را تضمین می کند. همه ما محتاج مهربانی هستیم و چه خوب است که همسر این نیاز همیشگی را تامین کند. شاید مشکلات زندگی زیاد باشد اما اگر به دیگران مهر بورزیم آنها نیز به ما عشق و علاقه را هدیه می کنند و حال ما نیز بهتر خواهد شد.

3- فلسفه زندگی را درک کنیم

باید بدانیم همه روزها آنظور نیست که باب میل ما باشد، گاهی مشکلات در زندگی ایجاد می شود و باید با توکل به خدای بزرگ مقابله کرد. باید بدانیم همانطور که قرآن فرموده پس از هر سختی آسانی است. شما به عنوان همسر بدانید که اگر روزهای سخت زندگی شماست قطعا روزهای خوب نیز در پیش خواهد بود و در این روزها در کنار همسرتان باشید و به او انرژی مثبت بدهید و حضور خدا را در زندگی پر رنگ تر نشان بدهید تا تحمل روزهای سخت راحت تر باشد، قطعا توجه به خدای بزرگی که هیچگاه بندگان را رها نمی کند بسیار تاثیر گزار هست.

اگر همسرتان روزهای سخت خود را می گذراند و کمتر به شما توجه می کند نباید زود قضاوت کنید و به همسرتان کم توجهی کنید، مخصوصا مردها نیاز زیادی به حمایت های عاطفی در این روزها دارند، قطعا پس از اینکه مشکلات برطرف شد یک مرد نمونه همواره قدردان همسر وفادارش خواهد بود

4- به هم در جمع احترام بگذارید

در روایات داریم که اهل البیت با بهترین تعابیر همدیگر را صدا می زدند و همواره به بزرگ و کوچک خود احترام می گذاشتند. ما نیز باید یاد بگیریم که احترام همسرمان را در همه جا داشته باشیم مخصوصا جلوی پدر و مادر خودمان و همسر.

اگر باهمسرتان اختلاف نظری دارید ضرورتی ندارد که در جمع با هم جر و بحث کنید. این مشاجره ها را در خلوت خود داشته باشید و با آرامش با هم به گفتگو بپردازید.

5- تا می توانید ببخشید و فداکار باشید

زن و مردی که در زندگی اهل بخشش و فداکاری باشند قطعا رابطه پایدار و طولانی خواهند داشت. زندگی صرفا محل حقوق و قوانین نیست، حتما باید فداکاری و بخشش داشته باشیم و فرصت اصلاح و جبران را به هم بدهیم. با این روحیه زندگی شما شیرین و لذت بخش خواهد بود.

6- قدر دان باشید و سپاسگزار

تا می توانید از همسرتان تعریف و تمجید کنید و قدردان زحمات او باشید. اگر همسر شما هر روز غذا برای شما درست می کند پس شما نیز باید هر روز از تلاشهای او تعریف کنید. زوجهایی که قدردان هم هستند و از هم تمجید می کنند، زندگی آنها آرامش و شیرینی بیشتری خواهد داشت.

7- وفادار باشید و اعتماد کنید

رکن یک زندگی وفا و اعتماد است. وفا به این هست که همسرتان را بهترین همسر دنیا بدانید و در غیاب او خیانت نکنید. تمام تلاشهای خود را برای همین زندگی قرار بدهید.

مراقب رفتارهای ظریف هم باشید مثلا اجازه بدهید همسرتان به گوشی شما دسترسی داشته باشد، این رفتاری کوچک ما مهم است که شاهدیم برخی این اجازه را به طرف مقابل نمی دهند و شک و شبهه را در زندگی خود ایجاد می کنند بگذارید همسر شما بداند که رابطه ای دیگری ندارید.

8- تفریح کنید و شاد باشید

با هر زندگی می توان شاد بود و تفریحات داشته باشیم. یک زندگی پایدار همواره دارای نشاط و تفریح و شادی است.

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.