وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

عنایت امام رضا ع به شیخ مرتضی حائری(ره)/ در قیامت هم شما را تنها نمی گذارم؟

0

عنایت امام رضا ع به شیخ مرتضی حائری(ره)/ در قیامت هم شما را تنها نمی گذارم؟

آیت الله شیخ مرتضی حائری(ره) (فرزند حضرت آیت الله عبدالکریم حائری)متجاوز از شصت مرتبه به زیارت امام رضا سلام الله علیه نایل گردیده‌اند و در هر مرتبه اشعاری به همین مناسبت سروده‌اند و در آن، سال تشرفشان را در شعر معین ساخته‌اند.

علاقه‌ی قلبی ایشان به آن سرور به حدی بوده است [که] شنیده‌ام مسیر مسجد جمکران در اتومبیلی که بر آن [سوار] بوده‌اند از یکی از مسافرین می‌پرسند: شما اهل کجایید؟ می‌گوید: اهل خراسان.

به مجرد شنیدن این لفظ بی‌اختیار به گریه می‌افتد و بعد از سؤال معلوم می‌شود که علاقه‌ی وافر استاد بمولی امام رضا (سلام الله علیه) به حدی است که با شنیدن نام خراسان که منسوب به آن بزرگوار است موجب انقلاب درونی ایشان می‌گردد.

شیخ امیر انصاریان: آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری، بسیار به زیارت امام رضا(سلام الله علیه) می رفتند و خیلی اوقات وقتی درس خارج ایشان در قم تمام می شد روز چهارشنبه با اتوبوس به مشهد مشرف می شدند و نزدیک ۲۰ ساعت در راه بودند و پنجشنبه زیارت می کردند و برای اینکه دوباره سر درس باشند بلافاصله باز می گشتند.

آقای حجتی یزدی به نقل از آقای طباطبایی اظهار داشتند آقای شیخ مرتضی حائری(ره) فرمودند: «در آخرین سفر خود به مشهد مقدس، حضرت رضا (سلام الله علیه) در عالم رؤیا به من فرمودند: شما دیگر نیا من می آیم».

آیت الله سید عباس کاشانی(ره) از آیت الله العظمی مرعشی نجفی نقل کردند: که آیت الله شیخ مرتضی حائری(ره) را در عالم رویا در بزرخ دیدم شیخ مرتضی گفت: که حضرت رضا علیه السلام فرمودند شیخ مرتضی ۶۹ بار به زیارت ما آمده ای ۶۹ بازدید طلب داری این اولی آن است باز هم خواهم آمد اینجا را از خدا برای شما گرفته ام و در عالم برزخ متنعمي، در قیامت هم شما را تنها نمی گذارم.

منبع:هدانابرگرفته از سیره علما

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.