بی حجابی و تهاجم فرهنگی

بی حجابی و تهاجم فرهنگی

 

 

بدحجابی دختران ما چه ربطی به تهاجم فرهنگی داره که این‌همه روی این مسئله تأکید می شه؟

 

تهاجم فرهنگی حرکتی است مرموزانه، حساب شده، همراه با برنامه‌ریزی دقیق و با استفاده از شیوه ها و ابزار و امکانات متعدد و متنوع، برای سست کردن باورها، دگرگونی ارزش‌ها، انحراف اندیشه ها، تغییر و تبدیل آداب و سنن و نابودی اصول اخلاقی حاکم بر یک جامعه است.

قرائن و دلایل مختلف حاکی از این است که یکی از ترفندهای مهم استعمارگران برای نفوذ فساد و بی بند و باری در کشورهای اسلامی، از طریق گسترش بدحجابی و بی حجابی است و این واقعیتی است که در گفته ها و نوشته های آنها به وفور یافت می شود که در اینجا جهت آگاهی هرچه بیشتر خوانندگان به برخی از آنها اشاره می نماییم:

۱. فرانتس فانون در کتاب بررسی جامعه‌شناسی یک انقلاب یا سال پنجم انقلاب الجزایر به‌طور مبسوط به بیان نقش زن و حجاب او در جلوگیری از توسعه استعمار فرانسه و نیز نقشه های شوم استعمارگران برای مبارزه با حجاب پرداخته است.

وی در فصل اول چنین می گوید: مسؤولین اداری فرانسه در الجزایر که مأموریت داشتند اصالت ملت را نابود سازند و از طرف مراجع مربوطه موظف بودند مطلقاً تمام شکل های زندگی را که ممکن است از نزدیک یا دور واقعیت و اصالت ملی را خاطر نشان مردم سازد، تجزیه کرده و از هم بدند. حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر متمرکز کردند و آن را به منزله علامت اصالت ملی و وضع خاص زن الجزایری تلقی کردند…[۳۶۲]

وی در جای دیگر می نویسد: «اوّلین اقدام ضد فرهنگی که فرانسه در الجزایر صورت داد، تلاش برای از بین بردن حجاب بود، و در این کار موفق شد؛ و هر چه بدن زن الجزایری را بیش‌تر عریان کرد، چنگال استعمارگر، بیش‌تر به حلقوم الجزایری فرو رفت؛ اما مجدداً زن الجزایری شخصیت خود را بازیافت و مبارزه علیه مطامع استعمار نیز آغاز گردید.»[۳۶۳]

در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز حجاب، به دلایل خاص تاریخی، با انقلاب اسلامی پیوند خورده و نماد دین و انقلاب گردیده است؛ به همین دلیل، یکی از راهبردهای اساسی کسانی که معاند نظام هستند، این است که حجاب را بردارند یا بدحجابی ایجاد کنند.

مارتین ایندیک از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه اخیراً اعلام کرده است: «ما دیگر نمی توانیم در ایران روی تحرکات دانشجویی حساب کنیم و دیگر نمی شود دانشجوها را به خیابان ها بیاوریم».

وی در بخش دیگری از مطلب خود بر تاکتیک و پروژه دیگر آمریکا برای براندازی نظام اسلامی تأکید می کند که: «برنامه این است که حجاب را از زنان ایرانی بگیریم؛ زیرا زنان بی حجاب، نظام اسلامی ایران را ضایع می کنند و علامت مخالفت با رژیم ایران هستند.»[۳۶۴]

برهمین اساس می بینیم دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهای متنوع و جذابی همچون اینترنت، ماهواره و… اقدام به القاء بدحجابی و بی حجابی در کشور اسلامیمان نموده اند به گونه ای که بنا به اظهار یکی از کارشناسان پلیس امنیت اخلاقی صحنه بی حجابی زنان که امروز شاهد هستیم، نسخه سناریو از پیش طراحی شده دشمن است که بازیگران این نمایش عموما سنین بین ۱۶ تا ۲۵ را شامل می شود که قریب به ۹۰ درصد این مجموعه تحت تأثیر القائات غیرمستقیم رسانه های غربی به این کار مبادرت می ورزند.[۳۶۵]

[۳۴۹]. برگزیده تفسیر نمونه، ج۳، ص ۲۹۲.

[۳۵۰]. جام جم آنلاین، شنبه ۰۳ مهر ۱۳۸۹، شماره خبر: ۱۰۰۸۸۶۷۱۴۲۵۲.

[۳۵۱]. رجبی، عباس، حجاب و نقش آن در سلامت روان، قم، مرکز انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، ۱۳۸۴ ش، اول، ص ۱۶۷به نقل از: منطقی، مرتضی، بررسی تأثیر جاذبه های زنان در آستانه ادراکی دیگران، طرح پژوهشی، جهاد دانشگاهی مرکز، ۱۳۷۳ ش.

[۳۵۲]. اکبری، محمود، مروارید عفاف، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰ ش، اول، ۷۱.

[۳۵۳]. حسینیان، حامد، صدفی برای مروارید، قم، موسسه بوستان کتاب، ۱۳۹۰ش، اول، ص ۶۹ به نقل از نشریه حورا، غرب و گرداب بحران اخلاقی، ش ۳ و شماره ویژه‌ی مجله‌ی thegood news، ۲۰۰۰.

[۳۵۴]. صفی یاری، مسعود، راز حجاب،قم، نور السجاد، ۱۳۸۹ش، دوم، ص ۷۱.

[۳۵۵]. ایندیپندنت، ۱۶ سپتامبر ۱۹۹۶.

[۳۵۶]. حسینیان، حامد، صدفی برای مروارید، قم، موسسه بوستان کتاب، ۱۳۹۰ش، اول، ص ۷۰ – ۷۱ به نقل از نشریه حورا، غرب و گرداب بحران اخلاقی، ش ۳ – شماره ویژه‌ی مجله‌ی thegood news، ۲۰۰۰.

[۳۵۷]. فضیلت انگاری عفاف و حجاب با تکیه بر دیدگاه فارابی، زینب برخورداری، فصلنامه اخلاق، شماره ۱۶، به نقل از کتاب “why true love waits?”، ۲۰۰۲، ص۱۰و۱۴، نوشته جاش مکداول از فعالین خویشتن‌داری جنسی در آمریکا است.

[۳۵۸]. بخش فرهنگی دفتر آیت الله فاضل لنکرانی، پرسمان حجاب‌شناسی، قم، انتشارات امیرالعلم، بی تا، اول، ص ۴۱.

[۳۵۹]. کیهان، مورخ ۲۷/۱/۸۶.

[۳۶۰]. سردار رادان فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی، برنامه «چراغ خاموش» تاریخ ۲۹/۲/۱۳۸۷.

[۳۶۱]. وقتی صورت ها شبیه یک ماسک نقاشی می شوند، بیتا مهدوی، روزنامه جام جم، ۲۴/۵/۱۳۸۵.

[۳۶۲]. بررسی جامعه‌شناسی یک انقلاب یا سال پنجم انقلاب الجزایر، ترجمه دکتر نورعلی بنده، ص ۳۶ – ۴۴.

[۳۶۳]. حسینیان، روح لله، حریم عفاف، تهران، مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۳۷۶ ش، چهارم، ص۴۸ به نقل از جنگ الجزایز، فصل الجزایر بی حجاب.

[۳۶۴]. شمیم یاس، بهمن ۱۳۸۱، پیش شماره ۱۵، رویدادهای فرهنگی و اخبار زنان، ص ۴۹.

[۳۶۵]. مدلینگ بی حجابی تا کی؟، گفت‌وگو با یکی از مامورینِ پلیس امنیت اخلاقی، کد خبر: ٧٢٨،تاریخ انتشار: ١٦ شهریور ١٣٩٢

http://www.valieamr.com/shownews.php?idnews=728

منبع: سایت هدانا برگرفته از پرسش ها و پاسخ ها «نگاهی دوباره به مسئله حجاب»

حتما بخوانيد

ویژه نامه موضوعات گوناگون و متفرقه

نظر شما درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.