وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

گزارش واشنگتن پست: از سال 2015 تاکنون نزدیک به 250 زن به ضرب گلوله پلیس امریکا کشته شده اند!

گزارش واشنگتن پست درباره شلیک و قتل ۲۵۰ زن بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ توسط پلیس #آمریکا با تیتر: “از سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۲۵۰ زن به ضرب گلوله پلیس کشته شده‌اند” آیا کشوری که هرهفته به طور میانگین یک زن را به ضرب گلوله می‌کشد حق اظهار نظر درباره ایران را دارد؟

0

نیویورک تایمز: از سال 2015 تاکنون نزدیک به 250 زن به ضرب گلوله پلیس امریکا کشته شده اند!

 

4 سپتامبر 2020

پس از اینکه پلیس لوئیزویل برونا تیلور 26 ساله را در جریان یورش شبانه به خانه‌اش در ماه مارس به ضرب گلوله کشت، قتل او می‌توانست یکی دیگر از سلسله تیراندازی‌های مرگبار پلیس به زنان باشد که تبلیغات کمی را به خود جلب کرده است.

اما مرگ تیلور که سیاه‌پوست بود، بین دو قتل بلندپایه سیاه‌پوستان رخ داد. در ماه فوریه، یک کارآگاه بازنشسته پلیس، پسرش و مرد سوم ظاهرا احمد آربری 25 ساله را در حومه جورجیا کشتند. در ماه مه، یک افسر پلیس مینیاپولیس نزدیک به هشت دقیقه بر روی گردن جورج فلوید 46 ساله زانو زد و او را مجروح کرد.

نام تیلور به یک فریاد تجمعی – #SayHerName – برای اصلاحات اساسی پلیس و عدالت نژادی در سراسر کشور تبدیل شده است. تصویر او روی جلد مجلات، نام او بر روی لباس های WNBA حک شده است و بیش از پنج ماه بعد، اعتراضات به مرگ او در لوئیزویل ادامه دارد. قتل او یک زیرمجموعه اغلب نادیده گرفته شده اما ثابت از افرادی که توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شده اند را مورد توجه قرار داده است – زنان.

از زمانی که واشنگتن پست در سال 2015 ردیابی تیراندازی های مرگبار توسط پلیس را آغاز کرد، افسران از مجموع بیش از 5600 نفر کشته شده، 247 زن را به ضرب گلوله کشتند.

 

اسامی این زنان اغلب به اندازه مردان شناخته شده نیست، اما مرگ آنها در برخی موارد سوالات مشابهی را در مورد استفاده از نیروی مرگبار توسط پلیس و به ویژه استفاده از آن برای سیاهپوستان آمریکایی ایجاد می کند.

ودند.

از 247 زن مورد اصابت گلوله، 48 نفر سیاه پوست و هفت نفر از آنها غیر مسلح بودند.

حداقل 89 نفر از زنان در خانه یا محل سکونت خود بودند که گاهی اوقات در آنجا اقامت می کردند. و 12 نفر از آن زنانی که در خانه کشته شدند توسط افسرانی که برای بازرسی یا دستگیری در آنجا حضور داشتند مورد شلیک گلوله قرار گرفتند.

از سال 2015، زنان سیاه‌پوست کمتر از 1 درصد از تیراندازی‌های مرگبار را در مواردی که نژاد مشخص بود، تشکیل می‌دهند. اما در این زیرمجموعه کوچک، زنان سیاه پوست، که 13 درصد از جمعیت زنان را تشکیل می‌دهند، 20 درصد از زنان مورد اصابت گلوله و کشته شدن و 28 درصد از مرگ‌های غیرمسلح را تشکیل می‌دهند.

به صورت کامل این گزارش را در لینک زیر بخوانید:

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/investigations/police-shootings-women/

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.