وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

پوشيدن مانتو و برجستگي بدن

0

پوشيدن مانتو و برجستگي بدن

نگاه به مانتويى

پرسش 9. آيا نگاه به برجستگى هاى بدن زن نامحرم (مانند سينه و پشت) از روى لباس و مانتو جايز است؟

همه مراجع: اگر با قصد لذت باشد و يا بترسد كه به گناه بيفتد، نگاه به اين مواضع جايز نيست.[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][1]

[1]. با استفاده از منابع عنوان «پوشيدن مانتو…» و العروة الوثقى، ج1، م16.(احكام نگاه و پوشش، پرسمان).


مطابق نظر آيت الله خامنه اي
مطابق نظر آيت الله خامنه اي

س 1364: آیا برای زنان پوشیدن لباسهای تنگی که برجستگیهای بدن آنان را نشان می‏دهد و یا پوشیدن لباسهای بدن نما و عریان در عروسیها و مانند آن جایز است؟

ج: اگر از نگاه مردان اجنبی و ترتّب مفسده در امان و محفوظ باشند، اشکال ندارد در غير اين صورت جايز نيست.

س 1365: آیا پوشیدن کفش سیاه برّاق توسط زن مؤمن جایز است؟

ج: اشکال ندارد مگر آن‌که رنگ و شکل آن باعث جلب توجه نامحرم و يا انگشت‌نما شدن او شود. استفتائات جديد.


طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي
طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

سؤال ـ آیا پوشیدن مانتو براى زنان، در صورتى که حجاب اسلامى حفظ نشود و برجستگى‌هاى اندام مشخّص باشد، اشکال دارد؟
جواب : درصورتى که لباس چسبان باشد حرام است؛ ولى اگرگشادباشد اشکال ندارد.
سؤال ـ آیا مانتو جزء لباسهاى زینتى است؟
جواب : پوشیدن لباسهاى زینتى اشکال دارد؛ ولى مانتوهاى معمولى زینتى نیست، و لباسى که تمام بدن جز صورت و کفّین را بپوشاند کافى است؛ هر چند چادر محفوظ‌تر و بهتر است. احکام بانوان (جدید) >  احکام پوشش، آيت الله مكارم شيرازي .

اجبار همسر به پوشش خاص [لباس]

پرسش :اگر مرد راضى نباشد که همسرش با مانتو در جامعه ظاهر شود، و از او بخواهد که با چادر بیرون رود، و زن امتناع نماید، چه حکمى دارد؟

پاسخ :مرد نمى تواند زن را به پوشش خاصّى مجبور کند، مگر این که حجاب اسلامى با آن پوشش مراعات نگردد. و مانتو در صورتى که تنگ و چسبان نباشد، و تمام بدن زن به جز گردى صورت و دستها تا مچ را بپوشاند، حجاب اسلامى محسوب مى شود; هر چند چادر حجاب برتر است. استفتائات آيت الله مكارم شيرازي .

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=24087

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید. حتما بخوانيد

*- ويژه نامه احكام نگاه و ارتباط با نامحرم 



كليد: پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و برجستگي بدن  حکم پوشیدن مانتو های تنگ بدن نما چیست پوشیدن مانتوهای که برجستگی های بدن (مانند سینه و پشت) را نمایان می سازد، چگونه است؟  شلوار چسبان ساپورت و پیراهن دخترانه  لباسهای چسبان زنان  مدل لباس جذاب کننده و چسبان زنانه مانتو مجلسی مانتو دخترانه  پوشیدن مانتوی معمولی چگونه است؟  آيا پوشيدن مانتو، شلوار و مقنعه براي زن بهتر نيست؟حکم پوشیدن مانتو های تنگ بدن نما چیست آيا پوشيدن مانتو براي دختر در صورتي كه بدنش …- پوشش بدن برای زنان باید چگونه باشد؟ لباس چسبان زنان پوشيدن مانتو و برجستگي بدن پوشيدن مانتو و بر جستگي بدن[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.