وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

تشخیص رابطه جنسی دختر مجرد قبل از ازدواج

تأكيد مى شود كه هرگز پس از ازدواج به سراغ اين احتمالات و ترديدها و تجسس هاى غيرمنطقى نرويد.

0

تشخیص رابطه جنسی دختر مجرد قبل از ازدواج

از كجا انسان بفهمد كه زنش آيا تجربه جنسى قبلا داشته يا نه؟

اين سؤال بهتر بگويم اين ترديد اگر پس از ازدواج و پيمان زناشويى به ذهن تان آمده و در پى كشف و اطلاع يافتن از حال و هواى قبل از ازدواج و زمان تجرد وى هستيد. هرگز نبايد به آن ترتيب اثر داد و به عبارت ديگر هرگز نبايد در اين زمينه جستجو كرد. اين موضوع مربوط به قبل از ازدواج و تصميم گيرى براى انتخاب يك همسر است. اين گونه شبهه ها به جاى تحكيم نظام خانواده و افزايش روابط عاطفى بين زن و شوهر، به سستى پيوند دو زوج مى انجامد و از يك بدبينى و ترديد جزئى آغاز مى شود و با تفحص و تجسسى غيرقابل قبول و غيرمنطقى پيگيرى مى شود و در نهايت به فروپاشى نظام خانواده و سردى روابط زن و شوهر و… انجامد. زمانى اين سؤال را بايد پيگيرى كرد كه حق انتخاب شما محفوظ و امكان گزينش بين گزينه هاى مختلف وجود دارد. نه آن زمان كه پس از انتخاب و اجراى صيغه نكاح و تشكيل خانواده، به سراغ برخى لغزش هاى گذشته كه چه بسا ريشه آن هم احتمالاتى سست و بى پايه و اساسى بيش نيست، برويد.

بنابراين تأكيد مى شود كه هرگز پس از ازدواج به سراغ اين احتمالات و ترديدها و تجسس هاى غيرمنطقى نرويد. اما اگر اين سؤال قبل از ازدواج و براى اطمينان پيدا كردن از سوابق شخصى و خانوادگى فرد مورد نظر، مطرح شده تا بتوانيد فرد شايسته، لايق و سالم از هر جهت را انتخاب نمائيد به نكات زير توجه فرماييد:

. 1 خانواده و والدين هر دخترى حكايت گر بسيارى از امور است. زيرا دختر شاخه اى از شاخه هاى يك خانواده است و معمولا در اكثر موارد، ويژگيهاى اخلاقى، شخصيتى و… هر فرزندى از خانواده خود الگو مى گيرد. خانواده هاى مذهبى و متدين و پايبند به ازرشهاى اخلاقى، فرزندان آن گونه دارند، هر چند محيط فرهنگى و اجتماعى تأثيرگذار است و در مواردى فرزندان از فضاى فرهنگى خانواده خود فاصله مى گيرند و به اين نكته بايد توجه كرد، و يكى از شاخص هاى تشخيص و كشف سوابق افراد، اطلاع يافتن از فضاى فرهنگى حاكم بر خانواده است.

. 2 دوستان هر فرد نشانگر طرز تفكر و رفتار فرد هستند. گفته شده: المرء على دين خليله»، يعنى هر فردى بر اساس روش زندگى و دين دوست صميمى خود عمل مى كند. با مطالعه و تحقيق در رفتار و انديشه هاى دوستان هر فرد مى تواند عملكرد گذشته اش را مورد بازشناسى قرار داد و چنين احتمالاتى را مورد بررسى قرار داد. با تحقيق از دوستان صميمى آن فرد مى توان از داشتن چنين تجربه اى اطلاع حاصل كرد.

. 3 همكاران فرد در محل كار، همسايگان فرد در محله، اساتيد و معلمان فرد در محل تحصيل بهترين كسانى هستند كه مى توان درباره اين موضوع از آنها سؤال كرد.

. 4 پرسش هايى كه در جلسه آشنايى دختر و پسر قبل از ازدواج طرح مى شود، مى تواند به گونه اى طراحى و پرسيده شود كه نشانگر چگونگى رفتارهاى گذشته فرد باشد.

پرسمان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.