وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

نیم خورده سگ و خوک و کافر

0

نیم خورده سگ و خوک و کافر

رساله توضیح المسائل طهارت

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][نیم خورده سگ و خوک و کافر]

مسأله 56 نیم خورده سگ و خوک و کافر (1) نجس و خوردن آن حرام است و نیم خورده حیوانات حرام گوشت، پاک و خوردن آن مکروه می‌باشد. (2)

این مسأله در رساله آیت اللّه سیستانی نیست

 (1) (خوئی:) کافر غیر کتابی بلکه کتابی نیز بنا بر احتیاط واجب..

(تبریزی:) کافری که از اهل کتاب یعنی یهودی و نصرانی و مجوسی نباشد..

(2) (خوئی، تبریزی:) خوردن آن نسبت به غیر گربه مکروه می‌باشد.

(مکارم:) مسأله آب نیم خورده «حیوانات نجس» مانند سگ و خوک نجس است امّا نیم خورده حیوانات حرام گوشت (مانند گربه و جانوران درنده) پاک است هر چند خوردن آن مکروه است.

(زنجانی:) مسأله نیم خورده سگ و خوک و کافر غیر کتابی، نجس و خوردن آن حرام است، بلکه بنا بر احتیاط باید از نیم خورده هر کافری اجتناب کرد. و نیم خورده حیوانات حرام گوشت، پاک و خوردن آن (مگر در مورد گربه) مکروه می‌باشد.

مسأله اختصاصی

(مکارم:) مسأله 62 مستحب ّ است آب نوشیدنی کاملاً تمیز بوده باشد، خوردن آبهای آلوده که موجب بیماری می‌گردد حرام است، آب‌های شستشو نیز شایسته است تمیز باشد و از آبهای متعفّن و آلوده تا آنجا که ممکن است باید پرهیز شود.

  • توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی.

لینک کوتاه مطلب: http://goo.gl/F8ls46

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد



کلید: نیم خورده سگ و خوک و کافر نیم خورده سگ و خوک و کافر نیم خورده سگ و خوک و کافر نیم خورده سگ و خوک و کافر نیم خورده سگ و خونیم خورده سگ و خوک و کافر نیم خورده سگ و خوک و کافرک و کافر  [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.