وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

فرقه ذهبيه احمديه

0

فرقه ذهبيه احمديه

آيا فرقه ذهبيه احمديه يك فرقه منحرف و ضاله است؟ چرا؟ و در صورت منحرف بودنشان وظيفه ما در مقابله با اين فرقه ها چيست؟

دين اسلام بعد از رحلت پيامبراكرم (ص) به دو فرقه اصلى يعنى شيعه و اهل سنت تقسيم شد و به مرور زمان از اين دو فرقه، فرقه هاى فراوان ديگرى منشعب شدند. برخى از اين فرقه هاى فرعى- چه در مذهب شيعه و چه در مذهب اهل سنت- از اصول مسلم دين اسلام خارج شده و كافر محسوب مى شوند. نظير مجسمه، مشبهه، بابيه، بهائيه و برخى از شاخه هاى غلات و…. شكى نيست كه اين گونه فرقه ها، جزء فرقه هاى ضاله اند لكن در مورد ساير فرقه هاى اسلامى چه از اهل سنت و چه از مذهب شيعه تا زمانى كه اعتقادى بر خلاف اصول مسلم دين اسلام نداشته باشند، حكم مسلمانى جارى است، اگر چه در غير مسلمات با تشيع اختلاف نظر داشته باشند. بنابراين تكفير پيروان يك فرقه ى اسلامى تا زمانى كه عقيده اى بر خلاف مسلمات اسلام نداشته باشند، جايز نخواهد بود اما مسأله ضاله بودن غير از مسأله تكفير است.

روشن است كه پيروان هر فرقه اى فرقه خود را حق و ساير فرقه ها را منحرف و گمراهى مى دانند و اين امرى است طبيعى، چرا كه ممكن نيست دو فرقه متضاد هر دو حق باشند.

اكثر فرقه هاى صوفيه كه در ايران وجود دارند و از جمله، فرقه ذهبيه احمديه خود را شيعه مى دانند، لكن در برخى عقايد و مناسك با قاطبه شيعه اختلاف دارند و به همين دليل از نظر علما و فقهاى شيعه از فرق ضاله محسوب مى شوند لكن تكفير آنها بدون دليل قطعى جايز نخواهد بود همچنين ناگفته نماند كه برخى از فرقه هاى صوفيه تا حد زندقه و كفر نيز پيش رفته اند اگر چه برخى از اين فرقه ها عقايد ضد اسلامى خود را مخفى مى كنند.

اما در مورد فرقه ذهبيه احمديه در دزفول بنا به اخبارى كه بنده از برخى علماى موثق و مطلع دزفولى دريافت نمودم- گفتنى است كه پيروان اين فرقه افزون بر اعتقادات انحرافى كه دارند، از حيث سياسى نيز بر ضد نظام مقدس جمهورى اسلامى فعاليت مى كنند و از طريق حاميان خود كه در كشورهاى غربى ساكن هستند، حمايت مالى مى شوند. يكى از حاميان نامدار اين فرقه- بنا به خبر پايگاه خبرى دانشجويان ايران (شريف نيوز)- احمد افشار (صاحب شركت چاى احمد در انگلستان) است و حامى ديگر آنها دكتر عبدالمجيد گنجويان (فراماسونر عضو لژ پهلوى و قطب فرقه ذهبيه احمديه) است كه پس از پيروزى انقلاب اسلامى ايران به انگلستان رفته و هم اكنون نيز در انگلستان به سرمى برد. مدتى است كه اين فرقه با فعاليتهاى عام المنفعه نظير احداث مدرسه و درمانگاه و… در صدد بدست آوردن وجهه ى اجتماعى در دزفول است تا از اين راه بتواند فعالتهاى خود را گسترش دهد. وظيفه جوانان آگاه شيعه اين است كه با آگاه نمودن اقشار مردم نسبت به اين توطئه از توسعه اين فرقه ضاله جلوگيرى كنند.

پرسمان.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.