وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حکم سپرده گزاری در بانک به نیت گرفتن وام

0

حکم سپرده گزاری در بانک به نیت گرفتن وام

مطابق نظر آيت الله سيستاني

مطابق نظر آيت الله سيستاني

پرسش: سپرده گزاری در بانک به نیت گرفتن وام چه حکمی دارد؟

پاسخ:

اگر بانک دولتی باشد و مبلغ را بر اساس عقد صحيح مانند مضاربه يا فروش اقساطى دریافت کنید، بايد به موجب آن ملتزم شويد، و چنانچه بر اساس عقد صحيح نباشد مى توانيد مبلغ را به نيت مجهول المالک گرفته سپس با اذن معظم له به عنوان قرض براى خود برداريد و آن را در همان جهتی که طبق ضوابط وام به شما داده شده به مصرف برسانید.

واگر بانک خصوصی باشد و مبلغ را بر اساس عقد صحيح مانند مضاربه يا فروش اقساطى دریافت کنید، بايد به موجب آن ملتزم شويد، و چنانچه بر اساس عقد صحيح نباشد گرفتن وام جایز نیست.

منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر استفتائات آیت الله العظمی سیستانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<h3 “”=”” id=”yui_3_16_0_ym19_1_1519282638470_12403″ style=”margin: 0px 70px 0px 37px; padding: 0px; font-size: 18px; font-weight: 300; line-height: 35px; overflow: hidden;”>پاسخ

[email protected] [email protected]
Feb 19 at 10:27 AM

بسم الله الرحمن الرحيم
کد رهگیری: 9611290042
:: با اهداء سلام و تحيت؛
پاسخ:  اگر به قصد جدی باشد، اشکال ندارد. در هر صورت اگر بانک شرط سپرده نکرده باشد، سپرده گذاری حتی به نیت گرفتن وام، مانعی ندارد و اگر بانک شرط کرده، هر گاه شرط مذكور براى اعطاى تسهيلات بيشتر به ساير متقاضيان وام باشد، نه صاحبان صندوق، اشكالى ندارد.

همیشه موفق باشید
دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی / استفتائات

با توجه به اهمیت و حساسیت سوالات کاربران محترم، خواهشمند است فقط از طریق ارسال سوالات سایت اقدام فرمایید و از پاسخ به این ایمیل خودداری فرمایید.
پاسخگویی آنلاین به سوالات شرعی، اعتقادی و …
www.Makarem.ir
فارسی العربـیةاردوAzərbaycanРусскийEnglish

بعضی ها میگویند : به نیت وام گرفتن پولت رو نذار ولی بعدا اگر وام دادن بگیر سوالم اینه شخصی که الان به نیت وام گرفتن میخواد بره پولش رو بذاره اگر تو دلش اینطور بگه که به نیت وام نمیذارم بلکه به نیت نگهداری میذارن و بعدا حالا اگر وامی هم داذن میگیرم این کار اشکال داره

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.