وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

جوانی که با موتور از دست ساواکی‌ها فرار می‌کرد + عکس

در یکی از شب‌ها شهید محمد زهرابی با یک موتور سیکلت ۱۲۵ درب مسجد مسلم بن عقیل(ع) آمد و خطاب به گروه شعارنویس گفت: من حاضرم با این موتور هر کس که می‌خواهد شعار بنویسد را سوار کنم…

0

در ایام دی‌ماه سال ۱۳۵۷جوانان انقلابی دزفول تصمیم به نوشتن شعار مرگ بر شاه و درود بر امام خمینی(ره) در نقاط مختلف سطح شهر کردند و این حرکت را از کوچه‌های کم تردد محله‌های سکونت خودشان شروع کردند و پس از گذشت چند روز تصمیم گرفتند که در خیابان‌ها نیز شعارنویسی را ادامه دهند در این بین عده‌ای از جوانان کوی مسلم(ع) شروع به شعارنویسی در کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه کردند.

در یکی از شب‌ها شهید محمد زهرابی با یک موتور سیکلت ۱۲۵ درب مسجد مسلم بن عقیل(ع) آمد و خطاب به گروه شعارنویس گفت: من حاضرم با این موتور هر کس که می‌خواهد شعار بنویسد را سوار کنم و برویم بر روی دیوار فرمانداری و چند اداره دیگر بنویسیم؛ اصلا هم در فکر تعقیب و دستگیری نباشید، اولا که اصلا من را نمی‌توانند بگیرند، ثانیا هم اگر گرفتند من تمام جرم را بر عهده می‌گیرم. آیا کسی من را همراهی می‌کند؟

شهید مجید فرزام فام از آن جمع به سمت شهید محمد زهرابی آمد و پشت سر او نشست. آن شب با هم ‌رفتند و بر روی دیوار فرمانداری و چند اداره دیگر شعارنویسی کردند و ساواک هم دنبال آنها افتاده بود لیکن با مهارت تمام شهید محمد زهرابی موتور را از روی یک جوی آب پرش داده و فرار کرده بودند. از آن به بعد، شهید محمد زهرابی به عنوان موتور سوار نمونه در بین بچه‌های مسجد معروف شد و هیچگاه ساواکی‌ها نتوانستند او را با موتور دستگیر کنند.
شهید محمد زهرابی؛ ۲ فروردین ماه سال ۱۳۴۰ در روستای شوهان از توابع شهرستان دزفول در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد به سبب عشق و علاقه پدرش به پیامبر اعظم(ص) او را محمد نام نهادند. در دوران کودکی محمد، مادر خود را از دست داد. سپس جهت تحصیل و یادگیری حرفه برای اشتغال به نزد خانه دایی‌اش در منطقه غرب پل جدید دزفول آمد. در راهپیمایی‌ها و تظاهرات آغاز انقلاب در دزفول حضور فعال داشت و اعلامیه‌های حضرت امام(ره) را به روستای خود می‌برد و روشنگری می‌کرد.

در فروردین ماه سال ۱۳۵۹ به خدمت مقدس سربازی رفت و در اسفندماه سال ۱۳۶۰ خدمتش پایان یافت. سپس عضو بسیج و بعدا کادر سپاه پاسداران شوش دانیال(ع) شد و در عملیات‌های مختلف شرکت کرد پس از آن به علت رشادت بسیار در عملیات فتح‌المبین او را به عنوان فرمانده گروهان و سپس فرمانده گردان شهید دانش از تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی(ع) انتخاب کردند و در عملیات‌های الی بیت‌المقدس، رمضان، محرم و والفجر مقدماتی شرکت کرد و در هجدهم بهمن ماه سال ۶۳  در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه شیب میسان عراق به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۷۲ تفحص و شناسایی شد و در ۲۸ تیرماه سال ۱۳۷۲ در گلزار شهدای شوش دانیال (ع) به خاک سپرده شد.

مشرق نیوز/.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.